Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Gisteren een grappig verhaal gelezen. Een vrouw die een refund vroeg aan de fotograaf van haar huwelijksfoto's omdat ze ondertussen gescheiden was na een paar jaar huwelijk en de foto's waren overbodig geworden :laugh:
Is van vorig jaar.

Conversatie:
IMG_8160.jpeg

IMG_8161.jpeg

IMG_8162.jpeg

Tweet:

Ik verhuur aan 950 en betaal 811 af. Staat je altijd vrij om te kopen en verhuren en winst te tappen.

Er is 20% inflatie geweest voorbije 2y 3y. Als je die als indexatie erdoor duwt en je hebt een vaste lening, flappen tappen.

Zonder lening valt dat overigens tegen qua rendement. Mijne app gaat binnenkort de deur uit en wsch vervangen door 2 nieuwe aankopen (tenzij ik de bank somehow kan overtuigen om equity extraction te doen of wederopname of onderpand of whatever voor een "verbouwing" in de gezinswoning) wegens rendement dat wegzakt door equity aflossingen.
Super hé

.... behalve als huurder die geen huis kan kopen

En elke nieuwe eigendom die jij nu koopt is ook weer zoveel duurder natuurlijk. Maar eenmaal je er een paar hebt door: hard werk, erven, rijke vrouw of familie -> peanuts

Super hé

.... behalve als huurder die geen huis kan kopen

En elke nieuwe eigendom die jij nu koopt is ook weer zoveel duurder natuurlijk. Maar eenmaal je er een paar hebt door: hard werk, erven, rijke vrouw of familie -> peanuts

Je bent precies mijn huurder. Een gepensioneerde. "Mijn huur blijft naar boven gaan". Yep, net zoals je pensioen...

De lonen zijn toch ook 20% naar boven...

Je bent precies mijn huurder. Een gepensioneerde. "Mijn huur blijft naar boven gaan". Yep, net zoals je pensioen...

Ik ben je huurder niet! :)

Mijn invaliditeitsuitkering ging idd naar boven maar dekt ver van "alles" dat gestegen is in prijs: benzine, eten, huur, EGW ... Inkomen steeg ongeveer 15-18%.

Laatst bewerkt:

Maar de kwaliteit van de woning gaat niet mee omhoog. Je moet meer betalen voor iets van mindere kwaliteit dan vorig jaar.

En het is niet dat de meeste verhuurders een boterham minder moeten eten als de index niet doorrekenen.

Neem het niet persoonlijk sinds ik niet meer werk voor de huurdersbond mis ik het verhuurder bashen soms

Maar de kwaliteit van de woning gaat niet mee omhoog. Je moet meer betalen voor iets van mindere kwaliteit dan vorig jaar.

En het is niet dat de meeste verhuurders een boterham minder moeten eten als de index niet doorrekenen.

Neem het niet persoonlijk sinds ik niet meer werk voor de huurdersbond mis ik het verhuurder bashen soms
De kwaliteit van je werk ook niet. En toch stijgt je loon :fingerguns:

Gisteren een grappig verhaal gelezen. Een vrouw die een refund vroeg aan de fotograaf van haar huwelijksfoto's omdat ze ondertussen gescheiden was na een paar jaar huwelijk en de foto's waren overbodig geworden :laugh:
Op Reddit staan er tal van die verhalen. Bruid die refund wil omdat de fotografe met de bruidegom in bed dook op de huwelijksdag, bijvoorbeeld.

Eens aan het lurken op wat Belgische subreddits zoals BESalary. Krijg serieuze brutolonenvibes en ben verbaasd dat ik nog niet dakloos ben :unsure:

Dat is vaak het jammere aan zo'n forums/threads: het wordt al snel een opbod-race waarbij steeds minder normale lonen gepost worden en je een zeer vertekend beeld krijgt. Wat je nog kan kaderen als je zelf al een tijdje werkt, maar ik denk dat veel starters heel teleurgesteld zijn als ze merken wat een realistisch loon is.

Je ziet toch altijd speciale figuren in die kleine tankstations. Niet de uitbater, maar gewoon de mensen die er zitten. 10 uur ‘s ochtends op een woensdag? Ideaal tijdstip voor de eerste halve liter van de dag.

Je ziet toch altijd speciale figuren in die kleine tankstations. Niet de uitbater, maar gewoon de mensen die er zitten. 10 uur ‘s ochtends op een woensdag? Ideaal tijdstip voor de eerste halve liter van de dag.
Context is hier belangrijk - ik heb ook wel weet van kameraden die samen na de nacht wel eens een pintje drinken voordat ze het weekend ingingen ofzo.

Maar de kans is idd wel groot dat het gewoon marginalen zijn :p

Het hendeltje van een lavabokraan dat reeds loskomt als je het naar boven tilt.

Is nochtans niet zo oud.

Wat is alles toch gewoon bucht geworden.

De binnenkant is dan ook gewoon plastic.

--
Het hendeltje zit gewoon vast op een plastieken stangetje, dat dus reeds dunner is geworden door slijtage.
Daar wat stukjes plastic van diepvrieszakjes overgetrokken, het hendeltje op aangeduwd, en het lijkt weer in orde te zijn.

Laatst bewerkt:
Context is hier belangrijk - ik heb ook wel weet van kameraden die samen na de nacht wel eens een pintje drinken voordat ze het weekend ingingen ofzo.

Maar de kans is idd wel groot dat het gewoon marginalen zijn :p
In de gemeente waar ik vroeger woonde had je er een waar het bier spotgoedkoop was, en daar kwamen dus effectief al de alcoholisten en zij die goed op weg waren van 's morgens vroeg drinken.

Een single gepensioneerde met 1700 inkomen + 20% index vs 2 verdieners met 5k inkomen +20% index ... Dat is ook nog steeds iets anders om met rond te komen. Je merkt dat met veel mensen die ruim toekomen, ze weten niet wat het is van maar net of niet toe te komen ...
Ik kom net toe, en heb spaargeld, maar dat spaargeld krimpt ook met rentes die lager liggen dan de inflatie. En in een woning steken? Tis er wat te weinig voor.

Als m'n huisbaas hier zou verkopen en me 6 maand geeft zit ik dik in de shit, vind maar iets dat geen studioke is of een half studentenkot. Vriend van me alweer kwam zelf niet aan bewijzen dat hij een goeie huurder was, al direct afgeschreven omdat ie single is (die niet slecht verdient).
Singles op de huurmarkt zitten nu bij de allochtonen, wantrouwen van in het begin bij veel verhuurders.
Afijn schuld van de verhuurders die graag flappen tellen (buiten voze huisjesmelkers)? Denk het niet dus imo, maar het komt vooral door vraag en aanbod die zwaar scheef gelopen zijn de laatste 10 jaren, bovenop de extra renovatie en nieuwbouwkosten en crisissen.

Tot daar de huurmarkt.

ps. En echt he die Natalia, kan wat zingen ja ... Maar als je op TV in een eenvoudig huurhuis gaat wonen met 'zogezegd' beperkt levensbudget (incl auto kopen). Stel je dikke range rover wat verder zodat we niet zien dat je op hotel gaat slapen :laugh:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan