Je ergernissen van vandaag - Deel 2

sommige mensen op de trein, waarom zelfs.
ik zit 20 minuten ver in een 3u durende treinreis.

1. er zit ene met geluid op speaker tiktok chaos te bekijken.
2. doe stapt af, komt er een oudere dame in de plaats zotten die precies belspellekes op haar gsm zit te kijken. geluid ook op speaker.
3. oudere man zonder gebit komt achter die madam zitten en smekt elke halve minuut. terwijl em ne sudoku aan het oplossen is met een pen die precies elke minuut geluid moet maken.

( ik had die ajuinensoep niet moeten eten voor ik vertrok )

:unsure:

Toen ik met de trein ging enkele jaren terug heb ik met een top noise canceling headphone gekocht. Beste investering ooit!

Is uw syndicus zelf ook eigenaar? Want ik ben zelf ook eigenaar van 1 van de appartementen (+ ik ben bewoner) en dat maakt toch wel een verschil uit.
Ik kan zo'n stemming zelf een beetje beïnvloeden omdat ik alle eigenaars goed ken, ik er goed mee overeenkomt en ze mij ook vertrouwen.

Ik irriteerde mij als eigenaar ook aan de parlofoon / videofoon die het niet meer deed.
Goedkoop was dat natuurlijk wel niet om dat te vervangen (2400 balletjes) maar versleten = versleten.

Dat ik hier zelf woon is ook handig voor de huurders. Als er een probleem is kunnen ze ook gewoon aanbellen. Al zal ik ze soms wel doorverwijzen naar de eigenaar (dat is altijd het eerste aanspreekpunt).
Nee, onze syndicus is geen eigenaar van een appartement hier. Een buitenstaander die rentemeester is en beheerder was.
Hij is van meerdere gebouwen de syndicus, wat niet af zou mogen doen aan de kwaliteit van zijn diensten.
Momenteel nog geen antwoord van onze huidige beheerder, ik wacht nog even af.

Nee, onze syndicus is geen eigenaar van een appartement hier. Een buitenstaander die rentemeester is en beheerder was.
Hij is van meerdere gebouwen de syndicus, wat niet af zou mogen doen aan de kwaliteit van zijn diensten.
Momenteel nog geen antwoord van onze huidige beheerder, ik wacht nog even af.
Je weet pas of een syndicus goed of slecht is 'bij problemen' hé.
Zolang het maar is om geld binnen te rijven zijn ze allemaal wel goed.

Deze madam gemaakt met AI die me blijft achtervolgen op FB.
Al meer dan 20 accounts geblokkeerd die deze rommel spammen. En in de reacties allemaal boomers die er in trappen.
Ik kan toch niet de enige zijn die hier niet vanaf geraakt?

gXICpzc.png

Deze madam gemaakt met AI die me blijft achtervolgen op FB.
Al meer dan 20 accounts geblokkeerd die deze rommel spammen. En in de reacties allemaal boomers die er in trappen.
Ik kan toch niet de enige zijn die hier niet vanaf geraakt?

gXICpzc.png
Er bestaan ergere dingen in het leven. 😍

Gisterenavond 2 afspraken in het Antwerpse, mijn laatste afspraak was wel erg laat gedaan (rond 22u45), ik zeg nog bij het vertrekken "het voordeel is dat er op dit moment geen file meer is", nadat die mensen zeiden "amai, dat zijn ook wel lange dagen voor u hé".

Waren ze toch wel niet aan het werken aan de Kennedytunnel zeker, alle verkeer in beide richtingen moest door 1 tunnel. Half uur file tot gevolg en pas thuis om 00u10... En was al aan het werken van 9u 's morgens, dat is nu wel een heel erg lange werkdag me dunkt.

Laatst bewerkt:
Mijn broer die letterlijk geen fuck geeft om zijn 6m oude neefje. Laatste keer gezien bij nieuwjaar waarbij het kind gewoon doodgenegeerd werd en het enige wat hij sindsdien gevraagd heeft is waarom hij niet meer op Netflix kan.
Het kán nóg erger. De keren dat mijn vader zijn eerste kleinzoon heeft gezien kan ik op 1 hand tellen, t.t.z. via videobellen. Hij heeft ‘m nooit in levende lijve gezien. 2e kleinzoon heeft hij zelfs niet eens gezien, noch in ‘t echt, nog op foto/video.
Nuja, niet dat hij ooit echt naar mij heeft omgekeken dus echt verbazingwekkend is het niet. Intussen is hij in november overleden en vond hij het nodig om mij expliciet te onterven in zijn testament.

