Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vanmorgen veel regen dus het was goed afgekoeld.

Mijn madam vond het dus een goed idee om het schuifraam groot open te zetten.
Ik kom hier nu net thuis, binnen lijkt het precies een Turks stoombad.

😒

De voorsteekpassen in pretparken...
Een ergernis zou ik het niet echt noemen, eerder een "ik vind dit niet oké-gevoel".
We waren maandag in Plopsaland. Blijkbaar kan je daar voor €35 p.p. een expresspas kopen waarbij je bij max. 9 attracties niet in de gewone rij moet aanschuiven maar langs de uitgang naar binnen mag en dus quasi iedereen mag voorsteken.
Er zijn mensen die maanden moeten sparen om eens naar een pretpark te kunnen gaan maar dan word je toch nog geconfronteerd met een "klassenbehandeling".
Ik vind het gewoon asociaal dat een pretpark dit mogelijk raakt in ruil voor nóg wat meer extra winst.
Waarom vind je dat niet ok? Uiteindelijk betaal je toch voor comfort (minder wachten) en om meer met je dag te kunnen doen?

Dat extra geld kan het park gebruiken om vernieuwingen te doen, want dat kost ook geld. Geld dat ze anders misschien in de gewone ticketprijzen zouden verrekenen.

De voorsteekpassen in pretparken...
Een ergernis zou ik het niet echt noemen, eerder een "ik vind dit niet oké-gevoel".
We waren maandag in Plopsaland. Blijkbaar kan je daar voor €35 p.p. een expresspas kopen waarbij je bij max. 9 attracties niet in de gewone rij moet aanschuiven maar langs de uitgang naar binnen mag en dus quasi iedereen mag voorsteken.
Er zijn mensen die maanden moeten sparen om eens naar een pretpark te kunnen gaan maar dan word je toch nog geconfronteerd met een "klassenbehandeling".
Ik vind het gewoon asociaal dat een pretpark dit mogelijk raakt in ruil voor nóg wat meer extra winst.
Toegegeven, ik heb ooit een speedy pass gekregen voor Moviepark in Duitsland en dat was het beste pretparkbezoek ooit, geen wachtrijen verbeteren de ervaring zoveel.

Vanmorgen veel regen dus het was goed afgekoeld.

Mijn madam vond het dus een goed idee om het schuifraam groot open te zetten.
Ik kom hier nu net thuis, binnen lijkt het precies een Turks stoombad.

😒
Ik ben tussen de middag even een halfuur gaan wandelen. Ik had het zweet op mijn kop. Zeer drukkend is het nog altijd.

Laatst bewerkt:
Waarom vind je dat niet ok? Uiteindelijk betaal je toch voor comfort (minder wachten) en om meer met je dag te kunnen doen?

Dat extra geld kan het park gebruiken om vernieuwingen te doen, want dat kost ook geld. Geld dat ze anders misschien in de gewone ticketprijzen zouden verrekenen.
Ik koop da ook altijd ze.
1uur aanschuiven voor een rit van 2min, nee danku

De zolder aan het verbouwen en tijdelijk al de 'rommel' van de zolder in dozen in de kelder gezet.
Iemand in huis was al een tijdje aan het 'zagen' (zijn woorden) dat die zolder dringend afgewerkt moet worden want de kelder is vol gestouwd, ge kunt er amper uw gat keren en wat als het nog eens binnen regent etc etc...
Manlief heeft vandaag een paar uur water uit de kelder kunnen zuigen en ik kan vanavond en morgen de spullen sorteren die we nu kunnen weg gooien...
Gelijk krijgen is niet altijd fijn.

Lange rant incoming

Sorry, heb deze verwijderd. Ik moest dit van mij afschrijven maar voel mij niet ok nu dit zo open en bloot op internet staat.
Ging in wezen om een poes die zich niet wou laten vangen om te steriliseren, en de politie die 1u30 na de feiten eens kwam kijken of de onbekende hond in de tuin er nog was ;)

Laatst bewerkt:
Als je een mama poes in huis hebt. Hoe komt het dan dat je die niet kan vangen ?

Als je met een groepje bent dan moet je ze toch uiteindelijk in huis kunnen vangen ?

Voor de rest ben ik het eens met uw kennis. En is spuitje geven de way to go. Het alternatief is ze geen eten meer geven en de natuur zijn werk laten doen, en dan vind ik het spuitje diervriendelijker . Ik zie niet in waarom het uw taak is om wilde katten op te vangen. Ofwel zijn ze tam, en dan zorg je ervoor. Ofwel zijn ze wild en dan zorgt de natuur ervoor of er niet voor.

Maar 750€ per maand aan katteneten spenderen op een manier dat je er bijna aan onderdoor gaat is ook geen oplossing. Want als je er dan onderdoor gaat, dan heb je uiteindelijk een erger resultaat dan als dat de natuur het overneemt.

Een groot hart hebben dat is een mooi ding. Maar als het schade berokkent aan uw eigen of aan de dieren voor wie je dat grote hart hebt... dan is het misschien eens tijd dat je er u over zet en ook effectief een beperking invoert.

Maar dat dit niet eenvoudig is begrijp ik. Ik denk echter wel dat als je die mindset kan veranderen jullie, inclusief de dieren beter af zijn op korte en lange termijn.
Voor de rest ga ik er mij niet meer over uitspreken.

