Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Bij u bellen ze nog aan.
Ik kan sffs weer naar de gazettenwinkel omdat "mijn pakket niet leverbaar" was terwijl ik op het moment dat ik de mail daarvoor kreeg op een meter van mijn voordeur zat te thuiswerken... Gezien dat er hier geen parking vlak voor de deur is en dus gewoon voorbij gereden en 'niet thuis' op zijn kaske ingegeven om tijd te besparen maw.
Ook een tijd last van gehad, het waren altijd de pakjes van PostNL die niet leverbaar waren, ik kreeg die melding bv al om 12u, terwijl ze nog de hele dag tijd hadden om te leveren. En er is hier zowel parking als veilige plaats.

Ik kon daar wel 10 minuten enkel voor gaan rijden, de laatste keer vond ik het echt te gortig, die van het ophaalpunt zei zelfs dat het niet meer normaal is, klacht ingediend bij PostNL en sindsdien geen last meer van.

Hoe ze het doen heb ik geen gedacht van maar ze slagen er dus in om met bankkaarten online dingen te kopen. Zelfs op Vinted. Eerste aangifte dat ik daarover kreeg keek ik ook wel raar.
probeer eens een hotel te boeken op booking.com ,
in veel gevallen volstaat het om je kaartnummer en CVC te geven hoor.

vergeet ook niet, de gewone maestro verdwijnt stilaan hé, de meesten hebben nu reeds een debitkaart in de plaats hoor. En ja, ik vind die minder veilig.

Vanwege m´n stage is mijn ´ontlastingspatroon´ helemaal in de war. Normaal is het elke dag opstaan om 6u, en rond een uur of 8 kan ik elke dag een kakske doen op m´n werk.
Nu met de stage ben ik constant op de baan dus zomaar even naar toilet gaan lukt niet, waardoor ik geconstipeerd geraak.

Nu, op een vrije dag, is het een 3-dagen hoeveelheid die er uit komt. Ben nog maar 2 uur wakker en ben al 3 keer uitgebreid gaan k*kken.

Website van TicketMaster, wat een brol. Je bent verplicht om zowel via SMS als mail te verifiëren. Maar als je eerst SMS verifieert en nadien je mail wilt verifiëren krijg ik geen code meer aan via mail. En als ik eerst via mail verifieer en nadien via SMS wil verifiëren krijg ik geen SMS meer aan.

Helpdesk krijg je ook weer de standaard "kijk in spam" terwijl ik alles dat ik getest heb al had doorgegeven. Uiteindelijk via mijn oud hotmail account wel kunnen registreren. Maar wtf, hoe slecht kan uw systeem zijn als via gmail het niet werkt. Om nog maar te zwijgen van de helpdesk. Nuja, als ik naar de zinsbouw kijk is het overduidelijk dat dit een of andere Indiër is die via Google Translate zit te vertalen.

Waarom o fucking waarom komen ze me telkens pakjes leveren juist op het fucking moment dat ik aan het schijten ben en niet kan open doen, elke keer opnieuw!!! :angry: :angry:
Bij u bellen ze nog aan.
Ik kan sffs weer naar de gazettenwinkel omdat "mijn pakket niet leverbaar" was terwijl ik op het moment dat ik de mail daarvoor kreeg op een meter van mijn voordeur zat te thuiswerken... Gezien dat er hier geen parking vlak voor de deur is en dus gewoon voorbij gereden en 'niet thuis' op zijn kaske ingegeven om tijd te besparen maw.
Idem dito. Ik stond vandaag buiten aan de brievenbus om 11:30 (met een buur aan het praten). Ik weet dat want ik keek net op mijn uurwerk. Ik krijg een minuutje later bericht dat er om 11:30 niemand thuis was en het pakketje naar de krantenwinkel gestuurd wordt.

Daar krijg ik dus het 'schijt' van.

Idem dito. Ik stond vandaag buiten aan de brievenbus om 11:30 (met een buur aan het praten). Ik weet dat want ik keek net op mijn uurwerk. Ik krijg een minuutje later bericht dat er om 11:30 niemand thuis was en het pakketje naar de krantenwinkel gestuurd wordt.

Daar krijg ik dus het 'schijt' van.
Een paar maand geleden.

Mijn bureau is aan de straatkant, in heb dus perfect zicht op de straat.
Aan de overkant parkeert zich een grote witte camionette, ik verwacht een pakket, dus sta al recht om de voordeur te openen.
In zie de bestuurder een hoop pakketjes nemen en daarmee wegstoppen richting een pakket ophaalpunt hier 200m verder. (Recht over onze voordeur was de dichtste vrije parkeerplaats blijkbaar.
Hij stapt terug in en rijdt weg, ik dacht dus dat mijn pakketje met iemand anders ging komen.
Half uur later een mail: "sorry, uw pakket kon niet geleverd worden, want je was niet thuis. Je kan het oppikken in het pakketpunt op "adres 200m verder".

Ik kreeg die mail om 19u10 of zo, en dat pakketpunt (simpel rijhuis) was maar "open" tot 19u.

