Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Voor wat het waard is. Hij is fabriekasarbeider en houdt 1 dag per week vrij voor activisme. 🤷‍♂️

...
“Tot de toespraak van de toen 15-jarige Greta Thunberg op de klimaattop in Katowice: ‘You say you love your children, and yet you are stealing their future in front of their eyes.’ Ik was toen net 40 geworden en een intussen gescheiden vader. Mijn dochter was nog erg jong. Ik voelde mij aangesproken en ben nog meer boeken en rapporten beginnen te lezen dan daarvoor. Ik werd veganist en heb sindsdien nooit meer gevlogen. Eén dag per week hou ik vrij voor activisme.
...

...
U bent fabrieksarbeider. Hoe gaat dat dan, op maandagochtend?

“Er zijn er altijd twee of drie die je feliciteren, die zeggen: ‘Goed gedaan.’ De grote meerderheid negeert het onderwerp. Mijn collega’s vormen in die zin een afspiegeling van de maatschappij. Ook op familiefeesten gaat men dit sombere onderwerp liever uit de weg en dat begrijp ik ook wel.”
...

Bron: https://www.demorgen.be/nieuws/ik-g...n-wat-voor-catastrofe-op-ons-afkomt~bdb5f2f7/.

Je mist het punt. Niemand in dit land is continue aan het werk, dus met die -globaal gezien- bakken vrije tijd die we hebben kan iemand zijn vrije tijd toch makkelijk daaraan besteden. Misschien heeft die mens wel een job waardoor hij meer belastingen betaalt dan jou.
Mijn belangrijkste punt is toch vooral dat je op deze manier niet veel bijdraagt en uw tijd nuttiger kunt besteden dan met dit soort fratsen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb respect voor mensen die het probleem aankaarten en zich hiervoor inzetten.
Maar voedsel verspillen, erfgoed beschadigen en mensen lastigvallen is echt niet de manier.
Daar bereik je absoluut niets mee. Daar zijn heel wat andere manieren voor.

Toegegeven, ik heb ooit een speedy pass gekregen voor Moviepark in Duitsland en dat was het beste pretparkbezoek ooit, geen wachtrijen verbeteren de ervaring zoveel.
Ik koop da ook altijd ze.
1uur aanschuiven voor een rit van 2min, nee danku
Is voor mij nu al wel een eeuwigheid geleden, maar ik vond dat aanschuiven vroeger ergens wel deel van de charme. Uiteraard was dit het pre-GSM tijdperk, dus je moest wel interageren met je gezelschap. Én je had uitgebreid de tijd om met uw lief te muilen 😎 Na een ritje van 1 minuut begon je weer opnieuw.

Nu moet precies alles de snelle rush zijn, ik heb soms echt heimwee naar de trage tijd van toen.

Als niet van enige aanleg voor hypochondrie gespeende vader van een waterrat-dochter die nog niet (helemaal zelfstandig) kan zwemmen had ik beter nooit gelezen over secondary- & dry drowning.
"Eerste symptomen kunnen optreden tot 24(!) uur na het incident"
:sop: :sarcastic: :S

Nieuwsmedia in de zomer. Morgen weer een zwarte zaterdag met monsterfiles, met de auto op reis? Dit zijn de regels in de europese landen, 10 zaken die je moet weten als je op reis gaat, bescherm je huis met deze tips als je op reis gaat.....
Echt jongens, hebben jullie ergens een map "zomer" staan op jullie pc? Verdenken jullie ons van collectieve dementie? Zijn jullie in de zomer allen op verlof en heeft iemand daar een script voor geschreven? Elk jaar, maar dan ook elk jaar die focking zelfde artikels met dezelfde zever in. En dan nog zitten er foute zaken in, verouderde wetgeving etc. Het zijn OS en zelfs nu zijn jullid nog niet creatief genoeg om die bullshit achterwege te laten.

Nieuwsmedia in de zomer. Morgen weer een zwarte zaterdag met monsterfiles, met de auto op reis? Dit zijn de regels in de europese landen, 10 zaken die je moet weten als je op reis gaat, bescherm je huis met deze tips als je op reis gaat.....
Echt jongens, hebben jullie ergens een map "zomer" staan op jullie pc? Verdenken jullie ons van collectieve dementie? Zijn jullie in de zomer allen op verlof en heeft iemand daar een script voor geschreven? Elk jaar, maar dan ook elk jaar die focking zelfde artikels met dezelfde zever in. En dan nog zitten er foute zaken in, verouderde wetgeving etc. Het zijn OS en zelfs nu zijn jullid nog niet creatief genoeg om die bullshit achterwege te laten.
Die artikels over bepaalde ziektes, seks en wat betekent het gele lampje op je dashboard? komen gewoon elke 4 maand eens terug. Als je de pagina's beetje in het oog houdt zie je dezelfde artikels elke zoveel weken wel eens terug komen. En gelijk HLN is er zelfs niet discreet over. Zetten ze redactie: 17/4/24. Laatste update: 2/8/24. Die over Alzheimer waarschijnlijk zelfs elke 2 maand 3 keer. :unsure:

Grootouders..
Hoevaak da ik nie moet vragen om eerst ff subtiel te checken of hij snoep/pannenkoek/etc mag..

