Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Die mens doet gewoon zijn opdracht. Dergelijke dingen worden zelfs standaard 's nachts gedaan, zeker in een centrum. Omdat je anders 500 man hebt die ranten dat hij het centrum blokkeert, kan dat niet buiten de werkuren?
Dat maakt lawaai, daar kan hij niets aan doen en het is eenmalig. Denk dat hij eens goed zou lachen met een die komt klagen.
Dat betwijfel ik. Ik denk dat niemand een hoop bagger over zich heen krijgt omdat hij zijn werk doet. Alle ja, als ik dan lees in de mijn ergernissen op het werk thread dat er zijn die door enkele advocaten de grond ingeboord worden voor een verslag dat ze gemaakt hebben terwijl ze gewoon hun job doen lijkt het me toch dat niemand daar echt blij van wordt.

Dat betwijfel ik. Ik denk dat niemand een hoop bagger over zich heen krijgt omdat hij zijn werk doet. Alle ja, als ik dan lees in de mijn ergernissen op het werk thread dat er zijn die door enkele advocaten de grond ingeboord worden voor een verslag dat ze gemaakt hebben terwijl ze gewoon hun job doen lijkt het me toch dat niemand daar echt blij van wordt.
Hangt van de manier af waarop men afkomt ook denk ik. En hoe je zelf bent. Ik heb dat al meermaals meegemaakt en lachte dat toch altijd weg. Een keer een die roepend op mij af kwam, zoals mac zou doen, gewoon gevraagd of die altijd zo onbeleefd is en verder gedaan met mijn werk. Die heeft dan mijn bureau gebeld en daar vertelden ze mij dat al lachen.
Ook eens een gehad met belachelijk haar die stond te tieren dat hij niet kon passeren en een afspraak had. Gevraagd of het een afspraak bij de kapper was. Enfin, ik loste dat zo op en toch nooit kletsen gehad. :unsure:

Hangt van de manier af waarop men afkomt ook denk ik. En hoe je zelf bent. Ik heb dat al meermaals meegemaakt en lachte dat toch altijd weg. Een keer een die roepend op mij af kwam, zoals mac zou doen, gewoon gevraagd of die altijd zo onbeleefd is en verder gedaan met mijn werk. Die heeft dan mijn bureau gebeld en daar vertelden ze mij dat al lachen.
Ook eens een gehad met belachelijk haar die stond te tieren dat hij niet kon passeren en een afspraak had. Gevraagd of het een afspraak bij de kapper was. Enfin, ik loste dat zo op en toch nooit kletsen gehad. :unsure:
Ja, je kan daar wel eens mee lachen maar eigenlijk maakt het je toch niet echt gelukkig natuurlijk. Geeft toe, je zou toch meer lachen als daar iemand buiten komt en zegt dat hij blij is dat dat spel eindelijk weg is van voor de deur en u een kop koffie geeft.

Ik weet dat de grens soms moeilijk te vinden is als het om ergernissen gaat, maar probeer de discussie over de ergernis zelf te houden ipv al te veel off topic over de forum gebruiker. Anders moeten we strenger ingrijpen volgens de regels van het forum.

Ja, je kan daar wel eens mee lachen maar eigenlijk maakt het je toch niet echt gelukkig natuurlijk. Geeft toe, je zou toch meer lachen als daar iemand buiten komt en zegt dat hij blij is dat dat spel eindelijk weg is van voor de deur en u een kop koffie geeft.
Dat is wel iets dat me opvalt. Telkens hier iemand is voor werken bieden wij die altijd spontaan een tas koffie of iets anders met versnapering aan. Dat is gewoon onzen default. Zowel bij ons thuis als in 't bedrijf. Het valt me op dat de laatste jaren veel personen daar totaal door verrast zijn.

Geen parkeerverbod.
Wel betalend parkeren bij ons in de straat.

