Je ergernissen van vandaag - Deel 2

2 weken geleden eens een suggestie aangeleverd aan de VRT om een reportage over te maken. Gaat over een schizofrene overheid, tegenstrijdige communicatie. Burgers die in de kou blijven staan. Ideaal item voor onze 4de macht, denk ik dan.
Alles netjes aangeleverd met bewijsmateriaal op papier.

Nooit reactie op gekomen. Wellicht is het onderwerp niet sexy genoeg.

Nu zit ik hier naar Het Journaal te kijken. Met een reportage over het wereldschokkende nieuws zoals daar zijn: "Het is de laatste dag van Tomorrowland, wij gaan met onze reporter live ter plaatse!". *zucht* :sarcastic:

Zie je daar de journalist in kwestie, Ferre Windey (*). Opvallende ring in zijn oor. Hipster-snorretje. Minstens 3 knopen teveel open van zijn vrijetijdshemdje waardoor zijn borsthaar weelderig eruit hangt. Zijn haar op halfzeven alsof hij net uit zijn bed komt. Gezellig, een happy-happy promopraatje aan het voeren voor het festival. *zucht* :sarcastic::sarcastic: Hoe ver van de journalistiek kan je eigenlijk verwijderd zijn?!
En dat was nog niet eens de "uitsmijter" hé, dat was nog gewoon nieuws. Je moet je niet afvragen welk niveau die uitsmijters dan hebben.

Ik ben eigenlijk een vrij liberaal persoon. Maar een klein beetje meer terug naar de essentie zou toch soms niet verkeerd zijn, me dunkt. ik voel mij met de dag conservatiever worden. En ik durf complexloos beweren dat dat vooral ligt aan onze maatschappij, die steeds verder lijkt af te glijden naar je m'en foutisme, luiheid, luchtigheid, zinsledigheid, ... tot en met decadentie.

En "Heeeeeeyyy!!!" daar heb je Jacotte Brokken weer. :sarcastic: Want ze wil de jeugd bereiken.

(*) Zonet eens gegoogled. Kereltje wil al sinds 2010 op TV komen, maar dan als jeugdzanger. Die carrière is blijkbaar mislukt. Hij moet gedacht hebben: "Hoe kan ik toch nog op televisie komen?" -> Aha, "journalist" worden! Appliceren. Aangeworven. Op TV.
Als HR zou dat voor mij een grote rode vlag zijn. Iemand die gewoon op TV wil komen? -> Totaal verkeerde insteek voor de job. Sorry.
De wereld is al vol miserie en jij gaat klagen dat ze (tijdens de zomervakantie dan nog) eens wat luchtiger nieuws brengen over een internationaal bekend festival in ons land?

Serieus: Als je het nog niet zou doen, praat eens met een psycholoog. Je bent een vat vol frustratie dat op ontploffen staat.

De wereld is al vol miserie en jij gaat klagen dat ze (tijdens de zomervakantie dan nog) eens wat luchtiger nieuws brengen over een internationaal bekend festival in ons land?

Serieus: Als je het nog niet zou doen, praat eens met een psycholoog. Je bent een vat vol frustratie dat op ontploffen staat.
Amai nog niet. Het perfecte voorbeeld van de verzuring van de maatschappij en mensheid.

2 weken geleden eens een suggestie aangeleverd aan de VRT om een reportage over te maken. Gaat over een schizofrene overheid, tegenstrijdige communicatie. Burgers die in de kou blijven staan. Ideaal item voor onze 4de macht, denk ik dan.
Alles netjes aangeleverd met bewijsmateriaal op papier.

Nooit reactie op gekomen. Wellicht is het onderwerp niet sexy genoeg.
Dus je verwacht dat een tv station die leeft van overheidsgeld een reportage gaat maken over een schizofrene overheid? En je denkt dat er geen reactie op kwam omdat het onderwerp niet sexy genoeg was.

Ik ben nog maar een half uur wakker en heb al teveel internet voor vandaag.

Is er nu nog altijd geen DAB+ in de Kennedy tunnel? LOL
Een Brusselse firma is recent aangesteld voor de vernieuwing van de radio-installaties in de Vlaamse tunnels.

DAB+ wordt dan ook voorzien. Men dient daarvoor een nieuwe straalkabel te installeren aan het plafond van de tunnel (van begin tot eind).

Ik ben absoluut geen fan van quizprogramma's, maar Switch vind ik altijd wel leuk.
Normaalgezien komt dat in de zomer altijd op tv, maar dit jaar dus niet.
Als ik een mailtje stuur voor info krijg ik er gewoonweg geen reactie op. Ook niet van het productiehuis.
Ge kunt toch op zijn minst een mens een antwoord sturen.

Iemand een idee waarom dat niet op tv komt deze zomer?

Ik ben absoluut geen fan van quizprogramma's, maar Switch vind ik altijd wel leuk.
Als ik een mailtje stuur voor info krijg ik er gewoonweg geen reactie op. Ook niet van het productiehuis.

Geen tijd of geld want alles draait rond de sportzomer op vrt1

Fien volgen op insta hè!

U4CcU4B.png

Administratief gezeik bij het gemeentehuis. Wat een f#cking ramp, ze kunnen even goed dat gemeentehuis toch afschaffen?
Sinds corona moet je voor alles een afspraak maken, en zelfs voor iets dat 2 minuten duurt (bv. rijbewijs afhalen) rekenen ze 15 minuten. Op die manier kun je dus pas een afspraak maken voor binnen 4 dagen.

