Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Daarnet rond 13h in m'n tuin dacht ik: amaai wat een stank, de houtkachels branden goed bij sommigen.

Blijkt nu weer die oudere man 2 huizen achter me te zijn. Welke open in een ton dingen verbrand. Zo een beetje naar achter in z'n tuin uit het zicht staat een grote metalen vuurkom. Ik zie deze vanuit m'n raam boven. Zag de rookpluim vanuit de voetgangerswegel ook (daar loopt zelden iemand). Heb er ook al 2 fotos van, want soms ferm vuurtje. Dat mag al heel lang niet meer.
Ik ga die een eens bezoekje moeten brengen, want de voorlaatste keer stond m'n slpkm raam open, en het was alsof er kampvuur onder m'n raam gehouden werd. En die kerel zit dan nog bijna 30 meter verder. Ofwel bel ik vaneerstekeer de milieudienst, lekker anoniem blijven.

Zzzz laat de mensen toch stoken. 🥸
Het gaat hier om openlijk afval zoals papier (of wat dan ook) in je tuin verbranden. Dat is verboden. Maar ik denk dat je reply eerder sarcastisch is, gezien de 'disguised' smiley :). Wreed goed steekt die man het toch niet weg alvast, of hij denkt van wel. Terwijl het NOGAL obvious is, en dan is die smiley idd van toepassing, hehe.

Laatst bewerkt:
Daarnet rond 13h in m'n tuin dacht ik: amaai wat een stank, de houtkachels branden goed bij sommigen.

Blijkt nu weer die oudere man 2 huizen achter me te zijn. Welke open in een ton dingen verbrand. Zo een beetje naar achter in z'n tuin uit het zicht staat een grote metalen vuurkom. Ik zie deze vanuit m'n raam boven. Zag de rookpluim vanuit de voetgangerswegel ook (daar loopt zelden iemand). Heb er ook al 2 fotos van, want soms ferm vuurtje. Dat mag al heel lang niet meer.
Ik ga die een eens bezoekje moeten brengen, want de voorlaatste keer stond m'n slpkm raam open, en het was alsof er kampvuur onder m'n raam gehouden werd. En die kerel zit dan nog bijna 30 meter verder. Ofwel bel ik vaneerstekeer de milieudienst, lekker anoniem blijven.
Bij mij achter zit er zo ook ene. Alles opstoken wat ze kwijt moeten. Vaak ook via de schoorsteen.
Heel het huis stinkt ernaar. Egoistisch volk is het.

Begin 2024: straat opengebroken om fiber in de grond te steken.
Begin 2025: fiber is momenteel nog niet beschikbaar in je straat.
Dus we blijven voorlopig nog even vasthangen aan het brakke telenet internet. Tis niet dat wij gamen of andere zotte dingen doen, zelfs een simpele Teams-call kan soms niet zonder lag.

:wallbash:

Dit heeft geen iota met het hebben van tijd te maken. Dit heeft te maken met het MAKEN van tijd doordat het rechtstreeks impact heeft op de gezondheid van de bevolking. Waardoor andere items die ook belangrijk zijn nu zullen moeten wachten.

Gezondheid, een kerntaak van de overheid. Het zou begot schandalig geweest zijn indien de federale overheid hier niet op gereageerd gehad had. En dat er dan achteraf cases waren opgedoken van belgen die die idiote raad van Gent hadden opgevolgd om dan ziek, dood,... te eindigen. Zeker als er dan een paar koks wat interessant proberen te doen door middel van wat ineen te flansen op basis van sparrenaalden...

Gent had gewoon dat statement niet moeten maken. Die hadden zich op hun kerntaak moeten richten. ipv zich, net zoals Vlaanderen te gaan moeien met brol zoals fret een kerstboom. Fik die kerstboom gewoon op. En als je iets voor het milieu wil doen, zet gene kerstboom het jaar erop.

Jij geeft hier gewoon wat meer details. Leuk, maar overbodig. Mijn punt blijft dat we hier een zodanig obese overheid hebben dat vér boven onze hoofden onze overheidsdiensten al onderling beginnen discussiëren tegen elkaar over complete nonsens zoals het opvreten van kerstbomen.

En ja, de ambtenaren van Stad Gent "zijn begonnen". Foei foei. Collectief ontslag voor heel die bende. Ga iets nuttig doen.
Maar FAVV gaat er toch ook vlotjes in mee. Voel je je echt genoodzaakt om daarop te reageren? "We raden af om kerstbomen te vreten." No shit, sherlock.

Misschien kan het Vlaams Instituut Gezond Leven (ja, dat bestaat echt) nog zijn/haar/hun standpunt formuleren omtrent het vreten van kerstbomen? Misschien heeft de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid nog wel een nuttige aanvulling? Maar niet voor het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid zijn pre-advies heeft gegeven natuurlijk. En tot slot zou ik er voor alle zekerheid nog een rondetafelgesprek over houden, met als conclusie dat er beter nog een uitgebreide studie over besteld moet worden, om helemaal zeker te zijn.