Dus alle brave moemoe'kes en vovo'kes die bij ons hun auto'tje parkeren, die hangen eraan door de tientallen parkeerwachters die hier rondlopen. Maar alle "speciallekes" (parkeren op het voetpad, parkeren op het zebrapad, speciale voertuigen/werktuigen/containers die er staan zonder parkeerverbod), dat mogen zij niet doen. Dat is voor de flikken.

Dus wat gebeurt er?
  • Sinds de parkeerwachters 80% van de parkeerboetes doen, hebben de flikken zoiets van "parkeerboetes? Dat doen wij niet meer. Dat doen wij in zijn geheel niet meer." En dat laatste zinnetje is de fout die gemaakt wordt.
  • Bijgevolg blijft de resterende 20% aan speciallekes gewoon onbestraft. Het Wilde Westen.
Neem het van mij aan: heb je geen goesting om ergens betalend te parkeren op straat? Zet u gewoon op een niet-reguliere parkeerplaats (op het voetpad, op het zebrapad, ...). Klaar. Die parkeerwachters lopen er veelvuldig langs maar MOGEN het niet beboeten, en de flikken zijn in geen wegen of velden te bespeuren en WILLEN het ook niet meer beboeten. De meesten beschouwen het niet langer als hun job.

Concreet gevolg: de lichte overtredingen (perfect geparkeerd staan, veilig, ... maar niet betaald) die worden beboet. De zwaarste overtredingen die een reëel gevaar vormen voor de zwakke weggebruiker, die worden ongemoeid gelaten. Dat is hoe onze maatschappij werkt tegenwoordig.
Dat van die parkeerwachters klopt wel. Maar hier in Gent wilt dat niet zeggen dat de politie zelf geen boetes schrijft voor fout-parkeerders.

Maar die firma, die heeft voor uw stad waarschijnlijk een vergunning voor die hoogtewerkers te laten staan op parkeerplaatsen. Vaak duren die werken meerdere dagen, mogelijk gespreid ook, dus dat wordt geregeld met de stad. Anders wordt het onwerkbaar.

Ofwel zie jij eruit als een vervaarlijke skinhead, ofwel neem je die Saarlooswolfhond steeds mee op de achterbank, dat kan gewoon niet anders. ;)
Ik heb effectief geen haar, wel een grote baard, ben niet klein en nog minder smal, dus dat zal helpen. :unsure:

Ik denk eerder een geval van "blaffende honden bijten niet". Iemand die met veel lawaai afkomt, kan je meestal wel op z'n plek zetten. Of dat nu is door die te overtreffen in logica, of door ze belachelijk te maken (werkt meestal als beste, want voor rede zijn die niet vatbaar), maakt niet meer uit.

Die ziet er trouwens veel te schattig uit op de achterbank! https://ibb.co/sbYnsDT

Laatst bewerkt:
Gelieve niet zomaar hele groepen over een end dezelfde kam te scheren. Meningsverschillen kunnen, maar probeer de nuance niet te verliezen.
Ik heb eerlijk gezegd meer bewondering voor mensen die hun problemen wel aanpakken. Dit forum mag gerust een uitlaatklep zijn, graag zelfs, maar ergens mag je toch ook eens jezelf bijeen pakken en jezelf weer op de rails krijgen. Het zijn altijd van die posts waarin hij zich enorm principieel probeert te profileren, maar uiteindelijk gewoon alles laat begaan. Prima, mij niet gelaten, maar echt bewondering kun je daar toch niet voor hebben?

Niet aanpakken?!

Ik ben net de enige die hier wél iets aanpakt. Die mannen van dat huurbedrijf worden blijkbaar overal gehinderd door foutgeparkeerde wagens? -> ZIJ beslissen om niets aan te pakken maar de miserie lafhartig en opportunistisch af te wentelen op anderen die er niets mee te maken hebben.

