Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Buurman die voor de 4de keer last minute afzegt om aan de schutting tussen onze tuinen te beginnen werken.... Reden van vandaag: nek zit volledig vast na het opstaan. Kan gebeuren, valt best te begrijpen als deze volledig vast zit, maar als ik hem dan vervolgens zie vertrekken na het stemmen om te gaan wandelen met zijn kinderen en zonder problemen zijn nek alle kanten kan draaien en bukken komt dit toch weer ongeloofwaardig over...

Er dan maar alleen aan begonnen 😬

Laatst bewerkt:
Mensen kunnen zich dus blijkbaar niet meer verplaatsen zonder licht van hun smartphone eens het ietwat donker is rondom hun :wtf:

20 jaar geleden nam men toch ook niet massaal zaklampen mee naar een concert- of theaterzaal? :sarcastic:
Je gaat niet speciaal een zaklamp meesleuren, maar als je het kan gebruiken op een toestel die je reeds bij hebt, waarom zou je het dan laten om te gebruiken?

Je gaat niet speciaal een zaklamp meesleuren, maar als je het kan gebruiken op een toestel die je reeds bij hebt, waarom zou je het dan laten om te gebruiken?

Om de esthetische ervaring voor de andere toeschouwers niet te verstoren?
(Zeker bij intiemere voorstellingen in concertzaal/theater vind ik het bepaald storend om om de 5 botten een gsmlamp, uiteraard op maximumsterkte, zoekend in het rond te zien zwalpen).

Ik vind iets doen/gebruiken... "omdat het er nu toch eenmaal is" overigens een verre van zaligmakende redenering:

Waarom de trap gebruiken om naar de verdieping hierboven te gaan, er is toch een lift?
Waarom de fiets nemen om naar de bakker te gaan (hier iets verderop), we hebben immers een wagen?
...

Om de esthetische ervaring voor de andere toeschouwers niet te verstoren?
(Zeker bij intiemere voorstellingen in concertzaal/theater vind ik het bepaald storend om om de 5 botten een gsmlamp, uiteraard op maximumsterkte, zoekend in het rond te zien zwalpen).

Ik vind iets doen/gebruiken... "omdat het er nu toch eenmaal is" overigens een verre van zaligmakende redenering:

Waarom de trap gebruiken om naar de verdieping hierboven te gaan, er is toch een lift?
Waarom de fiets nemen om naar de bakker te gaan (hier iets verderop), we hebben immers een wagen?
...
Jij hebt dus liever mensen die nog langer de voorstelling storen, omdat ze in het donker hun plaats niet vinden?

Nieuwe kranen in de toiletten van Kinepolis Gent.
Dat is dus kraan + droogblazer ineen. Ge steekt daar uw ingezeepte handen onder, en dan ad random begint er lucht te blazen of water te lopen. Good luck.

Steeds terugkomende ergernis wanneer je iets doet met sociaal-gehandicapten:

Het zichzelf cadeautjes toe-eigenen door zelf consistent het meeste te consumeren en daarna te stellen: "Rekening gewoon delen door [aantal aanwezigen]?". Vaak door de meest-verdienenden, ten koste van de minder-verdienenden. En dat gedrag dan nog eens te framen als: "Zie hoe chill ik ben wanneer het op geld aankomt". :laugh:

Wauw, je bent "chill" wanneer het aankomt op andere mensen forceren om jou te trakteren. Echt, applaus hoor jongen.

Het gaat mij echt niet om het geld. Die paar euro kunnen mij gestolen worden. Maar als je overduidelijk het meeste geconsumeerd hebt, en je bent dan nog eens te gierig of te lui om zelf te gaan afrekenen, dan ga je toch niet ZELF achteraf beginnen over "rekening splitsen"? Neen, dan toon je je bereid om uw gedeelte te betalen. Zeker wanneer je ook nog eens dubbel zoveel verdient dan de anderen. Dat is nu toch geen rocket science en een doodsimpel principe? Mensen die die voeling niet hebben, bah.
De voorstellen om gewoon de rekening te splitsen moeten komen van diegenen die het minst geconsumeerd hebben. Dàt is chill.

Groetjes, iemand die supergraag zelf trakteert uit eigen initiatief maar die er een hekel aan heeft om in die positie gedwongen te worden.

Dat is dus kraan + droogblazer ineen. Ge steekt daar uw ingezeepte handen onder, en dan ad random begint er lucht te blazen of water te lopen. Good luck.
Deze?

Vind je op nog wel plaatsen. Dikke brol dat. Naast het feit dat dat ding water geeft wanneer het moet blazen en blaast wanneer het water moet geven is heel het concept gewoon fout. Nadat uw lavabo vol waterdruppels en schuim hangt van uw handen te wassen wordt dat allemaal in het rond geblazen wanneer je uw handen wil drogen.

Onlangs ook tegen gekomen op hotel. Duurde even voordat ik het snapte en werkt idd langs geen kanten.

