Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Hier beginnen ze rond 8u allemaal te werken. Ferm irritant want die doen door tot 17u met maar een korte middagpauze. Die ambtenaren zijn niet meer wat ze geweest zijn. Hoe kan een mens nu rustig de gazetten doornemen zo?

Hier ook jong, vanaf 5.20 aan het brullen en niet stil te krijgen. Uiteindelijk maar gaan verhaal halen.

Bleek dat ze wou opstaan, dus hebben we ze maar uit haar bed gehaald en ontbeten.
Nu, resultaat is wel dat ik om 7.30 al op het werk zat. Wat in theorie een superproductieve dag zou kunnen geven: doorwerken zonder teveel ander volk, dan wat meetings, en op tijd naar huis. Ware het niet dat ik toch wel wat te weinig geslapen heb en de hooikoorts begint toe te slaan.

Maar hoe komt het toch dat mensen overprikkeld raken, een burnout krijgen, etc. Ik zit verdomme de helft van mijn avonden klachtenmails te sturen, zaken te regelen die gewoon evident zouden moeten zijn.

Ben ik eigenlijk de enige die altijd van die dingen tegenkomt?
Nee, psychologen in dit land hebben amper werk.

Alsook wil ik u even reminden aan deze post die een reply is in het 'mentaal welzijn'-topic over mijn ADD:
Ik herken mij hier ook heel duidelijk in. En mijn vrienden die concerta en rilatine slik(t)en hadden dezelfde problematieken.

Maar ik ben ouderwets en vecht er tegen. Probeer dit te compenseren door harder te werken. Probeer truukjes te gebruiken om de nadelen te mitigeren. Ik heb zoiets van: ik ben wie ik ben. Ik ga geen medicatie nemen om mij in te passen in een, door andere mensen gedefinieerd, ideaal maatschappijbeeld.

Maar dat het leven voor mij makkelijker zou (geweest) zijn met concerta of rilatine ben ik vrij zeker.

Snap. Het. Nu. Toch. Eens. Verdomme.

Mac, je lijkt me echt een interessante, gepassioneerde mens, die graag veel nadenkt over onderwerpen die groter dan jezelf zijn. Tegelijk is het duidelijk dat heel dat meestappen in de rat race je echt een slechter, ongelukkiger persoon maakt. De rants die je afsteekt zijn altijd entertainend geweest, maar de laatste tijd is het duidelijk dat er steeds meer agressie, persoonlijke onrust en verbetenheid insluipt. Ik zit al héél lang op dit forum (sinds 2002), soms wat actiever en soms minder actief, en ik zie je gewoon duidelijk afglijden door de jaren heen. Dat zal natuurlijk ook met kinderen te maken hebben, maar aub: zoek hulp via vindeenpsycholoog.be, probeer je niet te ergeren aan de lange wachttijden, en ga er gewoon voor.
Ik heb het enkele maanden geleden gedaan en het is de beste beslissing die ik in 2024 reeds maakte. Ik zit in een gelijkaardige situatie in de zin dat ik constant een gevoel van overweldiging door het leven ervaar door mijn kinderen en de administratieve mallemolen van onze maatschappij.

Laatst bewerkt:
Ik ben al 4 dagen doodmoe en geraak er maar niet door. 8 uren slaap per nacht de afgelopen 4 nachten. 't Was een nogal zwaar weekend, maar dan nog.
Op de koop toe ben ik deze morgen de boterhammen van de kindjes aan het smeren wanneer ik plots moet niezen. Arm in de lucht en netjes in de elleboog niezen. KLAK. M'n onderrug vast in die pose.

Ik ben al 4 dagen doodmoe en geraak er maar niet door. 8 uren slaap per nacht de afgelopen 4 nachten. 't Was een nogal zwaar weekend, maar dan nog.
Op de koop toe ben ik deze morgen de boterhammen van de kindjes aan het smeren wanneer ik plots moet niezen. Arm in de lucht en netjes in de elleboog niezen. KLAK. M'n onderrug vast in die pose.
Je wordt gewoon oud!

Grapje of course. Zorg goed voor jezelf! Het is wel een feit dat je zware weekends op je 35 niet meer verteert zoals op je 25 :(

Hooikoorts eventueel? Te intensief sporten?

Je wordt gewoon oud!

Grapje of course. Zorg goed voor jezelf! Het is wel een feit dat je zware weekends op je 35 niet meer verteert zoals op je 25 :(
Klopt! Maar 't zou nu toch wel al beter moeten worden.

Hooikoorts eventueel? Te intensief sporten?
Nog nooit last gehad van hooikoorts. 4 keer kort na elkaar moeten niezen en sindsdien niet meer.

De laatste weekends was er wel altijd iets te doen waardoor ik laat in bed zat + alcohol binnen had. Tijdens de werkweek ben ik nu ook al 1,5 maand in een calorie deficit. Normaal gezien heb ik veel energie, het contrast met nu is enorm. Sporten een 4x per week, behalve nu de laatste dagen. Het gaat gewoon niet. Ook veel last van spierstijfheid terwijl ik niet gesport heb.

Misschien toch ergens iets te pakken, maar niet volledig ziek.

Nog nooit last gehad van hooikoorts. 4 keer kort na elkaar moeten niezen en sindsdien niet meer.

De laatste weekends was er wel altijd iets te doen waardoor ik laat in bed zat + alcohol binnen had. Tijdens de werkweek ben ik nu ook al 1,5 maand in een calorie deficit. Normaal gezien heb ik veel energie, het contrast met nu is enorm. Sporten een 4x per week, behalve nu de laatste dagen. Het gaat gewoon niet. Ook veel last van spierstijfheid terwijl ik niet gesport heb.

Misschien toch ergens iets te pakken, maar niet volledig ziek.
Langdurig een caloriedeficit en blijven sporten lijkt me nu wel een manier om je miserabel te voelen, zeker als je dan slecht slaapt.

Na de sneeuw- en waterbom is het nu tijd voor een stuifmeelexplosie! :rolleyes: Waar blijven ze het toch halen die "journalistjes".

Klopt nochtans gewoon. Het is echt al een tijdje afzien, zelfs met medicatie.

De school van onze kinderen die ‘uit’ is ‘zo tussen vijfentwintig voor en vijf voor’. Elke dag is dat daar. Sta je ofwel twintig minuten te draaien of ben je tien minuten te laat en zit kind al in de opvang.

Scherm van GSM is opeens kapot en er staat zovéél op dat ik echt wil/moet hebben.. 180 euro is crazy expensive voor een scherm. Iemand weet van andere alternatieven of manieren om toch nog aan mijn data te geraken zodat ik deze kan overzetten?

Tis de touchscreen en stuk van scherm dat kapot is :(

Scherm van GSM is opeens kapot en er staat zovéél op dat ik echt wil/moet hebben.. 180 euro is crazy expensive voor een scherm. Iemand weet van andere alternatieven of manieren om toch nog aan mijn data te geraken zodat ik deze kan overzetten?

Tis de touchscreen en stuk van scherm dat kapot is :(
Ofwel via USB-kabel. Als dit niet lukt, kijken voor een tweede hands? Waar bv het scherm wel goed is. En zo die overbouwen? Of mainboard overbouwen.

Terug
Bovenaan