"Mag hij nog een zakske snoep van oma?!"
"Tis 21u.. nee"

Ondertussen weet hij gelukkig dat zoiets not done is bij ons dus kan er goed mee om.

Die van mij zit nu bijna 6 weken in de gips door breukjes in haar middenvoetsbeentjes.
Een kennis van ons is enkele dagen geleden na 6 weken ook uit de gips gehaald en dat meiske moet nog enkele weken door met krukken en kan nog altijd amper steunen.

Goed, ik wil hier nu niet zelf de grote dramaqueen uithangen want ik wil niet met haar ruilen.
Maar gvd dat zijn voor mij ook al 6 zware weken geweest en ik hoop dat ze er volgende week écht uit mag, wat mag steunen op haar voet en een handje kan helpen hier.
Op zich doe ik altijd al makkelijk 80% van het huishouden, wat ik ook niet erg vind. Ik werk goed door als ik poets en ik kan dat vaak ook doen op dagen dat ik thuiswerk of als ik snel 's middags eens thuis kom. Al is het de laatste weken bij ons ook nog eens érg druk op het werk.

Maar nu is dat dus 100% alle huishoudtaken doen (al plooit ze wel al eens de was bijvoorbeeld, ze doet haar best wel) én daarboven komt dat ze voor veel zaken hulp nodig heeft.
Tot overmaat van ramp is het afwasmachine al 2 weken stuk, laat die hersteller op zich wachten en zit de kat in haar ruifperiode (de hond is dat al heel het jaar door) dus dat is elke dag poetsen om het wat netjes te houden.
Ik kan die van mij ook niet heel de dag in de zetel laten zitten, want logischerwijs is die nogal down van heel de dag niets te kunnen doen. Dus ik duw die dan ook bijna elke dag naar het stad zodat ze wat buitenlucht en ziens heeft, wat toch best stevig is want dat is best een wandeling.
Maar ik bezie het positief want mijn cardio opties zijn beperkter door een blessure dus zo heb ik nog wat cardio ook en zij komt buiten tegelijk.

Het leuke is dan wel dat ze mij geregeld wat masseert wat helpt voor mijn blessure maar ook gewoon deugd doet. Al voel ik me slecht als ik dat te veel vraag. Soms heeft ze dan echt eens ne slechte dag en voelt ze zich erg down wat ze dan uitwerkt op mij (want ik ben de enige waar ze dan bij terecht kan).
Ze verveelt haar dan, maar niets wat ik voorstel is goed en het minste wat ik zeg dat verkeerd kan geïnterpreteerd kan worden is reden om dat op mij af te reageren. Nogmaals, ik snap dat ook allemaal ik zal dan ook dat niet terug op haar uitwerken. Maar het enige wat ik wil als ik es niets moet doen is even wat rust.
Maar zeker gisteren kwam dat toch zwaar aan, ik had al echt héél drukke dagen dagen achter de rug met minder slaap en was gisteren al om 5u30 uit miserie opgestaan en dan maar beginnen werken.
Speciaal 's avonds niet naar de gym gegaan om bij haar te zijn, dus kon mijn hoofd ook niet eens leegmaken én dan nog op mijne kop krijgen voor niets.
Soit, na een tijdje snapt ze dat dan wel en opnieuw ik kan haar niets verwijten, maar fijn is dat toch niet en gisteren kon ik er toch echt niet tegen.

Maar als ge dan volk tegenkomt is het altijd over hoe het met haar gaat, maar niemand staat daar eigenlijk bij stil wat ne impact dat op de partner heeft (dus mad props voor mensen die hulpbehoevende familieleden helpen)
Opnieuw, ik neem dat niemand kwalijk en ik wil haar "spotlight" ook niet stelen se , maar ik hoop nu toch écht wel dat ik vanaf woensdag een beetje gas kan terugnemen.
En dat ze dat klote afwasmachine komen maken :angry:

Die van mij zit nu bijna 6 weken in de gips door breukjes in haar middenvoetsbeentjes.
Een kennis van ons is enkele dagen geleden na 6 weken ook uit de gips gehaald en dat meiske moet nog enkele weken door met krukken en kan nog altijd amper steunen.