Mannekes toch, wat een pampermaatschappij.
Maar hey, ze zorgen nogal voor ons hoor, onze civil servants. We voelen ons veilig hoor. :sarcastic:

Wat zeg je? Besparen? Zot. We zitten op ons tandvlees.

Misschien kan het Vlaams Instituut Gezond Leven (ja, dat bestaat echt) nog zijn/haar/hun standpunt formuleren omtrent het vreten van kerstbomen? Misschien heeft de Federale Overheidsdienst Volksgezondheid nog wel een nuttige aanvulling? Maar niet voor het Vlaams Agentschap Zorg en Gezondheid zijn pre-advies heeft gegeven natuurlijk. En tot slot zou ik er voor alle zekerheid nog een rondetafelgesprek over houden, met als conclusie dat er beter nog een uitgebreide studie over besteld moet worden, om helemaal zeker te zijn.

Ik voel dat er een noodzaak is om een coördinator aan te stellen om al die agentschappen op dezelfde lijn te krijgen.

Ik voel dat er een noodzaak is om een coördinator aan te stellen om al die agentschappen op dezelfde lijn te krijgen.
Ik zou eerder pleiten voor een agenschap. En een ministerpost. Eventueel ook iets op federaal niveau. En nog eentje overkoepelend om de federale dienst en het gewestelijke agenschap te coördineren. Plus maandelijkse rapportage via een brakke IT oplossing. Genre "brand het rapport op een cd en laat het door een (vastbenoemde) bode met de (elektrische, want goed voor de SDG's) dienstwagen naar Brussel brengen". Niet vergeten dat die mens de dienstwagen in Brussel 4 uur moet opladen of hij geraakt niet terug.

2200€ is wél weinig. Een bevriende installateur? Of iemand die nog maar recent begonnen is? Aftercare is namelijk ook wel ergens belangrijk.

Het vermogen is standaard 20 kW maar tot max 30 kW is mogelijk met deze ketel.
Is voor een duplex appartement dus wellicht een kleiner model. Idd. wel bevriende installateur, vroege 60'er pakken ervaring die er na dit jaar helaas mee ophoudt en alles doorgeeft aan zijn nietsnut-schoonzoon. Zal hem de komende maanden nog proberen vast krijgen voor een paar preventieve werkjes want na dit jaar weet ik ook niet meer waar gaan.

Allez allez, kijk eens aan.

Onze crèche (uitgebaat door de ambtenaren van Stad Gent) gaat al 4 jaar aan een stuk om de haverklap een dag dicht, op een later tijdstip open en op een vroeger tijdstip sluiteen omwille van personeelsproblemen, kortdurende ziektes, langdurige ziektes, ... We moeten dus al 4 jaar constant brandjes blussen en last-minute oplossingen verzinnen.
Diezelfde crèche heeft ons bij wijze van kerstgeschenk nu een PERMANENTE verminderde dienstverlening cadeau gedaan. Dat wil zeggen dat ons kind elke week een volledige dag niet langer kan komen. M.a.w. 20% van de tijd. Zomaar beslist. Aub. Tire ton plan!
Bovendien is het elke week een andere dag. Week 1 op maandag, week 2 op dinsdag, week 3 op woensdag, enzovoort. Lollig! Tire ton plan! De nouveau.

Om dan nu, in week 2, te horen: "Hallo, wij gaan daarbovenop ook nog eens vrolijk staken aanstaande maandag want er zijn democratisch verkozen partijen aan het onderhandelen om de astronomische pensioenen van ambtenaren mogelijks een klein beetje te downscalen naar normale niveau's!". Tire ton plan! De nouveau.

Daar sta je dan, met 2 full-time werkenden in de privé met 20 dagen verlof en later een schamel pensioentje. Mogen wij het weer allemaal opvangen en oplossen. Ze misbruiken gewoon je kwetsbaarheid als ouder om zich alles te permitteren. N'importe quoi. Fucking schandalig. De helft van ons verlof gaat naar het oplossen van anderen hun problemen.

Hadden we ons maar bij een private crèche aangesloten.

Laatst bewerkt:
Allez allez, kijk eens aan.

Onze crèche (uitgebaat door de ambtenaren van Stad Gent) gaat al 4 jaar aan een stuk om de haverklap een dag dicht, op een later tijdstip open en op een vroeger tijdstip sluiteen omwille van personeelsproblemen, kortdurende ziektes, langdurige ziektes, ... We moeten dus al 4 jaar constant brandjes blussen en last-minute oplossingen verzinnen.
Diezelfde crèche heeft ons bij wijze van kerstgeschenk nu een PERMANENTE verminderde dienstverlening cadeau gedaan. Dat wil zeggen dat ons kind elke week een volledige dag niet langer kan komen. M.a.w. 20% van de tijd. Zomaar beslist. Aub. Tire ton plan!
Bovendien is het elke week een andere dag. Week 1 op maandag, week 2 op dinsdag, week 3 op woensdag, enzovoort. Lollig! Tire ton plan! De nouveau.