Het is uitgerekend dié je m'en fous houding die alles verpest. Ik voer daarentegen een rechtvaardige, maar jammergenoeg ook eenzame, strijd voor het juiste. En dat is het recht op nachtrust. Terwijl iedereen alleen maar bezig is met zijn eigen hachje te redden door een je m'en fous houding aan te nemen. En dat is wellicht wat jij/jullie dan bedoelen met "iets aanpakken", enkel uw eigen egoïstische situatie "aanpakken" terwijl er maatschappelijk niets verandert.

Als ik iets niet aanpak. -> "Mac-bc pakt het niet aan"
Als ik iets wél aanpak. -> "Mac-bc is verzuurd!"

Het is pas door met egoïsten te moeten samenleven, dat je pas echt beseft hoe belangrijk het is om enkele basic samenlevingsregels af te spreken en te respecteren. Zie ook: hun bestaansreden. Zie ook: waarom ze moeten nageleefd worden.

Ik heb effectief geen haar, wel een grote baard, ben niet klein en nog minder smal, dus dat zal helpen. :unsure:

Ik denk eerder een geval van "blaffende honden bijten niet". Iemand die met veel lawaai afkomt, kan je meestal wel op z'n plek zetten. Of dat nu is door die te overtreffen in logica, of door ze belachelijk te maken (werkt meestal als beste, want voor rede zijn die niet vatbaar), maakt niet meer uit.

Die ziet er trouwens veel te schattig uit op de achterbank! https://ibb.co/sbYnsDT

Dan zou jij alvast de eerste zijn die mij "op zijn plek zou zetten" op dergelijke momenten. Baard of geen baard. Mensen die in een rage van de wijs gebracht worden door wat gelul over afspraakjes bij de kapper, die weten niet wat een echte rage is. Of die doen een beetje alsof.

Dan zou jij alvast de eerste zijn die mij "op zijn plek zou zetten" op dergelijke momenten. Baard of geen baard. Mensen die in een rage van de wijs gebracht worden door wat gelul over afspraakjes bij de kapper, die weten niet wat een echte rage is. Of die doen een beetje alsof.
Wat zou je doen? Blijven roepen? Of fysiek worden? Hoe denk je nu zelf dat je overkomt met deze post?
Als je ragend afkomt, op gelijk wie, ben je op voorhand al verloren imo. Het verstand is dan al gaan vliegen en het enige wat je er mee bereikt is het erger maken.

Update ivm mijn schoolfeest situatie:
.

Ik zag aan zijn gezicht dat hij wist met wat voor een mensen ik te maken had gekregen...
Ben er eens bij geweest toen de directrice op mijn school de ouders van een van de moeilijkere leerlinges moest aanspreken. Kwam: de moeder, de tante, twee oudere zussen en vier broers. Geen vader te zien maar dat gezelschap kwam vrij dreigend over. En toen het uitsluiting ging betreffen kwamen er nog twee extra nonkels mee. Was vrij ongemakkelijk van sfeer.

Het is uitgerekend dié je m'en fous houding die alles verpest. Ik voer daarentegen een rechtvaardige, maar jammergenoeg ook eenzame, strijd voor het juiste. En dat is het recht op nachtrust.
En waar is dat recht op een goede nachtrust precies verankerd? En hoe kunnen mensen met een nachtpost er beroep op doen zodat er niet meer kan geladen en gelost worden tijden hun nachtrust,...? Want hun nachtrust is natuurlijk overdag.

Met het tijdstip is op zich weinig verkeerd, dat weet je ook. Oké je hebt er nu hinder van ondervonden, maar als het voor een metro of tram was, had je het niet zo erg gevonden blijkbaar. Dus dan gaat het toch niet echt om het tijdstip of je nachtrust blijkbaar...

Wonen in een stadscentrum brengt nu eenmaal zo een dingen met zich mee. Toen ik nog in Gent woonde werd ik ook om 3 of 4u 's nachts wakker soms door plotse werken aan de tramsporen. Die dingen kunnen gebeuren.

