Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb geen oprit.
En "ochtendspits" is geen criterium. Het gaat hier over nachtlawaai of geen nachtlawaai. Dus ja, hij had moeten doen tijdens de uren waarop er geen sprake is van nachtlawaai.

Zoiets voel je aan, als mens.
En voor de mensen met een compleet gebrek aan sociale voeling, is er ook goed nieuws want sommige regels zijn zelfs neergeschreven, zoals de regels rond "nachtlawaai".
Zijt ge eigenlijk zeker dan die geen vergunning heeft/had om dat werk 's nachts uit te voeren?

Edit: kga precies even op mijn antwoord moeten wachten

De Sagrada Família.

Wat een gedrocht 😅

Doe mij maar een klassieke kerk.

Precies van suiker gemaakt, waar men een hoop versiering heeft tegen geplakt.

Laatst bewerkt:
Kassierster van middelbare leeftijd in FNAC... sta je af te rekenen, zet madam de smartphone aan om wat filmpjes te kijken intussen.

ugh, vandaag een flyer in de bus van de gemeente.

na het lichtfestival en de marathon, organiseren ze nu ook een bike parade door mijn buurt, waardoor alweer de straten afgesloten worden voor het verkeer. En in de plaats van dat in het weekend te organiseren, doen ze dat op een werkdag (woensdag).
Ik heb dan wel de nacht, maar ze organiseren het 's avonds, en dus wordt het nipt dat ze de straten gaan vrij maken voor het verkeer (al helemaal als ze betonblokken zetten).

allemaal goed en wel, die evenementen, en goed voor de sfeer, maar van de 25 wijken in Gent, pakken ze er toch altijd dezelfde uit. En ik woon dan niet eens in het historische centrum
Tis niet 'weer dezelfde wijk' he.
Het is van het citadelpark tot de vrijdagmarkt, in totaal dikke 10 km in/rond gent.
Dus ja de helft van gent is geimpacteerd :)

En het is maar 1x want dat is ieder jaar in een ander land als ik het goed lees?

Ik woon in een boerendorp waar mijn straat 3x op een jaar dichtgaat voor wielrennen, en dat ieder jaar.

Ligt dat hier nu aan mij, of scheelt er iets met het forum? Bij momenten de laatste tijd werkt het hier supertraag voor een paar minuten om dan weer normaal te doen?

Door het lezen van de rant van Mac hier oa over het parkeren in zijn straat valt plots mijn euro, ik had gisterenvoormiddag een afspraak in Gent en heb toen het parkeerticket betaald met sms, was ik dat toch wel niet vergeten stoppen zeker.

Dus nu net snel Q gestuurd naar 4411, gelukkig was het maar 3.50€ in totaal (woonwijk in een deelgemeente), in centrum Gent zou ik een veelvoud kwijt geweest zijn wellicht.

Laatst bewerkt:
Door het lezen van de rant van Mac hier oa over het parkeren in zijn straat valt plots mijn euro, ik had gisterenvoormiddag een afspraak in Gent en heb toen het parkeerticket betaald met sms, was ik dat toch wel niet vergeten stoppen zeker.

Dus nu net snel Q gestuurd naar 4411 gelukkig was het maar 3.50€ in totaal (woonwijk in een deelgemeente), in centrum Gent zou ik een veelvoud kwijt geweest zijn wellicht.
Ge hebt Mac toch bedankt hiervoor he, hij heeft u met zijn rants geld bespaard!

Dus nu net snel Q gestuurd naar 4411, gelukkig was het maar 3.50€ in totaal (woonwijk in een deelgemeente), in centrum Gent zou ik een veelvoud kwijt geweest zijn wellicht.
Zou moeten zijn dat het veranderd is, maar toen mijn vriendin nog in Gent woonde en ik op bezoek ging pakte ik altijd een dagticket, dat was iets van 6.50 in 't begin en daarna werd dat 7. Ik vermoed dat het nog altijd geen fortuinen zijn om er te staan nu.
En op zondagen gewoon op bewonersplaatsen staan, ze controleren dan niet!

Zou moeten zijn dat het veranderd is, maar toen mijn vriendin nog in Gent woonde en ik op bezoek ging pakte ik altijd een dagticket, dat was iets van 6.50 in 't begin en daarna werd dat 7. Ik vermoed dat het nog altijd geen fortuinen zijn om er te staan nu.
Ik vind die 3.50€ echt best meevallen voor bijna 24u. Hoewel ik nog uit een tijd stam waar je in die wijken vroeger gewoon helemaal niets moest betalen.

Ik vind die 3.50€ echt best meevallen voor bijna 24u. Hoewel ik nog uit een tijd stam waar je in die wijken vroeger gewoon helemaal niets moest betalen.
Is idd voor niks in een stad als Gent. Daar kom je in de kleinere West-Vlaamse steden zelfs niet mee toe voor enkele uren.

Ik wacht sinds 22/04 op een pakket, lang genoeg gewacht of het niet ergens nog miraculeus zou uitkomen. Niet dus.

