Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik word gek van collega's die stickers op hun laptop plakken. Ik kan die er natuurlijk weer afpeuteren als ze die inleveren. Terwijl ik dat bezig ben fantaseer ik toch vaak hoe ik die zijn persoon zijn neus breek. Klein kinderen.
hahaha, er kwam daarnet een collega die er zo 1 aan het opkuisen was over ranten.
Die had puur uit frustratie die persoon opgezocht, gezien dat die haar account nog actief (geen idee of het legitiem was) en gebruikt werd en heeft die uitgeschakeld :p

Snap het ook niet.
Mag niet bij ons maar er hangen geen gevolgen aan.

hahaha, er kwam daarnet een collega die er zo 1 aan het opkuisen was over ranten.
Die had puur uit frustratie die persoon opgezocht, gezien dat die haar account nog actief (geen idee of het legitiem was) en gebruikt werd en heeft die uitgeschakeld :p

Snap het ook niet.
Mag niet bij ons maar er hangen geen gevolgen aan.
Ik pleit schuldig. Nu moet ik wel zeggen dat ik ze er allemaal afhaal en de lijmresten verwijder voor ik hem inlever.

Vanavond is het nog erger dan gisteren. Loeiharde muziek. Volgens mij is de hele straat wakker. Het is hier precies een openluchtdisco. Ben daarnet eindelijk binnen geraakt op de telefoonlijn van de flikken. Ben eens benieuwd :sarcastic:
Mijn madam heeft zo een gebeld omdat de kermis na het aangekondigde uur veel te luide muziek speelde.
De agent aan de telefoon vroeg haar om verder te gaan van de muziek want ze kon haar niet verstaan.

Ze stond in haar slaapkamer met raam + rolluik toe...

Nieuw merk lenzen gekocht, er was ook iets gewijzigd aan mijn sterkte en deze kwamen op maandbasis goedkoper uit dus why not zegt. Amper 3 dagen later al een lens mogen weggooien want er zat al een klein scheurtje in de rand wat resulteerde in wazig zien.
Ook met een nieuwe lens, zonder scheurtje, blijf ik wazig zien met m’n linkeroog en voel ik de lens zitten. Natuurlijk net een voorraad voor 6 maand ingeslagen 🙄

Werden mistlampen de afgelopen dagen al vermeld? Er hangen 2 slierten nevel en heel wat bestuurders denken dat ze al gelijk hun mistlicht moeten aanzetten. Deze zijn dus enkel verplicht bij een zichtbaarheid kleiner dan 100m.

Vanuit Europa moeten er tegenwoordig zoveel bliepjes verplicht ingebouwd worden in nieuwe wagens. Misschien een idee dat als je mistlampen branden, er om de 10 minuten een bliepje afgaat zodat je deze zeker niet onnodig aansteekt.

Werden mistlampen de afgelopen dagen al vermeld? Er hangen 2 slierten nevel en heel wat bestuurders denken dat ze al gelijk hun mistlicht moeten aanzetten. Deze zijn dus enkel verplicht bij een zichtbaarheid kleiner dan 100m.

Vanuit Europa moeten er tegenwoordig zoveel bliepjes verplicht ingebouwd worden in nieuwe wagens. Misschien een idee dat als je mistlampen branden, er om de 10 minuten een bliepje afgaat zodat je deze zeker niet onnodig aansteekt.
Ik snap dat geklaag eigenlijk niet over mistlampen. Die zijn echt niet zo fel dat ze storend zijn, en er was de afgelopen 2 dagen wel genoeg mist die verantwoordde om je mistlampen op te zetten.

Liever eentje die ze aan heeft staan wanneer het in feite niet zou moeten dan de zoveelste randdebiel die zelfs geen gewone lichten aanheeft als er dichte mist hangt om 06:00.

Ik snap dat geklaag eigenlijk niet over mistlampen. Die zijn echt niet zo fel dat ze storend zijn, en er was de afgelopen 2 dagen wel genoeg mist die verantwoordde om je mistlampen op te zetten.

Liever eentje die ze aan heeft staan wanneer het in feite niet zou moeten dan de zoveelste randdebiel die zelfs geen gewone lichten aanheeft als er dichte mist hangt om 06:00.
De ergernis ligt meer ook in het feit dat mensen ze vergeten af te zetten als bijvb. om 09:00 bij vol zonlicht totaal niet meer nodig is.

Vanochtend reed ik zo achter een wagen met dubbele mistlampen die vlak naast de remlichten gepositioneerd stonden. Nog een geluk dat we tegenwoordig dat 3de remlicht hebben, want door de felheid van de mistlampen vielen de remlichten ernaast veel minder goed.

Maar nog niet zo erg als toen ik gisteren achter een "gepimpte" BMW reed die een 4de remlicht had op de plek waar normaal de trekhaak staat. Dat 4de remlicht was zo groot en straf dat het echt enorm vervelend was.

Sterker nog: Achter mistlichten zijn verplicht als de mist te hevig is. Maar ja wat is dat? < 100 meter? Maar ja, niemand heeft arentsogen. Je kan dit schatten maar dat echt meten gaat niet hé.

De ene ergert zich er aan en post dit dan in dit topic.
Ik volg de raad en zet ze in het vervolg dan altijd uit.
Vervolgens krijg ik een boete omdat ome agent (die wél arentsogen heeft) vindt dat de mist te dik is en ik ze verplicht had moeten aanzetten.

