Steeds terugkomende ergernis wanneer je iets doet met sociaal-gehandicapten:
Het zichzelf cadeautjes toe-eigenen door zelf consistent het meeste te consumeren en daarna te stellen: "Rekening gewoon delen door [aantal aanwezigen]?". Vaak door de meest-verdienenden, ten koste van de minder-verdienenden. En dat gedrag dan nog eens te framen als: "Zie hoe chill ik ben wanneer het op geld aankomt".
Wauw, je bent "chill" wanneer het aankomt op andere mensen forceren om jou te trakteren. Echt, applaus hoor jongen.
Het gaat mij echt niet om het geld. Die paar euro kunnen mij gestolen worden. Maar als je overduidelijk het meeste geconsumeerd hebt, en je bent dan nog eens te gierig of te lui om zelf te gaan afrekenen, dan ga je toch niet ZELF achteraf beginnen over "rekening splitsen"? Neen, dan toon je je bereid om uw gedeelte te betalen. Zeker wanneer je ook nog eens dubbel zoveel verdient dan de anderen. Dat is nu toch geen rocket science en een doodsimpel principe? Mensen die die voeling niet hebben, bah.
De voorstellen om gewoon de rekening te splitsen moeten komen van diegenen die het minst geconsumeerd hebben. Dàt is chill.
Groetjes, iemand die supergraag zelf trakteert uit eigen initiatief maar die er een hekel aan heeft om in die positie gedwongen te worden.