Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nee, daar gaan de boeren die mest strooien en met hun stinkende vervuilende tractoren die alle banen kapot rijden met hun veel te grote gevaartes het gedaan hebben.
En al die koeien die loeien die gekweekt worden als overconsumptie voor de mensen.
En al die wandelaars met hun honden dat hij dan schoppen zal moeten geven.
En vogels dat er op de buiten zijn die heel zijn bedrijfswagen gaan vol schijten en hem van 5u al wakker zitten te schreeuwen.

Zoveel ergernissen
Zal wel meevallen.
Mac was zelf van boerenafkomst als ik het goed begrepen heb.

Zal wel meevallen.
Mac was zelf van boerenafkomst als ik het goed begrepen heb.

Ik heb wel wat affiniteit met het platteland ja.

Nee, daar gaan de boeren die mest strooien en met hun stinkende vervuilende tractoren die alle banen kapot rijden met hun veel te grote gevaartes het gedaan hebben.
En al die koeien die loeien die gekweekt worden als overconsumptie voor de mensen.
En vogels dat er op de buiten zijn die heel zijn bedrijfswagen gaan vol schijten en hem van 5u al wakker zitten te schreeuwen.

Zoveel ergernissen

Dat is toch inherent aan het platteland?

Tja, wat is de boerenbuiten. Ik ben opgegroeid op de boerenbuiten, maar ik ga nu wonen in het centrum van een dorp. Valt dat nog onder de boerenbuiten?

Zoveel ergernissen
Recente klachten die ik gehoord heb van de boer zijn kant:
- mensen komen bij de boer aanbellen om te vragen als hij dit jaar toch zeker geen maïs wil planten want dat ontneemt hen een stuk van hun uitzicht
- mensen gaan ongevraagd een stukje gras van de boer naast hun eigen eigendom beginnen maaien omdat ze het wat lang vinden worden. Wtf?
- mensen storten hout in een afgesloten weide waarin een boom was omgewaaid en er dus tijdelijk wat houtafval lag van het verzagen van de boom
- mensen hun tuin geeft uit op een halve hectare aan weide en komen klagen over het feit dat er koeien in de wei lopen. In een dorpje van 2k inwoners... Van koeien krijgen ze het aan hun hart zeggen ze.
- de verpaarding van landbouwgrond: veel mensen met hobbypaarden hebben onvoldoende land om hun paardenstront over kwijt te kunnen dus dan dumpen ze het maar op een aanpalend stuk grond van de boer
- mensen laten hun honden uit op een vrij liggend stuk grasland waar het gras dient als veevoer. Dus dan wil je er geen hondenstront in. Of uw enkels breken omdat hun hond gaten graaft naar kleine diertjes.
- mensen laten hun hond vrij lopen op akkerland dat net ingezaaid is

OK even pauze nu.

Recente klachten die ik gehoord heb van de boer zijn kant:
- mensen komen bij de boer aanbellen om te vragen als hij dit jaar toch zeker geen maïs wil planten want dat ontneemt hen een stuk van hun uitzicht
- mensen gaan ongevraagd een stukje gras van de boer naast hun eigen eigendom beginnen maaien omdat ze het wat lang vinden worden. Wtf?
- mensen storten hout in een afgesloten weide waarin een boom was omgewaaid en er dus tijdelijk wat houtafval lag van het verzagen van de boom
- mensen hun tuin geeft uit op een halve hectare aan weide en komen klagen over het feit dat er koeien in de wei lopen. In een dorpje van 2k inwoners... Van koeien krijgen ze het aan hun hart zeggen ze.
- de verpaarding van landbouwgrond: veel mensen met hobbypaarden hebben onvoldoende land om hun paardenstront over kwijt te kunnen dus dan dumpen ze het maar op een aanpalend stuk grond van de boer
- mensen laten hun honden uit op een vrij liggend stuk grasland waar het gras dient als veevoer. Dus dan wil je er geen hondenstront in. Of uw enkels breken omdat hun hond gaten graaft naar kleine diertjes.
- mensen laten hun hond vrij lopen op akkerland dat net ingezaaid is

OK even pauze nu.
Onze buurman (keuterboertje met amper 85ha grond en 5000 varkens) vertelde me paar weken terug dat ze jaarlijks mensen uit het dorp een km verder op hun veld betrappen die aardappelen, mais, bloemkool, wortels, ... aan 't uithalen zijn om er geen te moeten kopen. Dat is pure diefstal.

Op de verpaarding na (van 1 andere buur), komen de rest van de klachten hier niet echt voor. Als het net ingezaaid is en ik vraag om er op te gaan om een of andere reden (bv scheren haag), dan laat die dat altijd toe, zolang ik er niet met de auto op kom.

