Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Overschrijflimieten bij banken. Moet je tig checks doorlopen, kan je ocharme maar een paar % van uw rekeningstand overschrijven in 1 keer. Daglimieten, weeklimieten.... het is wel mijn geld hé mannekes, niet dat van jullie :fingerguns_r:
Je beseft toch dat het voor uw eigen veiligheid is? Hoeveel mensen al hun spaargeld anders al zouden kwijt zijn bij een gestolen bankkaart als je zomaar vrij zou kunnen overschrijven.

Eergisteren online bestelling gedaan en duidelijk aangegeven dat het op een afhaalpunt geleverd moest worden.
Krijg ik ineens een mail dat mijn pakket succesvol thuis is afgeleverd.
's avonds als ik thuis kom staat het inderdaad in mijn tuin op een stoel. Onder een afdak, maar op een stoel waar de regen nog aan kon.
Het was ook effectief een beetje nat, gelukkig had het hier niet zo hard geregend als voorspeld.
Het was nu op zich iets wat tegen regen kon, maar toch....dat kan de leverancier niet weten.

Ik had sowieso nooit toestemming gegeven om zomaar mijn tuin in de gaan en het daar neer te zetten.
De enigen die daar toestemming voor hebben zijn BPost, maar het was een andere firma.
+ dat ik het extra nagekeken had en het dus wel effectief in een postpunt geleverd moest worden volgens de bestelling.

Eergisteren online bestelling gedaan en duidelijk aangegeven dat het op een afhaalpunt geleverd moest worden.
Krijg ik ineens een mail dat mijn pakket succesvol thuis is afgeleverd.
's avonds als ik thuis kom staat het inderdaad in mijn tuin op een stoel. Onder een afdak, maar op een stoel waar de regen nog aan kon.
Het was ook effectief een beetje nat, gelukkig had het hier niet zo hard geregend als voorspeld.
Het was nu op zich iets wat tegen regen kon, maar toch....dat kan de leverancier niet weten.

Ik had sowieso nooit toestemming gegeven om zomaar mijn tuin in de gaan en het daar neer te zetten.
De enigen die daar toestemming voor hebben zijn BPost, maar het was een andere firma.
+ dat ik het extra nagekeken had en het dus wel effectief in een postpunt geleverd moest worden volgens de bestelling.

Dat is gewoon omdat ze die opties moeten aanbieden, voor de rest trekken die gewoon hun plan en leveren zoals hun planning het uitkomt.

Op bol: kies je leveringsdag
ik kies dinsdag want home office
"Goed nieuws Tom, je pakket wordt maandag geleverd!" Was natuurlijk niet thuis.

Dat is gewoon omdat ze die opties moeten aanbieden, voor de rest trekken die gewoon hun plan en leveren zoals hun planning het uitkomt.

Op bol: kies je leveringsdag
ik kies dinsdag want home office
"Goed nieuws Tom, je pakket wordt maandag geleverd!" Was natuurlijk niet thuis.
Herkenbaar. Maar ge zou dan toch denken dat als ze het dan toch ergens neerleggen dat ze het wel fatsoenlijk doen.
Als ik DPD zie hou ik mijn hart al zeker vast.
Westvleteren destijds stond gewoon in de volle zon in de tuin op tafel.

Een keer ook een pakje met electronica.
Stond in het midden van mijn oprit ACHTER een gesloten poort. Moet ge mij toch eens uitleggen hoe dat daar komt.

Laatst bewerkt:
Hier gisteren postnl.
Aangegeven dat ze de poort mochten opendoen en het daarachter op de oprit zetten.
Stond ook zo op het pakje met etiket.

Stond aan de straatkant voor de voordeur.

Och ja het was maar 12 x 1 liter 12 % waterstofperoxide , dus totaal veilig moesten kinderen het pakje gaan opendoen en er mee spelen 🫤

Hier gisteren postnl.
Aangegeven dat ze de poort mochten opendoen en het daarachter op de oprit zetten.
Stond ook zo op het pakje met etiket.

Stond aan de straatkant voor de voordeur.

Och ja het was maar 12 x 1 liter 12 % waterstofperoxide , dus totaal veilig moesten kinderen het pakje gaan opendoen en er mee spelen 🫤
Toch nog beter dan mijn bestelling bevroren fruit, die ze niet op de afgesproken dag hebben geleverd bij de buurman, zonder hem te verwittigen dat het in de diepvries moet staan.

Ik zie hier al die ergernissen over icoontjes.
Als ik :) of ;) plaats, is dat gewoon maar om aan te geven van mijn bericht niet te direct en/of niet te serieus op te vatten. Voor het geval ik ongewild die ergernis zou veroorzaken bij iemand...

De dingen die mensen in zo een zaal van het ziekenhuis er allemaal uitgooien tegen de verpleegster… (woordelijk, niet 🤢). Da’s natuurlijk een vriendelijke ziel en je bent dan automatisch wat opener, maar het is met die gordijntjes en nu weet in alles over een zwaar familieconflict. Ach ja, misschien kan die mevrouw het nergens anders eens allemaal zeggen.

