Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ooit zo eens iets mee gemaakt.

Potentiële werkgever: Jij bent onze finale kandidaat! Maar mmm uw huidig (bruto)salaris is wel wat hoog. Hier gaat het toch wat minder zijn. Maar tijdens de eerstvolgende evaluatie (na een jaar) als deze positief is dan kunnen wij uw huidig salaris wel aanbieden.

Ik: En wat ivm de firmawagen die ik nu heb? Krijg ik bij jullie er ook ééntje
Potentiële werkgever: :unsure:
Jammer genoeg herkenbaar.
Opgebeld door recruiter, gesprek met recruiter met daarbij mijn loonvoorwaarden, test bij de recruiter, gesprek bij de werkgever inclusief loonvoorwaarden, technisch gesprek bij werkgever en dan eindelijk contract gaan tekenen.

Zelfde brutoloon, minder netto vergoeding en geen terugbetaling van internetabo dus netto verloor ik erbij. Gezegd dat ik niet zou tekenen want het voldeed niet aan m'n voorwaarden. Kreeg ik te horen dat dat bij een evaluatie wel zou verhogen en dat ik een bonus kreeg op het einde van het jaar als het bedrijf goed presteerde. Kerel zei letterlijk dat het een mooi aanbod was en ik er gerust nog 15 minuten kon over denken en toen stapte hij buiten. Een lang en vreemd kwartier later kwam hij terug binnen om nog altijd een nee te krijgen.

Buiten gestapt en na 5 minuten in de auto al telefoon van de recruiter om te vragen waarom het verkeerd gelopen is.

Daarnet uitgevlogen tegen een marginale bouwvakker aan de kassa.

Voor hem was er een bejaarde dame bezig haar boodschappen aant inpakken. Hij begint er half tegen te roepen "kom doe maar door, sommige mensen moeten werken"

Zijn boodschappen waren een potje beleg en een pak sigaretten, pak het gewoon van de band hè.

Echt waar kutmongool, hopelijk stikt ie in zijn sigaretten.

Ik vind het een beetje open deuren instampen: als je alles zelf doet is het goedkoper. Dat weet elke ietwat kritische consument toch? Zeker dat voorbeeld rond voorverpakte fruitsla...duh?

Ik vind het een beetje open deuren instampen: als je alles zelf doet is het goedkoper. Dat weet elke ietwat kritische consument toch? Zeker dat voorbeeld rond voorverpakte fruitsla...duh?
Jawadde zeg. Ben ik blij dat we mensen als Kamal hebben. Gelukkig hebben we nog mensen die denken voor ons. :sarcastic: .

Ik snap zelf eigenlijk dat men dat nog moet verduidelijken.

Doet mij denken aan de klassieke "West-Vlaamse KMO met familiale sfeer" waarbij men vergeet te vermelden dat de familiale sfeer betekent dat half de familie daar werkt, die allemaal met mekaar in boel liggen en tegenstrijdige visies hebben en hun personeel om ter hardst uitpersen.

Had ik daar initieel ff iets anders (Appalachian stylez...) gelezen zeg
😅

Iedereen weet dat voorverpakte en gesneden zaken duurder zijn, maar hoeveel mensen redeneren niet van "Het gemak is ook wat waard" zonder er bij stil te staan hoe duur ge dat gemak uiteindelijk betaald. 1kg fruit snijden = 1 uur loon is misschien geen realistisch scenario, maar het toont wel heel helder de grootteorde van de meerprijs van gemak voor iemand die niet erg met cijfers bezig is.

Buren (studenten) die alweer een fuif geven. Dat is nu al weken aan een stuk op dinsdagavond. Ze spelen slechte muziek en altijd dezelfde liedjes.... Ik bel niet meer naar de politie, ik stuur elke keer een e-mailtje maar dat stopt maar niet. Volgens mij geven ze die gasten geen GAS-boete dus die voelen zich straffeloos.

Buren (studenten) die alweer een fuif geven. Dat is nu al weken aan een stuk op dinsdagavond. Ze spelen slechte muziek en altijd dezelfde liedjes.... Ik bel niet meer naar de politie, ik stuur elke keer een e-mailtje maar dat stopt maar niet. Volgens mij geven ze die gasten geen GAS-boete dus die voelen zich straffeloos.
Je ziet, @Ruigen Das : het kan nog erger dan jouw 30 dB.
Vooral altijd dezelfde liedjes.
De nieuwsgierige lezer vraagt zich natuurlijk nu wel af welke liedjes.

Wow een mailtje, daar gaan ze nie goed van zijn...

Jawadde zeg. Ben ik blij dat we mensen als Kamal hebben. Gelukkig hebben we nog mensen die denken voor ons. :sarcastic: .

Ik snap zelf eigenlijk dat men dat nog moet verduidelijken.
Ik vind die maaltijdboxen wel handig. Voor de meerprijs moet ik niet te veel nadenken bij het winkelen en niet alle rekken afschuimen, en is het allemaal op 1 plek en vaak al voorgesneden.

Politie doet daar allemaal niets aan. Die stoppen liever op tijd.

Ha het gaat over de maaltijdboxen die in de winkel zelf aangeboden worden? Daar heb ik geen ervaring mee.

Moet wel zeggen dat we nu 2 maand hellofresh doen en dat we al 2 maand veel minder geld opdoen aan boodschappen (inclusief de prijs van de bestelde boxen van HF). Totaal aan eten per maand ligt een 100-200 euro lager dan gemiddeld.

Waarschijnlijk al die foliekes die ik mij meepak uit de supermarkt als ik daar rondloop :lol:

Het mag stoppen met iedere keer een hele sector mensen over 1 kam te scheren.
Wééééér een staking in de crèche. :angry::angry: Jezus fucking christ. Weer opvang regelen, weer onbetaald verlof moeten pakken dus minder loon, ook weer achterstand op mijn werk inhalen, ...

Wat een idioot idee geweest van ons om met 2 in de privé te werken terwijl we onze kleine mannen in de handen steken van ambtenaren. Recipe for disaster. Je kunt daar niet op bouwen.

Zalig zij de ambtenaren die hun kinderen in een private crèche hebben gestoken. Zelf alle verlof genieten, af en toe een stakingske meepikken, terwijl je uw kinderen in handen kan steken van een professionele en betrouwbare organisatie die altijd klaarstaat. Weer een les geleerd voor in mijn volgende leven.

Ik vind die maaltijdboxen wel handig. Voor de meerprijs moet ik niet te veel nadenken bij het winkelen en niet alle rekken afschuimen, en is het allemaal op 1 plek en vaak al voorgesneden.
Dat is helemaal ok he. Maar het is nu toch niet dat je nog niet wist dat dat duurder uitkomt.

Terug
Bovenaan