Maar hun ergernis nr 1 is toch wel zwerfvuil van "toeristen". Er zijn hier heel wat vakantiewoningen in de buurt en veel van die wandelaars die daar op afkomen gooien zonder schaamte lege blikjes of plastieken verpakkingen los de velden op.

Maar hun ergernis nr 1 is toch wel zwerfvuil van "toeristen". Er zijn hier heel wat vakantiewoningen in de buurt en veel van die wandelaars die daar op afkomen gooien zonder schaamte lege blikjes of plastieken verpakkingen los de velden op.
Ik kan echt kwaad worden als ik weer ergens zwerfvuil zie liggen en helemaal als ik sluikstort zie.
Ik vraag me echt vaak af 'waarom'? Hoeveel moeite is het om je blikje Cara, je lege pakje sigaretten, je wegwerp vape of een flesje met gele cola :puke: niet uit je auto te smijten, maar dit gewoon te bewaren tot je thuis bent of weggooit in een vuilbak (aan een tankstation)....

Ik kan echt kwaad worden als ik weer ergens zwerfvuil zie liggen en helemaal als ik sluikstort zie.
Ik vraag me echt vaak af 'waarom'? Hoeveel moeite is het om je blikje Cara, je lege pakje sigaretten, je wegwerp vape of een flesje met gele cola :puke: niet uit je auto te smijten, maar dit gewoon te bewaren tot je thuis bent of weggooit in een vuilbak (aan een tankstation)....
Wel opvallend dat je daar effectief opnoemt wat je tegenkomt als zwerfvuil: blikken bier, blikken powerdrinks, blikken cola, sigarettenpeuken/verpakkingen, ... Ik heb toch nog nooit een fles Evian uit mijn haag geplukt.
Eigenlijk een voor een zaken die je gebruikt ziet worden door mensen die zich niets aantrekken van de rest van de wereld.
In b4: "maar ik drink ook cola en ik ben niet marginaal". Dat kan, ik zeg ook nergens dat alle bier/redbull/cola-drinkers marginaal zijn. Rokers wel.

Onze buurman (keuterboertje met amper 85ha grond en 5000 varkens) vertelde me paar weken terug dat ze jaarlijks mensen uit het dorp een km verder op hun veld betrappen die aardappelen, mais, bloemkool, wortels, ... aan 't uithalen zijn om er geen te moeten kopen. Dat is pure diefstal.

Op de verpaarding na (van 1 andere buur), komen de rest van de klachten hier niet echt voor. Als het net ingezaaid is en ik vraag om er op te gaan om een of andere reden (bv scheren haag), dan laat die dat altijd toe, zolang ik er niet met de auto op kom.

Wel opvallend dat je daar effectief opnoemt wat je tegenkomt als zwerfvuil: blikken bier, blikken powerdrinks, blikken cola, sigarettenpeuken/verpakkingen, ... Ik heb toch nog nooit een fles Evian uit mijn haag geplukt.
Eigenlijk een voor een zaken die je gebruikt ziet worden door mensen die zich niets aantrekken van de rest van de wereld.
In b4: "maar ik drink ook cola en ik ben niet marginaal". Dat kan, ik zeg ook nergens dat alle bier/redbull/cola-drinkers marginaal zijn. Rokers wel.
Fucking hell daar kan ik ook echt heel kwaad van worden. WAAROM gooi je dat op de grond, in de gracht, in de bern, in het bos, ... maar NIET in een fucking vuilbak?! Er staan op veel plekken zelfs vuilbakken in en rond natuurgebied, net om die zever tegen te gaan en TOCH zijn er dan van die losers van de maatschappij die per sé moeten vervuilen.

Waar ik vaak met de honden ga wandelen hier achterin staan af en toe bankjes, tijdje terug aan één van die bankjes lagen zeker 4 plastic verpakkingen en een blikje of 30 en wat glazen flessen :angry:. Het toppunt is dat 100 en 150 meter verder telkens een vuilbak staat.

Fucking hell daar kan ik ook echt heel kwaad van worden. WAAROM gooi je dat op de grond, in de gracht, in de bern, in het bos, ... maar NIET in een fucking vuilbak?! Er staan op veel plekken zelfs vuilbakken in en rond natuurgebied, net om die zever tegen te gaan en TOCH zijn er dan van die losers van de maatschappij die per sé moeten vervuilen.