Ik begrijp je verwoede strijd en ijdele hoop dat iedereen zoals jij kan zijn en zich stil kan houden, en dezelfde regels en principes hanteert als jezelf. Maar mensen verschillen nu eenmaal, en met die diversiteit moet je leren leven. Of anders gesteld - misschien moet je eindelijk eens concluderen dat je met een verkeerd verwachtingspatroon in de stad leeft? Ik denk dat je jezelf veel stress zou kunnen besparen als je je niet alles zo zou aantrekken. Als het overal stinkt moet je onder de schoenzool kijken hé.

ugh, vandaag een flyer in de bus van de gemeente.

na het lichtfestival en de marathon, organiseren ze nu ook een bike parade door mijn buurt, waardoor alweer de straten afgesloten worden voor het verkeer. En in de plaats van dat in het weekend te organiseren, doen ze dat op een werkdag (woensdag).
Ik heb dan wel de nacht, maar ze organiseren het 's avonds, en dus wordt het nipt dat ze de straten gaan vrij maken voor het verkeer (al helemaal als ze betonblokken zetten).

allemaal goed en wel, die evenementen, en goed voor de sfeer, maar van de 25 wijken in Gent, pakken ze er toch altijd dezelfde uit. En ik woon dan niet eens in het historische centrum

"Dat is niet ongebruikelijk". Dat is nu exact het probleem: dat is blijkbaar allemaal normaal. Altijd maar weer parasiteren op kap van een ander.

Mijn kleine ligt misschien wel te slapen? Ik zit misschien wel in een belangrijke meeting? Maar neen. Daar denken we allemaal niet aan. Mac-bc zit vast op een stoel, te draaien met zijn vingers en te wachten tot er weer een buur 5 nieuwe onderbroeken besteld heeft want "dat is handig!" en bovenal: "dat is niet ongebruikelijk!". :sarcastic:

Dan doe je niet open of zeg je tegen die persoon, neen je mag het hier niet achter laten.
Ik doe daar niet moeilijk over om eerlijk te zijn. In een belangrijke meeting waar mijn aanwezigheid zo vitaal is, kan je altijd even een secondje vragen. Kan dat per toeval toch niet dan doe ik niet open en zet ik mijn vergadering door.

Als mijn vader vroeger niet gestoord wenste te worden omdat hij met iets belangrijk bezig was zette hij gewoon de telefoon en/of de bel uit. Gewoon de plomp af. Als de rust van mijn kleine zodanig belangrijk is dan doe ik dat gewoon zo.

Is het dan toch iemand die mij moet hebben dan kan die mij op mijn gsm nog altijd bereiken.
Ik vind het gewoon veel gedoe waar jij u in opjaagt voor niets. Relativeren heeft bij mij al veel frustraties voorkomen.

Allez, kijk eens aan.

Ik vraag al 6 jaar aan mijn buur (ja, diezelfde als die waarvan ik meerdere keren per week zijn pakjes moet ontvangen en van wie ik meerdere keren per week de kak van zijn katten uit mijn tuin moet verwijderen) om zijn fucking goot te repareren, want die is kapot waardoor al het water er al 6 jaar gewoon uitloopt pal boven mijn voordeur. Met alle ongemakken en zelfs groene muren tot gevolg.

Al 6 jaar doet die kerel daar niets aan. Allemaal normaal blijkbaar.

Tot recent hij daar wel iets aan probeert te doen. Joepie joepie. Eén of andere klojo van een dakwerker zit een ganse dag te werken. De eerstvolgende bui -> drup drup drup. Niets veranderd. Hop, we kunnen weer 6 jaar wachten op een oplossing.

Die klojo van een dakwerker liet daar bovendien een hoogtewerker voor komen. 1 dag nodig gehad. 5 dagen is hij hier blijven staan pal voor onze voordeur. Gewoon gewacht op de volgende klant, en de openbare straat is uiteraard goedkopere stockageruimte dan zelf alles in loodsen te moeten zetten. Dus openbare ruimte, it is. Dan zie je plots 5 dagen geen parkeerwachters of flikken natuurlijk voor dat soort illegaal parkeren.

