Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Nu al 2 dagen geen krant in de bus gekregen.
Ale gisteren (donderdag) geen krant, vandaag (vrijdag) deze morgen geen krant, op de middag komt de postbode met de gewone post en steekt een krant in de bus.
Na het uithalen van die krant blijkt dat de krant van gisteren te zijn ipv die van vandaag.
Jij dan naar de gazet bellen om te klagen: ik krijg de krant van gisteren. ik wil hier de krant van vandaag hebben.
Ja meneer, dan moet ge morgen maar eens in uw brievenbus kijken. :unsure:

Mensen de dood toewensen omdat ze hun kachel eens aansteken.

Dat is zowat m'n grootste ergernis van de laatste tijd. Geen verdraagzaamheid en dat continu klagen en zagen.
Het zal wel van alle tijden zijn, maar het valt mij gewoon heel hard op.

Collega's komen toe op 't werk: klagen over de sneeuw. Het heeft een halve dag gesneeuwd. Wow.
Binnenkort komen ze toe en is 't weer van: hoh, 't is toch echt wel veel te warm hé nu.

Sociale media van hetzelfde. Klagen en zagen. Vuurwerk dit, lawaai dat, wegenwerken daar, fijn stof ginter.

Bende fretzakken. Doe er iets aan of zwijgt.

En ja, ik ben mij ervan bewust dat dit topic speciaal daarvoor gemaakt is.
Hear hear.

Ik heb ook ventilatie D, en heb ook is binnensmonds gevloekt toen ik deze iets te laat heb lager gezet bij rookgeur buiten, en er een geurke binnen hangt. Maar komaan.

Die mensen wonen in oude huizen, wat moeten die nu anders doen? Ik zou just hetzelfde doen, die mensen voelen hun eigen er waarschijnlijk al slecht genoeg bij.

Edit: ik spreek over mijn eigen buren die met proper hout stoken ;)

Laatst bewerkt:
Ja dat klopt

- Ik heb dat hier al gezegd: Mijn beste maat van vroeger was "gendarme". Dat waren toen andere tijden.
- Mijn moeder werkte op de ijsbaan in Heist Op Den Berg waar de politie regelmatig een pint kwam drinken tijdens de diensturen. Idem dat waren andere tijden. Anno 2024 zou heel dat korps asap geschorst worden.
- Ik ben bekend om sterk te overdrijven maar dat wil niet zeggen dat mijn (overdreven) verhaaltjes zomaar uit de lucht zijn gegrepen of volledig en per definitie onwaar zijn.
- Veel mensen maken ooit wel eens iets mee waarvan je denkt: Serieus? Maar die zaken 'vergeet je' gewoon tot er plots hier iets gepost wordt waar door je denkt: Ah ja. Just! + Het is niet omdat jij nooit niks mee maakt dat het niet kan. De ene wint ook 2 of 3x de lotto terwijl ik deze nooit win. Is het daarom onmogelijk? Ik vind dat mensen te dikwijls vergelijken met zichzelf en als zij het niet / nooit meemaken besluiten: Omdat ik het nooit heb meegemaakt kan of bestaat het niet.
- Dat van die parkeerwachter was deze keer niet eens iets om over op te scheppen maar was mijn post gewoon als reactie op. Meer was het niet.
kan allemaal hoor, maar ik heb u hier al dingen weten posten over mijn vorige en huidige job, dat ik standaard al die vrachtwagen zout bestel als ik u weer zoiets zie posten.
dat zijn toch situaties waar ik dan dagelijks professioneel in sta, en waar ik weet dat de realiteit gewoon anders is.

Hear hear.

Ik heb ook ventilatie D, en heb ook is binnensmonds gevloekt toen ik deze iets te laat heb lager gezet bij rookgeur buiten, en er een geurke binnen hangt. Maar komaan.

Die mensen wonen in oude huizen, wat moeten die nu anders doen? Ik zou just hetzelfde doen, die mensen voelen hun eigen er waarschijnlijk al slecht genoeg bij.

Edit: ik spreek over mijn eigen buren die met proper hout stoken ;)
Als iemand met proper hout stookt is dat gewoon wettelijk ok uiteindelijk.