Om dan nu, in week 2, te horen: "Hallo, wij gaan daarbovenop ook nog eens vrolijk staken aanstaande maandag want er zijn democratisch verkozen partijen aan het onderhandelen om de astronomische pensioenen van ambtenaren mogelijks een klein beetje te downscalen naar normale niveau's!". Tire ton plan! De nouveau.

Daar sta je dan, met 2 full-time werkenden in de privé met 20 dagen verlof en later een schamel pensioentje. Mogen wij het weer allemaal opvangen en oplossen. Ze misbruiken gewoon je kwetsbaarheid als ouder om zich alles te permitteren. N'importe quoi. Fucking schandalig. De helft van ons verlof gaat naar het oplossen van anderen hun problemen.

Hadden we ons maar bij een private crèche aangesloten.
Sorry, er is een kinderverzorgster veranderd van job, ze verzorgt nu de culinaire tips voor stad gent.

noem je dat astronomisch? en da's een gemiddelde he, daar zitten er nog veel ver onder.

en alweer wordt de logica omgedraaid. een ambtenaar krijgt niet te veel, een privé-werknemer krijgt te weinig.

noem je dat astronomisch? en da's een gemiddelde he, daar zitten er nog veel ver onder.

en alweer wordt de logica omgedraaid. een ambtenaar krijgt niet te veel, een privé-werknemer krijgt te weinig.
dat is altijd het probleem he. Om bij te dragen is iedereen van mening dat het teveel is, om te krijgen is het altijd te weinig. Gezien dat diegene die betalen dat doen voor diegene die krijgen moet je ergens tot een vergelijk komen dat voor beide partijen aanvaardbaar is.

Laatst bewerkt:
De kat wordt morgen geopereerd. De kat gaat een kap op haar kop krijgen. De kat geraakt niet in haar kattenbak, want de kattenbak heeft ook een kap.

Een week geleden bestel ik op zooplus een open kattenbak. Ik moet die op zooplus bestellen, want maxizoo en tom en co verkopen enkel kattenbakken voor kleine katten. Kat is niet klein.

Zooplus stuurt mail dat levering vertraging heeft. Spannend... komt het nog op tijd?

Maar vandaag, net op tijd levert dpd mijn pakket. Blijkbaar heeft de inpakker van zooplus een gigantische doos gezocht, zodat die kattenbak goed veel beweegruimte heeft in die doos, om dan de zak kattenbakzand in die bak te leggen, zodat elke keer het pak gedraaid wordt de bak zeker goed tegen de vlakte knalt.
Of ze hadden er vooraf al wat met een hamer op gemept.

Ik heb dus nu een zak zand en een hoop scherven plastiek die ooit een kattenbak waren. En morgen een kat met een kap en een bak met kap, waar de kap af is, maar die dus geen aangepaste rand heeft om te voorkomen dat het zand (en hij gaat blind graven, dus hopelijk alleen dat) door heel het huis vliegt.

De kat wordt morgen geopereerd. De kat gaat een kap op haar kop krijgen. De kat geraakt niet in haar kattenbak, want de kattenbak heeft ook een kap.

Een week geleden bestel ik op zooplus een open kattenbak. Ik moet die op zooplus bestellen, want maxizoo en tom en co verkopen enkel kattenbakken voor kleine katten. Kat is niet klein.

Zooplus stuurt mail dat levering vertraging heeft. Spannend... komt het nog op tijd?

Maar vandaag, net op tijd levert dpd mijn pakket. Blijkbaar heeft de inpakker van zooplus een gigantische doos gezocht, zodat die kattenbak goed veel beweegruimte heeft in die doos, om dan de zak kattenbakzand in die bak te leggen, zodat elke keer het pak gedraaid wordt de bak zeker goed tegen de vlakte knalt.
Of ze hadden er vooraf al wat met een hamer op gemept.

Ik heb dus nu een zak zand en een hoop scherven plastiek die ooit een kattenbak waren. En morgen een kat met een kap en een bak met kap, waar de kap af is, maar die dus geen aangepaste rand heeft om te voorkomen dat het zand (en hij gaat blind graven, dus hopelijk alleen dat) door heel het huis vliegt.
Kan je geen stukken karton aan de zijkanten vastkleven met tape ofzo zodat er toch een deel in de bak blijft?

Dus enkel een inloop opening laten?

@Guazala Morgen voor of tijdens de operatie in uw plaatselijke Aveve een Curver-kattenbak o.i.d. gaan kopen? Daar kan de kap af. Ik heb die, denk ik, aangekocht indertijd op Zooplus maar ook al in de plaatselijke tuincentra ofzo zien staan.

Terug
Bovenaan