Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Prijzen aant opvragen voor aperitief, pasta en dessert voor 20 man, prijzen variĆ«ren van 700 tot 1000 šŸ¤‘ voor een lentefeest zeg.

Iemand ideen? Moet wel pasta zijn op vraag van het feestbeest.
ik weet niet maar misschien zelf maken, 20 man is nu ook geen leger. :s
8x80cent pasta=6,40 EUR, palazzo saus 10x80=8EUR, wat gehakt en klaar is kees.

Prijzen aant opvragen voor aperitief, pasta en dessert voor 20 man, prijzen variĆ«ren van 700 tot 1000 šŸ¤‘ voor een lentefeest zeg.

Lentefeest is dat eerste of plechtige communie ? Die 20 man zijn allemaal zesjarige zwijntjes die gekapt en tomattenbraggel uit een trog gaan vreten of is dat volwassenen inbegrepen ?

Mijn betonmolen en mortelkuipen gestolen op mijn bouwwerf, had veel erger kunnen zijn maar toch…

+een verloren zondag dat ik niet kan metselen, (goesting compleet over voor vandaag)

Lang geleden dat ik nog zo een moorddadige bui was.. , chance da ik die mannen niet toevallig betrapt heb want dat loopt vree slecht af.

Mijn betonmolen en mortelkuipen gestolen op mijn bouwwerf, had veel erger kunnen zijn maar toch…

+een verloren zondag dat ik niet kan metselen, (goesting compleet over voor vandaag)

Lang geleden dat ik nog zo een moorddadige bui was.. , chance da ik die mannen niet toevallig betrapt heb want dat loopt vree slecht af.
Chelark wilde spaghetti maken voor 20 man.

Klinkt prijzig! Kan je geen foodtrucks vinden die dat voor een schappelijke prijs doen (genre "Pasta La Vista" in Oost-Vlaanderen), al zorgen die misschien niet voor aperitief en dessert erbij?

Dat is 35-50€ voor aperitief - Pasta (buffet of gewoon bolonaise?) en dessert

Toch nog nie zo heel zot?

Al enkele maanden dat ik continue gecontacteerd ben door een hr bureau voor een internationale functie binnen een bedrijf werkzaam in agro techniek. Continue aangeven dat ik een zelfstandige zaak heb en zelf geen landbouwmachines meer doe. Toch blijven die mannen (en vrouwen) pushen en strooien met grote woorden en functies. Omdat ik het onderhand wel beu begin te raken gewoon gezegd dat ze dan maar eens een voorstel moeten doen. 4321 euro bruto voor een functie waarbij verwacht wordt om 50 procent in het buitenland te werken en leiding te geven over 20 a 30 technici. Max 20 dagen verlof.

Echt fuck man, geloven die nu echt dat ik daar zelfs nog maar mijn tijd zou willen insteken en mijn zaak voor zou willen liquideren.

Al enkele maanden dat ik continue gecontacteerd ben door een hr bureau voor een internationale functie binnen een bedrijf werkzaam in agro techniek. Continue aangeven dat ik een zelfstandige zaak heb en zelf geen landbouwmachines meer doe. Toch blijven die mannen (en vrouwen) pushen en strooien met grote woorden en functies. Omdat ik het onderhand wel beu begin te raken gewoon gezegd dat ze dan maar eens een voorstel moeten doen. 4321 euro bruto voor een functie waarbij verwacht wordt om 50 procent in het buitenland te werken en leiding te geven over 20 a 30 technici. Max 20 dagen verlof.

Echt fuck man, geloven die nu echt dat ik daar zelfs nog maar mijn tijd zou willen insteken en mijn zaak voor zou willen liquideren.
Zeg gewoon dat je het begint te overwegen, als dat de dagrate is. Als dat niet bespreekbaar is, dat je vanaf dan klacht zal indienen wegens belaging als ze je nog contacteren.

Ergernis van mezelf: wij zijn op vakantie via huizenruil. Staat hier zo'n piano en orgel. Gelukkig dat de eigenaars verboden om op de orgel te spelen, maar waarom zeiden ze dat de kinderen wel op de piano mochten :(.

Nu zit de dochter hier al elke avond op de piano te oefenen met een app, maar dat is zo hatelijk qua geluid, een oefenende kind (zeker als ze het niet kan :p)

Lichte ergenis 2: we zitten hier midden in de bible belt van Nederland. Dat had zijn voordelen deze ochtend omdat het heel stil was toen we een boottochtje deden, maar in dit huis zijn bijna alle leesboeken religieuze boeken.

Zeg gewoon dat je het begint te overwegen, als dat de dagrate is. Als dat niet bespreekbaar is, dat je vanaf dan klacht zal indienen wegens belaging als ze je nog contacteren.

Ergernis van mezelf: wij zijn op vakantie via huizenruil. Staat hier zo'n piano en orgel. Gelukkig dat de eigenaars verboden om op de orgel te spelen, maar waarom zeiden ze dat de kinderen wel op de piano mochten :(.