Maar die redenering dat ze niet anders kunnen met oude huizen en ze zich er waarschijnlijk slecht bij voelen snap ik niet hoor.

Jij dan naar de gazet bellen om te klagen: ik krijg de krant van gisteren. ik wil hier de krant van vandaag hebben.
Ja meneer, dan moet ge morgen maar eens in uw brievenbus kijken. :unsure:
Nee, gewoon via de website doorgegeven dat we de krant niet gekregen hadden (op donderdag voor die van donderdag en op vrijdag voor die van vrijdag, er was geen optie om te melden dat we de krant van donderdag toch nog de vrijdag gekregen hebben)
Vandaag hebben we wel de krant van het weekend gekregen (wel wat laat, maar dat is niet zo erg), dus uiteindelijk enkel die van vrijdag niet gekregen.

Ik was gisteren nog in een paar winkels gaan kijken voor de krant (die van vrijdag dus), omdat ik toch op de baan was, maar nergens hadden ze nig kranten, allemaal uitverkocht omde post blijkbaar bijna nergens kranten had gebracht.

Onlangs brief gekregen van de verplichte digitale water en elektriciteitsmeter. Zonet de afspraak nog kunnen verzetten zodat ik hopelijk thuis ben, anders hebben ze pech. Maar wat een kluchtsite seg, ik begin bijna te twijfelen dat ze het expres doen.

Via desktop is de site precies niet afgewerkt en kan je alleen mits wat fantasie op de 'bevestigen' knop duwen en daarna niets meer. Via smartphone rechtstreeks naar de site gaan werkt niet. Dan maar QR scannen en daarmee kom je op een website waar je je persoonlijke gegevens op moet achterlaten maar er compleet onafgewerkt/in testfase uit ziet. Geen idee hoe personen die iets minder handig zijn met zo'n zaken daar ooit aan uit geraken.

En dan de bevestigingsmail die, als een van de weinigen (Fu Outlook), in de spam terecht komt en nog vraagt om de coronamaatregelen na te leven :unsure:

Iemand enig idee waarop te letten om achteraf niet met problemen te zitten? Want hoe kan ik nu zelf opvolgen of die meter wel tegoei draait? Ik heb toch geen flauw idee hoeveel ik gemiddeld per dag verbruik?

Onlangs brief gekregen van de verplichte digitale water en elektriciteitsmeter. Zonet de afspraak nog kunnen verzetten zodat ik hopelijk thuis ben, anders hebben ze pech. Maar wat een kluchtsite seg, ik begin bijna te twijfelen dat ze het expres doen.

Via desktop is de site precies niet afgewerkt en kan je alleen mits wat fantasie op de 'bevestigen' knop duwen en daarna niets meer. Via smartphone rechtstreeks naar de site gaan werkt niet. Dan maar QR scannen en daarmee kom je op een website waar je je persoonlijke gegevens op moet achterlaten maar er compleet onafgewerkt/in testfase uit ziet. Geen idee hoe personen die iets minder handig zijn met zo'n zaken daar ooit aan uit geraken.

En dan de bevestigingsmail die, als een van de weinigen (Fu Outlook), in de spam terecht komt en nog vraagt om de coronamaatregelen na te leven :unsure:

Iemand enig idee waarop te letten om achteraf niet met problemen te zitten? Want hoe kan ik nu zelf opvolgen of die meter wel tegoei draait? Ik heb toch geen flauw idee hoeveel ik gemiddeld per dag verbruik?
Ivm websites. Ik denk dat dikwijls bij Vlaamse websites.. wie maakt die? 9/10 is da echt brol en/of veel te zwaar waardoor het erg lang duurt en alles door elkaar staat. Dan ben je bijna klaar om te klikken BAM COOKIES ACCEPTEREN ALSJEBLIEFT.

Ergens spieren gebruikt in den onderrug die ik niet kende vermoed ik, voltare helpt een aantal uur maar t gaat niet echt weg de laatste paar dagen.

Morgen wel nog één of twee keer tennissen maar dan maar is fkes weinig actief doen :unsure: .

Het is een zeldzaamheid maar... Het is ECHT te vroeg om op te staan. 😑
Al 3 dagen ziek en dat gaat gepaard met onderbroken nachten. De dochter besloot dat kwart voor 6 een prima tijdstip was om klaarwakker te zijn. En "het is te vroeg, slaap nog maar een beetje" werd hier geïnterpreteerd als: "Roep me om de 5 minuten voor fake "noodgevallen" zoals: ik heb buikpijn/moet plassen/heb water gemorst/..."

Ondertussen is ze aan het zingen en de hond zijn borst als Bongo's aan het gebruiken. 😖

:unsure:Iemand enig idee waarop te letten om achteraf niet met problemen te zitten? Want hoe kan ik nu zelf opvolgen of die meter wel tegoei draait? Ik heb toch geen flauw idee hoeveel ik gemiddeld per dag verbruik?
Voor uw watermeter is het eenvoudig, savonds meterstanden opschrijven, hele nacht geen water gebruiken, smorgens terug opschrijven. Indien cijfers hetzelfde zijn geen verborgen lek(in 99% van de gevallen)

Voor elektriciteit jaarafrekening bekijken en die vergelijken met het gemiddeld verbruik.
Edit: en een Vtest doen

Laatst bewerkt:
Onlangs brief gekregen van de verplichte digitale water en elektriciteitsmeter.
Hier hebben wij niks van brief gehad. Ze hebben gewoon op een dag aangebeld (een onderaanneming van Fluvius), de buurvrouw heeft opengedaan en toen ik thuis kwam hing er een papier aan de voordeur: Bij problemen met de installatie, gelieve de syndicus te contacteren (dat ben ik dus).

Ondertussen hadden ze dus alle digitale meters geplaatst in de kelder (waar alle meters staan).

Ik heb me altijd afgevraagd hoe het komt dat 80% van de mensen in regelrechte idioten veranderen eens ze aan de beurt zijn aan de kassa. 1) ze slaan rustig een praatje met de kassierster 2) da gepingel met muntstukken 3) of zoals vandaag, doorvragen aan de kassierster "dat ze wel degelijk recht hebben op 0,50 EUR korting en over het waarom dit niet in verrekening werd genomen". Wat is er mis tegenwoordig om gewoon met kaart te betalen zonder gezeik om vervolgens direct op te rotten?

Ik heb me altijd afgevraagd hoe het komt dat 80% van de mensen in regelrechte idioten veranderen eens ze aan de beurt zijn aan de kassa. 1) ze slaan rustig een praatje met de kassierster 2) da gepingel met muntstukken 3) of zoals vandaag, doorvragen aan de kassierster "dat ze wel degelijk recht hebben op 0,50 EUR korting en over het waarom dit niet in verrekening werd genomen". Wat is er mis tegenwoordig om gewoon met kaart te betalen zonder gezeik om vervolgens direct op te rotten?
Dat is gewoon het supermarkt-aura dat de hersenen aantast. Begint al bij de parking: heel de verkeersstroom blokkeren want ze willen HIER staan en er gaat iemand wegrijden (die net zijn koffer is beginnen vullen), en DAAR waar er 5 lege plaatsen zijn is het 10 meter verder naar de ingang stappen.

Laatst bewerkt:
Dat is gewoon het supermarkt-aura dat de hersenen aantast. Begint al bij de parking: heel de verkeersstroom blokkeren want ze willen HIER staan en daar gaat iemand wegrijden (die net zijn koffer is beginnen vullen), en DAAR waar er 5 lege plaatsen zijn is het 10 meter verder naar de ingang stappen.
Klopt.
Heb jaren bevoorrading van supermarkten gedaan en de taferelen die je op zulke parkings soms zag :crazy: .
Sommigen verliezen precies hun gezond verstand vanaf ze die parking oprijden.

Klopt.
Heb jaren bevoorrading van supermarkten gedaan en de taferelen die je op zulke parkings soms zag :crazy: .
Sommigen verliezen precies hun gezond verstand vanaf ze die parking oprijden.
Het is opvallend. Zoals dan nog eens stoppen voor de ingang want de partner is het karretje gaan wegzetten en anders moet die wel tien meter terug naar de auto hé. Nee kom we zullen dat spel hier even blokkeren, ik ben toch de enige zonder tijd.

Nu goed dat zet zich verder in de winkel waar de beste plek voor een gesprek of de analyse van de beste tomatenpuree ook het smalste punt is.

Terug
Bovenaan