Je ergernissen van vandaag - Deel 2

brief van het sociaal woonkantoor aan mijn moeder, ivm een nieuwe woning (ze moet kleiner gaan wonen ivm het woondecreet).
de brief is verzonden de 4de juni. ze moet binnen de 15 dagen na verzenden (dus niet na aankomst) laten weten of ze het nieuwe appartement neemt of niet. (deadline is dus 19 juni).

er zit niks van foto's bij, niks van plan, niks van verdere informatie. wanneer mag ze het gaan bezoeken, om toch maar een idee te hebben of het goed is: 21 juni. ze moet dus random beslissen of ze het wilt nemen of niet.

uiteraard zijn er ook meerdere mensen aan toegewezen, dus zelfs als ze die blinde beslissing neemt, is het nog niet gegarandeerd dat zij het krijgt.

brief van het sociaal woonkantoor aan mijn moeder, ivm een nieuwe woning (ze moet kleiner gaan wonen ivm het woondecreet).
de brief is verzonden de 4de juni. ze moet binnen de 15 dagen na verzenden (dus niet na aankomst) laten weten of ze het nieuwe appartement neemt of niet. (deadline is dus 19 juni).

er zit niks van foto's bij, niks van plan, niks van verdere informatie. wanneer mag ze het gaan bezoeken, om toch maar een idee te hebben of het goed is: 21 juni. ze moet dus random beslissen of ze het wilt nemen of niet.

uiteraard zijn er ook meerdere mensen aan toegewezen, dus zelfs als ze die blinde beslissing neemt, is het nog niet gegarandeerd dat zij het krijgt.
Het erge is ook al kan ze op tijd gaan bezichtigen, gaat ze goed moeten motiveren als ze de woning niet wilt nemen.

Weet je op welke plaats voor die woning staat? Ze nodigen altijd de eerste 20 uit op de wachtlijst voor die woning. Kan inderdaad heel goed zijn dat ze de woning niet krijgt toegewezen.

't is in Alsemberg. goeie locatie, maar maar 1 slaapkamer. dan kunnen de kleinkinderen of mijn mentaal minder valide zus niet meer blijven slapen.
dus dat gaan bekijken is wel nuttig.

Ik zie in Jette nu steeds meer vrouwen in boerka's rondlopen in de bus, op straat (gezicht volledig bedekt, enkel ogen zichtbaar). En ik maar denken dat dit bij wet verboden is.

Dan nog die Team Fouad islamieten die in dit kanton zoveel stemmen winnen. Gaat hier compleet de foute richting uit.

Laatst bewerkt:
De overheid dat met 58% van mijn bruto vakantiegeld gaat lopen.
Bende geldwolven.

giphy.webp

Bezorging tussen 16u20 en 18u20 door PostNL -- Bericht om 16u07 dat de levering niet lukte en dat het pakket naar een afhaalpunt gaat. Da's begot iets dat in de brievenbus past. Het is hier maanden goed gegaan met de leveringen via PostNL, maar er is duidelijk een nieuwe op onze route gezet. 😒

Ik zie in Jette nu steeds meer vrouwen in boerka's rondlopen in de bus, op straat (gezicht volledig bedekt, enkel ogen zichtbaar). En ik maar denken dat dit bij wet verboden is.

Dan nog die Team Fouad islamieten die in dit kanton zoveel stemmen winnen. Gaat hier compleet de foute richting uit.
Het gaat al meer dan 30 jaar de foute richting uit maar tot nu toe mocht je dat niet zeggen. Nu is het te laat om er nog iets aan te doen. Je zal er mee moeten leren leven :shutup:

Het gaat al meer dan 30 jaar de foute richting uit maar tot nu toe mocht je dat niet zeggen. Nu is het te laat om er nog iets aan te doen. Je zal er mee moeten leren leven :shutup:
Ook een ergernis :

Ge zou denken dat ze nogal veel affaire hebben met ons land. Voor de rest zullen wij onze broekriem maar moeten aanspannen... Waar is het gat in de begroting? Ik denk niet dat je ver moet gaan zoeken met onze sinterklaas policy. Dit is niet een beetje kleingeld eh...

Ook een ergernis :

Ge zou denken dat ze nogal veel affaire hebben met ons land. Voor de rest zullen wij onze broekriem maar moeten aanspannen... Waar is het gat in de begroting? Ik denk niet dat je ver moet gaan zoeken met onze sinterklaas policy. Dit is niet een beetje kleingeld eh...
Om het in perspectief te plaatsen: in 2020 werd 383 miljard euro vanuit Belgische bedrijven doorgesluisd naar belastingsparadijzen.

Ook een ergernis :

Maar verwachten we nu dat mensen die hier zelfs met een rotjob goed af zijn in vergelijking met familieleden in het thuisland hun eigen familie niet helpen? Of gewoon dat mensen elk contact met het thuisland verbreken, en zelfs geen cadeaus geven?

Allezja, mijn vrouw heeft ook al bijgedragen voor medische kosten van haar moeder en cursussen Engels voor haar petekind...dat lijkt me precies wel redelijk logisch hé, dat je met je eigen geld doet wat je wil? Of zullen we anders ook iets doen aan mensen die op vakantie geld gaan uitgeven? Wat met allerhande buitenlandse webshops?

Maar, er staat "migranten" en "thuisland"...hoe durven ze.

Laatst bewerkt:
als je al telt dat Turken ongeveer 5.000€ moeten betalen om hun legerdienst af te kopen, dat zal ook wel opbrengen in die cijfers.

Ook een ergernis :

Mijn ergernis is dit degoutante post

Rechts is anti-overheidsinmenging. Behalve als je een kleurke hebt, dan gaan we als overheid efkes bepalen wat je met uw eigen centen mag doen.
Gohja, links of rechts, het artikel lijkt me gewoon makkelijk verontwaardiging scoren bij mensen die niet verder denken of zich moeilijk in de schoenen kunnen plaatsen van een migrant. Ik bedoel maar, dit is toch gewoon compleet normaal, en zou zowat iedereen zonder nadenken doen:
Het geld dat migranten vanuit België naar hun thuisland overmaakten, was hoofdzakelijk bedoeld om in de behoeften van de achtergebleven familie te voorzien (aangehaald door 72 procent van de respondenten), voor medische kosten (51 procent) en voor onderwijskosten (39 procent).

Terug
Bovenaan