Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Hier eerst de zoon buikgriep, dan ik en nu de dochter ook al. Dan neem je eens na jaren een weekje verlof met de feestdagen en wordt het zo weer verbrod.
Ik vind dat echt zo'n egoïsme hé. Met 20 man in een kleine niet-verluchte woonkamer aan het raclettetoestel, terwijl een vierjarige om het halfuur naar de plee sprintte om te kotsen. Ook de enige wc in het huis. TOP. We gaan er gegarandeerd ook aan hangen hé, weg vakantie. Weg nieuwjaarsplannen. Nu, tot daar, wij overleven dat wel. Maar daar zaten ook de 90+-jarige grootvader aan tafel, en twee 70-jarigen in slechte gezondheid. Niets geleerd van corona.

En voor mijn huwelijk moet ik mijn bek houden en blijven zitten. Ik kon ook gewoon niet vroeger vertrekken, want hoewel vrouwlief me al 10 keer gefrustreerd voor de voeten had geworpen dat we 'weer' te laat zouden zijn, waren we godverdomme de eerste daar waardoor er 5 wagens achter ons stonden die allemaal moesten verzet worden vooraleer wij naar huis konden.

Ik weet nog altijd niet wat er beter is voor mijn huwelijk eigenlijk. Of ik nog mee ga naar die familie, of niet.

Zie schade. Vriend gebeld uit volvo en die zei, oei de C stijl. Kan duur worden, en is ook deel van gans het metaalframe. Damn it, klink alleen had peanuts geweest, of de damn bumper anders .... maar gaf net licht gas in natte berm om te corrigeren weg van prikkeldraad weide, en met wat slip zeker, en pats de 15cm te veel langs de zijkant op net dus geen 2cm.
Mijn eerste idee was eerder dat je net geluk hebt. Deur niet geraakt en die plek is uit te blutsen.

Allez weiral zo'n kluutzakske me ne smoel veu stront oep te sorteire die het nodig vond om iederien verbei te steike in den boulangerie en mensen no de kluute te sture die em erop attent hadde gemokt. T'ergste was dat em do was me zijn klaain ketje van ne joer of 10 peis ek. Ik roep dane klet om "achteraan aen te schoove gelaak ne gruute kadée!" "Oui mais je suis pressé zeitem :angry:
Do kreijgek dus de biesjkes von eh :angry:, uiteindelijk weigerde hij resoluut en zijn stoeme klaain begon oek nog es van z'n kluutte te maken. Wat een opvoeding. Khad ferm goestink om die pé ne voenk op zaain cabine te geive mo khebt ma wijselijk zo gelaten

Allez weiral zo'n kluutzakske me ne smoel veu stront oep te sorteire die het nodig vond om iederien verbei te steike in den boulangerie en mensen no de kluute te sture die em erop attent hadde gemokt. T'ergste was dat em do was me zijn klaain ketje van ne joer of 10 peis ek. Ik roep dane klet om "achteraan aen te schoove gelaak ne gruute kadée!" "Oui mais je suis pressé zeitem :angry:
Do kreijgek dus de biesjkes von eh :angry:, uiteindelijk weigerde hij resoluut en zijn stoeme klaain begon oek nog es van z'n kluutte te maken. Wat een opvoeding. Khad ferm goestink om die pé ne voenk op zaain cabine te geive mo khebt ma wijselijk zo gelaten
Bij zulke posts van u stel ik mij u altijd voor als Julien Vrebos :unsure:.

en de boulanger nam de man voor?

Mijn eerste idee was eerder dat je net geluk hebt. Deur niet geraakt en die plek is uit te blutsen.
Eerste schattingen van 2 mensen via via .... 1000€ om het top te doen, uh no way
Bumper had beter geweest bedoelde ik met pech.
Alles is beter dan op anderen botsen ... en niet vollenbak op een paal gaan ipv bij een parkeer maneuver zeker ...

Zal het hier eens vragen. En als het ook naar de 700-1000€ gaat, had die vriend nog een tip: zelf hier thuis polieren en opschuren en spuiten (of door iemand na z'n uren ofzo). De krassen vallen meest op en zou al veel zijn als dat weg is, zijn eerder witachtig en wel diep, lijkt minder op foto.

Mijn echte diep zittende ergenis:
Moest het dat maar zijn in men leven, iets herstelbaar, zucht.
In m'n bed veel racende gedachten gehad.
Ik vier 31 december 10 jaar zware gehoorschade en hyperacusis. Het is misschien 10% en op de weinig goeie dagen 20% gebeterd op 10 jaar. Ook veel teveel shit gehad ivm wonen, werk en bijkomende gezondheidsproblemen. 10 jaar achteruitgang en wegvluchten van waar m'n leven was. De isolatie begint ferm te wegen en ga moeten iets doen daartegen in 2025, maar wat ... . Had me m'n 40er jaren toch anders voorgesteld. Ik schaam me dan ... Belgie is nog zo slecht niet, maar tkan hier ook ferm keren of tegenzitten. En dat de medische wereld weinig antwoorden heeft op wat ik heb, tjah mijn probleem veelal. Extra stresfactor en soms mensen die denken dat je een hypochonder bent (ben ik absoluut niet, en dat veroorzaakt hyeracusis ook niet).

Nieuwjaarsfeestje/traditie wat compleet om zeep geholpen wordt..

