Morgen naar de dokter, hoog tijd dat ze mij eens even thuis zetten. Ik ben normaal iemand die nooit ziek is, maar de laatste 3 maanden al meer dokters gezien dan in de jaren daarvoor.
Zware paniekaanvallen gehad na een periode van enkele overlijdens in een week dat ik blok had, en examens, en een nieuwe stageplaats moest starten. Heb mijn examens afgelegd 8 uur nadat ik mijn grootmoeder heb moeten afgeven. Dat examen was één groot zwart gat, zot dat ik geslaagd ben. Twee dagen daarna stage moeten lopen in de psychiatrie terwijl ik zelf met serieuze paniekaanvallen zat. Ik had toen al aan de alarmbel moeten trekken maar zat echt vast met mijn contract. Ondanks alles met glans geslaagd voor die stage.
Nu in de zomer moet ik werken, ik kan me niet herinneren dat ik in de laatste maanden langer dan 2 dagen thuis ben geweest. Ondanks alles zijn de paniekaanvallen serieus geminderd, enkel nog een constant gevoel van enorm opgejaagd/gestresseerd te zijn ook al is er niet echt een reden toe.
Tijdens die paniekaanvallen eens naar de dokter geweest. Vanwege familiale belasting en mijn hoge bloeddruk vanalle testen laten doen. Echo en doppler van de nieren en het hart, cyclometrie, holter van 24 uur. Op het eerste zicht oké, niet direct een reden te vinden van de hoge bloeddruk. Wel een constant gevoel van extreme vermoeidheid, ben heel mijn zomer ermee aan het weggooien omdat ik amper buiten kom.
Binnen twee weken dan de uitslag van alle testen, ben benieuwd.
Vrijdag het nieuws gekregen dat er (terug) iemand is overleden. Niet onverwacht, maar plots merk ik dat ik terug veel meer begin last te krijgen van mijn zenuwen. Heb de moed maar bijeen geraapt en me ziek gemeld op het werk, eerlijk gezegd dat het allemaal eventjes niet meer gaat en ik vooral nood heb aan rust. Morgen naar de dokter, hopelijk heeft die wel wat begrip.
Man, mijn lichaam schreeuwt gewoon om rust. En ik ben normaal gezien de meest stressbestendige persoon die ik ken, en de laatste maanden ben ik echt een schim van mezelf.
In september heb ik alvast twee weken vrij, ik ben van plan om ergens een chalet te huren in de middle of nowhere, liefst ergens in den bos. En gewoon eens een weekje alleen zijn.