Je ergernissen van vandaag - Deel 2

We gaan, betalen, betaaaaaalen... zo reeds de huidige oppositie.
Er is gewoon weinig zonnigs aan politiek vandaag.

ps. wel liefst een land die even jaren de broeksriem stevig aanspant ipv een failliet land.

gij zijt toch het zonnetje in huis op ne maandag he.
er was niks positiefs aan een algemene woonbonus ongeacht de woning die je kocht. Zeker niet gezien héél veel mensen winst aan hun lening hebben gehad door die woonbonus.

De lening van 150.000 euro die we aangegaan zijn voor aankoop van de woning , heeft ons uiteindelijk, rekening houdend met woonbonus en inflatiegecorrigeerd en met alle hypotheekkosten etc, minder dan 115.000 euro gekost om terug te betalen.

De tweede lening (verbouwing) zal ons zo'n 46.000 euro kosten, een lening van 50.000 euro...

Voor de derde lening (tweede woning) zitten we aan een nettokost van zo'n 230k, voor een lening van 250k. Nog altijd een beetje kwaad dat ik die niet langer heb laten lopen, ging nog meer voordeel opleveren.

er was niks positiefs aan een algemene woonbonus ongeacht de woning die je kocht. Zeker niet gezien héél veel mensen winst aan hun lening hebben gehad door die woonbonus.

De lening van 150.000 euro die we aangegaan zijn voor aankoop van de woning , heeft ons uiteindelijk, rekening houdend met woonbonus en inflatiegecorrigeerd en met alle hypotheekkosten etc, minder dan 115.000 euro gekost om terug te betalen.

De tweede lening (verbouwing) zal ons zo'n 46.000 euro kosten, een lening van 50.000 euro...

Voor de derde lening (tweede woning) zitten we aan een nettokost van zo'n 230k, voor een lening van 250k. Nog altijd een beetje kwaad dat ik die niet langer heb laten lopen, ging nog meer voordeel opleveren.

Het was een mopje he, maar precies niet zo een goei :unsure:

ik snapte eigenlijk niet welke richting je wou uitgaan. Die is hier een ergernis thread hé, je mag je enkel ergeren aan een post, niet lachen :'( :p

Beetje pervers vanuit standpunt van mensen die niet kunnen kopen wegens geweigerde leningen, maar dan wel 900 tot 1000+ huur moeten betalen (en dat dan ook doen voor 10 -15 jaar bvb). Dus idd maar logisch dat dit afgebouwd wordt.

Laatst bewerkt:
Parking -1: vol
parking -2: 1 plaats vrij.
Parking -3: 85 plaatsen vrij.

Hang ik natuurlijk achter iemand die die ene parking op -2 wil :rolleyes:

Maak voort kalf!!! Parking genoeg op min 3.

tijdens de nachtshift politieke discussie gehad met paar collega's.

ik ga niet stemmen zondag. ik zie het nut er niet van in een stad waar Blauw en Rood samenwerken tegen (bestuursgenoot) Groen, en in't publiek geheim een deal hebben met Geel, waardoor het eigenlijk al beslist is. dit terzijde

dus die kerels: wij gaan u verplichten om te gaan stemmen. waarop ik "ja, als gijle mij verplicht om te gaan stemmen, stem ik op de partijen waar gijle tegen zijt, gewoon om contrair te doen tov jullie."

heb ik 2 uur moeten aanhoren waarom Groen een kutpartij is, en dat collega X het met zijn landbouwopleiding het allemaal wel beter weet.
dat kan, ik ben het niet oneens met de mening over Groen, ik ben zeker gene groene, maar het was moeilijk om de kerel ervan te overtuigen.

om dan, als zijne frank ineens gevallen was, te zeggen "ja, maar ik woon aan de andere kant van't land, voor welke partij gij stemt in uw gemeente intresseert me geen hol".

ok, wederzijds, maar waarom moet ik dan per sé gaan stemmen voor die kerel?

Hier word je toch razend van? En dat moet ik dus uitgelegd krijgen aan mensen...

De hele aanvraagprocedure is gesteund op 1) hoe zwaar is je handicap, en 2) waarvoor vraag je budget aan. Stel, je hebt een handicap en woont nog thuis, en je vraagt budget aan om 7/7 in een voorziening te gaan wonen, omdat je ouders de zorg niet meer aankunnen. Vlaamse overheid gaat akkoord: budgetaanvraag goedgekeurd voor €60k, maar je komt op de wachtlijst. Na 5 jaar wachten en intussen amper een tussenkomst te krijgen, is het eindelijk jouw beurt. Op dat moment zijn ze toevallig bezig met een experiment waarbij je voorlopig de helft krijgt (€30k). En dan vragen ze zich af of je daarmee al je zorgnoden kunt bekostigen...

Laatst bewerkt:

Hoe bereken je dat? Ik zou de mijne ook wel willen uitrekenen.

