Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Opt strand aant zitten, naast ons nog mensen met kinderen en die hadden wat speelgoed uitgezet etc.

Ze gaan zwemmen, komt er ineens een andere kleuter (gok een jaar of 6) af die daar aan dat speelgoed begint te frutselen en wat rondkijkt. Ineens trekt die daar wat speelgoed van de grond en begint ermee weg te lopen. Wij roepen ze terug en zeggen dat ze het terug moet leggen, dat kind aant bleiten, gerief laten vallen en weglopen.

Komt vijf minuten derna die vader kwaad af dat we die kleine hebben doen bleiten en dat het ons zaken niet zijn :wtf: kheb geen vinger uitgestoken of niets, ze gewoon toegeroepen dat het niet mocht. En dan krijgde zo een debiele reacties, niet te snappen

Bij het naar huis rijden gestopt aan een tankstation met kleine Delhaize, omdat ik nog eens zin had in een koude chocomelk. Ik geef het flesje aan de kassa af en zie 2,99 euro verschijnen. Ik zeg "Met maaltijdcheques aub" waarop hij het bedrag intikt op de betaalterminal (voor MC hadden ze een apart bakje blijkbaar) en ik zie hem 3 euro intypen. Ik zeg "Uhm, het is 2,99" waarom hij wat passief agressief zegt "Maat, dat is 1 cent".

Het gaat me btw niet om die 1 cent, maar ten eerste betaal ik met de kaart dus moet je niet afronden en ten tweede moet je niet zelf beslissen om gewoon een ander bedrag in te typen. Hij typet dan 2,99 in en steekt zijn hand uit, want ik zou mijn MC kaart aan hem moeten geven om te betalen. Ik zeg nee, zet dat bakje gewoon neer en ik zal zelf wel betalen. Ik ga heus mijn kaart niet aan een of andere winkeluitbater geven van een tankstation. Waarna hij dat bakje op de toog gooit. Ik heb dat drinken dan maar gewoon weggeduwd, gezegd dat hij het mag houden en vertrokken.

Klinkt misschien overdreven voor 1 cent, maar again daar ging het mij niet om. Je moet dat niet zelf gaan beslissen en dan nog eens verwachten dat ik u mijn kaart ga overhandigen.

Laatst bewerkt:
Ik stel me die vraag bij al die milieuactivisten: waar halen zij al die tijd om vervelend te doen?

Ik weet niet of het een oprechte vraag is maar bon:

1. Je hebt allicht geen idee hoe ze hun tijd spenderen. Je ziet er af en toe eens een paar verschijnen in het nieuws en op basis daarvan zou je kunnen concluderen hoe ze hun tijd indelen? Dat is heel moeilijk.
2. Idealisten zijn vaak vrij jonge mensen die aanzienlijk meer tijd hebben. Geen kinderen, studenten,...
3. Idealisten en gepassioneerde mensen durven al eens hun vrije tijd en vakantie op te offeren om voor hun idealen te vechten of om hun passie te beleven.
4. Sommige mensen voeren klimaatactie als deel van hun beroep.

Het lijkt alsof je op basis van wat artikels geen catch-all uitspraken kunt doen over een groep mensen.

De doorsnede van Venn-diagram klimaat/milieu-activisten enerzijds en profiteurs anderzijds is groot. Vaak tewerkgesteld in zwaar gesubsidieerde beroepen.
Dit kan je ongetwijfeld staven.

Ah nog een puntje:

5. Ze zijn vaak tewerkgesteld in zwaar gesubsidieerde beroepen en hebben dus zeeën van tijd om de hardwerkende Vlaming te ambeteren.

Bij het naar huis rijden gestopt aan een tankstation met kleine Delhaize, omdat ik nog eens zin had in een koude chocomelk. Ik geef het flesje aan de kassa af en zie 2,99 euro verschijnen. Ik zeg "Met maaltijdcheques aub" waarop hij het bedrag intikt op de betaalterminal (voor MC hadden ze een apart bakje blijkbaar) en ik zie hem 3 euro intypen. Ik zeg "Uhm, het is 2,99" waarom hij wat passief agressief zegt "Maat, dat is 1 cent".