Goed, ik wil hier nu niet zelf de grote dramaqueen uithangen want ik wil niet met haar ruilen.
Maar gvd dat zijn voor mij ook al 6 zware weken geweest en ik hoop dat ze er volgende week écht uit mag, wat mag steunen op haar voet en een handje kan helpen hier.
Op zich doe ik altijd al makkelijk 80% van het huishouden, wat ik ook niet erg vind. Ik werk goed door als ik poets en ik kan dat vaak ook doen op dagen dat ik thuiswerk of als ik snel 's middags eens thuis kom. Al is het de laatste weken bij ons ook nog eens érg druk op het werk.

Maar nu is dat dus 100% alle huishoudtaken doen (al plooit ze wel al eens de was bijvoorbeeld, ze doet haar best wel) én daarboven komt dat ze voor veel zaken hulp nodig heeft.
Tot overmaat van ramp is het afwasmachine al 2 weken stuk, laat die hersteller op zich wachten en zit de kat in haar ruifperiode (de hond is dat al heel het jaar door) dus dat is elke dag poetsen om het wat netjes te houden.
Ik kan die van mij ook niet heel de dag in de zetel laten zitten, want logischerwijs is die nogal down van heel de dag niets te kunnen doen. Dus ik duw die dan ook bijna elke dag naar het stad zodat ze wat buitenlucht en ziens heeft, wat toch best stevig is want dat is best een wandeling.
Maar ik bezie het positief want mijn cardio opties zijn beperkter door een blessure dus zo heb ik nog wat cardio ook en zij komt buiten tegelijk.

Het leuke is dan wel dat ze mij geregeld wat masseert wat helpt voor mijn blessure maar ook gewoon deugd doet. Al voel ik me slecht als ik dat te veel vraag. Soms heeft ze dan echt eens ne slechte dag en voelt ze zich erg down wat ze dan uitwerkt op mij (want ik ben de enige waar ze dan bij terecht kan).
Ze verveelt haar dan, maar niets wat ik voorstel is goed en het minste wat ik zeg dat verkeerd kan geïnterpreteerd kan worden is reden om dat op mij af te reageren. Nogmaals, ik snap dat ook allemaal ik zal dan ook dat niet terug op haar uitwerken. Maar het enige wat ik wil als ik es niets moet doen is even wat rust.
Maar zeker gisteren kwam dat toch zwaar aan, ik had al echt héél drukke dagen dagen achter de rug met minder slaap en was gisteren al om 5u30 uit miserie opgestaan en dan maar beginnen werken.
Speciaal 's avonds niet naar de gym gegaan om bij haar te zijn, dus kon mijn hoofd ook niet eens leegmaken én dan nog op mijne kop krijgen voor niets.
Soit, na een tijdje snapt ze dat dan wel en opnieuw ik kan haar niets verwijten, maar fijn is dat toch niet en gisteren kon ik er toch echt niet tegen.

Maar als ge dan volk tegenkomt is het altijd over hoe het met haar gaat, maar niemand staat daar eigenlijk bij stil wat ne impact dat op de partner heeft (dus mad props voor mensen die hulpbehoevende familieleden helpen)
Opnieuw, ik neem dat niemand kwalijk en ik wil haar "spotlight" ook niet stelen se , maar ik hoop nu toch écht wel dat ik vanaf woensdag een beetje gas kan terugnemen.
Ik begrijp het volledig. Mijn man is een tijdje thuis geweest omwille van overspanning/burn-out en ik vond dat extreem lastig. Je moet nog fulltime gaan werken en doet thuis ook het grootste deel. Daarnaast is het mentaal belastend want je wil wel een luisterend oor zijn maar tegelijkertijd hou je dan je eigen zaken wat meer voor jezelf om je partner niet te belasten.
En dan was die vraag "hoe het met hem ging" soms ook teveel. Mensen bedoelen het uiteraard goed, maar ik heb ook dikwijls gewild dat iemand eens vroeg hoe het met mij ging.
Ik heb me dan ook vaak afgevraagd hoe mensen die permanent in zo'n situatie zitten het doen...

Nonchalante meneer die zich heel nonchalant parkeerde en in de winkel even nonchalant winkelde. Zijn kar stond dus ook in een schuine lijn voor hem en hij wandelde al even rustig drie backpackers voorbij die eigenlijk eerst aan de zelfscan mochten. De volstrekte onkreukbaarheid van iemand die geld en/of invloed genoeg heeft om altijd gewoon overal zijn zin te doen. Of een klojo. Kan ook.
IMG_2500.jpeg

Het is ondertussen bijna avond.

Hoe gaat het met haar?