Te lui om gvd de straat over te steken.

Mocht ik de dag erna dat pakketje gaan ophalen. Madam doet de deur open, typisch marginaal foorwijf. De deur ging open en de sigarettenwalm kwam me tegemoet.

Het pakketje bevatte kledij, mocht direct in de wasmachine om de vorte sigarettengeur eruit te krijgen.

De kleurenregistratie van een Samsung S24. Echt afgrijselijk hoe die Ferrari rood onder kunstlicht registreert, dat is eerder roze dan rood op mijn foto's. Ik ben echt teleurgesteld in de kwaliteit van Samsung voor zo'n prijs. Bovenop een vingerafdruksensor die op geen hol trekt.

Eerst even een ergernis van gisteren.
In de nacht van donderdag op vrijdag stroom uitgevallen, elektriciteitskast naar de zak, blijkbaar was er water in terecht gekomen.
Dus een dagje zonder elektriciteit gezeten, gelukkig is er gisteren avond al een elektricien kunnen komen om een volledige nieuwe kast te plaatsen.

Ergernis van vandaag, mail van de watergroep ivm met het overlijden van mijn vader.
Begin september heb ik dat aan hen laten weten, nu pas krijg ik een bericht waarin ze een hoop informatie vragen om het contract aan te passen.
Totaal overbodige informatie, want alles blijft bij het oude alleen de naam van de persoon waarop het contract staat moet aangepast worden, want dat is nu mijn moeder.
Aan Luminus, onze elektriciteitsleverancier, had ik ook begin september een zelfde bericht gestuurd, waarop ik van hen 2 dagen later al een reactie kreeg met de boodschap dat het contract al aangepast was, zonder vraag naar allemaal extra informatie.

De vernieuwde Sinterklaas. Ok, Zwarte Piet mag niet meer wegens stereotiep, dat kan ik ergens nog begrijpen. Maar dan een hoop nieuwe figuren introduceren die een hoop huizenhoge Spaanse clichés bevatten. Dat is dan niet stereotiep of racistisch... :wallbash:

De vernieuwde Sinterklaas. Ok, Zwarte Piet mag niet meer wegens stereotiep, dat kan ik ergens nog begrijpen. Maar dan een hoop nieuwe figuren introduceren die een hoop huizenhoge Spaanse clichés bevatten. Dat is dan niet stereotiep of racistisch... :wallbash:

Die figuren bestaan toch al jaren? In 2015 was er zelfs een volledige Sinterklaasfilm waarin Ramon centraal stond.

Mijn verstrooidheid soms :sop: .
Ik had enkele diepvriespizza’s mee van de winkel en in plaats van ze meteen in de diepvries te steken ging ik eerst iets anders doen in de tuin.
Na enkele uren kom ik tot besef dat die pizza’s er nog liggen, natuurlijk al bijna helemaal ontdooid.
Ik heb ze dan maar in de diepvries gestoken.

Nu begint de vraag te rijzen of dat nog ok is om terug in te vriezen?

op zich is dat niet veilig nee.
maar ik heb dat eens gehad met scampi's bvb, en ik heb dat toch overleefd.

kans is gewoon hoger dat er bacteriën of zo vrij komen.

Ergernis van vandaag, mail van de watergroep ivm met het overlijden van mijn vader.
Begin september heb ik dat aan hen laten weten, nu pas krijg ik een bericht waarin ze een hoop informatie vragen om het contract aan te passen.
Totaal overbodige informatie, want alles blijft bij het oude alleen de naam van de persoon waarop het contract staat moet aangepast worden, want dat is nu mijn moeder.
Aan Luminus, onze elektriciteitsleverancier, had ik ook begin september een zelfde bericht gestuurd, waarop ik van hen 2 dagen later al een reactie kreeg met de boodschap dat het contract al aangepast was, zonder vraag naar allemaal extra informatie.
Ik heb me ook al meerdere malen geërgerd aan de watermaatschappij.
Het verschil met de elektriciteitsleverancier is dat die concurrentie heeft, de watermaatschappij niet.

:( voor Docter Pol is geen zendruimte meer.... (educatief programma, waar je nog iets van kan leren, vaak hartverwarmend).

Maar voor die fokking "set up" series zoals airport security, and how to catch a smuggler, allemaal programma's die in scène gezet worden (want ik kan nooit geloven dat cameraploegen zomaar het recht zouden hebben, bij arrestaties zomaar alles te zitten film), daar hebben ze dan weer wel nog zend tijd voor.... :S

Speciale promotie op bol voor Sinterklaas.

Promotie: Extra korting als je 96 stuks in de verpakking koopt (voor het produkt dat ik wens te kopen).
Ook geafficheerd alszijnde 'hoge korting'. En met de melding dat dit produkt nooit goedkoper was de afgelopen 90 dagen. (wat met dat aantal in de verpakking ook klopt MAAR ..)

60 stuks in de verpakking is momenteel nog nét iets goed koper, dat staat niet eens in promotie en die verpakking was nog niet zo lang geleden nog een pak goedkoper

Terug
Bovenaan