Het gaat me btw niet om die 1 cent, maar ten eerste betaal ik met de kaart dus moet je niet afronden en ten tweede moet je niet zelf beslissen om gewoon een ander bedrag in te typen. Hij typet dan 2,99 in en steekt zijn hand uit, want ik zou mijn MC kaart aan hem moeten geven om te betalen. Ik zeg nee, zet dat bakje gewoon neer en ik zal zelf wel betalen. Ik ga heus mijn kaart niet aan een of andere winkeluitbater geven van een tankstation. Waarom hij dat bakje op de toog gooit. Ik heb dat drinken dan maar gewoon weggeduwd en gezegd dat hij het mag houden en vertrokken.

Klinkt misschien overdreven voor 1 cent, maar again daar ging het mij niet om. Je moet dat niet zelf gaan beslissen en dan nog eens verwachten dat ik u mijn kaart ga overhandigen.
Opletten dat ge niet doorslaat met die hitte, zoals in de films!

Opletten dat ge niet doorslaat met die hitte, zoals in de films!
Uhuh

p14593_v_v10_aa.jpg

Ik zit in een facebookgroep "passie voor koken" maar het is daar eerder "koken met drama"

In plaats van leuke recepten heb je daar dus alle dagen posts gelijk

"slecht geslapen deze nacht wegens problemen met x, daarom geen ontbijt gemaakt. Groetjes"

ok dan. :unsure:

"wegens familiale problemen pas deze avond tijd gehad om te koken na 8 uur, heb dit in elkaar geflanst *insert foto van bord met wat ongekookte groenten op* :unsure:

bedankt? :unsure:

De comments zijn daar ook goud :lol: "ik zou uw patatten links gelegd hebben, my 2 cents!"

Stiefvader, die intussen al 70 is kan sinds vorige week blijkbaar niet meer schrijven zoals vanouds, is vaak duizelig en praat soms ook 'vreemd'. Maar naar de dokter of spoed gaan? Neen, 'het komt van de nek'. We weten allemaal dat het waarschijnlijk een kleine bloeding is, maar toch is hij niet te overtuigen om hulp te zoeken:wallbash:

Ik zit in een facebookgroep "passie voor koken" maar het is daar eerder "koken met drama"

In plaats van leuke recepten heb je daar dus alle dagen posts gelijk

"slecht geslapen deze nacht wegens problemen met x, daarom geen ontbijt gemaakt. Groetjes"

ok dan. :unsure:

"wegens familiale problemen pas deze avond tijd gehad om te koken na 8 uur, heb dit in elkaar geflanst *insert foto van bord met wat ongekookte groenten op* :unsure:

bedankt? :unsure:

De comments zijn daar ook goud :laugh: "ik zou uw patatten links gelegd hebben, my 2 cents!"
Het verhaal van elke facebookgroep, overal. Dat trekt gewoon vreemde snuiters aan lijkt me. Wat het onderwerp ook is, er zal altijd wel eens iemand zo'n compleet naast-de-kwestiepost maken gewoon voor een portie aandacht.

Het verhaal van elke facebookgroep, overal. Dat trekt gewoon vreemde snuiters aan lijkt me. Wat het onderwerp ook is, er zal altijd wel eens iemand zo'n compleet naast-de-kwestiepost maken gewoon voor een portie aandacht.
We hebben een besloten facebook groep van het werk, dat wordt vooral gebruikt om wissels te zoeken.
Daar hebben verschillende collega's de irritante gewoonte om op die berichten te reageren met "Sorry kan je niet helpen heb zelf al plannen." Of "oeps ik moet zelf al werken."
Maar je krijgt dan wel bericht dat er 3-4 meldingen zijn dus je denkt: "yesss wissel gevonden!!" om dan die achterlijke berichten te lezen waar je niets aan hebt...

