Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Geen bloemige patatten kopen. Die gebruik je normaliter enkel voor puree. Waar je dus smaakmakers als boter, room/melk, nootmuskaat, peper/zout en een ei onder doet.

Bintjes hebben mij nog niet teleurgesteld.
Euh, bintjes zijn bloemige aardappelen :unsure:

Zelf heb ik ook een voorkeur voor een bloemige aardappel, zowel gekookt (en daarna gebakken) of frieten.
De gustibus et coloribus non est disputandum, zekers?

5,5€ voor een saté in het frituur, das er ook los over! Voor 1 vleesje hè! Nog niet zo lang geleden had je daar een flink smoske voor.
Ik neem gewoon uit principe daarom gaan saus meer op mijn frieten.
Vroeger kreeg ik dat er zo bij. Nu vragen ze daar een euro voor, een euro!
Ik weiger dat gewoon te betalen.

Ik neem gewoon uit principe daarom gaan saus meer op mijn frieten.
Vroeger kreeg ik dat er zo bij. Nu vragen ze daar een euro voor, een euro!
Ik weiger dat gewoon te betalen.
Maar dan zijn uw frieten niet zo goed gedrenkt in saus als ge thuis komt.

Net op het vtm nieuws: dit gezin checkte deze ochtend in voor een zonnige herfstvakantie.
In beeld met naam en al: gezin met schoolgaande kinderen, op ne vrijdag. Buiten het verlof.

En dat kan zomaar. En zelfs al zouden ze een pedagogische studiedag gehad hebben waardoor de school zou dicht zijn: zeg dat dan als mama in beeld, of als reporter die het item maakt, maar nee: wat voor een beeld schep je nu? Trekt het u ni aan van die schoolplicht, doe maar ne goeie gang op!

Net op het vtm nieuws: dit gezin checkte deze ochtend in voor een zonnige herfstvakantie.
In beeld met naam en al: gezin met schoolgaande kinderen, op ne vrijdag. Buiten het verlof.

En dat kan zomaar. En zelfs al zouden ze een pedagogische studiedag gehad hebben waardoor de school zou dicht zijn: zeg dat dan als mama in beeld, of als reporter die het item maakt, maar nee: wat voor een beeld schep je nu? Trekt het u ni aan van die schoolplicht, doe maar ne goeie gang op!
En hoe dom ook. Met het vliegtuig naar de zon. Terwijl de zon hier schijnt.

:unsure:

Wordt er niet door de scholen zelf ingezet op zulke zaken?
Op de school van mijn vriendin haar kinderen gaan ze deze ochtend in het bos wandelen en deze namiddag verkleed een "griezelfilm" zien omdat het halloween is.

Maw, als school geef je quasi toestemming om je kind een dag eerder thuis te houden want ze gaan geen sikkepit nuttigs doen. Het zal wel wat het kip en het ei verhaal zijn, en ik keur het ook niet goed, maar ze helpen elkaar wel met dit in stand te houden natuurlijk.

Ik snap en volg u en ik heb het item niet gezien, maar de ouders kunnen ook bv toestemming gevraagd hebben en gekregen hebben. Dat weten we hier niet.

Er geldt hier overigens ook geen schoolplicht, maar wel leerplicht, een fundamenteel verschil.

Opnieuw, ik ga akkoord met hetgeen je zegt en hoe zoiets overkomt.

Wordt er niet door de scholen zelf ingezet op zulke zaken?
Op de school van mijn vriendin haar kinderen gaan ze deze ochtend in het bos wandelen en deze namiddag verkleed een "griezelfilm" zien omdat het halloween is.

Maw, als school geef je quasi toestemming om je kind een dag eerder thuis te houden want ze gaan geen sikkepit nuttigs doen. Het zal wel wat het kip en het ei verhaal zijn, en ik keur het ook niet goed, maar ze helpen elkaar wel met dit in stand te houden natuurlijk.
En dat is minder nuttig omdat het geen wiskunde, Nederlands, WO, ... is?

Het is niet omdat jij dat nutteloos vindt, dat het daarom nutteloos is. Ik ben vandaag ook met mijn klas (6e secundair) gaan wandelen deze namiddag (een deel) om deze periode samen af te sluiten. Ik kan u verzekeren dat die gasten daar deugd van hebben gehad en niet omdat ze "geen les" hadden. Er is verbinding gemaakt (onderling en met mij) en geïnvesteerd om het verdere verloop van het schooljaar te bevorderen.

Ik ben verre van een geitewollensokken-type, maar ik weet wel dat individuen én groepen hier gebaat mee kunnen zijn. De school is een plek met de bedoeling om er graag te zijn en waar je u zo goed als mogelijk kan voelen en ontwikkelen. Niet enkel een plek om kennis te vergaren.

Prijzen aant opvragen voor aperitief, pasta en dessert voor 20 man, prijzen variëren van 700 tot 1000 🤑 voor een lentefeest zeg.

Iemand ideen? Moet wel pasta zijn op vraag van het feestbeest.

Terug
Bovenaan