Dochterlief geraakte vanavond niet in slaap tot fucking 2 uur 's nachts.
*4u 's nachts* (zonet dus): VROEM TUUT TUUT TUUT. Komt er één of andere EGOISTISCHE RANDDEBIEL die hoogtewerker halen. :wtf: :wtf: :wtf: Camion, oplegger, in de verkeerde rijrichting, lawaai maken, ... het kan niet op.

Die heeft 5 minuten chance gehad dat mijn dochter daar niet van wakker geworden is. Ik was al naar beneden gespurt om verhaal te halen maar ik heb mezelf nét op tijd kunnen tegenhouden om zelf niet de veroorzaker te zijn van NOG meer lawaai. Het zou verdomme niet proper geweest zijn.
Nu zit ik hier achteraf wel mijn kas op te fretten dat ik het niet gedaan heb. Maar bon, dat zal ik morgen wel compenseren met een stevig telefoontje naar die verhuurfirma. Ook "niet ongebruikelijk" zeker?
Ik kan niet meer slapen van frustratie. Dat wordt weer een toffe werkdag morgen.

Hoe langer ik leef en hoe langer ik in een stad woon, hoe meer ik besef hoe fucking egoïstisch mensen zijn. Ik begrijp dat gewoon niet. De schaamteloosheid om alles en iedereen last te bezorgen voor jouw persoonlijke doel.

En nu moet ik er ook niet meer inkruipen want binnen een uurtje beginnen traditioneel de eerste marginale kutbrommers alweer rond te rijden met een gat in de uiltaat gestekt om stoer te zijn tegenover de vriendjes, weergalmend in de straten, terwijl ze opnieuw honderden mensen uit hun slaap houden. Allemaal "niet ongebruikelijk" blijkbaar. Waarvan akte.

Ik vind het enorm raar dat die klojo van een dakwerker niet een paar emmers water heeft gegoten in die dakrand om te verifiëren of het opgelost is. Om maar te zwijgen over het feit dat ik als eindklant happy ga zijn om die gast zijn hoogtewerker te betalen + zijn uren om dan geëindigd te zijn met iets waarbij het probleem niet opgelost is.

Voor de rest zijn dit soort zaken in mijn ogen zaken die gewoon normaal zijn in een omgeving waar je kort op elkaar woont. Het grappige is echter dat in het verleden veel mensen u erop gewezen hebben dat er mensen zijn die om deze reden, dat ze dat niet kunnen relativeren of ermee omkunnen, naar de boerenbuiten verhuizen zodanig dat ze die verdraagzaamheid tgv de particulariteiten van de buren en het feit dat niet iedereen op eenzelfde manier handelt als uw eigen niet moeten hebben en dat ze meer kunnen genieten van hun potentiële rust en ongestoordheid van hun buren.

Jij vond dat destijds maar niets en niet kunnen en... voor mij kadert dat allemaal binnen de verdraagzaamheid tov uw medebuur. Wil je die verdraagzaamheid niet, verhuis dan naar the middle of nowhere.

Weeral dat wegsteken achter de (vaak doelbewust) onzichtbare en ongrijpbare hiërarchie? Dan hanteer ik dezelfde logica als ik toepas op de callcenters.
-> Dat is mijn probleem niet. Als ik tegen hem uitvlieg, dan vertegenwoordigt hij op dat moment zijn firma. Dan geven ze maar intern de boodschap door.
Het is niet mijn taak om uit te vogelen wie daar de eindverantwoordelijke is. En al zeker niet wanneer ze die ten allen tijde proberen afschermen.

