Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ze hebben de straat vernieuwd en 4 parkeerplaatsen voor gehandicapten geplaatst. Die staan élke dag vol met bewoners van de straat die geen kaart hebben.

Ik woon in een doodlopend stukje van de straat, er is ruimte voor zo'n 5 wagens te plaatsen dus pak dat da 25m lang is. Élke dag komen de laatste buren er aangevlamd da het niet meer schoon is. Vorige keer iets van gezegd maar dan is het "wollah waarom maakt gij probleem van niets".

/rant

Nu ik de hetze lees over het programma 'Back To Reality' met Natalia en Astrid moet ik onmiddellijk denken aan mijn favoriete song uit de '90s, Pulp - Common People

De tekst is 25 jaar na datum nog brandend actueel.

Oh, rent a flat above a shop
And cut your hair and get a job
And smoke some fags and play some pool
Pretend you never went to school
But still you'll never get it right
'Cause when you're laid in bed at night
Watching roaches climb the wall
If you called your dad he could stop it all, yeah

You'll never live like common people
You'll never do what ever common people do
Never fail like common people
You'll never watch your life slide out of view
And then dance, and drink, and screw
Because there's nothing else to do

Dat vat eigenlijk al dat soort programma's kort samen : arm zijn is meer dan geen geld hebben, dat is ook geen connecties hebben om uit de miserie te geraken, en vaak geen enkel uitzicht om uit de miserie te geraken.
Eens enkele dagen acteren alsof je arm bent doet je helemaal niet beseffen of begrijpen in wat voor omstandigheden mensen aan de onderkant van de maatschappij leven, zonder enige hoop op beterschap.

Dus een echte ergernis, daarvan zitten profiteren.
Hey maar ze gaan ook in de volgende afleveringen echte arme mensen ontmoeten. Wauw.

Hebben Karen Damen en James Cooke jaren geleden al niet iets soortgelijks gedaan? (tot grote ergernis van Xander De Rycke die zelf in armoede is opgegroeid)

Chantagepraktijken op mijn vrouw haar werk.

Sinds januari zijn de bus regelingen dus veranderd, zoals iedereen weet.

Mijn vrouw is hierdoor een kwartier "te vroeg" op haar werk,
en s'avonds mist ze steevast net haar bus (bus vertrekt om 17.58 uur, en ze moet tot 18.00 werken).

Ik had gezegd tegen haar dat ze met haar leiding gevende moest praten, en vragen of ze smorgens een kwartiertje vroeger mocht beginnen, en savonds een kwartiertje vroeger mocht stoppen.
(ze kan perfect haar werk zo plannen). Was geen probleem.

Echter , van de eerste keer dat die bazin slecht gezind was (vorige week dus), zei ze tegen mijn vrouw:
"als het zo zit, begin maar terug op tijd zoals in uw contract staat, en terug tot 18.00 stipt" . Want de verzekering kan moeilijk doen bij een eventuele aanrijding .... :rolleyes:
Met gevolg dat mijn vrouw nu pas om 18.28 de bus kan nemen, en om 19.00 thuis komt dagelijks, en dan nog eten moet klaar maken (ik kan niet koken, en ze wil ook per sé haar eigen potje koken).

Ik haat dat dus, zo'n mensen die van het minste terug grijpen , en afspraken ongedaan maken, om toch maar een stok hebben om mee te slaan.
Zit zelf in de HRM, je kan perfect een contract aanpassen (wijziging uurrooster), maar ja...
Als je zelf in de HRM zit, zou je toch perfect moeten verstaan dat je vrouw pech heeft en dat ze maar mag stoppen met werken op m 18u en dan de bus van 18u28 moet nemen?

Wat is trouwens een kwartier te vroeg op je werk zijn? Is dat niet gewoon mooi op tijd zijn?

Ik heb het niet volledig gezien, maar ik snap de heisa rond dat programma niet goed hoor.

Natuurlijk is armoede veel complexer, maar er wordt toch nergens gepretendeerd dat het de armoederealiteit benadert? Ik vind het eerder uitlach-TV tov twee luxe-popjes.

Xander De Rycke is een gefrustreerde zagevent.

Ik heb het niet volledig gezien, maar ik snap de heisa rond dat programma niet goed hoor.

Natuurlijk is armoede veel complexer, maar er wordt toch nergens gepretendeerd dat het de armoederealiteit benadert? Ik vind het eerder uitlach-TV tov twee luxe-popjes.

Het is al goed Astrid (Bryan) :oi22:

Astrid Coppens en Natalia stappen samen met hun kids uit hun luxeleven om een maand lang het leven van een alleenstaande, werkende mama te leiden.

En als je dan zelf een alleenstaande moeder bent of gewoon arm bent en je ziet een BV wat janken over haar vloer die mottig is snap ik wel dat je in uw gat gebeten bent.

Terug
Bovenaan