Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik heb mij weer serieus gekwetst op training. Het laatste jaar rol ik van de ene blessure in de andere. Lang geleden dat ik mij nog eens 100% voelde en voluit kon gaan.
Herkenbaar.
Dit seizoen nog geen een match kunnen uitspelen...

Is het het jaar teveel/de leeftijd?
Is het de stress/weinig slaap van de verbouwingen?

Al getwijfeld om compleet te stoppen

Herkenbaar.
Dit seizoen nog geen een match kunnen uitspelen...

Is het het jaar teveel/de leeftijd?
Is het de stress/weinig slaap van de verbouwingen?

Al getwijfeld om compleet te stoppen
Vorig jaar in november de zwaarste blessure tot nu toe gehad. Toen dacht ik dat het over and out was. Na 5 maanden revalidatie er terug volop ingevlogen. Mentaal was het zwaar omdat ik dacht dat het fin de carrière was.

Ik denk nog niet aan stoppen. Voorlopig steek ik het op de maand november, waar ik altijd een piek zal hebben.

De coach zei gisteren wel dat ik niet meer van de jongste ben en misschien iets rustiger moet zijn eens in de ring/kooi. Want 't is uiteindelijk altijd daar dat het gebeurd.

Meer dan 24 uur later sinds het zou worden geleverd en nog steeds geen pakket en geen enkele update in de tracking. Ik weet nu dus nog altijd niet wat er met het pakket is gebeurd en waar het is. 🤐
Hopelijk trekt de klantenservice van Zooplus op iets. (Nog eens extra leuk dat ik al terug ziek ben, en erger dan vorige week.)
Het pakket is er vanmiddag dan toch geraakt. (Ik had vandaag als nieuwe leverpoging gekozen, dat kon blijkbaar.)
Blijkbaar had men de vorige dagen toch proberen te leveren, maar door de onduidelijkheid over het busnummer was het niet gelukt. (Wat is het nut van een gsm-nummer ingeven dan eigenlijk?)

Ik heb het even vierkantig gehad met Telecom aanbieders, en Bpost.

Al twee weken zitten we zonder internet door aanhoudelijk geblunder bij Orange. Ik was het zodanig beu, dat ik naar de concurrentie ben gestapt. Namelijk Proximus. Niet dat ik daar hoge verwachtingen had van de klantenservice, maar goed.

Als welkomstgeschenk een TV bij hen gekocht. Die wordt geleverd door... Dynalogic. Dat er nog nooit iemand die firma in brand heeft gestoken, is mij een mysterie. Zodra ik de naam Dynalogic zag, voelde ik de bui al hangen. En jawel hoor. Om een of andere reden, is het huisnummer van mijn leveradres verkeerd. Er staat een cijfertje te weinig. Ik contacteer Proximus, zij zeggen dat het de schuld van Dynalogic is en zij niks kunnen doen. Ik ga naar Dynalogic, zij wijzen met de vinger naar Proximus. Niemand kan het adres aanpassen of correct doorgeven aan de bezorger morgen. Dat is blijkbaar compleet onmogelijk.

Morgen ben ik niet thuis of beschikbaar, dus geen idee wat er nu gaat gebeuren. Ik heb onze oude TV vandaag al verkocht omdat de nieuwe eigenlijk vandaag al geleverd zou worden. Nu is het goed mogelijk dat het weer helemaal in de soep draait en ik hem over een week nog steeds niet heb.

In het verleden ook al telkens prijs gehad met Dynalogic. Al drie keer werd er door hen iets geleverd. Al evenveel keren was de levering onderweg, tot we plots de melding krijgen dat er niemand thuis was. 1 keer heeft het twee weken geduurd vooraleer we uiteindelijk de levering (een koelkast) ontvangen hebben. Om gek van te worden.

De gezouten nootjes van Duyvis.

Dat ze dat vorig jaar ofzo van een potje naar een zakje veranderd zijn als container, tot daar toe. Maar sinds dik een maand geleden merk ik dat de nootjes wat harder geworden waren. En nu deze week 2 zakjes gekocht en in allebei zijn ze nauwelijks gezouten. Normaal moet ik altijd mijn hand effe wassen na die nootjes gegeten te hebben en nu kon ik het letterlijk gewoon afblazen. Ook minder lekker zo.

Ik eet gezouten nootjes enorm graag maar als Duyvis zo verder hun kwaliteit blijft verslechteren, moet ik mss op zoek gaan naar een concurrend merk ofzo.

Nieuwssites die je naar een account dwingen. Ik zal jullie dingen wel op een andere manier lezen.

image.png

Verhuis maanden op voorhand doorgegeven aan Orange. Een dag voor de verhuis krijg je plots bericht dat de afspraak met de installateur geannuleerd werd, zonder reden. Je belt, ze gaan het zo snel mogelijk bekijken en mij de dag zelf nog terugbellen. Een dag later dan maar zelf teruggebeld, want niks gehoord. Ze gaan het op de hoogste prioriteit zetten, en de dag zelf terugbellen! Weer niks gehoord. Dit herhaalde zich nog twee keer. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die me kon vertellen dat het probleem was dat de vorige eigenaar nog een actief abonnement had. Klopte niet, dat was al opgezegd. Ze gingen hem toch nog meteen contacteren!

