Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nee, bij KBC kan je dat aan een automaat. Eerst iets via de app aanvinken en daarna binnen 4 uur naar een KBC-automaat gaan om een nieuwe in te stellen. Ik vrees dat ik enkele dorpen verder moet gaan zoeken naar een KBC-automaat.
Dat is het eerste dat ik daarvan hoor, maar ik ben dan ook nooit klant geweest bij KBC. Bij zo'n neutrale ga je dat volgens mij ook moeten doen door eerst je huidige pin in te vullen.

Met al die verdwijnende bankautomaten ... kan je in zo'n neutraal automatenkantoor ook de pin van je mastercard wijzigen? Bij online bestellingen moet ik die nooit gebruiken, maar ik ben de pincode vergeten en zou die wel eens kunnen nodig hebben bij betalingen aan de kassa.
Welke bank? Meeste banken bieden via de app aan dat je je pincode kan bekijken.

Edit: KBC dus, je kan je pincode gewoon checken in de app dus. VraAg HeT aAn KatE

Welke bank? Meeste banken bieden via de app aan dat je je pincode kan bekijken.

Edit: KBC dus, je kan je pincode gewoon checken in de app dus. VraAg HeT aAn KatE
Kate stuurt me naar de KBC-bankautomaat. Het is niet superdringend, want voor de meeste betalingen met die kaart moet ik mijn pincode niet gebruiken, maar dan zoek ik eens waar die automaten zoal staan en dan plan ik dat eens in.

Kate stuurt me naar de KBC-bankautomaat. Het is niet superdringend, want voor de meeste betalingen met die kaart moet ik mijn pincode niet gebruiken, maar dan zoek ik eens waar die automaten zoal staan en dan plan ik dat eens in.

Je mag zeker naar het kantoor gaan hiervoor, maar je kan het ook gewoon bekijken via de app, ik ben blijkbaar slimmer dan Kate!:

onderaan mijn kbc -> onder betaal middelen zie je je kredietkaart, klik erop -> drie puntjes rechtsboven klikken beetje scrollen en dan klikken op "pincode beheren" -> eerste optie is "pincode bekijken".

Je mag zeker naar het kantoor gaan hiervoor, maar je kan het ook gewoon bekijken via de app, ik ben blijkbaar slimmer dan Kate!:

onderaan mijn kbc -> onder betaal middelen zie je je kredietkaart, klik erop -> drie puntjes rechtsboven klikken beetje scrollen en dan klikken op "pincode beheren" -> eerste optie is "pincode bekijken".
Dan heb je een andere versie van de app. Ik kan daar kiezen tussen Pincode deblokkeren en Nieuwe pincode kiezen.

Nee, bij KBC kan je dat aan een automaat. Eerst iets via de app aanvinken en daarna binnen 4 uur naar een KBC-automaat gaan om een nieuwe in te stellen. Ik vrees dat ik enkele dorpen verder moet gaan zoeken naar een KBC-automaat.
Voor zover ik weet hebben de meeste banken, waar je geen geld meer kan afhalen, wel nog een automaat staan waar je betalingen kan uitvoeren.
Misschien is het mogelijk om deze automaat ook voor jou probleem te gebruiken?

Voor zover ik weet hebben de meeste banken, waar je geen geld meer kan afhalen, wel nog een automaat staan waar je betalingen kan uitvoeren.
Misschien is het mogelijk om deze automaat ook voor jou probleem te gebruiken?
Als de app uitdrukkelijk zegt dat ik een KBC-automaat moet nemen, zal ik dat wel voor waar aannemen. Ik zal er dus gebruik van maken als ik daar eens in de buurt ben.

Wat ook klote is is dat ge bij sommige banken geen geld kunt afhalen met uw smartphone. Dat zou ge toch mogen verwachten tegenwoordig.

Openbare melding
De discussie over al dan niet met elektronische middelen kunnen betalen was interessant genoeg om af te splitsen.

Jullie kunnen hem hier terugvinden:

Geen idee of het een glimlach of ergernis is, maar ik kom blijkbaar van onder een steen gekropen. Ik dacht dat ´sommelier´ een hobby was, ik wist niet dat dat een beroep was.

Als ´alcoholkenner´ een beroep is waarom bestaan er dan geen wietsommeliers?

Mijn buurman die 's avonds laat en in het holst van de nacht, zelfs in putteke winter, luid op zijn terras staat te bellen. Naast mijn slaapkamervenster. Met de andere op speaker, uiteraard. Wat heb je in godsnaam om half 3 's nachts te vertellen dat blijkbaar een halve wijk mag horen?

Ik heb zelf 2 kinderen, 3 en 6 jaar, maar vraag me soms af in wat voor een wereld dat die gaan terecht komen: https://www.hln.be/kapellen/leerlin...t-scholieren-liepen-gehoorschade-op~ab3c5134/

Pure normvervaging
Wel, ik had vroeger een vriend die graag napalm maakte en zelfgemaakte raketten. Dat was wel ... leuk. Een Molotovcocktail was ook "interessant" geweest, maar op de speelplaats terwijl er een hoop andere scholieren rondlopen is toch niet de correcte testomgeving.

Wel handige skills voor het topic of je zelfvoorzienend bent in noodsituaties. Molotovcocktails zijn altijd interessant om raiders op een afstandje te houden.

Ik vind het altijd vreemd dat dit soort dingen dan moeten aantonen dat onze wereld aan het veranderen is. Toen ik jong was, was er ook een kameraad die molotovcocktails onder de brug gooide. Uiteraard niet op een speelplaats en ook niet goed te keuren voor de duidelijkheid. Als je dan ook nog de generaties voor ons hoorde, die staken nog meer uit. De brug in brand steken bijvoorbeeld.

Geen idee of het een glimlach of ergernis is, maar ik kom blijkbaar van onder een steen gekropen. Ik dacht dat ´sommelier´ een hobby was, ik wist niet dat dat een beroep was.

Als ´alcoholkenner´ een beroep is waarom bestaan er dan geen wietsommeliers?
Dat noemen ze een dealer zeker?

Terug
Bovenaan