Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De Letterenbijlage met Magazine en Weekblad van dS die niet mee in mijn brievenbus is beland. Nu moet ik dat digitaal gaan lezen en dat is stom.

Mijn ochtend aan het besteden aan een opstartles voor afstandsonderwijs op school. Ik vraag me steeds af waarom ik naar die opstartlessen kom. Dat zijn uren die ik niet meer terugkrijg.

We komen het in "de voormiddag" ophalen.

Kunt ge hier weer zitten wachten en de helft van uw geplande dag is om zeep.

Vannacht heeft telefoon de iOS update gehad (nummer 9036 al, dacht ik). Deze morgen blijkt mijn simkaart uitgelogd. Oké, geen probleem, pincode en voila. Maar nu is heel mijn Apple-music bibliotheek weg. Ik had niet zó veel muziek (denk een 800 nummers, dat is in feite vrij weinig denk ik, zeker als ik bedenk hoeveel cd’s ik vroeger had) maar het is toch zuur. Mijn library stond op icloud én op sync, alles wat je normaal moet doen om bij uitloggen of wat dan ook gewoon terug je muziek te krijgen (al moest je dan wel weer alles downloaden en aangezien ik in nummers ipv albums ga is dat ambetant). Nopped de nada. Vraag het aan Apple support ‘kan gebeuren, niks aan te doen’. Ik heb nu weliswaar drie maanden gratis (mijn id is kennelijk ‘nieuw’?) maar ik had wel pas €16 gelegd voor een maand Premium en dat is nu dus weg met normaal nog 25 dagen te gaan en Apple TV dus ook weg want dat zat in die premium en da’s enkel een week op proef. Ik ga vanmiddag wel nog eens de hulp proberen maar voor de moment: Motherfoquers. ☹️

Die #@!#%! Outlook mail. Honderden spam mails op een dag. En hoe meer ik ze als spam aanvink hoe meer er van dezelfde binnen komen.

Oplossing volgens Outlook: bij instellingen van ongewenste post aanvinken dat je enkel wil mail ontvangen van de lijst goedgekeurde adressen.
Resultaat: mails van de goedgekeurde adressen komen in spam terecht en diezelfde 100 kutmails vol spam blijven binnen komen in de inbox.

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat je in 2023 niet gewoon een afzender kan aanduiden als spam en dat die mails dan in dat mapje komen? Dat werkte zelfs beter eind jaren 90 dan nu.

Aja en je moet ze ook blijven markeren als spam zodat Outlook kan leren dat die afzenders spam zijn. Moest ik op dat tempo leren dan kon ik nog niet eens het BUsO aan.
Heb hier een tijd geleden hetzelfde gepost. De hoeveelheid spam dat binnenkomt is de laatste tijd enorm gestegen. Vroeger 1 of 2 per week, nu +10 per dag.

Wel allemaal in de spambox, maar soms komen daar ook ´gewone´ mails in aan dus ik kijk dat dagelijks wel is na. Heel irritant, maar geen zin om overal m´n mailadres te veranderen want zou niet weten waar te beginnen. Net zoals m´n gsmnummer.

Vannacht heeft telefoon de iOS update gehad (nummer 9036 al, dacht ik). Deze morgen blijkt mijn simkaart uitgelogd. Oké, geen probleem, pincode en voila. Maar nu is heel mijn Apple-music bibliotheek weg. Ik had niet zó veel muziek (denk een 800 nummers, dat is in feite vrij weinig denk ik, zeker als ik bedenk hoeveel cd’s ik vroeger had) maar het is toch zuur. Mijn library stond op icloud én op sync, alles wat je normaal moet doen om bij uitloggen of wat dan ook gewoon terug je muziek te krijgen (al moest je dan wel weer alles downloaden en aangezien ik in nummers ipv albums ga is dat ambetant). Nopped de nada. Vraag het aan Apple support ‘kan gebeuren, niks aan te doen’. Ik heb nu weliswaar drie maanden gratis (mijn id is kennelijk ‘nieuw’?) maar ik had wel pas €16 gelegd voor een maand Premium en dat is nu dus weg met normaal nog 25 dagen te gaan en Apple TV dus ook weg want dat zat in die premium en da’s enkel een week op proef. Ik ga vanmiddag wel nog eens de hulp proberen maar voor de moment: Motherfoquers. ☹️
Mja IT en zeker alles wat cloudgedoe is. Eens de cloud de middenvinger geeft.

Het is allemaal mooi als het werkt, en dan heb je dat weer voor vroeg of laat. En die support is gewoon standaardafwimpeling.

(Ik houd daarom het liefst alles toch nog apart bij op een disk, en dubbel als het moet.)

No shave November gefaald hier net, hoe leven mensen met een baard?
haren die richting de lippen groeien en continu in de mond aanwezig zijn, vreselijk.

De jongere variant op no shave november heeft hier ook geen eerlijke kans gekregen (nnn), maar daar begin ik zelf niet aan :unsure:

Er is een grotere kans dat uw disk de geest geeft dan dat de cloud de geest geeft. Dat er iets kan mislopen zoals bij Squid kan idd gebeuren maar normaal gezien kunnen ze relatief makkelijk een backup of de nodige zaken terug activeren. Als je disk kapot is dan wens ik je veel geluk om al je data terug te krijgen

Brandalarm maandag en brandalarm vandaag. Twee keer moet het een leerling zijn die op de knop duwde. Telkens heel die zooi naar een parking twee straten verder en les kwijt. Hopelijk dat ze snel uitvissen wie het was. (Niet ik, nee)

Kan daar een straf aangekoppeld worden zoals uitsluiting school?

Terug
Bovenaan