Waar ik vaak met de honden ga wandelen hier achterin staan af en toe bankjes, tijdje terug aan één van die bankjes lagen zeker 4 plastic verpakkingen en een blikje of 30 en wat glazen flessen :angry:. Het toppunt is dat 100 en 150 meter verder telkens een vuilbak staat.
Wij wonen op 100m van een glasbak. Ik ben al een paar keer gaan zagen (dreigen met politie) als ze hun afval komen dumpen. :

- Glas gewoon naast de glasbak, ook al is die nog niet vol;
- Grote stukken glas (raam, kruiken,...) die niet passen worden gewoon naast de bak gegooid;
- Recent ook ne pipo die oud speelgoed kwam afzetten. Toen ik hem aansprak zei hij dat het gratis voor andere kinderen was ... Yeah right. Ik heb gewoon zijn nummerplaat gefotografeerd en gezegd als het er den dag erna nog stond ik hem ging aangeven, maar hij heeft het weer op zijn remorque gezwierd;
- ...

Er hing een tijdje een camera, maar blijkbaar is die ergens anders nodig, dus momenteel wordt er weer rustig gedumpt.

Wij wonen op 100m van een glasbak. Ik ben al een paar keer gaan zagen (dreigen met politie) als ze hun afval komen dumpen. :

- Glas gewoon naast de glasbak, ook al is die nog niet vol;
- Grote stukken glas (raam, kruiken,...) die niet passen worden gewoon naast de bak gegooid;
- Recent ook ne pipo die oud speelgoed kwam afzetten. Toen ik hem aansprak zei hij dat het gratis voor andere kinderen was ... Yeah right. Ik heb gewoon zijn nummerplaat gefotografeerd en gezegd als het er den dag erna nog stond ik hem ging aangeven, maar hij heeft het weer op zijn remorque gezwierd;
- ...

Er hing een tijdje een camera, maar blijkbaar is die ergens anders nodig, dus momenteel wordt er weer rustig gedumpt.
Ik woon in een rustige woonwijk en hier op straat of op onze oprit vind ik ook regelmatig blikjes of plastic snoep verpakkingen...

Vorige week fietste ik naar huis en ik fiets door afgelegen gebied midden door het bos en zie ik daar opeens een hoop elektro afval liggen: een ventilator, een radio, een kleine microgolf en nog vanalles. Dat zijn dan nog dingen die je gratis naar het containerpark mag brengen. Wat me evenveel moeite lijkt om in de auto te laden en naar daar te rijden ipv te dumpen in het bos. 🤬

Paar jaar terug was er een boswandeling georganiseerd door mijn neefje zijn school. (Lagere school) Op een bepaald punt kreeg iedereen daar een wafel, wij tegen onze kinderen aan het zeggen om het papiertje in de jaszak te stoppen tot we een vuilbak tegen komen en dan zien we onderweg het ene na het andere wafel papiertje gewoon op de grond liggen. En niet alleen van de kinderen. 😡

Ik zie hierachter tweewekelijks een (van de) vrijwilligster(s) rondgaan die zwerfvuil opruimen. Het is ongelooflijk hoeveel zakken die telkens bijeen krijgt. Toevallig ook eens een keertje mee staan praten en het is echt hopeloos, zei ze.

Op maandag 13/05 om 13u04 iets besteld.

Op de site staat:
Bestel vóór 14:00 uur van maandag tot vrijdag voor bezorging de volgende dag

Op 14/05 om 11u een mail:
Shipping confirmation

Great news! Your order 53405660 is on its way to you.

You will be able to track your order soon after receiving this email by clicking on the button below or with the following number link naar UPS tracking

Uurtje later mail van UPS:
Hi Waelvis,

Your parcel is arriving tomorrow.
Scheduled Delivery
Wednesday 15/05/2024
11:30 - 15:30

10 minuten later mailtje van de "shop"
YOUR ORDER IS NEARLY THERE

Hello Waelvis,
your order 53405660 has almost arrived at the delivery address.

Vervolgens:
Bekijk bijlage 29718

Ik heb geregeld eens naar de tracking gekeken en die bleef staan op:
14/05/2024
11:33 Label Created
Shipper created a label, UPS has not received the package yet.

Tot gisterenmiddag:
Hi, Waelvis
Your parcel is arriving tomorrow.
Scheduled Delivery
Tuesday 28/05/2024
11:30 - 15:30

Ik natuurlijk blij, eindelijk komt er schot in de zaak.
Ik werkte vandaag van thuis uit, mijn bureau is aan de straatkant met een groot raam dus ik zie het als er een camionette voor ons huis stopt. Meestal sta ik al aan de voordeur klaar voordat de pakjesleverancier nog maar de kans heeft om aan te bellen.