We vieren nu al enkele jaren nieuwjaar met 4 koppels. (Pak A-B-C-D)

1. Kosten is gewoon altijd delen door 4.
Nu opeens komt er in de WhatsApp Koppel A: 83€, koppel B: 75€, koppel C: 69€.
Gaat dan over een ander stukje vlees of dessert dat is gekozen.. dus ik ga nu men bord moeten verdedigen dat niemand met een stuk vlees van mij lopen is of die moet me 2€ 😅

2. Er komt nog een ander koppel bij, vrienden van koppel D (zij organiseren). We worden voor n voldongen feit gezet want het is besproken met koppel C en die zijn akkoord gegaan.

Mijn vrouw is van mening dat er iets van gezegd moet worden want dat kan zo allemaal niet. Zo maak je vriendschappen/tradities kapot

Ik ben van mening dat je weinig kan zeggen omdat het bij hun thuis is en je het risico loopt dat ze (D) zich aangevallen voelen en je ruzie gaat riskeren als je iets zegt.
Maar ook geen zin om die hele avond op te toppen van men tenen te lopen

Amai, mensen die zich laten kennen voor een paar euro’s en zo een traditie om zeep helpen.
Kunt mss ook twee flessen wijn voorzien dan. Eentje van 8 eur en eentje van 25 euro.

Allemaal tweeverdieners? Die paar euro aj aj

Amai, mensen die zich laten kennen voor een paar euro’s en zo een traditie om zeep helpen.
Kunt mss ook twee flessen wijn voorzien dan. Eentje van 8 eur en eentje van 25 euro.

Allemaal tweeverdieners? Die paar euro aj aj
Allemaal goeie 2 verdieners inderdaad.

Normaal nemen we een fles gin of champagne mee. Dit jaar zal het pen en papier worden. Streepjes trekken per glas dat ik drink 😂

Nieuwjaarsfeestje/traditie wat compleet om zeep geholpen wordt..

We vieren nu al enkele jaren nieuwjaar met 4 koppels. (Pak A-B-C-D)

1. Kosten is gewoon altijd delen door 4.
Nu opeens komt er in de WhatsApp Koppel A: 83€, koppel B: 75€, koppel C: 69€.
Gaat dan over een ander stukje vlees of dessert dat is gekozen.. dus ik ga nu men bord moeten verdedigen dat niemand met een stuk vlees van mij lopen is of die moet me 2€ 😅
Mja, dat is wat onnozel, maar anderzijds is dat "verdedigen" nu ook wel overdreven zeker. Ik zie het nut niet van je daarin op te jagen.
2. Er komt nog een ander koppel bij, vrienden van koppel D (zij organiseren). We worden voor n voldongen feit gezet want het is besproken met koppel C en die zijn akkoord gegaan.

Mijn vrouw is van mening dat er iets van gezegd moet worden want dat kan zo allemaal niet. Zo maak je vriendschappen/tradities kapot

Ik ben van mening dat je weinig kan zeggen omdat het bij hun thuis is en je het risico loopt dat ze (D) zich aangevallen voelen en je ruzie gaat riskeren als je iets zegt.
Maar ook geen zin om die hele avond op te toppen van men tenen te lopen
Ik snap nu wel het probleem niet van een extra koppel eigenlijk. Koppel D organiseert en heeft graag meer volk, ik vind al niet dat ze dat eerst aan C moesten vragen.

Mja, dat is wat onnozel, maar anderzijds is dat "verdedigen" nu ook wel overdreven zeker. Ik zie het nut niet van je daarin op te jagen.

Ik snap nu wel het probleem niet van een extra koppel eigenlijk. Koppel D organiseert en heeft graag meer volk, ik vind al niet dat ze dat eerst aan C moesten vragen.

Goh ja ik vind het ook overdreven. Maar als je de kosten wil verdelen is het ook echt verdelen en niet a la minute nog keren

Dat 5e koppel kent niemand van ons. Collega van de man van koppel D en zijn echtgenote.

Goh ja ik vind het ook overdreven. Maar als je de kosten wil verdelen is het ook echt verdelen en niet a la minute nog keren

Dat 5e koppel kent niemand van ons. Collega van de man van koppel D en zijn echtgenote.
Grote mensen zouden imo gewoon door vier delen, maar veel kans dat er daar 1 koppel is die het minste moet geven, dat geklaagd heeft over de rest.

Dat er daar dan nog een koppel bij zit dat ik niet ken zou ik me totaal niet aan storen. Voor hetzelfde geld zijn dat leuke mensen en leer je nog eens iemand kennen. Zijn het geen leuke mensen, dan praat je gewoon met je vrienden.
Eigenlijk niet moeilijk dat de warmste week over eenzaamheid moet draaien als het zo moeilijk is om nieuwe mensen te leren kennen.

Ik vind het ook heel raar dat je niet zou willen dat er andere 'nieuwe' mensen bij gaan zijn. Ik vind dat zo triestig, dat het zo moeilijk is om nieuwe vrienden te maken na je dertigste.

Ik vind dat wel beleefd als ge dat gewoon effe checkt, zeker als dat een jaarlijks iets is wat je normaal met een 'vaste ploeg' doet. Een vriendin van mij nodigt ook dikwijls achteraf nog mensen uit als wij al hebben afgesproken maar vraagt wel telkens of dat ok is wat ik wel apprecieer. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit al nee heb gezegd daarop trouwens.

Terug
Bovenaan