Dan maar gemaild naar de bezorger --> Geen reactie. Even later gemaild naar waar ik besteld had, meteen reactie plus weer doorgestuurd naar de bezorger, weer een week geen reactie. Gevraagd over het antwoord dat uitbleef, er zou niemand thuis zijn geweest en het pakket is op 'een veilige plaats' gelegd, maar er is nog een foto opgevraagd bij degene die met de camionette reed. Nog niets ontvangen.

Zal ook moeilijk gaan, want die bezorger is niet tot aan de voordeur geweest, wij hebben een Ring en er is die dag geen melding geweest op de app. (en natuurlijk heb ik hier al iedere mogelijke veilige plek de dag zelf al bekeken)
Allez, afgelopen maandag dan toch nog maar eens gemaild naar de site waar ik besteld had, nadat ik nog eens 2-3x gemaild had naar de bezorgdienst en de verkoper zelf ook nog eens contact met hen opgenomen had. Met de vraag of ik mijn geld terug krijg of ze een nieuw pakket opsturen. Nieuw pakket zal het worden en dat zou vandaag moeten toekomen, met dezelfde bezorgdienst. :sop: Ik ben benieuwd.

Het is van het citadelpark tot de vrijdagmarkt, in totaal dikke 10 km in/rond gent.

En het is maar 1x want dat is ieder jaar in een ander land als ik het goed lees?

Ik woon in een boerendorp waar mijn straat 3x op een jaar dichtgaat voor wielrennen, en dat ieder jaar.
Uit nieuwsgierigheid:
Doen ze dan de volledige straat dicht of is het eerder van als de koers passeert ga je moeilijk je oprit af kunnen maar als ze gepasseerd zijn kan je gerust weg.

hangt ervan af he. het zal groene zone geweest zijn, da's een pak goedkoper dan rode zone. (er zijn er 4: groen - geel - oranje - rood)
ja, natuurlijk zijn er nog andere wijken betrokken. maar bvb het lichtfestival ging niet langs Ledeberg of 't Zuid.
wel ja, dat is nu dus al de 3de keer dit half jaar. en er komt nog wel wat aan.
de Gentse Feesten bvb: da's 10 dagen dat ik weet als ik weg ga met mijn auto, ga ik hem niet terug kunnen zetten vóór middernacht. goed, ik neem dan toch 2 weken congé, dus last heb ik daar dan weer niet van.

Op zondag is het sowieso gratis.

Ligt dat hier nu aan mij, of scheelt er iets met het forum? Bij momenten de laatste tijd werkt het hier supertraag voor een paar minuten om dan weer normaal te doen?
Ik heb dat ook vaak. Maar ik kan er geen lijn in trekken, dus moeilijk te bepalen waar het van komt.

Ik heb dat ook vaak. Maar ik kan er geen lijn in trekken, dus moeilijk te bepalen waar het van komt.
Welja, als het gebeurt, doe ik snel een speedtest of andere site open en die gaan perfect. Op andere browser just hetzelfde.

The SchoonFather Saga: part III

Okidoki… Dus voor wie volgt weten we al dat de gsm van bompa fubar is (fucked up beyond all recognition, voor de nieuwelingen). Hij heeft die nieuwe, €1000-kostende onderlegger. Maar hij blijft wel hangen op ‘zijn foto’s’ en in wezen ook een pak telefoonnummers die hij - da’s maar normaal, da’s bij iedereen - niet zomaar vanbuiten kent.

Aangezien de touchscreen compleet naar de vaantjes is, kan ik zelf weinig doen (ik ben de ‘tech’ van de familie, kunt u inbeelden hoe erg het is) en deze SE is 1ste gen waar je geen ander scherm kan opleggen om de boel tijdelijk recht te trekken. Data recovery, zelfs met Recuva zelf thuis, lukt zo ook niet.

Gisteren besloten om een Hail Mary te proberen: de appleid achterhalen - want die mens weet in geen honderd jaar wat dat is, remember! - en de cloud proberen.
Uiteindelijk na zes pogingen toch het juiste mail adres voor die id gevonden. Dan krijg ik met mijn iphone de optie ‘help iemand anders’ wat ik op zich wel handig vind. Het paswoord was total loss. Geen idee. Niets van zijn ‘klassiekers’ werkt.

Op dit punt kwam de stoom zo al ongeveer uit mijn oren. Maar soit, we kunnen nog een iets proberen om te resetten, gelieve de pincode van uw toestel in te geven!

Ah, dat wist hij nog: 1111
*nope*
Oei, eh, ok de code van de bankkaart?
*nope*
••Squidward nu oprecht paars aan het worden••
Tja… 0000?
*nope* Gelieve Apple 24u te geven en wij beslissen of u kan resetten.

Ik heb efkes in een figuurlijk zakske moeten blazen. Hoe heb je vijf jaar, vijf fokking jaar, die telefoon en vergeet je op een week die pincode? HOW???

Nu trek ik er dus mijn tentakels van af. I am done. It is dead, gone to join the choir invisible, is pushing up the daisies, it is an EX PHONE.

Terug
Bovenaan