Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Maar na 2 jaar ga je toch niemand meer vinden?
Personen op beeld zijn in deze wel erg herkenbaar, vrij zeker dat deze wel gepakt zullen worden via deze weg. Inderdaad wel gek dat het allemaal zo lang moet duren, wetgeving zou mogen aangepast worden zodat men deze pist al na pakweg 2 weken kan inschakelen.

Een hongertje zwelt aan.

Tijd om voor de nachtshift nog iets binnen te steken, een Mcdo! Dat is al lang geleden.

Parking op dit moment uiteraard tjokvol. Vele auto's staan fout geparkeerd en er is al wat getoeter aan de gang. Ik ben duidelijk niet de enige met honger. Ik besluit het slim te spelen en parkeer me snel en wandel naar binnen.
What the hell..
Wat een PUINHOOP! Overal rietjes, karton, vliegen én zelfs een muis.
De binnenkant lijkt wel een chiro kamp. De jeugd hangt en zit op alles wat een oppervlakte van een vierkante centimeter.
Ik bestel snel mijn 3 hamburgers en betaal zo'n €12.70.

Het was lang geleden, het gaat nog langer duren eer ik terug kom.

VTM die in plaats van De verraders (imo hun enige interessant programma dat ze hebben) liever dat geklungel van de Rode Duivels onder Tedesco uitzendt. Zoveel fucking zenders en dan ga je een van uw populairste programma's een week uitstellen omdat de voetbal ten allen koste op het hoofdkanaal moet. :eviltongue:

Die voetbal ging dan ook nog door in een mistig Hongaars stadion in plaats van in België. Misschien is dat nog een grotere blamage dan wat er op het veld zelf gebeurde. Nu als je ziet wat er laatst in NL gebeurde met Israel's friendly absoluut een goede call, maar gewoon triest dat het in een Hongarije, met #1 EU paria Victor Orban waar maar al te graag fors wordt op afgegeven, wel veilig kan doorgaan en hier niet.

In Hongarije is er bijna geen moslimpopulatie, of toch verwaarloosbaar.
Het risico op amok zal daarom lager liggen bij aanwezigheid van Israël?

Die voetbal ging dan ook nog door in een mistig Hongaars stadion in plaats van in België. Misschien is dat nog een grotere blamage dan wat er op het veld zelf gebeurde.
waarom zou die match in België moeten plaats vinden? het was een uitmatch voor ons he, dus als het niet in Hongarije doorging, zou het in Israël geweest zijn.

opvallend dat er daar nu meer om te doen als in september, toen de heenmatch ook ginder gespeeld is.

Deze nacht op mijn keuken tafel gevallen,bal boven mijn slaap. Ben massa's bloed verloren .
Deed wel geen pijn dokter heeft er iets opgespoten tegen bacteriën. Heb niks geslapen deze nacht.

Een hongertje zwelt aan.

Tijd om voor de nachtshift nog iets binnen te steken, een Mcdo! Dat is al lang geleden.

Parking op dit moment uiteraard tjokvol. Vele auto's staan fout geparkeerd en er is al wat getoeter aan de gang. Ik ben duidelijk niet de enige met honger. Ik besluit het slim te spelen en parkeer me snel en wandel naar binnen.
What the hell..
Wat een PUINHOOP! Overal rietjes, karton, vliegen én zelfs een muis.
De binnenkant lijkt wel een chiro kamp. De jeugd hangt en zit op alles wat een oppervlakte van een vierkante centimeter.
Ik bestel snel mijn 3 hamburgers en betaal zo'n €12.70.

Het was lang geleden, het gaat nog langer duren eer ik terug kom.
Ik had onlangs dezelfde indruk toen ik er kwam met mijn dochter en de twee neefjes, al was het daar niet zo enorm druk. Ik vond het daar vuil, rommelig en het eten was gewoon niet lekker. Kinderen vinden dat leuk omdat ze speelgoed krijgen bij hun Happy Meal en door de ogen van een kind zal dat in combinatie met die binnenspeeltuin wel van McDo een topuitstap maken. Als volwassene kijk je daar toch heel anders naar.

