Verbinding proberen creëren, zoals hierboven al vermeld is ondertussen.Waarom organiseert een school een nieuwjaarsdrink? Het nut ontgaat me een beetje.
Ik vind het ergens wel logisch dat zo'n zaken aansluitend zijn op de schooldag. Dat heeft minder impact dan uw kind komen halen om dan 's avonds nog eens terug te keren naar diezelfde school.
Persoonlijk voel ik weinig druk om daar altijd bij te moeten zijn. Mijn vrouw heeft daar meer last van. Wat mij al meer stoort is dat er bij ons een Whatsappgroep is ontstaan door ouders waar niet eens alle kinderen inzitten, maar waarbij die ouders vaak op woensdag en een dag in 't weekend "leuke dingen" doen samen. Genre: "Hey, wij zitten hier gezellig een Bionade te sippen met kind X, Y en Z en hun toffe ouders aan de leuke nieuwe speeltuin in het gras op een tapijtje bestaande uit voor minstens 35% gerecycleerd materiaal. Wie zin heeft, kom maar af! O ja, er zijn gezonde wortelchipjes ook en kind X heeft leuke Loombandjes gemaakt voor Y en Z! 't Is hier kei-ge-zel-lig!"
Ja, ik woon in Gent