Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dat is precies iedere keer als ik in Oost-Azie een vlucht boek, mijn credit card gegevens gehackt worden.

In januari 2023 met NOK airlines, maand erop frauduleuze transacties.
Vorige maand met Thai Airways & Hainan Airlines, vorige week frauduleuze transacties.
Toevallig vandaag ook onze vluchten voor phuket vastgelegd, ook met NOK air,

en guess what: instant sms en email van beobank dat kaart geblokkeerd wordt wegens fraudulaire/vreemde transactie.

ik heb onmiddellijk naar dat nummer gebeld, en gezegd dat het oké is,dat ik het was.

Dus ja, je hebt gelijk, NOK air staat blijkbaar niet hoog aangeschreven bij de belgische banken, maar er was in dit geval werkelijk niets aan de hand hoor. Mijn kaart wordt straks binnen 2 uur terug actief, en ga de transactie alsnog kunnen doen dan.

en guess what: instant sms en email van beobank dat kaart geblokkeerd wordt wegens fraudulaire/vreemde transactie.

ik heb onmiddellijk naar dat nummer gebeld, en gezegd dat het oké is,dat ik het was.

Dus ja, je hebt gelijk, NOK air staat blijkbaar niet hoog aangeschreven bij de belgische banken, maar er was in dit geval werkelijk niets aan de hand hoor. Mijn kaart wordt straks binnen 2 uur terug actief, en ga de transactie alsnog kunnen doen dan.

Ik kan snappen dat ze voorzichtig willen zijn met bepaalde transacties, maar soms overdrijven banken / kredietinstellingen ook.

Ooit gehad dat mijn kredietkaart in London geweigerd werd, uitchecken was geblokkeerd wegens verdachte transactie. Zeer verdacht, ik zat (voor het werk) al zeker 8 weken na elkaar in verschillende hotels in London... :rolleyes:

DPD...

Mails krijgen om te zeggen dat er 3 pakjes onderweg zijn. Bezorger komt toe, geeft 1 pakje. Ik vraag naar de rest, geen rest zegt hij. Vertraging. Hij is 10 minuten weg, krijg ik mail dat de rest niet kan geleverd worden wegens fout adres. Kijk ik op hun website. En ja, de pipo's van DPD gebruiken een postcode van de deelgemeente die al jaren (sinds fusie in jaren 70) niet meer bestaat... :wallbash:

En om dan nog te zwijgen van de wespen. Van mij mogen die kutbeesten collectief uitsterven. En liever gisteren dan morgen. Hoe nuttig ze ook zouden blijken te zijn voor het evenwicht in de natuur.

Your wish is (almost) granted:

De vuilnisbakken van pretparken moeten zowat de enige biotoop zijn waar die beesten nog kunnen van leven...

Ze zijn allemaal op vakantie in de Alpen. Godmiljaar, vergeven van die beesten hier. Nergens kan je op je gemak een terrasje doen.

Of was het toch eerder die reservatie van de 'Nuru massage te BJ Bar, Soi Cowboy, Phuket' die verdacht was voor de bank? :s

Bestelling gedaan bij Dierendonck voor levering op zaterdag, want zondag familieBBQ. Krijg ik net mailtje van DPD dat ze het maandag zullen leveren. Echt waar ...

Drie doden en vijf zwaargewonden bij mesaanval in Duitse stad Solingen: dader nog op de vlucht

Drie doden en vijf zwaargewonden bij mesaanval in Duitse stad Solingen: dader nog op de vlucht
Mes aanval in de stad die gekend is als centrum van de mesproductie. Van slechte reclame gesproken. :unsure:

Terug
Bovenaan