Jammer genoeg herkenbaar.Ooit zo eens iets mee gemaakt.
Potentiële werkgever: Jij bent onze finale kandidaat! Maar mmm uw huidig (bruto)salaris is wel wat hoog. Hier gaat het toch wat minder zijn. Maar tijdens de eerstvolgende evaluatie (na een jaar) als deze positief is dan kunnen wij uw huidig salaris wel aanbieden.
Ik: En wat ivm de firmawagen die ik nu heb? Krijg ik bij jullie er ook ééntje
Potentiële werkgever:![]()
Opgebeld door recruiter, gesprek met recruiter met daarbij mijn loonvoorwaarden, test bij de recruiter, gesprek bij de werkgever inclusief loonvoorwaarden, technisch gesprek bij werkgever en dan eindelijk contract gaan tekenen.
Zelfde brutoloon, minder netto vergoeding en geen terugbetaling van internetabo dus netto verloor ik erbij. Gezegd dat ik niet zou tekenen want het voldeed niet aan m'n voorwaarden. Kreeg ik te horen dat dat bij een evaluatie wel zou verhogen en dat ik een bonus kreeg op het einde van het jaar als het bedrijf goed presteerde. Kerel zei letterlijk dat het een mooi aanbod was en ik er gerust nog 15 minuten kon over denken en toen stapte hij buiten. Een lang en vreemd kwartier later kwam hij terug binnen om nog altijd een nee te krijgen.
Buiten gestapt en na 5 minuten in de auto al telefoon van de recruiter om te vragen waarom het verkeerd gelopen is.
.