Verhuis maanden op voorhand doorgegeven aan Orange. Een dag voor de verhuis krijg je plots bericht dat de afspraak met de installateur geannuleerd werd, zonder reden. Je belt, ze gaan het zo snel mogelijk bekijken en mij de dag zelf nog terugbellen. Een dag later dan maar zelf teruggebeld, want niks gehoord. Ze gaan het op de hoogste prioriteit zetten, en de dag zelf terugbellen! Weer niks gehoord. Dit herhaalde zich nog twee keer. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die me kon vertellen dat het probleem was dat de vorige eigenaar nog een actief abonnement had. Klopte niet, dat was al opgezegd. Ze gingen hem toch nog meteen contacteren!
Niet gebeurd, uiteraard. Uiteindelijk weer zelf mogen terugbellen. Terwijl ze aan het kijken is, hoor ik ze ruzie maken op de achtergrond omdat iemand de verwarming heeft uitgezet. Dan zegt ze dat ze me even on hold gaat zetten terwijl ze het bekijkt. Tien minuten later krijg ik iemand anders aan de lijn. Die valt uit de lucht wanneer ik zeg dat een collega me on hold had gezet om mijn situatie te bekijken. Ik mag het opnieuw allemaal uitleggen. Opnieuw wordt gezegd dat ze het op de hoogste prioriteit gaat zetten. Ik verlies eindelijk mijn geduld, zeker omdat die telefoniste nog begint te discussiëren ook, en uiteindelijk gooi ik de telefoon maar neer en beslis ik om naar Proximus over te stappen.
Ik geef mijn gegevens in via Proximus en de Easy Switch. Daarbij geef ik ook nog 399 euro extra voor een 65 inch tv, die ten laatste donderdag zou geleverd moeten worden. Donderdagavond pas krijg ik mail van Bpost dat het met Dynalogic wordt geleverd op vrijdag. Plots staat mijn adres verkeerd. Ik neem contact op met Proximus, zij zeggen dat ik contact moet opnemen met Dynalogic. Ik ga naar Dynalogic, zij zeggen dat ik contact moet opnemen met Proximus. Ik ga naar Proximus, zij zeggen dat ik naar Bpost moet gaan. Ik ga naar Bpost, zij zeggen dat ik naar Proximus moet gaan. Ik keer terug naar Proximus, zij zeggen dat ze niks kunnen doen.
Om middernacht krijg ik nog een mail dat de levering plots wordt uitgesteld naar zaterdag. Op Bpost heb ik de optie nu om zelf mijn adres te corrigeren. Ik doe dat, maar dat komt precies niet door tot bij Dynalogic. 's Morgens krijg ik plots mail dat mijn verzending geannuleerd is en retour wordt gestuurd naar Proximus. Daarna ontvang ik een andere tracking code waarin staat dat de levering op zaterdag gaat gebeuren met Dynalogic, wanneer we niet thuis zijn. Opnieuw wijzen Proximus, Bpost en Dynalogic naar elkaar, dat ze niks kunnen doen. Niemand weet welk pakket er geannuleerd is, waarom het geannuleerd is, waarom er een nieuwe tracking link is gekomen, niemand kan het huisnummer van mijn adres updaten,...
Ik heb stilaan goesting om iemands hoofd door de muur te slaan. We zitten nu al weken zonder internet, en moeten met een onbetrouwbare Wifi hotspot op onze smartphone van thuis werken. Zo een level van incompetentie heb ik zelden gezien. Dit is nog erger dan de NMBS, De Lijn en Vanden Borre samen.
Dan krijg ik nog een belerende mail van een Proximus medewerkster waarin ze zegt dat "ze mij heeft getrachd (jawel, met een d) uit te leggen dat een klachtenprocedure opstarten 8 tot 10 weken kost en het nog langer duurd (opnieuw met een d) vooraleer ik mijn geld terugkrijg". Waar heeft die het zelfs in godsnaam over? Ik moet helemaal mijn geld niet terug, ik moet gewoon mijn levering krijgen. Ik vroeg simpelweg om mijn correct huisnummer door te geven. Waar halen ze dat personeel eigenlijk vandaan?
Zo, moest even ventileren