Niet gebeurd, uiteraard. Uiteindelijk weer zelf mogen terugbellen. Terwijl ze aan het kijken is, hoor ik ze ruzie maken op de achtergrond omdat iemand de verwarming heeft uitgezet. Dan zegt ze dat ze me even on hold gaat zetten terwijl ze het bekijkt. Tien minuten later krijg ik iemand anders aan de lijn. Die valt uit de lucht wanneer ik zeg dat een collega me on hold had gezet om mijn situatie te bekijken. Ik mag het opnieuw allemaal uitleggen. Opnieuw wordt gezegd dat ze het op de hoogste prioriteit gaat zetten. Ik verlies eindelijk mijn geduld, zeker omdat die telefoniste nog begint te discussiëren ook, en uiteindelijk gooi ik de telefoon maar neer en beslis ik om naar Proximus over te stappen.

Ik geef mijn gegevens in via Proximus en de Easy Switch. Daarbij geef ik ook nog 399 euro extra voor een 65 inch tv, die ten laatste donderdag zou geleverd moeten worden. Donderdagavond pas krijg ik mail van Bpost dat het met Dynalogic wordt geleverd op vrijdag. Plots staat mijn adres verkeerd. Ik neem contact op met Proximus, zij zeggen dat ik contact moet opnemen met Dynalogic. Ik ga naar Dynalogic, zij zeggen dat ik contact moet opnemen met Proximus. Ik ga naar Proximus, zij zeggen dat ik naar Bpost moet gaan. Ik ga naar Bpost, zij zeggen dat ik naar Proximus moet gaan. Ik keer terug naar Proximus, zij zeggen dat ze niks kunnen doen.

Om middernacht krijg ik nog een mail dat de levering plots wordt uitgesteld naar zaterdag. Op Bpost heb ik de optie nu om zelf mijn adres te corrigeren. Ik doe dat, maar dat komt precies niet door tot bij Dynalogic. 's Morgens krijg ik plots mail dat mijn verzending geannuleerd is en retour wordt gestuurd naar Proximus. Daarna ontvang ik een andere tracking code waarin staat dat de levering op zaterdag gaat gebeuren met Dynalogic, wanneer we niet thuis zijn. Opnieuw wijzen Proximus, Bpost en Dynalogic naar elkaar, dat ze niks kunnen doen. Niemand weet welk pakket er geannuleerd is, waarom het geannuleerd is, waarom er een nieuwe tracking link is gekomen, niemand kan het huisnummer van mijn adres updaten,...

Ik heb stilaan goesting om iemands hoofd door de muur te slaan. We zitten nu al weken zonder internet, en moeten met een onbetrouwbare Wifi hotspot op onze smartphone van thuis werken. Zo een level van incompetentie heb ik zelden gezien. Dit is nog erger dan de NMBS, De Lijn en Vanden Borre samen.

Dan krijg ik nog een belerende mail van een Proximus medewerkster waarin ze zegt dat "ze mij heeft getrachd (jawel, met een d) uit te leggen dat een klachtenprocedure opstarten 8 tot 10 weken kost en het nog langer duurd (opnieuw met een d) vooraleer ik mijn geld terugkrijg". Waar heeft die het zelfs in godsnaam over? Ik moet helemaal mijn geld niet terug, ik moet gewoon mijn levering krijgen. Ik vroeg simpelweg om mijn correct huisnummer door te geven. Waar halen ze dat personeel eigenlijk vandaan?

Zo, moest even ventileren :unsure:

Verhuis maanden op voorhand doorgegeven aan Orange. Een dag voor de verhuis krijg je plots bericht dat de afspraak met de installateur geannuleerd werd, zonder reden. Je belt, ze gaan het zo snel mogelijk bekijken en mij de dag zelf nog terugbellen. Een dag later dan maar zelf teruggebeld, want niks gehoord. Ze gaan het op de hoogste prioriteit zetten, en de dag zelf terugbellen! Weer niks gehoord. Dit herhaalde zich nog twee keer. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die me kon vertellen dat het probleem was dat de vorige eigenaar nog een actief abonnement had. Klopte niet, dat was al opgezegd. Ze gingen hem toch nog meteen contacteren!

