Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het is niet omdat je er niet eerder van hoorde dat het niet gebeurde.

Dit dus. Een vriend van mij die wat voor op ons liep ook al ‘s nachts overvallen met een mes in Brugge. Wij kwamen gelukkig net om de hoek. Nog altijd een klein litteken op mijn vuist door onze interventie. Is ook al 20j geleden. Zo’n zaken gebeuren overal en zijn van elke tijd.

Durf zelf stellen dat Kortrijk bvb 20j geleden meer gevaarlijker was door de grens criminaliteit dat ze niet onder controle kregen. Ook die periode zijn wij slachtoffer geweest van home jacking.

Ga met de hond wandelen. Ineens komt em daar met iets uit zijne bek tevoorschijn.
Ik zag niet goed wat het was, begon dat uit zijne mond te trekken.
Lag daar ne boterham met kipfilet.

Thuis binnen gekomen zag ik in het licht nog allemaal kipfilet achter mijn nagels steken.
Ieuw.
Hopelijk niet vergiftigd

UPS :angry:
Twee dagen op rij te tam om te komen leveren dus het maar ergens afsmijten in een Access Point en trek uw plan. En dan wel een routeplannerke zien waar ge de chauffeur identiek op dezelfde straten kunt zien ronddraaien tot het AP opengaat

Helaas morgen nog een levering door hun voorzien, kan al raden wat er gaat gebeuren

Ja dat dacht ik dus ook maar hij was wel heel goed weg gemoffeld. En heb den hond wa in 't oog gehouden. Hij ziet er nog goed uit 🙏
Ah ik bedoelde eigenlijk voor u, aangezien gij het aan uw vingers hebt gehad.

Bijkomend zou ik een boterham met kipfilet gebruiken om een Kay-gell te lokken en een een vleesbal voor de hond.

Zoon van collega overvallen dit weekend:

Werkwijze: groepje van 3 valt hem langs achter aan, 1 iemand trekt een zak over zn hoofd, de 2 andere fouilleren hem. Gsm en portefeuille weg. :(

Smerig en laf uiteraard.

Nu mijn vraag meteen: een smartphone, wat kunnen die overvallers daarmee? als daar (zoals bij de meesten) een biometrie beveiliging of pincode op zit, kan je daar toch niets mee doen, ook al steek je er een andere sim kaart in ?
of ben ik ouderwets, en is dit een fluitje van een cent, om dit te 'kraken'.

2e vraag: creditcards en bank kaarten. Tja tegenwoordig kunnen ze daar telkens aankopen mee doen tot onder de 50 euro.
(in een winkel zou wel stom zijn, want dan kan politie de beelden opvragen van de winkel waar die is gebeurd), maar ook online?
Natuurlijk: normaal zou je meteen je kaarten moeten blokkeren via de APP (en cardstop), maar das misschien de reden waarom de telefoon ook mee gestolen wordt? zodat dit je verhindert om de kaarten te blokkeren via de app...
En als je thuiskomt op de PC terug hetzelfde probleem wellicht, want ja 2steps verificatie, zonder telefoon zit je ook vast.

Damn, een mens wil zich zo goed mogelijk wapenen tegen zoiets, maar het enige wat je kan doen, lijkt me, is gewoon geen kaarten en telefoon bij je te hebben. #sickworld

edit: dusja wat doe je dan best in zo'n geval? Met iemand anders zijn telefoon asap naar cardstop bellen? Maar vragen die dan niet het nummer van uw kaarten? En wie weet er in godsnaam die kaarten zomaar van buiten?
Ik ga alvast mijn creditcard uit mijn portefeuille laten, die heb ik eigenlijk alleen maar nodig als ik op reis ben. Want bij zijn aangifte bij politie werd gezegd dat dit al de 4e keer is dat ze dit verhaal horen, zelfde werkwijze, zelfde buurt....
Hoe ze het doen heb ik geen gedacht van maar ze slagen er dus in om met bankkaarten online dingen te kopen. Zelfs op Vinted. Eerste aangifte dat ik daarover kreeg keek ik ook wel raar.