Niets of niemand gezien of gehoord. Rond 18u30 kijk ik nog eens naar de tracking om te zien of de leverdatum niet veranderd is naar morgen.

Zie ik daar doodleuk staan:
28/05/2024
17:32 Delivery Attempted
We were unable to deliver your parcel. It’s on the way to a secure UPS Access Point™ location for pick up.
Brussels, Belgium

En vlak daarna
28/05/2024
17:34 Delivered to UPS Access Point™
Brussels, BE

Nu, van hier naar Brussel (op het eerste zicht het dichtstbijzijnde UPS pickup point daar) is het, zonder file, 56 minuten rijden, geen 2.

Gelukkig kon ik verder klikken en zag ik het adres van het pick up point waar het geleverd was. Een weerzinwekkende 66m van mijn voordeur. Ik kon van aan haar voordeur ons huisnummer zelfs zien.

Ik heb het uiteindelijk zaterdag pas nodig, maar toch....

Maar hoe f*cking lui kunt ge als UPS bezorger zijn om niet eens de moeite te doen om ergens aan te bellen om het pakketje dan 66m verder af te leveren in een obscuur "pick up point". Dat was een gewoon rijhuis waar de sigarettenwalm me tegemoet kwam toen ze de deur opendeed. Diene bezorger moest daar evengoed aanbellen.

Wij krijgen hier geregeld pakketjes, 2 ADHD'ers die zwaar geneigd zijn tot impulsaankopen is geen goede combinatie...

De bezorgers van Bpost, PostNL, DPD, DHL,... Leggen ons pakketjes steeds op een veilige plaats. Dikwijls zelfs zonder aanbellen gaan ze dat al standaard daar gaan leggen. Ik zie ze af en toe op onze oprit passeren als ik naar TV aan het kijken ben. Ze zwaaien dan eens en ik steek m'n duim op.

En 90% van de tijd is hier iemand thuis.. (we werken beiden 3 dagen per week van thuis, en m'n vrouw eigenlijk sinds Corona quasi full-time).

"Mensen" die gans hun huishoudelijk afval in de openbare vuilnisbakken droppen tot het uitpuilt.

Verleden week toch eens goed innerlijk gelachten toen aan de zoon zn school net hetzelfde voorgevallen was ,maar de dommerik wss een rekening met zn adres erop vergeten was.

Stadswerkers waren het aan het leegmaken na een melding.

Hoop de die een dikke vette gasboete krijgt

Ik zie hierachter tweewekelijks een (van de) vrijwilligster(s) rondgaan die zwerfvuil opruimen. Het is ongelooflijk hoeveel zakken die telkens bijeen krijgt. Toevallig ook eens een keertje mee staan praten en het is echt hopeloos, zei ze.
De mooimakers? Ook een tijd hier gedaan. Maar het is triestig dat je u moet bezighouden met andermans vuiligheid opkuisen, lekker makkelijk ook voor die leegaards die alles overal weggooien.

Vergelijk dat eens met Scandinavië.

Ik vind dat allemaal maar rare opmerkingen... Zeker gezien de post waar het mee begon: als je wéét dat je niet gaat thuis zijn, laat je het toch op een postpunt leveren?

Niet alleen dat, maar het is duidelijk niet besproken of afgesproken met de buur. Waarom zou je het dan wel bij die buur laten leveren? Oké, de post houdt niet altijd rekening met je voorkeur, maar daar ging het hier duidelijk niet om. Als ik nog nooit met m'n buur gesproken heb daarover, zou ik nog niet dùrven om aan te vinken "leg maar bij de buren". Waarom ook?

Trouwens, in een appartement moet ik te pas en te onpas opendoen omdat de postbode alle bellen even uitprobeert om te zien of er niemand opendoet. Dan ga ik ook niet tekenen voor ontvangst als er niks voor mij bij zit, hoor. Ik ga het zelfs niet aannemen, want voor je het weet kun je zelf Antwerpen X.2 spelen.

Vind je dat nu echt rare opmerkingen? Het lijken we eerder natuurlijke reacties.

Ik lees niet dat de buren met opzet pakjes laten leveren bij Mac, maar dat de postbode het komt vragen. Dat is niet ongebruikelijk op plaatsen waar geen "veilige plaats" ter beschikking is. Hier in het dorp worden pakjes gewoon aan de voordeur geplaatst maar ik begrijp dat dat in een grootstad geen optie is.

Er zit gewoon te weinig informatie in de post om slechte intenties te concluderen. En dan geef je met een rant inderdaad een verzuurde indruk

Terug
Bovenaan