Dan maar online proberen, want we zijn toch 2024... Ik heb een attest van gezinssamenstelling nodig, dus stellen ze voor om te proberen via 'Mijn Dossier' op de online toepassing van het rijksregister. Uiteraard alleen te gebruiken mits kaartlezer, dat stuk ongeluk dat ik na de uitvinding van ItsMe heb weg gesmeten. Dan maar via het geweldige 'Mijn Burgerprofiel'. Uiteraard is het attest van gezinssamenstelling daar niet op beschikbaar.

Dus nu moet ik mijn afspraak met de garage, verzekeraar en mijn moeder gaan herzetten. Nog een paar dagen langer wachten op de wagen vanwege 1 stom papier.

Kan je nergens geen kaartlezer lenen? Of misschien nog ergens een kaartlezer van een bank liggen waarmee dat ook gaat (Belfius bv)?

Dan maar online proberen, want we zijn toch 2024... Ik heb een attest van gezinssamenstelling nodig, dus stellen ze voor om te proberen via 'Mijn Dossier' op de online toepassing van het rijksregister. Uiteraard alleen te gebruiken mits kaartlezer, dat stuk ongeluk dat ik na de uitvinding van ItsMe heb weg gesmeten.
Al mijn laptops hadden/hebben een ingebouwde kaartlezer (meestal aan de linker zijkant).
De jouwe niet?

Administratief gezeik bij het gemeentehuis. Wat een f#cking ramp, ze kunnen even goed dat gemeentehuis toch afschaffen?
Sinds corona moet je voor alles een afspraak maken, en zelfs voor iets dat 2 minuten duurt (bv. rijbewijs afhalen) rekenen ze 15 minuten. Op die manier kun je dus pas een afspraak maken voor binnen 4 dagen.

Dan maar online proberen, want we zijn toch 2024... Ik heb een attest van gezinssamenstelling nodig, dus stellen ze voor om te proberen via 'Mijn Dossier' op de online toepassing van het rijksregister. Uiteraard alleen te gebruiken mits kaartlezer, dat stuk ongeluk dat ik na de uitvinding van ItsMe heb weg gesmeten. Dan maar via het geweldige 'Mijn Burgerprofiel'. Uiteraard is het attest van gezinssamenstelling daar niet op beschikbaar.

Dus nu moet ik mijn afspraak met de garage, verzekeraar en mijn moeder gaan herzetten. Nog een paar dagen langer wachten op de wagen vanwege 1 stom papier.
Voor het afhalen van een rijbewijs moet je normaal geen afspraak maken, bij ons toch niet, da's gewoon aan het onthaal oppikken.

'De Telenet technieker komt bij je langs tussen 12:30 en 18:00' :sarcastic:

Ik kan er inkomen dat er altijd wat speling op uw planning zit en ge u dus niet aan een bepaald uur wilt committen, maar zo'n ruim timeframe is toch echt een middelvinger naar uw klanten ze

Mijn dochter is bijna 2 en bij het lezen van dit soort nieuws krijg ik altijd een ongemakkelijk gevoel.

Hier gaat mijn bloed van koken. Serieus, wat voor mensen/jeugd doen dit?
Hetzelfde addergebroed dat met die stenen af de bruggen gooit.
Ze weten al wie het is, benieuwd hoe snel ze weer zullen op straat staan voor hun volgende slachtoffers.

Ik vertrek vrijdag naar Vielsalm voor een week verlof met de familie in een chalet die redelijk afgelegen is.
Eens zien welke loden pijp er nog in de valies past...

Hetzelfde addergebroed dat met die stenen af de bruggen gooit.
Ze weten al wie het is, benieuwd hoe snel ze weer zullen op straat staan voor hun volgende slachtoffers.

Ik vertrek vrijdag naar Vielsalm voor een week verlof met de familie in een chalet die redelijk afgelegen is.
Eens zien welke loden pijp er nog in de valies past...
Zoals ik dat lees is dat toch gericht tegen die kampen, nee? Meen me te herinneren dat hier al eens een discussie over gepasseerd is. Nu goed om kinderen te bedreigen moet je toch bij het afval van de maatschappij horen.

Tui Fly, nooit meer.

Wij (vriendin, 3 kinderen (12,10 en 1) en ik) gingen normaal met de auto in verschillende stops naar het zuiden van Spanje. Net voor de 1ste stop kregen we het tragische nieuws dat mijn schoonvader zeer onverwacht overleden was. Dus uiteraard volgende dag terug naar huis.

Om dan toch nog iets van vakantie te hebben, ben ik met de 2 oudste woensdag vertrokken met het vliegtuig. Geboekt van Antwerpen naar Malaga, zonder problemen. 2 dagen later kregen we al bericht dat onze gezamenlijke terugvlucht verplaatst was naar Brussel. Vriendin neemt vandaag het vliegtuig en vrijdag vliegen we terug. Zo is ze er toch een paar dagen tussenuit.

Gisterenavond (!) ineens dan toch bericht dat ze niet vanuit Antwerpen vertrekken maar vanaf Brussel. Vlucht ook 2u later. Nu komt ze aan aan de gate, meer dan 3u vertraging! Niks communicatie, gewoon wachten. Heel gezellig met een baby van 11 maanden. Dan nog 3u vliegen. Ondertussen baby helemaal uit haar slaapritme. Ticketje van 685€. Nee, echt nooit meer Tui. Is al de zoveelste keer dat we daar alleen maar shit mee hebben. Schandalig!

Terug
Bovenaan