We hebben een besloten facebook groep van het werk, dat wordt vooral gebruikt om wissels te zoeken.
Daar hebben verschillende collega's de irritante gewoonte om op die berichten te reageren met "Sorry kan je niet helpen heb zelf al plannen." Of "oeps ik moet zelf al werken."
Maar je krijgt dan wel bericht dat er 3-4 meldingen zijn dus je denkt: "yesss wissel gevonden!!" om dan die achterlijke berichten te lezen waar je niets aan hebt...
Wat ook achterlijk is zijn van die Whatsapp-groepen waar iemand dan jarig is en dan ineens iedereen een bericht post met 'proficat!'. Fuck off. Dan ziet ge dus 20 keer hetzelfde berichten. Achterlijke mongolen.

Mijn dochter is bijna 2 en bij het lezen van dit soort nieuws krijg ik altijd een ongemakkelijk gevoel.
Idem. Mijn zoon is ook 2. Gisteren op TikTok een video gezien van een shaken baby. Mijn maag keerde wel efkes.

Ja, verdomme. Als je niet bijdraagt zwijg dan even. Hier stelde iemand in een Whatsappgroep voor om een activiteit te organiseren:

A- Dag iedereen, ik dacht dat het leuk was om op dag X actviteit Y te doen, wie kan er dan?
B- Goed idee, ik kom mee!
C- Nee sorry, ik moet dan werken.
D- Wij kunnen niet want we hebben een nieuwe puppy en kunnen die even moeilijk alleen laten.
C- Oh echt? Wat leuk, stuur eens wat foto's zeg!!
D- *stuurt 5 foto's*
C- Amai superschattig!!

De andere 10 leden in de groep doen dat dan open en zien hondenfoto's.

Ja, verdomme. Als je niet bijdraagt zwijg dan even. Hier stelde iemand in een Whatsappgroep voor om een activiteit te organiseren:

A- Dag iedereen, ik dacht dat het leuk was om op dag X actviteit Y te doen, wie kan er dan?
B- Goed idee, ik kom mee!
C- Nee sorry, ik moet dan werken.
D- Wij kunnen niet want we hebben een nieuwe puppy en kunnen die even moeilijk alleen laten.
C- Oh echt? Wat leuk, stuur eens wat foto's zeg!!
D- *stuurt 5 foto's*
C- Amai superschattig!!

De andere 10 leden in de groep doen dat dan open en zien hondenfoto's.
Keizer Hond krijgt nu zelfs al voorrang in Whatsappgroepjes van het werk.

De voorsteekpassen in pretparken...
Een ergernis zou ik het niet echt noemen, eerder een "ik vind dit niet oké-gevoel".
We waren maandag in Plopsaland. Blijkbaar kan je daar voor €35 p.p. een expresspas kopen waarbij je bij max. 9 attracties niet in de gewone rij moet aanschuiven maar langs de uitgang naar binnen mag en dus quasi iedereen mag voorsteken.
Er zijn mensen die maanden moeten sparen om eens naar een pretpark te kunnen gaan maar dan word je toch nog geconfronteerd met een "klassenbehandeling".
Ik vind het gewoon asociaal dat een pretpark dit mogelijk raakt in ruil voor nóg wat meer extra winst.

De voorsteekpassen in pretparken...
Een ergernis zou ik het niet echt noemen, eerder een "ik vind dit niet oké-gevoel".
We waren maandag in Plopsaland. Blijkbaar kan je daar voor €35 p.p. een expresspas kopen waarbij je bij max. 9 attracties niet in de gewone rij moet aanschuiven maar langs de uitgang naar binnen mag en dus quasi iedereen mag voorsteken.
Er zijn mensen die maanden moeten sparen om eens naar een pretpark te kunnen gaan maar dan word je toch nog geconfronteerd met een "klassenbehandeling".
Ik vind het gewoon asociaal dat een pretpark dit mogelijk raakt in ruil voor nóg wat meer extra winst.
Macht van het geld zeker. Zegt eigenlijk gewoon veel over pretparken en hun "kindvriendelijkheid".

Terug
Bovenaan