Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ben 24 dagen van huis geweest. In die tijdspanne Telenet rekening aangekomen die van ons niet betaalde/open gedaan heeft omdat dit niks van haar is. (3 dagen overtijd nu)
- Niet van u? Welk internet gebruik je nu? Starlink van Elon musk ofwat?
:sop:

Als tip voor de opengereten vuilniszakken, wij hebben na hetzelfde probleem (weliswaar met vogels) een paar van die vuilnisbakken voor buiten gekocht. Zak er in, deksel er op en wij hebben nu geen last meer van kapotte vuilniszakken.

Ja, ik zal ook iets voorzien om de zakken te beschermen (zal wel eerder een houten "kist" zijn), en ik ga ook zo'n sproeier kopen die water spuit als er beweging gedetecteerd wordt.
Maar het blijft toch een ergernis dat ik die kosten moet maken om de katten uit mijn tuin te houden terwijl het eigenlijk aan de eigenaars van die katten zou moeten zijn om kosten te maken om die katten in hun tuin te houden.

Ja, ik zal ook iets voorzien om de zakken te beschermen (zal wel eerder een houten "kist" zijn), en ik ga ook zo'n sproeier kopen die water spuit als er beweging gedetecteerd wordt.
Maar het blijft toch een ergernis dat ik die kosten moet maken om de katten uit mijn tuin te houden terwijl het eigenlijk aan de eigenaars van die katten zou moeten zijn om kosten te maken om die katten in hun tuin te houden.
Anders een briefje schrijven aan de buren, met de melding dat ge een een hond in huis gaat halen en ge niet verantwoordelijk zijt voor enige bijtincidenten die gebeuren in uw tuin met hun katten/ je aangeeft een nieuwe hobby te hebben, nl schieten en ge wilt oefenen in uw tuin, maar ge nog geen vaste hand hebt en het al eens zou gebeuren dat ge een kat raakt...

Of serieus: spreek uw buren aan over het probleem in het algemeen.

Het is gebeurd :( Mijn privé onedrive live account blijkbaar. Was nochtans gelinkt aan mijn authenticator app als second factor auth.
Jammer genoeg door al die hackers die je geld en data willen stelen wordt de security in veel bedrijven tegenwoordig zo stevig opgetrokken (en al zeker met die azure cloud security shit) dat het ook stilaan een probleem begint te worden voor testautomation testen te schrijven (wat mijn job dus is).

Ik moet nu al de securityregels allereerst automaten en dan pas kan ik API automated tests schrijven hier op de firma. Want zonder de juiste securitykey falen al die testen (en die key is ook maar een kwartier geldig en dan vervalt deze). Bovendien kan ik ook geen SQL queries meer uitvoeren via de automation tool want dat wordt afgeblockt door de azure cloud security en momenteel is er geen oplossing daarvoor (via SSMS lukt het nog wel maar tools die niet van microsoft zijn hebben hier voorlopig problemen mee).

Daarnaast zaagt men dan dat betalende licenties voor te automaten véél geld kost en hebben ze alles gedowngrade naar de FREE tool. Vooral dat laatste is mijn grootste ergernis. En dan die reactie: Je kan toch het meeste ook doen met de FREE tool dus wat is het probleem dan? :angry:

Laatst bewerkt:
Intussentijd 3de overstap gemist.

Staan hier te staan. Mss kan iemand een auto regelen.

Komen hier wat ... jongeren ons uitdagen.

Ik haat het OV. 😬

---
Ene de politie gebeld. Toen liepen ze weg.
Eentje ging in gevechtmodus stilaan over.

---
Thuis ondertussen. Een rit van normaal 2 uur is er eentje van 5 uur geworden.
Wtf??

Waar is dat gebeurt en met wie was je? Wist niet dat dat gebeurde bij mensen die 25+ zijn.

Verdriet kan zich omzetten naar fysieke pijn.
Mijn handen, mijn hoofd en mijn borstkas doen al 4 dagen pijn. Het is vergelijkbaar met een pijnlijke druk. Pijnstillers doen niets.
Ga je morgen mee naar de gynaecoloog, ik voel me niet goed. Mijn afspraak verzet en meegegaan.
Het hartje klopt niet meer. Een grote vent van 120kg die begint huilen als een baby. 12u later en bedtijd en nog altijd aan het huilen.
4 dagen later, enkele kg's minder, de emotie nog even groot.
Zwarter wordt een wolk boven je hoofd niet. Naar je ouders gaan, zeggen dat hun kleinkind weg is. Iedereen pijn zien hebben, zelf telkens ineen storten.

Excuses voor wie het niet wil zien, ik zoek een manier om het van mij af te schrijven.

Mijn handen, mijn hoofd en mijn borstkas doen al 4 dagen pijn. Het is vergelijkbaar met een pijnlijke druk. Pijnstillers doen niets.
Ga je morgen mee naar de gynaecoloog, ik voel me niet goed. Mijn afspraak verzet en meegegaan.
Het hartje klopt niet meer. Een grote vent van 120kg die begint huilen als een baby. 12u later en bedtijd en nog altijd aan het huilen.
Zwarter wordt een wolk boven je hoofd niet. Naar je ouders gaan, zeggen dat hun kleinkind weg is. Iedereen pijn zien hebben, zelf telkens ineen storten.

Excuses voor wie het niet wil zien, ik zoek een manier om het van mij af te schrijven.
Damn :headshake:. Heel veel sterkte man 🫂.
Als je dat wil neersschrijven, maar uiteraard moet dat niet: Wat is juist gebeurd?

Damn :headshake:. Heel veel sterkte man 🫂.
Als je dat wil neersschrijven, maar uiteraard moet dat niet: Wat is juist gebeurd?
Dat gaan we altijd moeten gissen. Niets anders dan pech volgens dokters. Er was niets mis, we hebben niets fout gedaan, het (hij) was gewoon plots weg.
Komende feestdagen liggen nog relatief ver, maar dat wordt een ramp voor ons denk ik.

Fuck man, die fysieke pijn is echt de manifestatie van de emotionele, ik denk dat dat voor veel mensen die verlies hebben meegemaakt herkenbaar is. Er is letterlijk niks dat we hier op dit forum kunnen zeggen dat het ook maar iets zachter kan maken, ik kan uit de grond van mijn hart enkel zeggen dat we je alle sterkte van de wereld wensen om dit gevecht door te komen. Het gaat slijten, de rauwe wonde gaat wegebben en plaats maken voor een litteken.

Je moet in elk geval niet inzitten met zaken als de feestdagen of werk of eender wat, maar enkel tijd voor jezelf maken en samen met je vriendin dit een plaats proberen te geven. Geef jezelf vooral tijd om te rouwen en het een plaats te geven, als dat betekent dat je het even van je moet afschrijven of tegen iemand ventileren, dan doe je dat gewoon.

Shit man, sterkte! Wat een vreselijk nieuws. Neem vooral ruim de tijd om het een plaats te kunnen geven. Sterkte!

Sterkte. Als het een troost mag zijn, dit gebeurt veel meer dan je zou denken. Meestal wordt het stilletjes verwerkt... Ik heb het helaas ook meegemaakt. Nog een troost: ik heb daarna zonder problemen nog 2 kinderen gekregen.

Sterkte. Zoals @BigBear zegt gebeurt dit veel vaker dan algemeen bekend is. Ook hier was er na 8 weken geen hartslag. Daarom drukt men je ook op het hart dat het zuiver ongeluk is, het is niet jullie fout. Praat erover met je omgeving, de kans is groot dat je ontdekt dat je iemand kent met dezelfde ervaring.

Wtf??

Waar is dat gebeurt en met wie was je? Wist niet dat dat gebeurde bij mensen die 25+ zijn.
Zie PM

("25+ zijn" Goh, onlangs een kennis, de 25 al heel lang gepasseerd, afgestapt van een trein, komende van zijn werk. Iets later 20 man op hem, hem bont en blauw geslagen. Gewoon een random slachtoffer.)

Het universum wil niet dat we geld opdoen vandaag :lol:

Deze ochtend naar de Gelder in Kalken om terrasklinkers te gaan kiezen. Gesloten wegens sterfgeval.

Op terugweg in Wetteren willen we bij Brick Planet Lego stoppen: geen winkel meer, enkel nog online.