Waarom o fucking waarom komen ze me telkens pakjes leveren juist op het fucking moment dat ik aan het schijten ben en niet kan open doen, elke keer opnieuw!!! :angry: :angry:

Gisteren 3 keer gebeld geweest zonder het te merken, en dus drie keer niets ingesproken. Twee nummers uit Bergen, een uit Charleroi dat mijn GSM/google identificeerde als "BYD Charleroi by GSL". Bon, ik veronderstel altijd dat als ze niets kunnen inspreken of een bericht sturen het niet zo belangrijk (spam) is.

Maar vandaag komt normaalgezien een of andere onderaannemer een digitale meter installeren. Vorige keer hebben ze hun kat gestuurd zonder te verwittigen, ik hoop dat ze nu niet probeerden te verwittigen (en te tam waren om iets in te spreken).

Waarom o fucking waarom komen ze me telkens pakjes leveren juist op het fucking moment dat ik aan het schijten ben en niet kan open doen, elke keer opnieuw!!! :angry: :angry:
Bij u bellen ze nog aan.
Ik kan sffs weer naar de gazettenwinkel omdat "mijn pakket niet leverbaar" was terwijl ik op het moment dat ik de mail daarvoor kreeg op een meter van mijn voordeur zat te thuiswerken... Gezien dat er hier geen parking vlak voor de deur is en dus gewoon voorbij gereden en 'niet thuis' op zijn kaske ingegeven om tijd te besparen maw.

Dit dus. Een vriend van mij die wat voor op ons liep ook al ‘s nachts overvallen met een mes in Brugge. Wij kwamen gelukkig net om de hoek. Nog altijd een klein litteken op mijn vuist door onze interventie. Is ook al 20j geleden. Zo’n zaken gebeuren overal en zijn van elke tijd.

Durf zelf stellen dat Kortrijk bvb 20j geleden meer gevaarlijker was door de grens criminaliteit dat ze niet onder controle kregen. Ook die periode zijn wij slachtoffer geweest van home jacking.
Dat klopt ook wel. Door de vele manieren van communicatie in deze tijd komen ook meer zaken aan het licht waar die vroeger onder de radar bleven.

Een 20-tal jaar geleden in Kortrijk aan de Pottelberg ook overvallen geweest met een mes. Ik was 15 jaar.
Gesproken over Kortrijk, politie deed een oproep om goed op te letten voor het 'spiken' van drank. Er zijn reeds 7 gevallen waarbij de slachtoffers nadien aangerand/verkracht werden. Ik mag er niet aan denken wanneer mijn kinderen beginnen uitgaan.

Kerel zeg. De cover of remix (lees: extreem brutale verkrachting) van The Sound Of Silence, die overigens totaal geen behoefte had daaraan, begint stillaan op de achtergrond te verdwijnen en wat hoor ik op de radio?

Een cover van Don't Stop Believin' van Journey door niemand minder dan het tergend kleurloze Portland. EN DAN NOG VOOR DE WARMSTE WEEK.
Dat wil zeggen dat ze met een hoop mensen rond tafel gezeten hebben en dit gedrocht groen licht gegeven hebben, 'dat is 't hé mensen, let's goooo'.

Ik dacht dat ze dit jaar gingen inzetten op eenzaamheid, maar blijkbaar willen ze zoveel mogelijk mensen opzadelen met een depressie.

edit: dusja wat doe je dan best in zo'n geval? Met iemand anders zijn telefoon asap naar cardstop bellen? Maar vragen die dan niet het nummer van uw kaarten? En wie weet er in godsnaam die kaarten zomaar van buiten?
Ik ga alvast mijn creditcard uit mijn portefeuille laten, die heb ik eigenlijk alleen maar nodig als ik op reis ben. Want bij zijn aangifte bij politie werd gezegd dat dit al de 4e keer is dat ze dit verhaal horen, zelfde werkwijze, zelfde buurt....

Nu, niet omdat ik schrik heb van overvallers ofzo, maar ik heb al jaren enkel mijn gsm bij. Belangrijkste kaarten steken in Apple pay.
Foto van pas en rijbewijs (voor en achterkant) steekt in gsm.

Nooit problemen mee gehad.

Terug
Bovenaan