En als jij dat doet gaat mijn reactie zijn: ik haal mijn schouders op en draai mij om of doe door waarmee ik bezig ben. Ik ga mij echt niet bezig houden met uw gezever.
Net zoals als ik callcenteragent ben en jij begint mij uit te kafferen ik onmiddellijk mijn telefoon neergooi. Waarbij als jij terugbelt en terug bij mij komt en opnieuw start ik die actie gewoon herhaal.

allemaal goed en wel, die evenementen, en goed voor de sfeer, maar van de 25 wijken in Gent, pakken ze er toch altijd dezelfde uit. En ik woon dan niet eens in het historische centrum

Jij woont waarschijnlijk aan de dokken?
Dat is een beetje een paradepaardje van Gent hè iets waar graag mee gepocht wordt.

Niet aanpakken?!

Ik ben net de enige die hier wél iets aanpakt. Die mannen van dat huurbedrijf worden blijkbaar overal gehinderd door foutgeparkeerde wagens? -> ZIJ beslissen om niets aan te pakken maar de miserie lafhartig en opportunistisch af te wentelen op anderen die er niets mee te maken hebben.

Het is uitgerekend dié je m'en fous houding die alles verpest. Ik voer daarentegen een rechtvaardige, maar jammergenoeg ook eenzame, strijd voor het juiste. En dat is het recht op nachtrust. Terwijl iedereen alleen maar bezig is met zijn eigen hachje te redden door een je m'en fous houding aan te nemen. En dat is wellicht wat jij/jullie dan bedoelen met "iets aanpakken", enkel uw eigen egoïstische situatie "aanpakken" terwijl er maatschappelijk niets verandert.

Als ik iets niet aanpak. -> "Mac-bc pakt het niet aan"
Als ik iets wél aanpak. -> "Mac-bc is verzuurd!"

Het is pas door met egoïsten te moeten samenleven, dat je pas echt beseft hoe belangrijk het is om enkele basic samenlevingsregels af te spreken en te respecteren. Zie ook: hun bestaansreden. Zie ook: waarom ze moeten nageleefd worden.
Neen Mac, dat bedoel ik helemaal niet. Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik me perfect kan inbeelden dat je gek wordt, wanneer je midden in de nacht gewekt wordt, door iets wat buiten gebeurt, wanneer je al zoveel moeite hebt met (niet) slapende kinderen. Perfect normaal en zelf ook al pittige periodes gehad met de dochter. Wat ik bedoel is en ik neem even het voorbeeld van die pakjes van gisteren, je gewoon niks eraan doet. Je krijgt blijkbaar al veel ongewenste pakjes van je buren thuis. Zelf wil je blijkbaar niks online bestellen, want principes. Alleen neem je die pakjes wel gretig aan en uiteraard gaat die koerier het de volgende opnieuw bij u afleveren. Iets eraan doen is tegen die koerier zeggen dat ge liever geen pakjes ontvangt die niet voor u bestemd zijn of uw buren het pakje geven en hen er op een normale manier op wijzen dat je liever geen pakjes ontvangt (als zij u al als alternatief Afleveringsadres hebben opgegeven).

Niks mis met u eens te ergeren en vervolgens door te gaan, maar dit is gewoon een rode lijn in al uw posts. Klagen, tips/raad krijgen (met de beste bedoelingen), vaak op een zeer arrogante manier terug antwoorden (gevolgd door een hoop excuses waarom ge niks met die tips/raad doet) en vervolgens wachten op de volgende verzuurde post.

Soit, ge doet maar he. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ge zelf tevreden zijn met zo'n manier van leven.

Om u te troosten. Hier doen ze regelmatig schietoefeningen midden in de nacht en mijn vrouw is er eergisteren ook wakker van geworden. Mijn ouders (en ik toen ik nog thuis woonde) wonen naast een fanfarezaal, waar regelmatig iets te doen is. Tja, dat is nu eenmaal zo. En wanneer mensen buiten gaan roken, hoor je de muziek vrij luid. De wereld leeft nu eenmaal.

Podcasts waar ik naar luister die 3-4 keer dezelfde reclame erdoor draaien in een cast van 60 minuten. :sop: Eén ervan begint zelfs met letterlijk 5 minuten reclame. Verschrikkelijk.

Terug
Bovenaan