Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Voor de 5de nacht op rij amper tot niet geslapen door een bronbemalingspomp die ze op heb binnenplein op zo'n 10m van ons huis opgesteld hebben (enige bewoning op dat hele binnenplein). Mijn vriendin is het huis al uit gevlucht richting haar ouders omdat ze er fysiek en mentaal onderdoor ging vanwege de constante geluidsdruk en het slaaptekort, ikzelf heb echter een contractuele verplichting hier te blijven (huisbewaarder).

Het geluid valt niet te negeren en komt quasi ongehinderd onze woning binnen doordat we overal enkel glas hebben. De bronbemaling is in het kader van werken aan het gebouw waar ik huisbewaarder ben, dus overdag hebben we de geluiden van de werken, 's avonds en 's nachts die pomp. Als ik op mijn werk ben heb ik geen rust en thuis nu ook niet, het gaat 24/7 door en begin er stilaan knettergek van te worden.

Heb continu hoofdpijn, mijn bloeddruk staat hoger dan normaal en voel me opgejaagd. Noise cancelling hoofdtelefoon helpt, maar daarmee kan je niet slapen (en het tegengeluid is ook geluid), heb slaap oordoppen voor zijslapers op maat maar het geluid gaat daar ook gewoon doorheen. Ik zie niet in hoe ik dit zal volhouden de komende maanden (!).

Op zoek naar een tweedehands multivan ter vervanging van de huidige. En wat is het zo te zien moeilijk om iets correct te benoemen op tweedehandssites. Nee, mijnheer de handelaar, een caravelle is niet gelijk aan een multivan. Echt, de benaming staat verdomme in de documenten, je hebt het maar over te typen.

Kerstlijstjes maken, elk jaar een miserie. Ik heb nooit geen gedacht wat ik moet vragen voor kerstmis.

ik heb hetzelfde. maar dan met het verschil dat ze er bij ons half november al mee af komen, op een moment dat ik daar helemaal niet aan denk, maar ge moet dan wel snel iets laten weten, want "ja, dees weekend ga ik erom he"
Ik haat dat uit de bodem van mijn hart. Ik koop niet superveel dingen, maar als ik echt iets wil, koop ik het wel gewoon. Ik ga dat niet opsparen voor een secret Santa lijstje "binnen de x€ hé".

De laatste tijd is mijn lijstje dan ook "geef het aan een goed doel in mijn naam kthxvv", maar dat is dan ook niet goed :rolleyes: .. . alsof die kerstlijstjes niet onnozel zijn, naast het feit dat het u vooral nutteloze rommel oplevert.

Laatst bewerkt:
Ik haat dat uit de bodem van mijn hart. Ik koop niet superveel dingen, maar als ik echt iets wil, koop ik het wel gewoon. Ik ga dat niet opsparen voor een secret Santa lijstje "binnen de x€ hé".

De laatste tijd is mijn lijstje dan ook "geef het aan een goed doel in mijn naam kthxvv", maar dat is dan ook niet goed :rolleyes: .. . alsof die kerstlijstjes niet onnozel zijn, naast het feit dat het u vooral nutteloze rommel oplevert.
Vooral die leuke lijstjes met bedragen van 10-15-20 euro. IK MOET NIKS VAN DIE PRUL HEBBEN?!
En dan komen die stomme antwoorden: 'kies dan iets voor te lachen' :angry:

Ik ben alleszins heel blij dat het bij ons groter kerstfeest ook afgeschaft is. Vroeger was het elk jaar namen trekken, waarbij het dan vaak gewoon iets kopen was van 'het lijstje' en zelf bagger krijgen (ik maakte natuurlijk ook geen lijstje). Alleen de sjaal van mijn meter die draag ik nog.

Het is tijdens corona vervangen door 'een gezinsactiviteit', dus uiteindelijk ga je met twee 'gezinnen' er op uit. Hangt dus wat af wie je trekt, maar wel een stuk aangenamer. Een keertje met de nicht en vriend naar museumnacht, een keertje bij mijn neef thuis eten. Heel gezellig. Bij sommigen zou het misschien minder gezellig zijn omdat er minder contact is, maar dan is dat toch weer een kans om toch eens beter bij te praten.