Niet gebeurd, uiteraard. Uiteindelijk weer zelf mogen terugbellen. Terwijl ze aan het kijken is, hoor ik ze ruzie maken op de achtergrond omdat iemand de verwarming heeft uitgezet. Dan zegt ze dat ze me even on hold gaat zetten terwijl ze het bekijkt. Tien minuten later krijg ik iemand anders aan de lijn. Die valt uit de lucht wanneer ik zeg dat een collega me on hold had gezet om mijn situatie te bekijken. Ik mag het opnieuw allemaal uitleggen. Opnieuw wordt gezegd dat ze het op de hoogste prioriteit gaat zetten. Ik verlies eindelijk mijn geduld, zeker omdat die telefoniste nog begint te discussiëren ook, en uiteindelijk gooi ik de telefoon maar neer en beslis ik om naar Proximus over te stappen.

Ik geef mijn gegevens in via Proximus en de Easy Switch. Daarbij geef ik ook nog 399 euro extra voor een 65 inch tv, die ten laatste donderdag zou geleverd moeten worden. Donderdagavond pas krijg ik mail van Bpost dat het met Dynalogic wordt geleverd op vrijdag. Plots staat mijn adres verkeerd. Ik neem contact op met Proximus, zij zeggen dat ik contact moet opnemen met Dynalogic. Ik ga naar Dynalogic, zij zeggen dat ik contact moet opnemen met Proximus. Ik ga naar Proximus, zij zeggen dat ik naar Bpost moet gaan. Ik ga naar Bpost, zij zeggen dat ik naar Proximus moet gaan. Ik keer terug naar Proximus, zij zeggen dat ze niks kunnen doen.

Om middernacht krijg ik nog een mail dat de levering plots wordt uitgesteld naar zaterdag. Op Bpost heb ik de optie nu om zelf mijn adres te corrigeren. Ik doe dat, maar dat komt precies niet door tot bij Dynalogic. 's Morgens krijg ik plots mail dat mijn verzending geannuleerd is en retour wordt gestuurd naar Proximus. Daarna ontvang ik een andere tracking code waarin staat dat de levering op zaterdag gaat gebeuren met Dynalogic, wanneer we niet thuis zijn. Opnieuw wijzen Proximus, Bpost en Dynalogic naar elkaar, dat ze niks kunnen doen. Niemand weet welk pakket er geannuleerd is, waarom het geannuleerd is, waarom er een nieuwe tracking link is gekomen, niemand kan het huisnummer van mijn adres updaten,...

Ik heb stilaan goesting om iemands hoofd door de muur te slaan. We zitten nu al weken zonder internet, en moeten met een onbetrouwbare Wifi hotspot op onze smartphone van thuis werken. Zo een level van incompetentie heb ik zelden gezien. Dit is nog erger dan de NMBS, De Lijn en Vanden Borre samen.

Dan krijg ik nog een belerende mail van een Proximus medewerkster waarin ze zegt dat "ze mij heeft getrachd (jawel, met een d) uit te leggen dat een klachtenprocedure opstarten 8 tot 10 weken kost en het nog langer duurd (opnieuw met een d) vooraleer ik mijn geld terugkrijg". Waar heeft die het zelfs in godsnaam over? Ik moet helemaal mijn geld niet terug, ik moet gewoon mijn levering krijgen. Ik vroeg simpelweg om mijn correct huisnummer door te geven. Waar halen ze dat personeel eigenlijk vandaan?

Zo, moest even ventileren :unsure:
Dit doet me zo hard terugdenken aan een vergelijkbare toestand die ik had zo'n 20 jaar geleden met de helpdesk van Telenet. Ik heb er nog altijd trauma's van.
Ik voel echt met je mee. Je zit in de shit (ook wij hadden toen twee weken geen internet...), je wil geholpen worden, maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Totaal machteloos voel je je op zo'n moment. Dat is dan ook een van de heel zeldzame keren geweest dat ik echt kwaad ben geworden aan de telefoon.

Ik merk ook soms op dat mijn auto 's ochtends niet meer op slot is, dat komt ook omdat de sleutels in mijn broekzak zitten en ik per ongeluk op de ontgrendelknop duw.
En vermits de zijspiegels inklappen als de auto op slot is kan je nu eigenlijk al gemakkelijk zien dat hij niet gesloten is.

En vermits de zijspiegels inklappen als de auto op slot is kan je nu eigenlijk al gemakkelijk zien dat hij niet gesloten is.
Hangt af van merk tot merk. Bij ons in elk geval niet. Spiegels klappen niet automatisch in, daarvoor moeten we lang blijven duwen op sluiten. En als je opent gaan ze niet automatisch weer uit, dat is pas als je het contact start dat ze weer uitklappen.

Kom kom, voor die 2 dagen in het jaar dat het misschien eens sneeuwt. Embrace it!
Het is nog niet eens zo veel. Flinterdun laagje en het meeste is alweer weg. Als het nog eens heel stevig sneeuwt is niets zo plezant als erdoor ploeteren in het bos, maar als je pech hebt is dat op een werkdag en moet je van de Kempen naar Gent voor een of andere vergadering.

In de file staan aan de Kennedytunnel …sta hier nu al 2 uur en half aan te schuiven en moet nog 5 km doen …maar we staan hier dus stil richting Antwerpen komende van Burcht

Terug
Bovenaan