Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Op het "gemakje" naar de kerstmarkt

Is blijkbaar een huwelijk.
Verkeersregels zijn nietmeer van tel, dat hier geen ongevallen gebeuren my god

Wel dikke bakken. C63 AMG, M4, G63, RS6..

Usual suspects die uitstappen, Marokkaanse vlaggen, Albanese vlaggen en berber vlaggen

Politie stond erbij en keek erna. Straffeloosheid.

@Silence Heel herkenbaar, hier in Sint-Niklaas is dat in de mooi weer maanden om de haverklap. Politie probeert wel in te grijpen waar kan, ze gaan af op meldingen van burgers.
Dat snap ik soms echt niet, gewoon een patrouille aan het stadhuis waar de stoet vertrek, wedden dat ze zich dan wel gedragen?
Maar ja, ze spreken soms spookrijdende fietsers nog niet aan, onder het mom "we hebben geen tijd".

Nee hij kwam uit zijstraat de hoofdweg proberen op te rijden. Ik reed op hoofdweg en heb moeten uitwijken voor hem,anders vlamde ik op hem.
Hij moest uiteraard wachten tot hij vrij had om hoofdweg op te rijden..

Edit. In zo n gevallen vlam je er beter op?zo leren ze het misschien... ik zou in mn recht geweest zijn toch.
of ge nu in uw recht zou geweest zijn of niet, lichamelijk letsel is toch altijd te vermijden, imo.

Op het "gemakje" naar de kerstmarkt

Is blijkbaar een huwelijk.
Verkeersregels zijn nietmeer van tel, dat hier geen ongevallen gebeuren my god

Wel dikke bakken. C63 AMG, M4, G63, RS6..

Usual suspects die uitstappen, Marokkaanse vlaggen, Albanese vlaggen en berber vlaggen

Politie stond erbij en keek erna. Straffeloosheid.
in Gent zeker? ik denk dat ze juist in mijn straat gepasseerd zijn.

GSM + hoesje besteld. Verzendingen kwamen apart, op zich geen problemen mee. GSM gisteren toegekomen en het hoesje zou normaal gezien voor vandaag zijn.

Daarstraks rond 16u krijg ik een mail dat de aflevering niet gelukt is. Tiens, vreemd, want er is heel de dag iemand thuis geweest. Ik ga vervolgens kijken naar een eventuele reden. Zie ik daar staan: "De voordeur/oprit was niet toegankelijk." :wtf: Ik kan jullie verzekeren dat onze oprit een van de breedste en langste is van heel het dorp. Je kan hier in de breedte minstens een camion + opligger kwijt en dan spreek ik niet over de lengte.

Maw: ze zaten verkeerd of ze hadden geen goesting meer. Fucker.

Hoe meer "moeite" ik doe om de spam tegen te gaan, hoe meer er binnenkomt...

In outlook spam filter al op high gezet.
Alle senders blocked en marked as spam.
Rule opgezet met de titels etc in.

Het blijft maar komen en die rule werkt enkel op de pc, op mijn gsm blijven de spammails komen, de rule haalt ze pas weg als ik outlook op de pc opstart

Het blijft maar komen en die rule werkt enkel op de pc, op mijn gsm blijven de spammails komen, de rule haalt ze pas weg als ik outlook op de pc opstart
Same, ik veeg het gewoon weg en op het einde van de dag markeer ik ze allemaal als ongewenst, maar het is niet dat het veel zin heeft.
En al mijn mails dat ik wel wil zien komen in de spam terecht. Dus mijn spam is nu mijn gewone inbox en mijn inbox is mijn spam geworden. 🙈

Lol, had een lookpers in mijn winkelwagentje staan van Bol.com. was 17,95 (en gratis bezorging)

Had nog niet op bestellen geklikt maar zie vandaag dat de prijs gezakt is naar 15,95. Maar ze lappen er mij nu wel 3 euro verzendkosten bij. Fuckers :lol:

Kan je die rule niet instellen in Outlook online ipv lokaal op je pc?

Mijn officiële mail krijgt nu al maanden allerhande Amerikaanse mails binnen en er staat al geen ‘unsub’ link in de mail. Als je dan naar de zogeheten site klikt, dan bestaat de site zelfs niet. Komen ook van steeds andere verzenders, ik geraak er niet van af.

