Mr.Anderson
Well-known member
Idd sad.Rip in peace IceMan![]()

Edit: toch slaag je er altijd in een onnozel brede smile op m'n smoel te toveren met uwe rip in peace altijd.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Idd sad.Rip in peace IceMan![]()

Misschien eens polsen bij de collega's bij wie zij gaan dan ...De ganse nacht meer dan 39 graden koorts gehad, overgeven, keelpijn, ellendig, ziek. Ga ik naar de nieuwe huisarts, word ik enkel vandaag en morgen thuisgeschreven.
Mijn vorige huisarts schreef me ook eens slechts drie dagen thuis bij een longontsteking vorig jaar, ook toen moest ik vrijdag al terug aan het werk. Wat uiteraard ook niet mogelijk was, want ik was zelfs de week erna nog steeds ziek.
En dan zie ik iedereen rondom mij meteen voortdurend een ganse week ziekteverlof krijgen omdat ze eens een snotneus hebben. Maar de zeldzame keer dat ik afwezig ben voor ziekte, krijg ik niet eens tot het einde van de week. En dan heb je ook nog al die mensen die maandenlang en jarenlang thuiszitten wegens burn-outs. Waar vinden zij al die dokters die zo gemakkelijk met ziekteverlof smijten?
Hetzelfde met mijn (zwangere) vriendin. Gaat maandagavond naar de dokter, test positief op corona. Moest ook vrijdag al terug gaan werken. Op dat moment kreeg een van haar collega's meteen twee weken voor een keelontsteking. Maar een zwangere vrouw met corona, drie dagen.

Die wonen verspreid over heel Vlaanderen, dus veel zijn we daar niet mee.Misschien eens polsen bij de collega's bij wie zij gaan dan ...![]()
Dat is niet veel, nee. Maar als je op dag drie nog altijd ziek bent, dan kan je toch opnieuw naar de dokter gaan? Of geeft dat problemen met HR omwille van ziekteverzuim?Die wonen verspreid over heel Vlaanderen, dus veel zijn we daar niet mee.
Ik vraag ook niet om ziekteverlof cadeau te krijgen, maar wel dat het logisch en fair verloopt. Twee dagen ziekteverlof voor de griep, dat is toch absurd?
Inderdaad bij mij duurt dat minstens een week voor ik volledig hersteld ben.Die wonen verspreid over heel Vlaanderen, dus veel zijn we daar niet mee.
Ik vraag ook niet om ziekteverlof cadeau te krijgen, maar wel dat het logisch en fair verloopt. Twee dagen ziekteverlof voor de griep, dat is toch absurd?
Zelfs los van HR, dat is enorm inefficiënt zowel voor de dokter als voor de patient. En dan vragen ze af waarom de wachttijden zo lang zijn....Dat is niet veel, nee. Maar als je op dag drie nog altijd ziek bent, dan kan je toch opnieuw naar de dokter gaan? Of geeft dat problemen met HR omwille van ziekteverzuim?
Zeg gewoon: ik zou het fijn vinden moest je vrijdag ook voorschrijven zodat ik maandag volledig uitgerust terug kan beginnen.De ganse nacht meer dan 39 graden koorts gehad, overgeven, keelpijn, ellendig, ziek. Ga ik naar de nieuwe huisarts, word ik enkel vandaag en morgen thuisgeschreven.
Mijn vorige huisarts schreef me ook eens slechts drie dagen thuis bij een longontsteking vorig jaar, ook toen moest ik vrijdag al terug aan het werk. Wat uiteraard ook niet mogelijk was, want ik was zelfs de week erna nog steeds ziek.
En dan zie ik iedereen rondom mij meteen voortdurend een ganse week ziekteverlof krijgen omdat ze eens een snotneus hebben. Maar de zeldzame keer dat ik afwezig ben voor ziekte, krijg ik niet eens tot het einde van de week. En dan heb je ook nog al die mensen die maandenlang en jarenlang thuiszitten wegens burn-outs. Waar vinden zij al die dokters die zo gemakkelijk met ziekteverlof smijten?
Hetzelfde met mijn (zwangere) vriendin. Gaat maandagavond naar de dokter, test positief op corona. Moest ook vrijdag al terug gaan werken. Op diezelfde dag kreeg een van haar collega's meteen twee weken voor een keelontsteking. Maar een zwangere vrouw met corona, die krijgt maar drie dagen.
Idd... gelijkaardige ervaringen: ik had het geluk om heel weinig ziek te zijn. Als ik dan na 5 jaar zonder 1 ziektedag toch eens geveld was door een zware griep (39.5° koorts) een wrak was, liet ik de huisarts komen op een dinsdag. Het was dinsdagavond 18u tegen dat hij er was, en schrijft mij Di+Woe thuis. Gewoon belachelijk, zeker omdat ik zo goed als nooit ziekteverlof nam. En als het dan al eens gebeurde, was ik vaak al vroeger terug naar het werk dat de einddatum (ja, ik weet het, dat mag eigenlijk niet)..... Schrijf van de eerste keer normale ziekteperiode voor. Wat bij griep gemiddeld toch wel een week is.