De dingen die mensen in zo een zaal van het ziekenhuis er allemaal uitgooien tegen de verpleegster… (woordelijk, niet 🤢). Da’s natuurlijk een vriendelijke ziel en je bent dan automatisch wat opener, maar het is met die gordijntjes en nu weet in alles over een zwaar familieconflict. Ach ja, misschien kan die mevrouw het nergens anders eens allemaal zeggen.
Gohja, er is toch niemand buiten die verpleegster die haar ziet of kent, dus waarom niet als dat oplucht? Je zit daar anderzijds ook gewoon persoonlijke medische info te verkondigen tussen elkaar, dat vinden we dan wel normaal.

Moet echt een klote beroep zijn.

Reeds een zware job, en dan steevast de sociale klap nog eens aan uw hoofd.
"Ja ja, ja das echt, neeje neeje, jaa das just. Alé seg."

Ik ken een verpleegster, totaal apathisch, maar volgens mij word je gewoon zo.

Al 3x deze week bioproducten gekocht in de winkel en duidelijk vermeld: Ecocheques aub.
3x is het van mijn maaltijdcheques eraf gegaan.

1. Veel mensen weten dit niet maar voor bioproducten kan je met ecocheques betalen.
2. Jammer genoeg weten ook de kassiersters in de winkel dat blijkbaar niet?

Anyways het lukt dus in praktijk NIET :S

De volgende keer wordt het dan simpel.
Ik zorg er dan allereerst voor dat er 0€ saldo is ivm de maaltijdcheques en ga ik weer bioproducten kopen.

Laatst bewerkt:
Je beseft toch dat het voor uw eigen veiligheid is? Hoeveel mensen al hun spaargeld anders al zouden kwijt zijn bij een gestolen bankkaart als je zomaar vrij zou kunnen overschrijven.
Manieren genoeg heden ten dage om met de nodige verificaties een uitzondering in te kunnen stellen voor een zeer korte periode.
En dan vanmorgen voor die prutsoverschrijving nog eens een anti-fraude check aan de telefoon moeten doorlopen. Ik moet werken mannekes, en jullie? En waarom... omdat je op een kantoor nergens nog meteen gesteld geraakt, overal een afspraak moet maken op uren dat er gewerkt moet worden. Zo simpel was het vroeger, binnenlopen, opdracht geven, klaar.

Laatst bewerkt:
Manieren genoeg heden ten dage om met de nodige verificaties een uitzondering in te kunnen stellen voor een zeer korte periode.
En dan vanmorgen voor die prutsoverschrijving nog eens een anti-fraude check aan de telefoon moeten doorlopen. Ik moet werken mannekes, en jullie? En waarom... omdat je op een kantoor nergens nog meteen gesteld geraakt, overal een afspraak moet maken op uren dat er gewerkt moet worden. Zo simpel was het vroeger, binnenlopen, opdracht geven, klaar.
- Een "prutsoverschrijving" die hoger was dan de limiet voor online banking? Wat zie jij dan onder pruts?
- Moeten zij werken? Ja, dat is hun werk.

En als je hele dagen van die "prutsoverschrijvingen" maakt, ga je toch gewoon naar je bank om je limieten te verhogen? Of was het dan misschien toch geen "pruts"?

De banken hebben zelf een systeem gemaakt waardoor online oplichting erg makkelijk geworden is. Vooral door elke vorm van administratie op de klant zelf af te schuiven. Daar hoef ik op het moment dat ik geld wil verhuizen geen slachtoffer van te zijn. Wat een gedoe.
De online help van minstens 2 grootbanken klopt ook totaal niet met de werkelijkheid, zeker niet wat overschrijvingslimieten betreft en de mogelijkheden om die te verhogen.

- Een "prutsoverschrijving" die hoger was dan de limiet voor online banking? Wat zie jij dan onder pruts?
- Moeten zij werken? Ja, dat is hun werk.

En als je hele dagen van die "prutsoverschrijvingen" maakt, ga je toch gewoon naar je bank om je limieten te verhogen? Of was het dan misschien toch geen "pruts"?
De limieten zijn de laatste jaren enorm verlaagd. Wat pakweg 4 jaar geleden nog makkelijk kon, kan nu niet meer zomaar. Laat ons eerlijk zijn, dat is niet enkel voor de klant gedaan, maar ook om banken te beschermen tegen "run on the bank" momentjes ;-)

Ik doe niet heel der dagen van die prutsoverschrijvingen. Ik doe dat nu uitzonderlijk omdat je bij je eigen bank niet de interest krijgt op termijnrekeningen dat je bij een vreemde bank wel krijgt (waar zit de logica...?). Ik noem het prutsoverschrijvingen omdat mijn eigen bank pas binnen een week of 2 tijd heeft voor mij vanwege de drukte. Dat zal dan zijn omdati ik een prutsklant ben zeker... 🙃

Laatst bewerkt:
Package delivery hier in de us is een extreme versie van die in belgie?

Ze zetten het overal extreem zichtbaar op de porch of aan de voordeur.
Op de weg naar huis kom ik op die manier meubels, elektronica en inkopen tegen die door amazon of soortgelijke leverdiensten op straat worden gezet.

per geluk al 10 dagen geen regen gezien hier, want dat zou in een hoop nat karton resulteren.

niemand kijkt er ook naar om, dat is de norm hier en het lijkt niet gestolen te worden, sommige van die pakketten ben ik al 3 dagen achtereen tegengekomen, dus ze worden niet naar binnengenomen en niet gestolen.

had toch wat schrik voor die versterker en setje speakers dat ik had besteld, maar die hebben 6u aan de deur gestaan zonder gestolen geweest te zijn.

Terug
Bovenaan