Je ergernissen van vandaag - Deel 2

die dopjes die vast hangen aan de fles, welke idoot heeft da nu weer uitgevonden:
Is al tijdje azo ofc, maar mogen ze snel afschaffen imo.

tweede irritatie: lief v me zus die dagelijks constant foto's post op FB en Instagram. Dus dagerlijks minimum 5 pics per dag, ik reageer er zelf nt meer op, maar telkens ik m'n FB of instagram bekijk staat vol met z'n zever. Heb al paar maal serieus overwogen om hem te blokkeren maar aangezien het lief is v me zus tolereer ik het maar.
Op Facebook kan je hem 'unfollowen' dan zie je zijn posts niet meer maar ben je wel nog vriendjes
of je kan het 'hiden' en dan zie je minder posts :)

Morgen een dagje pretpark met de gastjes, ik koop dan meestal tickets via vakantieveilingen, is toch vaak zowat de helft van de prijs.

Nu heb je daar echt idioten tussen zitten, ben nu aan het meevolgen voor tickets voor Bobbejaanland, wordt telkens geveild per 2 tickets, doorgaans ergens tussen de 38€ en 42€. Je kan die echter ook meteen kopen voor 44€ wanneer je dus niet wilt wachten op het einde van de veiling. Nu zijn er dus kiekens die helemaal op het einde plots 45€, 46€ of zelfs 50€ bieden. Echt, bende idioten. En die denken dan wellicht triomfantelijk dat ze een slag hebben geslaan. :wallbash:

In een artikel van DS vandaag: "In 2023 hintte hij dat hij met tennispensioen zou gaan op het einde van 2024, maandag zegde hij dat hij het van dag tot dag bekijkt."

o_O

Gaan winkelen in de supermarkt. Dat getaffel altijd van mensen die met hun kar ook nog alles blokkeren. Ik moet meestal niet veel hebben en winkel vrij doelgericht. En dan komt ge natuurlijk weer aan die kassa met overvolle karren, terwijl ik af en toe maar 3 of 4 producten heb. Collect&Go gaat het vanaf nu worden.

Moet die mens niet werken.
Ga eens iets nuttigs doen voor het klimaat man.

Moet die mens niet werken.
Ga eens iets nuttigs doen voor het klimaat man.
Ik stel me die vraag bij al die milieuactivisten: waar halen zij al die tijd om vervelend te doen?

Ik stel me die vraag bij al die milieuactivisten: waar halen zij al die tijd om vervelend te doen?
Inderdaad. En tot welk nut? Want mensen gaan irriteren of dingen gaan beschadigen, daar gaat ge echt niks mee bereiken.
Integendeel zelfs.
Ga de wetenschap in, ga de politiek in of doe iets anders nuttig om verbetering te brengen.
Maar niet op deze manier...

Mijn lief. Madam heeft het veel te warm. Het is binnen 24 graden, supergeïsoleerd huis. Wat doet ze? Het schuifraam open terwijl het buiten dus 27 graden is. 'Dat windje koelt wat af'. Nee gvd, gij laat de warmte nog meer binnen.
Gisteren het omgekeerde meegemaakt; na het werk rechtstreeks doorgereden naar een feestje en toen we dan savonds heel laat thuis kwamen zei m’n vriendin “snel de ramen open zetten want die had ik deze middag allemaal gesloten om de warmte nog zoveel mogelijk buiten te houden”. Een combinatie van ongeloof en ontroering overviel mij.

Mijn lief. Madam heeft het veel te warm. Het is binnen 24 graden, supergeïsoleerd huis. Wat doet ze? Het schuifraam open terwijl het buiten dus 27 graden is. 'Dat windje koelt wat af'. Nee gvd, gij laat de warmte nog meer binnen.
Het is werkelijk ongelofelijk hoe veel mensen dat niet begrijpen. Hoe vaak ik zelfs tegen hoogopgeleiden moet uitleggen dat het raam open doen (zelfs met 'een windje') bij 31 graden er enkel voor gaat zorgen dat het nog warmer wordt...

Of dan zit je bij iemand binnen en is het daar binnen een vrij comfortabele 23 graden en dan doet er iemand op zo'n dag als vandaag het raam open vanaf het moment dat de temperatuur wat zakt 'om te luchten' en dan voel je gewoon die gore plaklucht binnen komen. Als ik moet kiezen tussen een relatief droge 23 graden of een 21 graden waarbij je de vochtigheid bijna in de lucht ziet hangen dan weet ik het ook wel hoor.

Het is werkelijk ongelofelijk hoe veel mensen dat niet begrijpen. Hoe vaak ik zelfs tegen hoogopgeleiden moet uitleggen dat het raam open doen (zelfs met 'een windje') bij 31 graden er enkel voor gaat zorgen dat het nog warmer wordt...

Of dan zit je bij iemand binnen en is het daar binnen een vrij comfortabele 23 graden en dan doet er iemand op zo'n dag als vandaag het raam open vanaf het moment dat de temperatuur wat zakt 'om te luchten' en dan voel je gewoon die gore plaklucht binnen komen. Als ik moet kiezen tussen een relatief droge 23 graden of een 21 graden waarbij je de vochtigheid bijna in de lucht ziet hangen dan weet ik het ook wel hoor.
Goh, overdag doe ik de ramen dicht en als het goed is afgekoeld 's nachts doe ik ze open. Nu goed als het die dag 35 graden is geweest moet ge ook 's nachts geen ramen opendoen. Ge moet dat een beetje inschatten.

In veel huizen heb je net die plaklucht door alles dicht te laten. Dan ramen open, zelfs al is het buiten warmer, is net aangenamer.

We zetten het schuifraam in de living aan ons terras gewoon open als we thuis zijn en als de zon wegzakt doen we een raam aan de andere kant van de living open en dat verlucht goed. De deur van de living naar de achterkant (gang, wc, badkamer en nog twee kamers) houden we wel toe en daar is het altijd lekker fris als het warm is.

Al bij al vind ik het nu wel goed doenbaar, het is plakkerig en warm maar het is geen 35+ buiten zoals het de voorbije jaren al is geweest. Zodra de zon weg is vind ik het wel aangenaam en koelt het binnen goed af.

Maar elk huis is anders. We wonen in een vrijstaande woning uit 1968. Ik kan me voorstellen dat het nu op de bovenste verdieping van een appartement met véél raampartijen niet uit te houden is, tenzij het allemaal hoogrendementsglas bevat en/of rolluiken heeft.

Terug
Bovenaan