Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ons lab heeft een nieuwe diepvriezer nodig. We hebben twee keer op rij een nieuwe, professionele Liebherr gehad die gewoon na de garantieperiode stopte met werken. Dat zijn vriezers van rond de 3000 EUR. Ondertussen staat er ergens in een donker hoekje uit vervlogen tijden gewoon zo'n voedselfrigo (ik gok begin jaren '80) stampvol vergeten chemicaliën, en dat spel blijft gewoon werken. Het is echt gewoon dit:

Bekijk bijlage 31343

Ik heb echt zin om gewoon bij Coolblue een eenvoudige vriezer te bestellen.

Is er en verschil tussen die dure professionele en een goedkope Coolblue?

Is er en verschil tussen die dure professionele en een goedkope Coolblue?
Dat is niet duidelijk. Ja, zaken zoals lager kunnen koelen, wat we niet nodig hebben. Ook zijn er modellen die beter tegen corrosieve dampen zouden kunnen, maar ook dat speelt bij ons zo niet dus de verschillen lijken me eerder klein.

Gisteren wat moe, dus dacht kruip op tijd bed in. Kinderen goed geslapen deze nacht dus een prachtige nacht gehad van 22u15 - 6u30. Ik ben opgestaan en ik voel me aangereden door een fucking bus. Mijn god het is lang geleden dat ik mij nog zo mottig/moe/afwezig heb gevoeld.

Gisteren wat moe, dus dacht kruip op tijd bed in. Kinderen goed geslapen deze nacht dus een prachtige nacht gehad van 22u15 - 6u30. Ik ben opgestaan en ik voel me aangereden door een fucking bus. Mijn god het is lang geleden dat ik mij nog zo mottig/moe/afwezig heb gevoeld.
Ik merkt eigenlijk elke keer dat na enkele slechte nachten ik moe opsta maar dit na een uur ofzo wel ok lijkt te gaan. Maar als je dan eens een nacht goed slaapt lijkt het alsof je lichaam je pas echt laat voelen hoeveel slaap je tekort kwam.

Vandaag trouwens net hetzelfde, eens echt 8u kunnen slapen na 3 nachten (veel) te weinig en het leek deze morgen wel alsof ik uit een coma ontwaakte. Zelfs nu nog voel ik me wat suf.

Ik merkt eigenlijk elke keer dat na enkele slechte nachten ik moe opsta maar dit na een uur ofzo wel ok lijkt te gaan. Maar als je dan eens een nacht goed slaapt lijkt het alsof je lichaam je pas echt laat voelen hoeveel slaap je tekort kwam.

Vandaag trouwens net hetzelfde, eens echt 8u kunnen slapen na 3 nachten (veel) te weinig en het leek deze morgen wel alsof ik uit een coma ontwaakte. Zelfs nu nog voel ik me wat suf.
Dat is weer een geruststelling dat er weer iets minder met me scheelt :unsure:

Sinds 6u vanochtend twee sms, een whatsapp en een email via DHL voor hun invoerrechten. Persoonlijk vind ik dat op vier uur tijd wat veel. Bon, ga naar het betaalplatform met die mooie knalrode urgente knop ‘PAY NOW’ en … sorry, onze kant ligt efkes plat. Grrrr.

Ik krijg op het werk een mail ivm de regeling voor de treinen ivm het optreden van AC/DC van vrijdagavond.
Toen die tickets te koop kwamen had ik er geen kunnen bemachtigen want het was direct uitverkocht. Dat is dan compleet uit mijn gedachten gegaan tot nu dus.

Op ticketswap staan er een hoop te koop en nu heb ik echt zin om er daar toch 2 te kopen en toch te gaan.

Maar om 18u30 heb ik een afspraak bij de kinesist.
- Als ik met de trein zou gaan moet ik met de auto naar Antwerpen-Centraal (zonder file 45' rijden, maar zou knal in de spits zijn en ik moet door de Kennedy tunnel) om daar de trein van 18u09 te halen. Er is een (extra) trein terug naar Antwerpen-Centraal voor 15€pp (terwijl ik normaal gratis met de trein kan rijden). Dan ben ik pas tegen 3u30 terug thuis.
- Met de auto zouden we om 17u45 moeten vertrekken, zonder rekening te houden met file (en we moeten door kennedytunnel en bijna volledig de Antwerpse ring over. Ook kost het 25€ voor een parkeerplaats die op "wandelafstand" is. Maar m'n vrouw is nog steeds niet 100% hersteld van haar enkelbreuk/operatie en kan nu max 2,5km wandelen. Laat staan dat ze 2x moet wandelen van/naar de parking en daar 4u moet rechtstaan.

9u weg zijn voor een concert van 2,5u is er ook lichtjes over denk ik :unsure:

Ik zal het maar best weer uit mijne kop zetten denk ik.

Ik vrees voor mijn downfall. Al 3 nachten maar max 4u geslapen en merk aan mijn zenuwstelsel dat ik op mijn einde zit. Buikpijn, trillen, kleine motoriek die minder gaat, klein beetje krachtverlies in mijn grip.

Mentaal nog 'cva' :unsure:

Ik krijg op het werk een mail ivm de regeling voor de treinen ivm het optreden van AC/DC van vrijdagavond.
Toen die tickets te koop kwamen had ik er geen kunnen bemachtigen want het was direct uitverkocht. Dat is dan compleet uit mijn gedachten gegaan tot nu dus.

Op ticketswap staan er een hoop te koop en nu heb ik echt zin om er daar toch 2 te kopen en toch te gaan.

- Als ik met de trein zou gaan moet ik met de auto naar Antwerpen-Centraal (zonder file 45' rijden, maar zou knal in de spits zijn en ik moet door de Kennedy tunnel) om daar de trein van 18u09 te halen. Er is een (extra) trein terug naar Antwerpen-Centraal voor 15€pp (terwijl ik normaal gratis met de trein kan rijden). Dan ben ik pas tegen 3u30 terug thuis.
- Met de auto zouden we om 17u45 moeten vertrekken, zonder rekening te houden met file (en we moeten door kennedytunnel en bijna volledig de Antwerpse ring over. Ook kost het 25€ voor een parkeerplaats die op "wandelafstand" is. Maar m'n vrouw is nog steeds niet 100% hersteld van haar enkelbreuk/operatie en kan nu max 2,5km wandelen. Laat staan dat ze 2x moet wandelen van/naar de parking en daar 4u moet rechtstaan.

Dat valt eigenlijk nog wel mee hoor. Kennedy is even doorbijten maar als je dan gewoon doorrijdt naar Dessel kan je al snel op de e313 en dan heb je amper fille. Auto parkeren in woonwijk.

Het is AC/DC:
-vrouw irrelevant
-files irrelevant
-kinesist irrelevant

Op maandag zal het zeker droog zijn...

giphy.webp

Ik ga normaal altijd bij dezelfde garage voor mijn motor op onderhoud te doen.
Nu door enkele factoren eens besloten het mezelf makkelijk te gaan en eentje dichter bij huis te nemen, €520 voor een groot onderhoud.
Zeggen andere mensen me allemaal dat het eigenlijk max €350 moet zijn...Ja kut.

Die garage nu opbellen en mijn ontevredenheid uiten heeft weinig nut zeker?

Terug
Bovenaan