@BuffySummers Ik neem aan dat de mama-poes toch ergens een plekje heeft waar ze slaapt of voor de kittens zorgt? Zou je die locatie niet kunnen afzetten/afspannen en met een paar mensen desnoods ze proberen vangen met een net of dergelijke?

Want nu is het eigenlijk een straatje zonder einde hé, waar uiteindelijk jij mentaal en financieel ten onder aan gaat.

@BuffySummers Ik neem aan dat de mama-poes toch ergens een plekje heeft waar ze slaapt of voor de kittens zorgt? Zou je die locatie niet kunnen afzetten/afspannen en met een paar mensen desnoods ze proberen vangen met een net of dergelijke?

Want nu is het eigenlijk een straatje zonder einde hé, waar uiteindelijk jij mentaal en financieel ten onder aan gaat.

Het probleem is dat wij totaal niet weten waar deze slaapt (het is een vrij grote open tuin met allerhande verstopplekjes) en dat zij zo schuchter is dat wij er ook niet dicht bij geraken.. Heb al alles geprobeerd, zelfs handdoek, vangnet, ...
MAAR ik ben juist naar buiten geweest en er zit iemand in de vangkooi Vanwege het licht nog niet 100% zeker maar.. ik denk dat het mama poes is... Brand een kaars voor mij aub 🤞 -- net nog eens buiten gaan kijken.. 99% dat zij het is.. Mijn klaagzang heeft gewerkt

Laatst bewerkt:
Als je een mama poes in huis hebt. Hoe komt het dan dat je die niet kan vangen ?

Als je met een groepje bent dan moet je ze toch uiteindelijk in huis kunnen vangen ?

Voor de rest ben ik het eens met uw kennis. En is spuitje geven de way to go. Het alternatief is ze geen eten meer geven en de natuur zijn werk laten doen, en dan vind ik het spuitje diervriendelijker . Ik zie niet in waarom het uw taak is om wilde katten op te vangen. Ofwel zijn ze tam, en dan zorg je ervoor. Ofwel zijn ze wild en dan zorgt de natuur ervoor of er niet voor.

Maar 750€ per maand aan katteneten spenderen op een manier dat je er bijna aan onderdoor gaat is ook geen oplossing. Want als je er dan onderdoor gaat, dan heb je uiteindelijk een erger resultaat dan als dat de natuur het overneemt.

Een groot hart hebben dat is een mooi ding. Maar als het schade berokkent aan uw eigen of aan de dieren voor wie je dat grote hart hebt... dan is het misschien eens tijd dat je er u over zet en ook effectief een beperking invoert.

Maar dat dit niet eenvoudig is begrijp ik. Ik denk echter wel dat als je die mindset kan veranderen jullie, inclusief de dieren beter af zijn op korte en lange termijn.
Voor de rest ga ik er mij niet meer over uitspreken.

De mama poes zit niet in huis, deze is buiten geboren. We zijn ook niet met een groepje maar met twee personen die ze kennen. Van zodra er iemand anders komt (eender wie) zie je niemand meer. Ze zijn tussen wild & tam: ze kennen ons, en sommige kan ik aaien. Maar merendeel is bang en schuchter en dat gaat er nooit uit gaan.
Trouwens, dierenartsen mogen geen spuitjes geven aan gezonde katten hoor. Had tegen haar gezegd wat mijn kennis had gezegd en die was echt verontwaardigd. Ik ook.
Maar goed nieuws, ze is gevangen in een vangkooi.. Ik kan huilen van geluk 😭

Ik ga er ook niet meer verder over uitweiden, het is zoals je wellicht begrijpt een heel gevoelig onderwerp en ik weet goed genoeg hoe dom wij zijn en zijn geweest. Maar dit geeft mij echt al goede moed.

Maar ik bedank jou en @Chill Panda voor jullie posts, is inderdaad een nuchtere kijk op iets waar je zelf verblind door bent als je er zo diep inzit :)

Laatst bewerkt:
@BuffySummers Goed om te lezen dat mama-poes gevangen is en je ze nu ook kan steriliseren.

Je hoeft je niet te schamen, omdat je goed wil doen voor die dieren, dat is heel nobel. Maar je ziet zelf in dat het zo niet kon blijven duren.

Een beetje een vreemde uitspraak op een forum waar continue wordt gepost én tijdens een periode waarin het halve land verlof heeft wel.
5 minuutjes tussendoor op een forum iets posten is toch niet hetzelfde als een hele dat ergens met mijn hand gaan tegenplakken of ergens soep gaan smijten.
De rest van de dag ben ik (al zeg ik het zelf) toch best wel productief bezig hoor.

5 minuutjes tussendoor op een forum iets posten is toch niet hetzelfde als een hele dat ergens met mijn hand gaan tegenplakken of ergens soep gaan smijten.
De rest van de dag ben ik (al zeg ik het zelf) toch best wel productief bezig hoor.
Je mist het punt. Niemand in dit land is continue aan het werk, dus met die -globaal gezien- bakken vrije tijd die we hebben kan iemand zijn vrije tijd toch makkelijk daaraan besteden. Misschien heeft die mens wel een job waardoor hij meer belastingen betaalt dan jou.

Terug
Bovenaan