Eigen ergernis: leerkracht die in het nieuws komt met een uithaal naar een leerling. Het is ab-so-luut niet oké, ik vind dat ook oprecht. Maar die wordt gekruisigd en men vergeet zo graag hoe die gasten echt kunnen tergen. Ik had er begin carrière ene die ‘naar mijn huis ging komen en mijn - toen nog - kat ging vermoorden’. Had ik ook maar een kwart gelijkaardige reactie gehad, ik kon nooit meer aan de slag. Natuurlijk zijn wij ‘ouder’ en ‘moeten wij beter weten’ en ‘worden we daar toch voor opgeleid’ (hahahaha) en vooral ‘kiezen we er voor’. Maar verveelvoudig dat met honderd of meer leerlingen in sommige gevallen … Je kan al eens breken. (Bon, persoonlijke ergernis, het is, vermoed ik, polariserend als onderwerp)

Als ´volwassenen´ terug aan een opleiding beginnen is allemaal goed en wel. Maar m´n frustratie omtrent een deel van de docenten is toch nog steeds gebleven hoor. Die vaste benoemingen moeten dringend worden afgeschaft zodat ze al die onderwijs fossielen eens kunnen buiten zwieren en kansen kunnen geven aan nieuwe docenten die wel met goesting komen werken.

En dan die ivoren toren. Ik word er gek van. Het is ook een constante dat hoe minder belangrijk een vak is, hoe belangrijker die docent zichzelf vind. Maar da´s een coping mechanisme dat je wel vaker tegen komt. En dan één grote circlejerk om elkaar wat relevant te houden.

Constant commentaar op leerlingen omdat ze niet ´in orde´ zijn, terwijl hun eigen leerstof zo verouderd is dat je eerst uren bezig bent met fe filteren en te sorteren. En praktijklessen die op niks, maar dan echt op niks trekken. Maar wel bij het minste commentaar als iemand, die het pas aanleert, fout doet.

En dan wetende dat de helft van die docenten naar het onderwijs zijn gegaan na een burn-out of gelijkaardig. Allemaal goed en wel, maar kom niet de interessante uit hangen om ons iets te leren dat je zelf niet aankon. Bende mongols.

/end rant

Same, ik veeg het gewoon weg en op het einde van de dag markeer ik ze allemaal als ongewenst, maar het is niet dat het veel zin heeft.
En al mijn mails dat ik wel wil zien komen in de spam terecht. Dus mijn spam is nu mijn gewone inbox en mijn inbox is mijn spam geworden. 🙈
Tis erover tegenwoordig...
Maar een nieuw email adres kijk ik ook tegen op...
Kan je die rule niet instellen in Outlook online ipv lokaal op je pc?
De rule staat op "niet enkel op deze pc"
En of ik nu men laptop, vaste pc of laptop van het werk open doe, dan voert hij de rule uit.

Het is precies gwn de android app dat het niet kan

Tis erover tegenwoordig...
Maar een nieuw email adres kijk ik ook tegen op...

De rule staat op "niet enkel op deze pc"
En of ik nu men laptop, vaste pc of laptop van het werk open doe, dan voert hij de rule uit.

Het is precies gwn de android app dat het niet kan
Ik heb zelfs aangeduid dat enkel de goedgekeurde mailadressen in mijn inbox mogen komen en dat helpt ook totaal niks. Sinds dan komen al mijn mails die ik in mijn inbox wil in mijn ongewenste en omgekeerd.

Als ´volwassenen´ terug aan een opleiding beginnen is allemaal goed en wel. Maar m´n frustratie omtrent een deel van de docenten is toch nog steeds gebleven hoor. Die vaste benoemingen moeten dringend worden afgeschaft zodat ze al die onderwijs fossielen eens kunnen buiten zwieren en kansen kunnen geven aan nieuwe docenten die wel met goesting komen werken.

En dan die ivoren toren. Ik word er gek van. Het is ook een constante dat hoe minder belangrijk een vak is, hoe belangrijker die docent zichzelf vind. Maar da´s een coping mechanisme dat je wel vaker tegen komt. En dan één grote circlejerk om elkaar wat relevant te houden.

Constant commentaar op leerlingen omdat ze niet ´in orde´ zijn, terwijl hun eigen leerstof zo verouderd is dat je eerst uren bezig bent met fe filteren en te sorteren. En praktijklessen die op niks, maar dan echt op niks trekken. Maar wel bij het minste commentaar als iemand, die het pas aanleert, fout doet.

En dan wetende dat de helft van die docenten naar het onderwijs zijn gegaan na een burn-out of gelijkaardig. Allemaal goed en wel, maar kom niet de interessante uit hangen om ons iets te leren dat je zelf niet aankon. Bende mongols.

/end rant
Klinkt als een "coping mechanisme" omdat het moeilijk is.

same.
ik krijg mail onder het mom van "nieuwsbrief" van GPBlog. een site die ik vermijd, en sowieso al niet ga inschrijven voor een nieuwsbrief.
dus ik schrijf mij deze morgen uit, met duidelijk vermelding dat ik mij nooit heb ingeschreven, en met de vraag hoe ze überhaupt aan mijn mail gekomen zijn.

deze avond weer een nieuwsbrief mail met de resultaten van de GP.
komaan zeg.

Terug
Bovenaan