Het kán nóg erger. De keren dat mijn vader zijn eerste kleinzoon heeft gezien kan ik op 1 hand tellen, t.t.z. via videobellen. Hij heeft ‘m nooit in levende lijve gezien. 2e kleinzoon heeft hij zelfs niet eens gezien, noch in ‘t echt, nog op foto/video.
Nuja, niet dat hij ooit echt naar mij heeft omgekeken dus echt verbazingwekkend is het niet. Intussen is hij in november overleden en vond hij het nodig om mij expliciet te onterven in zijn testament.
Het kan nóg erger. Hetzelfde + mijn moeder heeft mij en mijn broer ook onterfd ten voordele van de kinderen van haar nieuwe partner.

Het kan nóg erger. Hetzelfde + mijn moeder heeft mij en mijn broer ook onterfd ten voordele van de kinderen van haar nieuwe partner.

Kan je een kind volledig onterven?​

Vaak lezen we dat je een kind niet volledig kan onterven. Dit klopt, maar er is een nuance. Je kan als ouder “formeel” je kind onterven door dat zo te bepalen in je testament. Of door te veel te schenken aan andere personen. Als het benadeelde kind - bij het afwikkelen van de nalatenschap - ervoor kiest om het daarbij te laten, dan is het kind effectief onterfd. Wil het kind daarentegen zijn rechten laten gelden? Dan kan dat met een ‘vordering tot inkorting’ bij de rechtbank. Wat je te veel hebt geschonken of via een testament hebt nagelaten aan anderen, wordt dan gekortwiekt zodat het benadeelde kind zijn minimum erfdeel krijgt. Met andere woorden: je kan een kind niet volledig onterven… tenzij hij of zij daar zelf geen graten in ziet. Belangrijk om te weten is dat kinderen die benadeeld zijn en hun minimaal erfdeel willen opeisen niet genieten van een automatische bescherming: De kinderen die menen dat hun minimum erfdeel is aangetast, moeten tot een minnelijk akkoord komen met de andere erfgenamen of een procedure starten.

Voorlaatste dag op vakantie, en bijna de chalet in brand. De kabel van mijn muis was per ongeluk op een brandende kaars 'gedraaid', en vloog meteen in brand. Tegen dat we het gezien hadden was al de helft van de kabel opgebrand en stond het tafelkleed ook al in lichterlaaie.

Was een redelijk dure gamingmuis van nog maar 3 maanden oud. :mad:

Gisteren in een gesprek met een jongere collega nog eens de zin "het internet bestond toen nog niet" moeten boven halen.
way to make me feel old.

sommige mensen op de trein, waarom zelfs.
ik zit 20 minuten ver in een 3u durende treinreis.

1. er zit ene met geluid op speaker tiktok chaos te bekijken.
2. doe stapt af, komt er een oudere dame in de plaats zotten die precies belspellekes op haar gsm zit te kijken. geluid ook op speaker.
3. oudere man zonder gebit komt achter die madam zitten en smekt elke halve minuut. terwijl em ne sudoku aan het oplossen is met een pen die precies elke minuut geluid moet maken.

( ik had die ajuinensoep niet moeten eten voor ik vertrok )

:unsure:
Ik neem eens per week de trein en heb bovenstaande vaak voor. Ik zeg dan gewoon vlakaf of ze geen koptelefoon of oortjes kunnen gebruiken. 4/5 zet het geluid uit, 1/5 begint verongelijkt te doen of te schelden. Worth it tho.

Ik dien een paar weken geleden klacht in bij de politie omdat er zo'n Pools bouwbedrijf hier altijd de laadplaatsen inpalmde met hun niet-elektrische bestelwagens.

Nu mailt de wijkagent dat bedrijf met mijn klacht en mij in CC... Snitches get stitches :unsure:
Hoe lomp zeg.

Ik dien een paar weken geleden klacht in bij de politie omdat er zo'n Pools bouwbedrijf hier altijd de laadplaatsen inpalmde met hun niet-elektrische bestelwagens.

Nu mailt de wijkagent dat bedrijf met mijn klacht en mij in CC... Snitches get stitches :unsure:
Hoe lomp zeg.
Toch een serieuze beroepsfout van die wijkagent. Is 1 van de dingen waar ze toch serieus op hameren.

Klacht indienen, is schending van privacy.

Mijn ergernis: ik kom de rotonde genaderd, oude boomer met zijn mercedes C200 (is dit niet dé boomerauto...?) vertraagt gewoon op het rond punt dat hij ah nemen is...denkt dat ik ga oprijden.

Ik doe teken van gast rijdt voort GE ZIT OP EEN ROND PUNT. Echt waar als ge zo maar de verkeersregels kent, blijft dan thuis he.

Terug
Bovenaan