Lol, het
@mac-bc bashen kan weer beginnen

Ik heb het geluk om nog niet teveel in panne te zijn gevallen met mijn auto, maar ik kan me toch ook wel herkennen in
@mac-bc zijn post hoor. Als je zelf eigenaar bent van een wagen ga je daarmee naar de lokale, niet merk-afhankelijke garagist en die behandelt je doorgaans als een klant. Als je met een probleem zit waardoor je niet meer met de wagen kan rijden, zal die doorgaans jou er wel ergens tussen nemen om je de grootste ellende te besparen.
Met een bedrijfswagen ben je gebonden aan de grote merk-garages waar je inderdaad de eerste week/weken niet binnen geraakt.
Valt wel mee hoor .
Tijdje terug ook een probleem met de bedrijfswagen maar kon nog wel rijden . (Probleem met Adblue en motorlampje dat oranje ging branden )
Gewoon naar de garage gereden waar hem ook onderhouden wordt en vriendelijk gevraagd daar of ze die snel effe konden uitlezen maar was dus in een groot concern (3 merken garage ) en nee ze hadden jammer genoeg geen tijd .
Ze stelden zelf voor om eerst eens contact op te nemen met de leasing aangezien het een leasewagens is .
Soit , ben dan terug naar den auto gestapt en naar een nummer gebeld dat ik moest bellen indien problemen met den auto die ze mij toen gegeven hebben bij het overhandigen van het contract en de papieren en ik had deze dus in mijne agenda opgeschreven zodat ik niet moest zoeken .
Dan gebeld en na wat cijfertjes drukken een vriendelijke vrouwelijke persoon aan de andere kant van de lijn en mijn probleem uitgelegd .
Ze stelde zelf voor om eventueel eerst de depanage dienst te laten langskomen zodat die konden kijken wat het probleem was en dat ze dan eventueel die melding van adblue konden resetten zodat ik terug 1200 km kon rijden .
Soit , uitgelegd dat ik dat niet echt zag zitten en dan heb ik eventueel voorgesteld dat ik den auto zou achterlaten bij de hersteldienst (dus de garage waar hem geleverd en onderhouden wordt ) als ze mij en vervangwagen konden leveren zoals voorzien in ons contract .
Ze is dat direkt gaan nakijken en inderdaad vervangwagen stond aangevinkt .
Die vriendelijke vrouw heeft dan nog gevraagd of ik eventuele wensen had ivm de vervangwagen (want blijkbaar zijn er dus klanten die dan nog eisen stellen ). Maar heb gezegd zolang er wielen onder zitten en er een stuur instond dat ik met alles akkoord was .
Die heeft dan direkt een aanvraag ingediend voor het leveren van die vervangwagen aan de garage maar was op een vrijdag dus eerste dag beschikbaar was de dinsdag morgend 8 uur aan de garage .
Ze heeft dat zelfs een paar keer bevestigd dat alles in orde was en vroeg of ik nog iets moest weten maar heb gezegd dat langs mijn kant alles in orde was .
Hebben dan op een vriendelijke manier elkaar een goed weekend gewenst en ben dan dinsdag morgend naar de garage gereden en kon de vervangwagen daar dus zonder probleem ophalen .
Heb gewoon mijne bedrijfsauto achtergelaten en gevraagd wanneer ze tijd hadden eventueel maar wederom , ze kon niets bevestigen wegens te druk en te veel werk .
Heb dan gevraagd of ze mijn voor vrijdag dan eventueel via mail of telefonisch konden laten weten als hem niet klaar was zodat ik bepaalde klanten kon verwittigen dat ik tijdelijk met een andere nr plaat rondreed zodat ze die auto konden aanmelden zodat ik binnen kon rijden met de auto ( moest in de petrochemie zijn en dan is dat op voorhand aanvragen ) .
We hebben vriendelijk afscheid genomen en donderdag kreeg ik een telefoontje dat hem de vrijdag klaar zou staan .
Heb dan vrijdag gaan wisselen en alles is zonder enig probleem verlopen (hoe veel het gekost heeft kon mij niet schelen want was toch voor de leasing ) en ze heeft dan uitgelegd wat er aan den auto was vervangen en dat ze ineens ook den. Adbleu hadden bijgevuld .
Vriendelijk nog een prettige dag gewenst en heb de vervangwagen daar achter gelaten en melding gemaakt aan de leasing dat ze hem daar ook weer konden afhalen .
Hij was een beetje vuil van buiten en binnen maar heb nog altijd geen rekening gekregen voor het reinigen ook al stond dit in de voorwaarde dat hem proper moest terug geleverd worden maar heb hem wel vol getankt , wat ook een voorwaarde was .
Kan daar ook van mijne tak beginnen maken tegen de leasing en de garage maar die personen doen ook maar hun werk en als je die vriendelijk te woord staat gaat alles gewoonlijk veel gemakkelijker .