20 20 20 regel volgen.De hele dag naar een computerscherm staren is eigenlijk echt niet gezond. Mijn ogen moeten zich dan altijd aanpassen voor verzicht. Als ik daarna op de baan moet en er is verminderde zichtbaarheid (donker/regen) is dat toch altijd wel een risico. Zou eens wat vaker weg moeten kijken van dat scherm.
Ik heb meer problemen met Smartphone terwijl je tv kijkt. Op smartphone zitten en dan iets gebeuren op dat ander scherm waardoor je opkijkt en dan is dat ook even een tijdje aanpassen.De hele dag naar een computerscherm staren is eigenlijk echt niet gezond. Mijn ogen moeten zich dan altijd aanpassen voor verzicht. Als ik daarna op de baan moet en er is verminderde zichtbaarheid (donker/regen) is dat toch altijd wel een risico. Zou eens wat vaker weg moeten kijken van dat scherm.
De hele dag naar een computerscherm staren is eigenlijk echt niet gezond. Mijn ogen moeten zich dan altijd aanpassen voor verzicht. Als ik daarna op de baan moet en er is verminderde zichtbaarheid (donker/regen) is dat toch altijd wel een risico. Zou eens wat vaker weg moeten kijken van dat scherm.
20 20 20 regel volgen.
Every 20 minutes, look up from your screen and focus on an item approximately 20 feet away for at least 20 seconds
Dat heb ik ook gezegd. Maar die weigerde dat ostentatief. Als ik vrijdag nog niet in staat ben terug te werken, dan mag ik zeker terugkeren. En zo mag ik weer een uur in de wachtzaal gaan zitten op vrijdag zodat ze nog een visite voor niets kunnen aanrekenen. Ik veronderstel dan ook dat dat de reden is waarom ze zo weinig voorschrijft. En dan klagen over de werklast.Zeg gewoon: ik zou het fijn vinden moest je vrijdag ook voorschrijven zodat ik maandag volledig uitgerust terug kan beginnen.
Ik spreek dat gewoon uit tegen mijn dokter en dan houdt die daar wel rekening mee.
Ik kan de toon niet zo goed afleiden uit je bericht, maar ik zou zeggen dat dat net sympathiek is van die loodgieter? Zo hoef jij geen achterdocht te hebben dat hij gewoon zijn kat stuurt.Lol, ik heb hier een zelfstandige loodgieter die bij mij thuis een werk moest uitvoeren vandaag, stuurt die een doktersbriefje...
Dat is dan zelfstandig...
Is waar, minder op dit forum zitten.De hele dag naar een computerscherm staren is eigenlijk echt niet gezond. Mijn ogen moeten zich dan altijd aanpassen voor verzicht. Als ik daarna op de baan moet en er is verminderde zichtbaarheid (donker/regen) is dat toch altijd wel een risico. Zou eens wat vaker weg moeten kijken van dat scherm.