Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb zo ooit eens een overijverige parkeerwachter geweten. Hij was net bezig boetes uit te schrijven voor al diegenen die hun parkeerschijf vergeten waren. Ik parkeerde dus net voor zijne neus en die mens begint mij meteen op te schrijven om mij te beboeten. :wtf:

Ik stap uit en ik zeg: "Hey meneer ik ben nog maar pas gearriveerd en ik .."
Hij: "Je moet op voorhand je parkeerschijf leggen, dat is te laat meneer! " :unsure:

Ik heb toen eens ferm van mijn oren gemaakt en kwaad gekeken naar die mens en toen was het van: "Allé voor één keertje is het goed".

First world problem :

Video gezien over de Retrotink 4k.

Maar $750 + $75 verzending. Daarboj dan nog eens 25% btw en importheffing.

Het zal niet voor binnenkort zijn.

Kindlief dat niet graag naar school gaat door 1 pester waar de school NIKS mee doet. Enkel in dialoog dat iedereen vriendjes moet zijn.

Maar repercussies nee hoor.. ondertussen een kind dat soms huilend naar school gaat.

Ik zie da mormel soms rondlopen in de nabewaking en dan kookt mijn bloed toch even..

Ik heb zo ooit eens een overijverige parkeerwachter geweten. Hij was net bezig boetes uit te schrijven voor al diegenen die hun parkeerschijf vergeten waren. Ik parkeerde dus net voor zijne neus en die mens begint mij meteen op te schrijven om mij te beboeten. :wtf:

Hij: "Je moet op voorhand je parkeerschijf leggen, dat is te laat meneer! " :unsure:

Ik heb toen eens ferm van mijn oren gemaakt en kwaad gekeken naar die mens en toen was het van: "Allé voor één keertje is het goed".
op voorhand is ook zever he. gij weet niet of gij parkeerplaats gaat vinden in een zone met schijf. en uw tijd begint ook pas te lopen als ge geparkeerd staat.

maar wel vóór ge uitstapt.

116 euro boete door verkeerd geparkeerd te staan tijdens een sollicitatiegesprek én dan nog eens nét naast de job gegrepen te hebben 😕
Mijn eerste dag stage bij de politie kwam ik buiten en had ik ook een boete.

Er passeerde net een vrouw die me zag buitenkomen met mijn rugzak van de politie. Die grimas op haar gezicht waarmee ze het leedvermaak niet kon verbergen staat in mijn geheugen gegrift.

Ik kwam eens buiten bij de bakker en voor ik het wist wandelde er naast mij een parkeerwachter die waarschijnlijk dacht dat hij agent o.i.d. was. Borst vooruit en heel streng. Zonder iets begon hij direct te zagen: 'ge moet uw parkeerkaart leggen, 't is hier altijd hetzelfde, jullie leren het nooit, blablablabla'. En er stak al een briefje tussen de ruitenwisser.

Ik heb die geantwoord dat een 'goeiemorgen meneer' eerst wel op z'n plaats zou zijn. Toen ging hij weer voor de wagen staan om (nogmaals?) het plak op te schrijven. Geen idee wat hij wou bereiken.

Anyhow, dat was mijn wagen niet. Geen idee waarom hij daarvan uit ging, want er stond een hele rij. De slimmen.

Geeft mij maar -10 met volle zon. Zalig!
(Allez als het efkes kan gewoon 24 graden met een fijn briesje)
's Winters -10 met volle zon en in de lente en zomer 24 graden met een briesje en in de herfst mag dat 10-15 graden zijn. Regen liefst 's nachts zodat we overdag genoeg vitamine D kunnen opdoen.

Moet ik daarvoor een ticket laten aanmaken bij de IT Helpdesk?

Allez serieus, dit verhaal kan niet kloppen.

Zelfs de stads/parkeerwachters zijn niet zo lomp, en dat zijn al de achterlijke inteelt neven van de politie.

Allez serieus, dit verhaal kan niet kloppen.

Zelfs de stads/parkeerwachters zijn niet zo lomp, en dat zijn al de achterlijke inteelt neven van de politie.
Mijn inziens was het eerder stoerdoenerij of was hij zo ijverig met het neerschrijven van boetes dat hij niet eens gezien had dat ik daar net geparkeerd was en dacht hij dat ik niet meer achter het stuur zat of zo. Lomp was hij alles behalve. Hij wist goed genoeg dat ..

Ik heb ook uiteindelijk geen boete gekregen.

Vergeet ook wel niet: Ik spreek over iets uit het verleden. Wat anno 2000 gebeurde kan soms wel eens verschillen tov 2024 (bijvoorbeeld) .. just saying.

Laatst bewerkt:
Nu al 2 dagen geen krant in de bus gekregen.
Ale gisteren (donderdag) geen krant, vandaag (vrijdag) deze morgen geen krant, op de middag komt de postbode met de gewone post en steekt een krant in de bus.
Na het uithalen van die krant blijkt dat de krant van gisteren te zijn ipv die van vandaag.

tbh, ik heb hier al vaak "Makila vs de ordediensten" verhalen gelezen waarvan ik denk dat een korreltje zout nog niet de lading dekt.
Ja dat klopt

- Ik heb dat hier al gezegd: Mijn beste maat van vroeger was "gendarme". Dat waren toen andere tijden.
- Mijn moeder werkte op de ijsbaan in Heist Op Den Berg waar de politie regelmatig een pint kwam drinken tijdens de diensturen. Idem dat waren andere tijden. Anno 2024 zou heel dat korps asap geschorst worden.
- Ik ben bekend om sterk te overdrijven maar dat wil niet zeggen dat mijn (overdreven) verhaaltjes zomaar uit de lucht zijn gegrepen of volledig en per definitie onwaar zijn.
- Veel mensen maken ooit wel eens iets mee waarvan je denkt: Serieus? Maar die zaken 'vergeet je' gewoon tot er plots hier iets gepost wordt waar door je denkt: Ah ja. Just! + Het is niet omdat jij nooit niks mee maakt dat het niet kan. De ene wint ook 2 of 3x de lotto terwijl ik deze nooit win. Is het daarom onmogelijk? Ik vind dat mensen te dikwijls vergelijken met zichzelf en als zij het niet / nooit meemaken besluiten: Omdat ik het nooit heb meegemaakt kan of bestaat het niet.
- Dat van die parkeerwachter was deze keer niet eens iets om over op te scheppen maar was mijn post gewoon als reactie op. Meer was het niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan