De wereld is al vol miserie en jij gaat klagen dat ze (tijdens de zomervakantie dan nog) eens wat luchtiger nieuws brengen over een internationaal bekend festival in ons land?2 weken geleden eens een suggestie aangeleverd aan de VRT om een reportage over te maken. Gaat over een schizofrene overheid, tegenstrijdige communicatie. Burgers die in de kou blijven staan. Ideaal item voor onze 4de macht, denk ik dan.
Alles netjes aangeleverd met bewijsmateriaal op papier.
Nooit reactie op gekomen. Wellicht is het onderwerp niet sexy genoeg.
Nu zit ik hier naar Het Journaal te kijken. Met een reportage over het wereldschokkende nieuws zoals daar zijn: "Het is de laatste dag van Tomorrowland, wij gaan met onze reporter live ter plaatse!". *zucht*
Zie je daar de journalist in kwestie, Ferre Windey (*). Opvallende ring in zijn oor. Hipster-snorretje. Minstens 3 knopen teveel open van zijn vrijetijdshemdje waardoor zijn borsthaar weelderig eruit hangt. Zijn haar op halfzeven alsof hij net uit zijn bed komt. Gezellig, een happy-happy promopraatje aan het voeren voor het festival. *zucht*Hoe ver van de journalistiek kan je eigenlijk verwijderd zijn?!
En dat was nog niet eens de "uitsmijter" hé, dat was nog gewoon nieuws. Je moet je niet afvragen welk niveau die uitsmijters dan hebben.
Ik ben eigenlijk een vrij liberaal persoon. Maar een klein beetje meer terug naar de essentie zou toch soms niet verkeerd zijn, me dunkt. ik voel mij met de dag conservatiever worden. En ik durf complexloos beweren dat dat vooral ligt aan onze maatschappij, die steeds verder lijkt af te glijden naar je m'en foutisme, luiheid, luchtigheid, zinsledigheid, ... tot en met decadentie.
En "Heeeeeeyyy!!!" daar heb je Jacotte Brokken weer.Want ze wil de jeugd bereiken.
(*) Zonet eens gegoogled. Kereltje wil al sinds 2010 op TV komen, maar dan als jeugdzanger. Die carrière is blijkbaar mislukt. Hij moet gedacht hebben: "Hoe kan ik toch nog op televisie komen?" -> Aha, "journalist" worden! Appliceren. Aangeworven. Op TV.
Als HR zou dat voor mij een grote rode vlag zijn. Iemand die gewoon op TV wil komen? -> Totaal verkeerde insteek voor de job. Sorry.
Serieus: Als je het nog niet zou doen, praat eens met een psycholoog. Je bent een vat vol frustratie dat op ontploffen staat.