LESLEY-ANN POPPE
STEMT VERSCHILLEND VAN DAG TOT DAG
MICHEL VAN DEN BRANDE
Heel dat LBG-gedoe, of wat zijn die letters allemaal: het is een afleidingsmanoeuvre om het niet over migratie te moeten hebben. Maar dat zal niet marcheren. Ik hoop dat Vlaams Belang 30 procent haalt. Zo kunnen we vanaf maandag schoon schip maken. Dat het dan eindelijk gedaan is met het in de staatskas graaien door die fils à papa’s als De Croo en gekken als Rousseau. Had ik in Het conclaaf gezeten (Van den Brande wilde op de lijst van Vlaams Belang staan, maar Van Grieken weigerde hem, red.), ik had ze allemaal op hun bakkes geslagen. Gelukkig kan ik me nog net inhouden om mijn televisie op de grond te gooien. Ik zou er elke dag een nieuwe moeten kopen.”
Srsly, zit daar nu echt iemand op te wachten? “Op wie stemt Annouk Matton?”
“Ik weet niet waarover het gaat en ik weet niet wie wie is”, zegt dj Anouk Matton. “Ik zie die affiches wel, langs de kant van de weg, maar voor mij zijn het allemaal wildvreemden. Op sociale media krijg ik dankzij het algoritme gelukkig nooit advertenties van politici te zien. Wat je zelf niet opzoekt of waar je zelf niet geïnteresseerd in bent, krijg je op Instagram of Facebook niet te zien.”
“Zondag ga ik stemmen, en de dag erna vertrekken we naar Ibiza. Toevallig een dag ná de verkiezingen, maar ik ben eigenlijk wel blij dat ik kan gaan stemmen. Politiek interesseert me niet, maar dat we in een democratie leven vind ik wel belangrijk. En stemmen hoort daarbij. Doe mij dan maar Conner, zondag. Ik leerde hem kennen in The masked singer, en sindsdien is hij een vriend. Hij heeft zoveel haat over zich gekregen terwijl het gewoon een toffe, sympathieke kerel is. Kan ik in de provincie Antwerpen niet stemmen op Rousseau? Dat wist ik niet. Kijk, zie je wel dat ik niks van politiek ken. Dan zal ik in Antwerpen stemmen voor zijn partij.”
Arm België