Ik had onlangs dezelfde indruk toen ik er kwam met mijn dochter en de twee neefjes, al was het daar niet zo enorm druk. Ik vond het daar vuil, rommelig en het eten was gewoon niet lekker. Kinderen vinden dat leuk omdat ze speelgoed krijgen bij hun Happy Meal en door de ogen van een kind zal dat in combinatie met die binnenspeeltuin wel van McDo een topuitstap maken. Als volwassene kijk je daar toch heel anders naar.
Toch ook sterk afhankelijk van het filiaal hoor. De éne McDo is de andere niet.

Zwijgt er mij van.
Ben dat ding daarstraks van de garage gaan halen.
Heel die console is vervangen en mijne gsm verbindt nog niet :rofl:

En mijn dashboard ziet er nu uit zoals op deze foto. Normaal is dat zwart en beter zichtbaar en krijgt ge die kleuren alleen als uw middenconsole uitligt.

Nu moet ik dus dat ding niet meer in Hasselt gaan binnen doen maar in Geel volgende keer.
Exact wat ik nodig had. Nog een uur extra in de auto op weg naar die kutgarage.

Ze hebben dus heel die console vervangen.

Start ik in het weekend die auto, gaan er een stuk of 7 foutmeldingen branden (frontassist, parkeerhulp, bandenspanning,…)

Nu ik had een heel korte rit opstaan en merkte verder niets maar wist wel dat ik dus WEER naar de garage kon. Vandaag doe ik een langere rit en merk ik het volgende:

• Toeter doet het niet meer
  • Verwarming werkt niet (het was dus niet echt een leuke ochtendrit want ik was hier niet op gekleed)
  • Stuurverwarming werkt niet
  • Afstandsregeling werkt niet
  • Lane assist werkt niet
  • Wagen geeft ook geen buitentemperatuur aan
  • GSM verbinding werkt nog altijd niet deftig draadloos
Vraagt die van de garage of ik niet volgende week donderdag de wagen kan achterlaten.
Het gaat bijna vriezen donderdag, denkt ge nu echt dat ik een rit van 2 uur ga doen met mijn handschoenen en muts aan?

KUTWAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kak oktober en goed ziek in november... net aan bekomen nu, en dacht zucht relax chill ...

NEXT dus in mailbox

Invaliditeitsuitkering verandert vanaf 1 jan 2025. Er wordt RSZ afgehouden per maand ipv een jaarlijkse opleg belasting.

Afijn, dit zou financieel een 0-0 operatie zijn zeker en eenvoudiger naar de toekomst? Nu merk ik volgens berekening en de riziv site 11,11% minder per maand (+-200€!). En wat zie ik aan laatste 3 jaar belastingen? Dat ik maar +-6% RSZ betaalde van mijn inkomen, geen volle 11,11% die ze nu wel gaan inhouden per maand.

Dus in 2025 minder inkomen/maand + opleg belasting van inkomen 2024. Komt op een dikke 4000€ RSZ dat jaar voor 2 jaar in één keer. +- 2,5x zoveel als normaal.
Huurgeld huis +900€ al alleen en ik heb allesbehalve een vet inkomen (en het is geen dikke BG villa of nieuwbouw hoor). Gelukkig spaargelden als bufter. Het zou anders de 2de keer zijn in 3 jaar dat het even niet ging, vorige keer eerste jaar energie crisis en opleg 1000€. Afijn ik pas me wel aan en ben niet dom. Met 100€ per maand opzij houden(ik gebruikte gewoon men inhaalpremie, soort vakantiegeld als deel opzij) kwam ik al grotendeels toe voor die RSZ, nu is het dus even dubbel zo veel en niet permanent hoop ik.

