Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Lol, ik heb hier een zelfstandige loodgieter die bij mij thuis een werk moest uitvoeren vandaag, stuurt die een doktersbriefje...
Dat is dan zelfstandig...
Ah ja jij bent zo'n persoon die toch gaat werken als je ziek bent en zo iedereen op kantoor ook ziek maakt.
Ik begrijp de ergernis maar eigenlijk zou deze er niet mogen zijn. Begrip voor uw medemens is een mooie zaak. Pluk de dag!

Ik kan de toon niet zo goed afleiden uit je bericht, maar ik zou zeggen dat dat net sympathiek is van die loodgieter? Zo hoef jij geen achterdocht te hebben dat hij gewoon zijn kat stuurt.
Ja sympathiek absoluut, maar letterlijk & figuurlijk een foto van het doktersbriefje?

Ah ja jij bent zo'n persoon die toch gaat werken als je ziek bent en zo iedereen op kantoor ook ziek maakt.
Ik begrijp de ergernis maar eigenlijk zou deze er niet mogen zijn. Begrip voor uw medemens is een mooie zaak. Pluk de dag!
Nee, ik heb het over het feit dat hij als zelfstandige een doktersbriefje naar mij stuurt, terwijl ik slechts een particuliere klant van hem ben. Dat gaat mij toch niet aan? Het is alsof hij mij behandelt als zijn werkgever. Straks stuurt hij nog de sociale inspectie op mij af en doet hij alsof hij mijn werknemer is...

Ja sympathiek absoluut, maar letterlijk & figuurlijk een foto van het doktersbriefje?

Nee, ik heb het over het feit dat hij als zelfstandige een doktersbriefje naar mij stuurt, terwijl ik slechts een particuliere klant van hem ben. Dat gaat mij toch niet aan? Het is alsof hij mij behandelt als zijn werkgever. Straks stuurt hij nog de sociale inspectie op mij af en doet hij alsof hij mijn werknemer is...
Mijn gedacht was eerder, stuur de controle arts erop af.

Tegenwoordig moet alles precies op batterijen werken.
Een simpele permanent geplaatste wekkerradio moet nu toch niet op batterijen werken?
Dat staat dan naast mijn bed die batterij op te laden want rechtstreeks op de mains dat is weer teveel werk precies. ik word zot van dat geluid.
Iemand aanraders wekkerradio of wekkerlicht, volledig dimbaar, geluidloos wanneer het op standby staat?

ik gebruik als wekker gewoon een oude gsm
wifi uit, geen sim, dus geen notificaties, niks storen tijdens de nacht.

Iemand aanraders wekkerradio of wekkerlicht, volledig dimbaar, geluidloos wanneer het op standby staat?
Ik heb deze. Volledig dimbaar, maakt niks van lawaai. DAB of FM en er zit een backup-batterij in (zo'n knoopcel batterij) zodat het ding toch nog piept op de wektijd wanneer de stroom is uitgevallen. Kost belachelijk veel voor wat het maar doet maar het ding doet na 10 jaar nog steeds zijn werk.

Een simpele permanent geplaatste wekkerradio moet nu toch niet op batterijen werken?
Dat staat dan naast mijn bed die batterij op te laden want rechtstreeks op de mains dat is weer teveel werk precies. ik word zot van dat geluid.
Ik mis waarschijnlijk iets, maar kan je niet gewoon de GSM die je dagelijks gebruikt ook als wekker gebruiken, eventueel in vliegtuigstand?

Ik mis waarschijnlijk iets, maar kan je niet gewoon de GSM die je dagelijks gebruikt ook als wekker gebruiken, eventueel in vliegtuigstand?
ja, uiteraard.
maar dan heb ik te veel te neiging om als ik 's morgens wakker wordt, die meteen te pakken en de socials te scrollen. wat op zich al niet gezond is, maar dan zit er te snel ook een gat van een half uur (of meer :unsure: ) tussen ontwaken en opstaan
dus om dat te vermijden, ligt mijn dagelijkse gsm in de keuken 's nachts.

1743701930507.png

Ik heb zoiets in de slaapkamer staan en mijn gsm ligt in dat bakske.
Voordeel is dat als de wekker gaat ik moet opstaan om die af te zetten, dan ben ik uit bed en sta ik ook effectief op. Geen doomscrol waardoor mijn hele ochtendplan in de penarie valt
Voordeel 2 is dat ik als ik ga slapen ook niet kan blijven scrollen want dan moet ik terug opstaan dus ik steek die in, kruip in bed en nog geen 5' later slaap ik.

Ik snap het hoor, maar deze kerel vraagt gewoon een wekkerradio op stroom 🤷‍♂️ Er zijn nu eenmaal mensen die hun gsm niet mee de slaapkamer innemen.

Smartphone tablet etc is verbannen hier op slaapkamer. Enkel aparaten met 1 doel. Slaapkamer moet voor mij sensory deprivation kamer zijn.

De meeste wekkers van 25 euro op bol of amazon die op netstroom werken zien er wel wat te kitsch uit, maar heb er nu zo eentje sinds een jaar. Blijkt dat die niet werkt zonder batterij en die heeft wat glitches. :unsure:

Soit, die wekkerradio van misterv gaat het worden.

Smartphone tablet etc is verbannen hier op slaapkamer. Enkel aparaten met 1 doel. Slaapkamer moet voor mij sensory deprivation kamer zijn.

De meeste wekkers van 25 euro op bol of amazon die op netstroom werken zien er wel wat te kitsch uit, maar heb er nu zo eentje sinds een jaar. Blijkt dat die niet werkt zonder batterij en die heeft wat glitches. :unsure:

Soit, die wekkerradio van misterv gaat het worden.
Dus een e-reader bv wel?

Sonos One hier. Een leuk deuntje muziek bij het opstaan... Gekoppeld met Spotify.

Tijdens de winter meestal Soms eens klassiek met piano, op Klara. In de zomer wat anders.

Als het Internet/WiFi om een of andere reden niet werkt is er een back-up geluid.

Het trailer topic in het filmgedeelte dat je om mobile amper openkrijgt omdat die 100 youtube previews moet proberen laden en dan de geest geeft.

Heb hier ook een oude gsm liggen als wekker ,ook geen sim in dus kan er niet mee bellen of dergelijke en die zit gewoon continue aangesloten op de lader (af en toe geeft die wel eens een signaal dat die zijn batterij vol is maar dan is hem stil . ;) )

Heb hier ook een weerstation staan (zo een spel dat binnen en buiten temp weergeeft en dan “raad” welk weer het gaat worden ) en die kan je zelfs instellen als wekker . ;)

Terug
Bovenaan