Voor de 5de nacht op rij amper tot niet geslapen door een bronbemalingspomp die ze op heb binnenplein op zo'n 10m van ons huis opgesteld hebben (enige bewoning op dat hele binnenplein). Mijn vriendin is het huis al uit gevlucht richting haar ouders omdat ze er fysiek en mentaal onderdoor ging vanwege de constante geluidsdruk en het slaaptekort, ikzelf heb echter een contractuele verplichting hier te blijven (huisbewaarder).

Het geluid valt niet te negeren en komt quasi ongehinderd onze woning binnen doordat we overal enkel glas hebben. De bronbemaling is in het kader van werken aan het gebouw waar ik huisbewaarder ben, dus overdag hebben we de geluiden van de werken, 's avonds en 's nachts die pomp. Als ik op mijn werk ben heb ik geen rust en thuis nu ook niet, het gaat 24/7 door en begin er stilaan knettergek van te worden.

Heb continu hoofdpijn, mijn bloeddruk staat hoger dan normaal en voel me opgejaagd. Noise cancelling hoofdtelefoon helpt, maar daarmee kan je niet slapen (en het tegengeluid is ook geluid), heb slaap oordoppen voor zijslapers op maat maar het geluid gaat daar ook gewoon doorheen. Ik zie niet in hoe ik dit zal volhouden de komende maanden (!).
hoofdtelefoon met NC geprobeerd?

Tgoh, onze budgetten zijn niet echt vastgelegd. Ik denk dat een gemiddelde kerstmis mij +- 800 euro kost ofzo voor 6 mensen.

Kerstmarkt Keulen, tram van de P&R en terug.

Op de terugrit raakt mijn broek vast aan een stuk uitstekend ijzer achteraan de fiets van een Duitse vrouw die die meegenomen had op de tram, scheur... die verontschuldigt zich niet eens ****, ik maak de opmerking dat dat wel het minste is wat je kan doen en dat ze moet opletten met dat stuk ijzer aan haar spatbord achteraan... "In Duitsland mag je je fiets meenemen op het OV." Nog ne wite ridder die zich komt moeien...

Levi's van € 100 de vuilnisbak in.

Tr*t.

Het geluid trachten te overstijgen met white noise.

Je zal het wsl wel vrij luid moeten zetten.
(of je speelt het af door uw headset)

Voordeel van white noise is dat het ander geluid vertroebelt en het je slaperig maakt.

bv:

Laatst bewerkt:
Ik vind dat nog wel plezant. En die 25euro vind ik prima. Alleen nog maar goede dingen gekregen. Een goed boek, wat sokken, een bon van €25 voor in de gamma, etc. Goede cadeaus hoeven niet veel te kosten. Ik he vandaag dankzij een familielid warme voetjes gehad!

OT: Veel te veel gegeten en de pizza als afsluiter was er duidelijk te veel aan.

geen bus deze morgen. volgens de app reed die op tijd, maar ik stond daar 5 minuten op voorhand, en toen stond er al iemand te wachten. nadat hij 10 minuten te laat was, dan maar naar de tramhalte gegaan (nog eens 10 minuten wandelen). gelukkig moest de tram aan maar 1 andere halte stoppen, waardoor ik toch nog een trein gehaald heb, en ik nog op tijd op mijn werk was.

Ik vind dat nog wel plezant. En die 25euro vind ik prima. Alleen nog maar goede dingen gekregen. Een goed boek, wat sokken, een bon van €25 voor in de gamma, etc. Goede cadeaus hoeven niet veel te kosten. Ik he vandaag dankzij een familielid warme voetjes gehad!
Klopt.

Voor mijn pa dit jaar een custom druivelaar scheurkalender besteld (je kan zelf tekeningen en mopjes toevoegen).

Ik heb wel 52 dwaze cartoons getekend (elke zondag eentje), dat was wel veel werk :unsure: . Veel geld heeft het niet gekost, wel veel tijd. Maar het is wel met liefde gedaan natuurlijk, en ik weet ook dat hij dat heel tof gaat vinden.

Terug
Bovenaan