Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Weet niet wie hier nog van de ajuinenstad is maar zonet vernomen dat Eva, de oude uitbaatster van Café Promille en de Heiligen Gheest van de trap is gevallen en gestorven :(

Rip in peace cafémadam, menig uur aan haar togen versleten. 49 jaar, véél te jong.

Weet niet wie hier nog van de ajuinenstad is maar zonet vernomen dat Eva, de oude uitbaatster van Café Promille en de Heiligen Gheest van de trap is gevallen en gestorven :(

Rip in peace cafémadam, menig uur aan haar togen versleten. 49 jaar, véél te jong.
Ik had het ook al gehoord. Promille was mijn 2de thuis als ik 16 was..😢

Dell Latitude 5520 en Windows 11 is echt een str*ntcombinatie. Vandaag weeral 2x Explorer die crasht en opnieuw opstart als ik gewoon zit te bladeren door wat mappen en een nieuwe tab open. Sjonge jonge.

Ik had sinds juli vorig jaar hetzelfde model maar nog met Windows 10 gekregen. Tot in september want toen was de aan/uit-knop kapot niet meer bruikbaar en kon ik die dus niet meer aanzetten. Een nieuwe aangevraagd bij de IT-dienst, ik ga die afhalen en zie daar sticker vanonder ophangen met Win11. Ik zeg zo 'oei daar staat Windows 11 op'. Mijn diep teleurgestelde blik en lichte zucht toen hij bevestigde dat het zo was, zei wel genoeg.
Alé, vanochtend nog eens zoiets. Gisterenavond mijn laptop van 't werk hier thuis afgesloten. Gewacht tot hij zeker volledig uit was. Vanochtend op kantoor haal ik die uit mijn rugzak, doe ik hem open en zie ik dat die opstaat met nog 1% batterij over. Dat is al de derde keer of zo dat ik dat voorheb. En ik wacht dan nog altijd zeker als ik hem heb afgesloten dat alles uit is.
Ook zoiets dat enkel gebeurt sinds Windows 11 erop staat. Toen ik nog hetzelfde model had met Windows 10, nooit voorgehad.

Alé, vanochtend nog eens zoiets. Gisterenavond mijn laptop van 't werk hier thuis afgesloten. Gewacht tot hij zeker volledig uit was. Vanochtend op kantoor haal ik die uit mijn rugzak, doe ik hem open en zie ik dat die opstaat met nog 1% batterij over. Dat is al de derde keer of zo dat ik dat voorheb. En ik wacht dan nog altijd zeker als ik hem heb afgesloten dat alles uit is.
Ook zoiets dat enkel gebeurt sinds Windows 11 erop staat. Toen ik nog hetzelfde model had met Windows 10, nooit voorgehad.

Hmm, soms als ik mijn windows 10 afsluit (laatste versie), reboot hij heel af en toe.
Als IT'er dat es gegoogeld, kan aan aantal zaken liggen: oa fast startup.
Is blijkbaar een bug die soms voorkomt.

Ik ben hier al meer dan een uur bezig met alles uit de diepvries weg te gooien, omdat degene die afgelopen vrijdag mijne gasketel is controleren de diepvries heeft uitgetrokken.

Benieuwd of ik dit jaar weer mails ga krijgen van een familie die ik totaal niet ken.

Elk jaar opnieuw sinds 2018.

Ben al blij dat ze specifieren wie de nonkel is en wie de tante.

Geen idee wie die mensen zijn. Ken ook niemand uit die recipientenlijst, behalve mijn eigen mailadres natuurlijk. En mijn madam heet niet Isabelle.

Jeeeej, ze zijn me niet vergeten :woohoo:

En ook een mail van een tante Lisette nu.

Ook gehoord😔
Zelfde uitbaatster v lost & stories nu? Vriendin van ons leverde daar het ijs

Ik zit op de bus met mijn gezin naar het vliegtuig. Zon korte transfer op de runway zelf. Mijn 2j zit in zijn pram op de designated spot. Veel mensen uiteraard op de bus maar niet te druk aangezien er genoeg andere bussen zijn. Een 55-60 jarige Italiaan staat naast mijn jongste. En hij houdt zich zo vast aan zon lus ipv paal. Hij hangt er echt aan zoals een klein kind dus met zijn zware rugzak bijna in het gezicht van mijn jongste. Ik zeg beleefd dat hij moet oppassen met zijn zak. Hij zag wss mijn zoon niet en excuseert hem. Bus vertrekt wilt hij de dwaas uithangen en hangt hij echt zon als aap in die lus en duscook met zijn volledige gewicht op mijn jongste. Dan hem gewoon met zak en al naar de andere kant van de bus getrokken. Dan snapte hij wel.

Als iemand.mijn kinderen met opzet pijn doet dan kook ik echt. Ik ben nog ah koken

Je kan het ook zo bekijken :

Joepie eindejaarspremie !!!!!!
41% extra ipv zoals op andere plaatsen 0% extra.

Good for you dat jij dat allemaal normaal vindt.
Anderen hebben andere voordelen, dat hoort nu eenmaal bij een loonpakket.
Ik zie dat het grootste deel van mijn loonpakket verdwijnt onder de vorm van belastingen. De belastingsdruk is te hoog. Simpel

Good for you dat jij dat allemaal normaal vindt.
Anderen hebben andere voordelen, dat hoort nu eenmaal bij een loonpakket.
Ik zie dat het grootste deel van mijn loonpakket verdwijnt onder de vorm van belastingen. De belastingsdruk is te hoog. Simpel

Waarbij sommigen het opdelen naar 2 betaalmomenten (vakantiegeld en eindejaarspremie) zie vb van Duitsland met hun betalingsmomen in juli en december. En zoals het ook bij ons is.
Het is niet overal wettelijk verplicht. In Amerika is het vb niet wettelijk verplicht, al bieden zeer veel, maar niet allen, dit wel aan.
Deze is in België ook niet verplicht :

En door het feit dat niet iedereen in België die verplicht moet krijgen wordt deze dan ook belast zoals een bonus. Deze belastingswijze is inherent verbonden aan dat loonpakket.

Ik ga mij niet uitspreken over de belastingsdruk. Daarvoor is er een andere thread. Desondanks valt het mij op dat iedereen klaagt over de belastingen. Of ze nu 10% belastingen betalen of 60% Iedereen vindt dat ze te veel betalen en dat de belastingsdruk te hoog is.

Maar ik begrijp en respecteer dat het een ergernis is ;).

Ik ga mij niet uitspreken over de belastingsdruk. Daarvoor is er een andere thread. Desondanks valt het mij op dat iedereen klaagt over de belastingen. Of ze nu 10% belastingen betalen of 60% Iedereen vindt dat ze te veel betalen en dat de belastingsdruk te hoog is.

Maar ik begrijp en respecteer dat het een ergernis is ;).

Eeuh , 10% zou ik niet klagen. Ik vind belastingen betalen een normale zaak (tenminste, mochten deze nuttig besteed worden, andere discussie).
Maar 60% is teveel van het goeie, dan vind ik de druk te hoog ja :crazy:

ge betaalt op een heel jaar een pretty vast bedrag inkomenbelasting he. dat ze nu 60% afhouden, is allemaal geld dat ge op het einde van de rit niet meer moet bijleggen?

de premie telt ook als een soort "gift", en die wordt zwaarder belast (maar uiteindelijk krijg je dus waar je recht op hebt)

De typische hoofdpijn na een nachtshift (de derde na elkaar).

En dan het besef dat je heel het weekend vroege shiften hebt. Om dan weer 3 nachten te doen :sleep:

Terug
Bovenaan