Hopelijk in de 2026 tax afrekening (en dan stopt die opleg ook natuurlijk, want betaald per maand), dus geld terug omdat mijn belasting vrije som zo ook bekeken wordt en hoger ligt als je invalide bent (afijn zou zo zijn). Als dat niet zo is, was dit een belastingverhoging op de kap van de aller zwaksten, maar ik zal maar even bellen voor ik in een colère schiet.
Potverdorie zulle, er zullen er teveel geweest zijn die elke keer wanneer jaarlijks die RSZ belasting moest betaald worden, in de problemen kwamen.
Het ziekenfonds zegt je dat ook niet hé ... Dat gaat in na 1 jaar ziekte, dan wordt je status invalide. Je moet het zelf maar ruiken van die RSZ. Ik weet het oa dankzij een behulpzaam forum lid en eigen opzoekwerk.

Laatst bewerkt:
Kak oktober en goed ziek in november... net aan bekomen nu, en dacht zucht relax chill ...

NEXT dus in mailbox

Invaliditeitsuitkering verandert vanaf 1 jan 2025. Er wordt RSZ afgehouden per maand ipv een jaarlijkse opleg belasting.

Afijn zou financieel een 0-0 operatie zijn zeker in éénvoudiger naar de toekoemst? Nu merk ik volgens berekening en de riziv site 11,11% minder per maand (+-200€!). En wat zie ik aan laatste 3 jaar belastingen? Dat ik maar +-6% RSZ betaalde van mijn inkomen, geen volle 11,11% die ze nu wel gaan inhouden per maand.

Dus in 2025 minder inkomen/maand + opleg belasting van inkomen 2024. Komt op een dikke 4000€ RSZ dat jaar voor 2 jaar in één keer. +- 2,5x zoveel als normaal.
Huurgeld huis +900€ al alleen en ik heb allesbehalve een vet inkomen (en het is geen dikke BG villa of nieuwbouw hoor). Gelukkig spaargelden als bufter. Het zou anders de 2de keer zijn in 3 jaar dat het even niet ging, vorige keer eerste jaar energie crisis en opleg 1000€. Afijn ik pas me wel aan en ben niet dom. Met 100€ per maand opzij houden(ik gebruikte gewoon men inhaalpremie, soort vakantiegeld als deel opzij) kwam ik al grotendeels toe voor die RSZ, nu is het dus even dubbel zo veel en niet permanent hoop ik.

Hopelijk in de 2026 tax afrekening (en dan stopt die opleg ook natuurlijk, want betaald per maand), dus geld terug omdat mijn belasting vrije som zo ook bekeken wordt en hoger ligt als je invalide bent (afijn zou zo zijn). Als dat niet zo is, was dit een belastingverhoging op de kap van de aller zwaksten, maar ik zal maar even bellen voor ik in een colère schiet.
Potverdorie zulle, er zullen er teveel geweest zijn die elke keer wanneer jaarlijks die RSZ belasting moest betaald worden, in de problemen kwamen.
Het ziekenfonds zegt je dat ook niet hé ... Dat gaat in na 1 jaar ziekte, dan wordt je status invalide. Je moet het zelf maar ruiken van die RSZ. Ik weet het oa dankzij een behulpzaam forum lid en eigen opzoekwerk.

Dit is een niet leuke boodschap. Maar zou je eventueel niet gaan kijken of je iets kan vinden dat kleiner is en lager in prijs ? Op een bepaald moment is die buffer ook weg...

Elke besparing die je in de huur kan realiseren gaat helpen om uw buffer terug op te bouwen maar ook om minder op die stressvolle limiet te zitten.

Dit is een niet leuke boodschap. Maar zou je eventueel niet gaan kijken of je iets kan vinden dat kleiner is en lager in prijs ? Op een bepaald moment is die buffer ook weg...

Elke besparing die je in de huur kan realiseren gaat helpen om uw buffer terug op te bouwen maar ook om minder op die stressvolle limiet te zitten.
Verhuizen? Nog een 3x grotere pain in the ass vandaag. Ik kom wel rond hoor. Gewoon niet leuk in tijden waar alles geindexeerd wordt als zot, en je dan net die index op jouw inkomen ergens anders ziet verdwijnen. Huisbazin is hier ook nog heel goed (behalve heel traag in uit te voeren klussen, maar 't gebeurd dan wel toch meestal), kan ergens anders zwaar tegenvallen. Ik betaal ook al 100€ minder indexering op de huur hier.

Kans is ook groot dat ik bij bij tax afrekening van inkomen 2025 terug krijg. Bel ik wel even voor hoe het zit. Maar dat is maar half 2026 dan, zo lang heb ik genoeg buffer en zelfs nog jaren langer ...

Laatst bewerkt:
Klein detail. Bedrijfsvoorheffing, geen RSZ.

En dat was toch al 11% op ziekte uitkering?
Ze zetten dat nu op hetzelfde niveau voor invaliditeitsuitkering?

Nu wel niet leuk natuurlijk, absoluut niet

Klein detail. Bedrijfsvoorheffing, geen RSZ.

En dat was toch al 11% op ziekte uitkering?
Ze zetten dat nu op hetzelfde niveau voor invaliditeitsuitkering?

Nu wel niet leuk natuurlijk, absoluut niet
Is idd bedrijfsvoorheffing, my bad.

Dat wil ik dus te weten komen, even bellen daarvoor denk ik.

Ik zal dus in 2025 ogeveer 2400€ voorschotten betalen (200€ x 12). Dit jaar was het 1400€ opleg belasting (bedrijfsvoorheffing op inkomen 2023).

Ik hoop dus dat ik als single invalide zonder andere inkomsten ergens nog in aanmerking kom voor een hogere belastingvrije som (belasting vermindering), en ik dus in een lagere belastingschaal val ofzo. En dan op de belastingberekening van mijn inkomen in 2025 (in 2026) nog ergens 500 tot 1000€ terug krijg.

Laatst bewerkt:
Is idd bedrijfsvoorheffing, my bad.

Dat wil ik dus te weten komen, even bellen daarvoor denk ik.

Ik zal dus in 2025 ogeveer 2400€ voorschotten betalen (200€ x 12). Dit jaar was het 1400€ opleg belasting (bedrijfsvoorheffing op inkomen 2023).

Ik hoop dus dat ik als single invalide zonder andere inkomsten ergens nog in aanmerking kom voor een hogere belastingvrije som, en ik dus in een lagere belastingschaal val ofzo, en dan op de belastingberekening van mijn inkomen in 2025 (in 2026) ngo ergens 500 tot 1000€ terug krijg.
Vanaf 1 januari 2025 wordt een bedrijfsvoorheffing van 11,11% ingehouden op de uitkeringen tijdens de invaliditeit. Dat gebeurt door het ziekenfonds van de werknemer of zelfstandige die erkend is in invaliditeit.

Vandaag gebeurt er enkel een (mogelijke) inhouding van bedrijfsvoorheffing op de uitkeringen verschuldigd tijdens het eerste jaar van arbeidsongeschiktheid (primaire ongeschiktheid).

En

Een bedrijfsvoorheffing (11,11%) wordt ingehouden op de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen tijdens de primaire arbeidsongeschiktheid.

De uitkeringen worden beschouwd als een vervangingsinkomen, de bedrijfsvoorheffing bedraagt slechts 11,11% tijdens de primaire periode van arbeidsongeschiktheid (1ste jaar) en er is geen bedrijfsvoorheffing nadien (periode van invaliditeit).

Ze trekken de lijn dus gewoon door van het 1e jaar naar de volgende jaren

Mensen die zich klaarblijkelijk niet wassen op het OV...

Allemaal goed en wel, maar je moet dan wel de rit uitzitten, en maar hopen dat je snel kan afstappen...

Terug
Bovenaan