Nu zit de dochter hier al elke avond op de piano te oefenen met een app, maar dat is zo hatelijk qua geluid, een oefenende kind (zeker als ze het niet kan :p)

Lichte ergenis 2: we zitten hier midden in de bible belt van Nederland. Dat had zijn voordelen deze ochtend omdat het heel stil was toen we een boottochtje deden, maar in dit huis zijn bijna alle leesboeken religieuze boeken.
alle JPV, uw kind zal toch wel de nieuwe winnaar van de Elizabeth wedstrijd zijn.

Ik ben vooral geĆÆntrigeerd door die enorme precisie van het loon, tot op 1 euro!!

Ooit eens 4 rondes naar Brussel getrokken voor een 'belangrijke job' als strategy consultant bij een niche boite.

Ik kom als winnaar uit de bus.
"3200 bruto met auto, maar! (met enige fierheid vanwege het enorme bedrag dat zou volgen) als je de auto niet neemt kunnen we tot 3600 gaan."

Ik had al bijna 5000 en een auto.
Je moest mijn gezicht zien, dacht bijna dat het verborgen camera was.
Vooral omdat in de voorafgaande gesprekken de job continu voorgesteld werd als gigantisch high level, want ja 'kunnen meedoen op ceo-niveau' etc. :rofl:

Bedragen van 10 jaar geleden, maar toch, laatste keer dat ze mij zoiets lapten.
Sindsdien bij eerste contact 'graag eerst loonrange meedelen, dezen heeft een druk leven' :)
Ooit zo eens iets mee gemaakt.

Potentiƫle werkgever: Jij bent onze finale kandidaat! Maar mmm uw huidig (bruto)salaris is wel wat hoog. Hier gaat het toch wat minder zijn. Maar tijdens de eerstvolgende evaluatie (na een jaar) als deze positief is dan kunnen wij uw huidig salaris wel aanbieden.

Ik: En wat ivm de firmawagen die ik nu heb? Krijg ik bij jullie er ook ƩƩntje
Potentiƫle werkgever: :unsure:

Ooit zo eens iets mee gemaakt.

Potentiƫle werkgever: Jij bent onze finale kandidaat! Maar mmm uw huidig (bruto)salaris is wel wat hoog. Hier gaat het toch wat minder zijn. Maar tijdens de eerstvolgende evaluatie (na een jaar) als deze positief is dan kunnen wij uw huidig salaris wel aanbieden.

Ik: En wat ivm de firmawagen die ik nu heb? Krijg ik bij jullie er ook ƩƩntje
Potentiƫle werkgever: :unsure:
Tja, dan stopt het toch gewoon tenzij je aangeeft dat je gerust wil werken voor minder loon omdat je nieuwe werkplek achter de hoek is en dat dat beter is voor je home-workbalans en dat het takenpakket je beter bevalt ofzo.

Vlamingen zijn doorgaans nogal bescheiden wat het hele centenverhaal betreft, maar een werkgever moet ook beseffen dat mensen niet komen werken voor zijn schone ogen.

De goedkopere variant voor uw pasta is gewoon naar een spaghetti-resto bellen en daar enkele kilo's/liters saus gaan halen. Bv. De Kastart in Gent rekent 15 €/kg saus. Ik vermoed dat ge met een 6-tal kilo wel zult toekomen. Uw pasta zelf kost dan weer niets.

Voor dessert: Maak een grote batch tiramisu (kost amper iets en is poepsimpel), ga naar een zuivelhoeve in de buurt en koop x aantal liters ijs,...

4321 euro bruto voor een functie waarbij verwacht wordt om 50 procent in het buitenland te werken en leiding te geven over 20 a 30 technici. Max 20 dagen verlof.
Doet mij denken aan de klassieke "West-Vlaamse KMO met familiale sfeer" waarbij men vergeet te vermelden dat de familiale sfeer betekent dat half de familie daar werkt, die allemaal met mekaar in boel liggen en tegenstrijdige visies hebben en hun personeel om ter hardst uitpersen.

Doet mij denken aan de klassieke "West-Vlaamse KMO met familiale sfeer" waarbij men vergeet te vermelden dat de familiale sfeer betekent dat half de familie daar werkt, die allemaal met mekaar in boel liggen en tegenstrijdige visies hebben en hun personeel om ter hardst uitpersen.
Ah ja. Op mijn vorige werkgever zo'n klant gehad.
Was anderhalf uur enkel tot daar en ik was verplicht om 2x per week daar aanwezig te zijn. Toen ik aangaf dat ik om 7:00 vertrokken was naar daar en rond 17:30 toch stillaan naar huis wou vertrekken kwestie van max 12u van huis te zijn ook zo de leuke "Ja das hier West-Vlaanderen he, hier werkt men hard!" reply gekregen.

Ik ben niet lang op dat project gebleven.

Terug
Bovenaan