Steeds terugkomende ergernis wanneer je iets doet met sociaal-gehandicapten:

Het zichzelf cadeautjes toe-eigenen door zelf consistent het meeste te consumeren en daarna te stellen: "Rekening gewoon delen door [aantal aanwezigen]?". Vaak door de meest-verdienenden, ten koste van de minder-verdienenden. En dat gedrag dan nog eens te framen als: "Zie hoe chill ik ben wanneer het op geld aankomt". :laugh:

Wauw, je bent "chill" wanneer het aankomt op andere mensen forceren om jou te trakteren. Echt, applaus hoor jongen.

Het gaat mij echt niet om het geld. Die paar euro kunnen mij gestolen worden. Maar als je overduidelijk het meeste geconsumeerd hebt, en je bent dan nog eens te gierig of te lui om zelf te gaan afrekenen, dan ga je toch niet ZELF achteraf beginnen over "rekening splitsen"? Neen, dan toon je je bereid om uw gedeelte te betalen. Zeker wanneer je ook nog eens dubbel zoveel verdient dan de anderen. Dat is nu toch geen rocket science en een doodsimpel principe? Mensen die die voeling niet hebben, bah.
De voorstellen om gewoon de rekening te splitsen moeten komen van diegenen die het minst geconsumeerd hebben. Dàt is chill.

Groetjes, iemand die supergraag zelf trakteert uit eigen initiatief maar die er een hekel aan heeft om in die positie gedwongen te worden.
Er bestaat nog een ergere versie hoor: de koppels die zichzelf als 1 persoon zien als het op delen van de rekening aankomt.

Mijn PC.
En dit niet alleen vandaag maar al sinds anderhalf jaar. Was het toen nog een uur gamen wat leidde tot een crash, nu is blijkbaar een PDF openen al te veel gevraagd.:angry:
Dit weekend kijken voor iets nieuws. En dan ook écht iets nieuws. Geen tweedehands meer...
bwa...

in meer dan de helft van de gevallen, helpt het gewoon om eens je windows te herinstalleren.

zal terug veel sneller gaan hoor. Zeker als je zegt dat vroeger alles OK verliep...

Deze?

Vind je op nog wel plaatsen. Dikke brol dat. Naast het feit dat dat ding water geeft wanneer het moet blazen en blaast wanneer het water moet geven is heel het concept gewoon fout. Nadat uw lavabo vol waterdruppels en schuim hangt van uw handen te wassen wordt dat allemaal in het rond geblazen wanneer je uw handen wil drogen.
die ja, design over functie.

Dat is in het algemeen wel een dingetje, idem bij bvb. bijdragen voor cadeaus.
Dat van cadeaus hebben we hier in de familie welgeteld 1x meegemaakt. 3 koppels en een alleenstaande. Cadeau door 7 zou je denken. Nee, 1 koppel vond dat ze 1 waren en het door zes moest. Dat is opgelost geraakt, maar de band is er wel door verzuurd. Ging dan over iets van 7 euro per persoon...

Al die mensen die op Q liggen te raden wat het geluid zou kunnen zijn .
Blijkbaar is er daar niemand die vraagt hoe het origineel geluid klinkt .
Liggen ze allemaal te raden wat het versterkt (en bewerkt ) geluid zou kunnen zijn dat klinkt als het toegooien van een deur maar voor hetzelfde geld is dat iets klein en onnozel (zoals het sluiten van een kistje garen ) ….

Ze hebben mss ook een gedeelde facebook? Dan is die stap wel al heel wat logischer :unsure:

Jij hebt dus liever mensen die nog langer de voorstelling storen, omdat ze in het donker hun plaats niet vinden?

2 jaar in m'n 20er jaren in theater gewerkt als technicus (mid late 1990's). Toen nog geen smart phones maar eerder de eerste nokia gsm's.
Er is zo iets als voetlicht en zaallicht in een theaterzaal, gestuurd door de technici of zaalpersoneel. Als het donker(der) word begint de voorstelling en heeft m'n liefst geen gsm als lichtbron of als afleiding in de zaal, of nog slechter in call etc. Maar er zijn er dus altijd die dat nog doen, en dat is dan wat asociaal of storend ... Als je uw stoeltje in zo'n zaal niet vind zonder extra licht heb je een oog probleem denk ik, of ben je te laat en is het al bezig, of heb je iets laten vallen ofzo.

Laatst bewerkt:
2 jaar in m'n 20er jaren in theater gewerkt als technicus (mid late 1990's). Toen nog geen smart phones maar eerder de eerste nokia gsm's.
Er is zo iets als voetlicht en zaallicht in een theaterzaal, gestuurd door de technici. Als het donker(der) word begint de voorstelling en heeft m'n liefst geen gsm als lichtbron of als afleiding in de zaal, of nog slechter in call etc. Maar er zijn er dus altijd die dat nog doen, en dat is dan wat asociaal of storend ... Als je uw stoeltje in zo'n zaal niet vind zonder extra licht heb je een oog probleem denk ik, of ben je te laat en is het al bezig, of heb je iets laten vallen ofzo.
Of moest ge gaan schijten

9/10 staat dat echt wel aangegeven met cijfers die licht geven in het donker. Lijkt me ook logisch.

Ge kunt ook ff schijnen met uw scherm of uw vinger half op de zaklamp zetten. Zoals gezegd vroeger ging dat ook gewoon.

Het blijft irritant en asociaal.

Terug
Bovenaan