Ivm voorste mistlichten: Deze zijn niet verplicht en zijn meestal erg storend dus deze zet ik zelden aan (of het moet extreem zijn).

Sterker nog: Achter mistlichten zijn verplicht als de mist te hevig is. Maar ja wat is dat? < 100 meter? Maar ja, niemand heeft arentsogen. Je kan dit schatten maar dat echt meten gaat niet hé.

De ene ergert zich er aan en post dit dan in dit topic.
Ik volg de raad en zet ze in het vervolg dan af.
Vervolgens krijg ik een boete omdat ome agent vindt dat de mist te dik is en ik ze verplicht had moeten aanzetten.

Ivm voorste mistlichten: Deze zijn niet verplicht en zijn meestal erg storend dus die zet ik zelden aan (of het moet extreem zijn).
Als de gewone achterlichten van de andere voertuigen voldoende zichtbaar zijn, mag je er van uitgaan dat je het mistlicht niet nodig hebt. Even uitstappen om 100m af te stappen, zal idd moeilijk zijn.
De laatste 10 jaar heb je die eigenlijk maar zelden nodig.

Als de gewone achterlichten van de andere voertuigen voldoende zichtbaar zijn, mag je er van uitgaan dat je het mistlicht niet nodig hebt. Even uitstappen om 100m af te stappen, zal idd moeilijk zijn.
De laatste 10 jaar heb je die eigenlijk maar zelden nodig.
Dat is waar.

Maar goed. Mij stoort het alvast niet als de achter mistlichten branden bij iemand zolang er mist hangt.
Storen deze jou? Dan kan je nog steeds wat meer afstand houden. Je kan dit zelf een beetje regelen.

Voorste mistlichten die branden storen mij wel meer tenzij de mist echt heel dik is (uiterst zelden)
Je kan dan ook moeilijk zelf meer afstand houden om die stralen te ontwijken. Dat is zoals met faren rijden.
Dat werkt wel eens verblindend en dat wordt dan gevaarlijk.

Dat is waar.

Maar goed. Mij stoort het alvast niet als de achter mistlichten branden bij iemand zolang er mist hangt.
Storen deze jou? Dan kan je nog steeds wat meer afstand houden. Je kan dit zelf een beetje regelen.

Voorste mistlichten die branden storen mij wel meer tenzij de mist echt heel dik is (uiterst zelden)
Je kan dan ook moeilijk zelf meer afstand houden om die stralen te ontwijken. Dat is zoals met faren rijden.
Achterste vind ik in de meeste gevallen toch vrij storend.

Ik vraag me af waarom ze de autobouwers niet verplichten om de achterste mistlichten onderaan in de achterbumper te monteren, op die manier zouden ze al veel minder irritant zijn.

Voorste mistlichten heb ik zelf niet meer op mijn huidige auto, maar heb er bij anderen eigenlijk heel weinig last van wanneer ze de gebruiken.

Het probleem is voor mij vooral dat dat een knopje lijkt te zijn die niet veel mag slijten. 1 keer mistlichten nodig gehad tijdens een rit = Laat ze maar heel de tijd aanstaan, lijkt het wel. Ook al is de mist beperkt tot een heel klein stuk.

Mensen kijken precies ook niet in hun spiegel. Zodra ik zie dat er iemand achter mij rijdt aan +- dezelfde snelheid, neem ik aan dat die mij wel gezien heeft en niet plots gaat vergeten dat ik er ben. Mistlicht gaat dan dus zo snel mogelijk uit.

In welke wereld leven wij toch eigenlijk

Dus die vrouw komt uit de kast als gay... :wtf:

Dus ze is eigenlijk straight? Want een gay valt toch op mannen.

Waarom zegt ze niet gewoon dat ze lesbian is? Of is dit woord niet meer 'in' ?

Of bedoelt ze eigenlijk dat ze de man speelt in een lesbische relatie? En gebruikt ze daardoor het woord gay omdat ze zich man voelt?

Jeezes toch, vroeger wast toch allemaal makkelijker hoor.

In welke wereld leven wij toch eigenlijk

Dus die vrouw komt uit de kast als gay... :wtf:

Dus ze is eigenlijk straight? Want een gay valt toch op mannen.

Waarom zegt ze niet gewoon dat ze lesbian is? Of is dit woord niet meer 'in' ?

Of bedoelt ze eigenlijk dat ze de man speelt in een lesbische relatie? En gebruikt ze daardoor het woord gay omdat ze zich man voelt?

Jeezes toch, vroeger wast toch allemaal makkelijker hoor.
Gay of homoseksueel is toch gewoon vallen op iemand van hetzelfde geslacht? Zowel voor M als V.

Gay of homoseksueel is toch gewoon vallen op iemand van hetzelfde geslacht? Zowel voor M als V.
Hewel noem me dan gerust ouderwets maar dit is het eerste wat ik daarvan hoor.

2 vrouwen in relatie heb ik steeds als Lesbiennes gehoord of beschouwd.

En 2 mannen dus homo s.

Ik snap niet dat zoiets door elkaar moet worden gehaald?

En 2 mannen dus homo s.

Ik denk dat het in Engels wel gangbaarder is om voor beiden "gay" te gebruiken dan in Nederlands "homoseksueel".

En 2 mannen dus homo s.

Gay = homoseksueel = vallen op hetzelfde geslacht

Homoseksualiteit:
het zich seksueel, emotioneel en/of romantisch aangetrokken voelen tot personen van dezelfde sekse

Terug
Bovenaan