Nonchalante meneer die zich heel nonchalant parkeerde en in de winkel even nonchalant winkelde. Zijn kar stond dus ook in een schuine lijn voor hem en hij wandelde al even rustig drie backpackers voorbij die eigenlijk eerst aan de zelfscan mochten. De volstrekte onkreukbaarheid van iemand die geld en/of invloed genoeg heeft om altijd gewoon overal zijn zin te doen. Of een klojo. Kan ook.
Bekijk bijlage 31626
Hij heeft wel nen blacked out Merc eh... Maar geen zwarte velgen (n)

De wereld is al vol miserie en jij gaat klagen dat ze (tijdens de zomervakantie dan nog) eens wat luchtiger nieuws brengen over een internationaal bekend festival in ons land?

Serieus: Als je het nog niet zou doen, praat eens met een psycholoog. Je bent een vat vol frustratie dat op ontploffen staat.

Dus wanneer de 4de macht te tam is geworden om zijn werk te doen en liever zichzelf het leven makkelijk maakt door wat publireportages te draaien op een festival, dan mag dit niet gezegd worden want dan ben je “een vat vol frustratie”. Ok dan.

Waarom vind je dat niet ok? Uiteindelijk betaal je toch voor comfort (minder wachten) en om meer met je dag te kunnen doen?

Dat extra geld kan het park gebruiken om vernieuwingen te doen, want dat kost ook geld. Geld dat ze anders misschien in de gewone ticketprijzen zouden verrekenen.
Anders gezegd: je betaalt opdat andere mensen langer moeten wachten.
Mss kunnen we in het verkeer ook technologie installeren: voor enkele tienduizend euro per jaar heb je overal direct groen licht. Goed, want de overheid kan dat gebruiken om vernieuwingen aan het wegdek te doen, dat ze anders in de gewone weegbelasting moeten verrekenen.

Intussen in onze multiculturele stadsomgeving. Een paar jaar geleden heel ons huis verbouwd volgens de regels van de kunst. Alles potdicht, supergoed geïsoleerd en ventilatiesysteem C+.

Maar regelmatig begint een Turk 2 huizen verder (afstand tot ons huis 5 a 10 meter) zijn Turks stoofpotje te bereiden van ‘s morgens vroeg op een geïmproviseerd kampvuur van chemisch bewerkt hout. Omdat dat goedkoper is dan een pot op een elektrisch vuur te zetten. Stinkt als de pest. In een dichte stadsomgeving, in zijn stadstuintje van 5x8 meter. :wtf:
Hier zitten we dan. Wil je ‘s morgens eens goed uw huis verluchten en afkoelen, moet je alles potdicht houden omwille van de stank en gezondheid.

Laatst bewerkt:
Hier zitten we dan. Wil je ‘s morgens eens goed uw huis verluchten en afkoelen, moet je alles potdicht houden omwille van de stank en gezondheid.

Intentie van een systeem C+ of D is toch dat je uw huis niet meer moet verluchten. Daarvoor zorgt dat ventilatiesysteem continue.

Had je een systeem D gezet dan had je een koolstoffilter en een pure inductfilter kunnen bijzetten, juist om dergelijke problematieken die je aanklaagt te kunnen voorkomen. https://www.bouwinfo.be/news/bouwen...ilters-een-van-de-voordelen-van-een-systeem-d

Mensen doen nu eenmaal niet altijd hetgeen jij wil dat ze doen.
Het koelen kun je dan doen via airco :p of geothermische warmtepomp via inversie.

Intussen in onze multiculturele stadsomgeving. Een paar jaar geleden heel ons huis verbouwd volgens de regels van de kunst. Alles potdicht, supergoed geïsoleerd en ventilatiesysteem C+.

Maar regelmatig begint een Turk 2 huizen verder (afstand tot ons huis 5 a 10 meter) zijn Turks stoofpotje te bereiden van ‘s morgens vroeg op een geïmproviseerd kampvuur van chemisch bewerkt hout. Omdat dat goedkoper is dan een pot op een elektrisch vuur te zetten. Stinkt als de pest. In een dichte stadsomgeving, in zijn stadstuintje van 5x8 meter. :wtf:
Verhuizen en ergens op een berg of het platteland gaan wonen, dan heb je daar allemaal geen last :thumb:
We leven hier nu eenmaal niet alleen.

Goh. 'Op een berg of platteland gaan wonen' en 'we leven hier niet alleen' zijn ook maar flauwe dooddoeners in zo'n geval. Dat laatste kan je in feite beter tegen die pipo's zeggen die zo vuil stoken. Hier is dat ook elke herfst of winter van dat. Enkelen met een stoof die er maar wat afval bij insmijten en dan stinkt het hier ook in de buurt. Tot een keer of 2 dat de brandweer moest komen omdat hun schoorsteen verstopt zat.

Dus ik zou niet weten waarom jij, als je u aan de regels houdt, dan maar een ander ventilatiesysteem zou moeten gestoken hebben gewoon omdat een ander zich van niks iets aantrekt. Beetje omgekeerde wereld.

Terug
Bovenaan