Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Propere hangaar wel (y)
Eens het nieuw dak erop ligt, hij eens goed kan uitdrogen (regen sijpelt er al +10j in) en ik hem afwerk gaat dat idd iets heel mooi worden.

Mancave in wording 😃😃

Gisteren trouwens er nog een hele dag aan bezig geweest, de zeilen in de dakgoten tussen 2 houten latten gestoken en door elke ring vastgevezen aan het gebinde. Langs de zijkanten ook door elke ring een touw gespannen, en alles heel strak aangespannen.
Terwijl ik er in stond een paar serieuze rukwinden en het zag er goed uit.

Tot deze voormiddag, de helft weer losgekomen. Mijn vrouw heeft dan (achter mijn rug) naar de dakwerker gebeld zodat hij kan komen kijken en het deftig kan aanpakken 😅 (wel benieuwd wanneer hij hier geraakt daarvoor)
Ik was eerst serieus in m'n gat gebeten, maar uiteindelijk toch beseft dat het wel het beste is zo. Het voelt als falen, maar die dakwerker heeft daar sowieso meer ervaring mee, en heeft allicht ook het juister materiaal.

Lokale politiekers die plots vriendschapsverzoeken versturen op FB. :laugh:

Misschien kan je zoiets terugsturen?

MV5BMGJiNGRjZjgtNzZmOS00NzhhLThlMDQtOGQ3ZDM0NTcxNzRiXkEyXkFqcGdeQXVyNTQ0Mjk1ODQ@._V1_.jpg

Eens het nieuw dak erop ligt, hij eens goed kan uitdrogen (regen sijpelt er al +10j in) en ik hem afwerk gaat dat idd iets heel mooi worden.

Mancave in wording 😃😃

Gisteren trouwens er nog een hele dag aan bezig geweest, de zeilen in de dakgoten tussen 2 houten latten gestoken en door elke ring vastgevezen aan het gebinde. Langs de zijkanten ook door elke ring een touw gespannen, en alles heel strak aangespannen.
Terwijl ik er in stond een paar serieuze rukwinden en het zag er goed uit.

Tot deze voormiddag, de helft weer losgekomen. Mijn vrouw heeft dan (achter mijn rug) naar de dakwerker gebeld zodat hij kan komen kijken en het deftig kan aanpakken 😅 (wel benieuwd wanneer hij hier geraakt daarvoor)
Ik was eerst serieus in m'n gat gebeten, maar uiteindelijk toch beseft dat het wel het beste is zo. Het voelt als falen, maar die dakwerker heeft daar sowieso meer ervaring mee, en heeft allicht ook het juister materiaal.
"Falen" zou ik niet zeggen. Het feit dat je die dingen er al 2-3 (of meer) keren over hebt gekregen zonder enige hulp is al niet iedereen gegeven.

Lokale politiekers die plots vriendschapsverzoeken versturen op FB. :laugh:
Ja, hier ook zo'n vriendschapsverzoek van iemand die ik 5+ jaar geleden misschien twee keer heb gesproken. Wat blijkt, ze staat op een lijst. En dan heeft ze me nog 3 dagen te laat gelukkige verjaardig gewenst.

Ook twee andere ex-klasgenoten die in de gemeentepolitiek zitten en nu al enkele maanden plots hyperactief zijn op fb, met dagelijkse updates over wat ze met hun mooie gezinnetje weeral hebben gedaan en hoe dit toch mogelijk is in onze geweldige gemeente (ze zijn aan de macht duidelijk). Het ligt er allemaal zo dik op, en toch zal dat wel scoren.

Als je een afwas doet met de hand.

Dat sponsje, nadien ligt de hele pompbak vol met krezeltjes van die spons.

Dat zijn allemaal microplastics.

Uiteraard spoelen we die weg, de gevolgen zijn toch voor de generaties na ons. Problemen spoelen we gewoon door he.

Uiteraard spoelen we die weg, de gevolgen zijn toch voor de generaties na ons. Problemen spoelen we gewoon door he.
Een schotelvod gemaakt van natuurvezels is ook een mogelijkheid natuurlijk maar dan moet je natuurlijk zelf enig initiatief nemen. En kan je niet meer cynisch komen doen, dat is natuurlijk het belangrijkste. Waarschijnlijk is die spons je opgedrongen door de maatschappij en kan je daar zelf niets aan doen natuurlijk. :sarcastic: Gelukkig gebruik ik hier genoeg natuurlijk zodat het toch nog overkomt alsof ik enorm geef om de natuur.

Laatst bewerkt:
Ik herken de ergernis.
Ik heb, ondertussen al jaren geleden zie ik, een alternatief gevonden in de pers, maar ja, dat is dan weer niet (meer) te vinden in de winkel(s).

"Straffe spons
Toen ik ontdekte dat schuursponsjes met een groene schuurlaag bijzonder slecht zijn voor het milieu, ben ik naar een waardig duurzaam alternatief gaan zoeken. Zo vond ik bij Action de gele Grease Master. Hij ligt lekker in de hand, schuurt bijzonder goed en kan in de wasmachine gewassen worden. Doordat hij zo dik is, blijft hij wel langer vochtig. Maar dat los ik op door hem goed uit te wringen en op de verwarming te drogen. Deze spons gaat ook aanzienlijk langer mee dan de klassieke geel/groene.
Grease Master, 0,79 euro, Action"

09-01-2021 Nieuwsblad - Zamarra Kok

Laatst bewerkt:
Een schotelvod gemaakt van natuurvezels is ook een mogelijkheid natuurlijk maar dan moet je natuurlijk zelf enig initiatief nemen. En kan je niet meer cynisch komen doen, dat is natuurlijk het belangrijkste. Waarschijnlijk is die spons je opgedrongen door de maatschappij en kan je daar zelf niets aan doen natuurlijk. :sarcastic: Gelukkig gebruik ik hier genoeg natuurlijk zodat het toch nog overkomt alsof ik enorm geef over de natuur.
Met zo'n vod krijg ik geen pan of ketel proper geschrobd zanne.
(Ik geef nog steeds meer om de natuur dan een gemiddelde CEO van een ecobedrijf.)
Ik herken de ergernis.
Ik heb, ondertussen al jaren geleden zie ik, een alternatief gevonden in de pers, maar ja, dat is dan weer niet (meer) te vinden in de winkel(s).

"Straffe spons
Toen ik ontdekte dat schuursponsjes met een groene schuurlaag bijzonder slecht zijn voor het milieu, ben ik naar een waardig duurzaam alternatief gaan zoeken. Zo vond ik bij Action de gele Grease Master. Hij ligt lekker in de hand, schuurt bijzonder goed en kan in de wasmachine gewassen worden. Doordat hij zo dik is, blijft hij wel langer vochtig. Maar dat los ik op door hem goed uit te wringen en op de verwarming te drogen. Deze spons gaat ook aanzienlijk langer mee dan de klassieke geel/groene.
Grease Master, 0,79 euro, Action"

09-01-2021 Nieuwsblad - Zamarra Kok

Vroeger ging zo'n spons ook langer mee.
Nu een paar keer gebruiken, en dat ding is al op. Maar zo is het met alles tegenwoordig...

Valt toch mee qua verlies? En dan nog, de watermaatschappij filtert dat er uit he. Allez, als je aangesloten bent op het riool.

Met zo'n vod krijg ik geen pan of ketel proper geschrobd zanne.
(Ik geef nog steeds meer om de natuur dan een gemiddelde CEO van een ecobedrijf.)
Soda of schuren met zout en een citroen ken je dus niet?
Mssh je eens verdiepen in de technieken zou oud als de straat ipv films zou oud al de straat.

Ik gebruik staalwol ….allemaal metaal in dat water . ;)

Ik gebruik gewoon voor elke maaltijd plastic borden, vorken en messen. Waardoor ik ook geen waterverspilling heb of het water vervuil. En na het eten gooi ik alles netjes in de stoof, dus er beland niets op de vuilnisbelt.

Sommige mensen hebben de neiging om achter elke zin '';)'' te typen.
Waarom? Waarom is dat een drang van sommige mensen?
Da knipoogje werkt op mijn systeem se

Terug
Bovenaan