Nu gaan we nieuwe gsm gaan kopen voor mijn madam. Geen voorraad meer, volgende week pas.

:lol:

Alright, keep your stuff then heeee!

Het universum wil niet dat we geld opdoen vandaag :laugh:

Deze ochtend naar de Gelder in Kalken om terrasklinkers te gaan kiezen. Gesloten wegens sterfgeval.

Op terugweg in Wetteren willen we bij Brick Planet Lego stoppen: geen winkel meer, enkel nog online.

Nu gaan we nieuwe gsm gaan kopen voor mijn madam. Geen voorraad meer, volgende week pas.

:laugh:

Zal ik men rekening nr geven om je toch een voldaan gevoel te geven vandaag?

Het universum wil niet dat we geld opdoen vandaag :lol:

:lol:

Ik ben op de terugweg van de outlet in Roermond. Ik kan je geruststellen, mijn vrouw heeft genoeg uktgegeven voor ons 2.

Heel veel sterkte! Wat verschrikkelijk... Hoeveel weken was je vriendin/vrouw zwanger?

Wall of text, maar toch even afschrijven

Uurtje geleden thuis rustig naar TV aan het kijken als we plots gigantisch luid iemand horen roepen/vloeken op straat aan de overkant. Niet veel van te verstaan, buiten af en toe "KOM MIJ HALEN, KOM MIJ HALEN, IK MAAK U DOOD" terwijl hij ondertussen (tevergeefs) een brommer probeert te starten. Die kerel/jongen overduidelijk gigantisch over zijn toeren, toch maar de deur op slot gedaan voor de zekerheid.
Blijft zo 10 minuten duren, ondertussen al zijn maten die het afgebold waren, maar dan toch stil, dus we dachten dat het gedaan was.

Twintig minuten later ineens "STAP IN DIE AUTO KANKERWIJF, IK DOE U DOOD, WOLLAH" etc etc. Door de ruit aan het kijken, waren er twee vrouwen en een klein kind (ik schat een jaar of vijf) die om die kerel waren gekomen maar blijkbaar niet naar zijn zin. Hij zat in die auto, die twee vrouwen wouden niet instappen, ondertussen die kleine hartstochtelijk aan het wenen op de achterbank. Tot ze plots onze oprit oploopt, helemaal over haar toeren "hij gaat mama dooddoen, bel de politie, ik wil niet dat hij mama dooddoet"

De deur dan opengedaan omdat u hart breekt als ge zoiets ziet en gevraagd aan die twee vrouwen of ze niet binnen wilden komen. Ondertussen afgedreigd door een knulletje van 17 die een vape naar mn hoofd heeft gesmeten, ondertussen aan het zeggen was dat hij weg ging lopen van huis, etc etc.

Long story short, blijkbaar een volledig gebroken gezin. Moeder aan de drank (kon ik ruiken en werd meermaals tegen haar geroepen door de zoon). Die zoon van zeventien geen kloten waard en agressieproblemen (Ik doe u dood, bel de politie, kankervent, etc etc). Ondertussen ook oma aan de telefoon gehoord die tegen de moeder aan het zeggen was dat ze moest luisteren naar de zoon (echt wtf). Dan de dochter van 13 die de boel probeerde te kalmeren en ondertussen zit je met een doodsbang kind van 6 in je huis die je moet geruststellen dat alles ok komt, dat mama niet dood is, dat broer al weggewandeld is, etc etc.

Het doet toch iets ze. Dat kind was ongelofelijk sympathiek, aangenaam in de omgang, maar je merkte gewoon dat die alles nu al aan het wegdrukken was om te kunnen omgaan met die situatie :headshake:Fucking zes jaar en hoogstwaarschijnlijk al getekend voor het leven..

En voor de zekerheid ook maar een foto genomen van die kerel zijn nummerplaat, want voor hetzelfde geld staat mijn auto hier morgen met 4 platte banden :unsure:

Daarstraks tijdens het winkelen met het zacht stuk van mijn elleboog tegen het handvat van de winkelkar geknald. Miljaar, mijn arm heeft zeker 20 minuten getinteld en nu doet het nog ferm zeer als ik eraan kom.

Fameuze design flaw om daar een stuk zenuw vrijwel onbeschermd te hebben.

Terug
Bovenaan