Hoe bereken je dat? Ik zou de mijne ook wel willen uitrekenen.
Maandelijkse afbetaling x aantal maanden dat je lening loopt doen. En daarvan het bedrag dat je minder aan belastingen moet betalen door de woonbonus aftrekken. Zo heb ik het toch gedaan. Ik had daar nog nooit over nagedacht, maar de 250.000 die we geleend hebben, gaat effectief maar 246.000 gekost hebben. Ik heb wel de inflatie niet meegerekend.

Je weet dat na het afschaffen de registratierechten serieus verlaagd zijn? Dus dat bedrag is eerder gewoon dubbel en dik al aan de overheid betaald.

Dat is in de zakken van de eigenaars gegaan. Niet naar de overheid. Daarom was dat ook zo'n dom idee. Op het schokmoment na, dat is in de zakken van de kopers gebleven.

Ik vond dat juist wel een goed idee, voor de eigen woning - niet de investeringswoning. Het was een fenomeen waarbij het voordeel toch al verrekend werd in de prijszetting. Het was ook een voordeel dat niet aanzette om iets te kopen boven uw middelen. En toch ervoor te zorgen dat mensen dat appeltje voor de dorst voorzagen.
En het was een extra middeltje om mensen te belonen om een melkkoe (overdreven uitdrukking) te worden voor de overheid. KI, erfenisrechten, gemeentebelasting,...

Daarnaast was er een bepaalde inkomst voor de overheid. Dewelke door de verlaging van de registratierechten nu wegvallen, een gat in de begroting slaan, en de prijs van woningen niet goedkoper geworden is.
Omdat de prijszetting van woningen nu eenmaal een marktwerking is en enorm veel afhangt van wat mensen ervoor willen en belangrijker KUNNEN geven.

Nu nog afwachten welke ideeën men heeft om die gederfde inkomsten allemaal vandaan te gaan halen. Nodig gaan ze toch zijn...

ING is echt de nagel aan mijn doodskist. Ik heb na mijn beklag vorige week m'n werkende zichtrekening en domiciliëringen overgezet naar KBC. Maar ik heb wel nog altijd een spaarrekening met een redelijk bedrag bij ING.

Plots krijg ik vorige week een nieuwe bankkaart aan, terwijl ik mijn vorige nog maar 4 maanden had en die nog tot 2028 goed was. Anyway, ik stuur de sms om de pincode aan te vragen, krijg ik een sms terug dat die al is opgestuurd. Nogal speciaal, want ik heb niets ontvangen.

Ik probeer nu ING te contacteren en uiteraard blijft die klantendienst bemand door een stel idioten. Of ja, dat zou ik denken mocht ik effectief antwoord krijgen. Ik bel om exact 08:00 en nog krijg ik "het is drukker dan normaal, bel een andere keer". In hun chat krijg ik enkel hun debiele chatbot, vorige keer heb ik pas na 6! uur een antwoord gekregen van een mens.

Tijd om daar gewoon alles weg te halen.

Iemand nog tips voor een bank?

ING is echt de nagel aan mijn doodskist. Ik heb na mijn beklag vorige week m'n werkende zichtrekening en domiciliëringen overgezet naar KBC. Maar ik heb wel nog altijd een spaarrekening met een redelijk bedrag bij ING.

Plots krijg ik vorige week een nieuwe bankkaart aan, terwijl ik mijn vorige nog maar 4 maanden had en die nog tot 2028 goed was. Anyway, ik stuur de sms om de pincode aan te vragen, krijg ik een sms terug dat die al is opgestuurd. Nogal speciaal, want ik heb niets ontvangen.

Ik probeer nu ING te contacteren en uiteraard blijft die klantendienst bemand door een stel idioten. Of ja, dat zou ik denken mocht ik effectief antwoord krijgen. Ik bel om exact 08:00 en nog krijg ik "het is drukker dan normaal, bel een andere keer". In hun chat krijg ik enkel hun debiele chatbot, vorige keer heb ik pas na 6! uur een antwoord gekregen van een mens.

Algemeen denk ik dat de meeste grootbanken in hetzelfde bedje ziek zijn. Al hoor ik over ING nu wel vaak klachten. Anyway, hier bij Fortis en Argenta en eigenlijk nooit problemen mee gehad, al is de meerwaarde tegenover andere banken waarschijnlijk vrij verwaarloosbaar.

Als ik een nieuwe bankkaart krijg is dat altijd met dezelfde pincode als de vorige die vervallen is.

Windows dat uit het niets beslist om ineens mijn bureau-achtergrond te veranderen naar 1 of ander woestijnlandschap waarop je geen enkele shortcut nog ziet staan. Want dat is echt waar ik zat op te wachten :rolleyes:

Windows dat uit het niets beslist om ineens mijn bureau-achtergrond te veranderen naar 1 of ander woestijnlandschap waarop je geen enkele shortcut nog ziet staan. Want dat is echt waar ik zat op te wachten :rolleyes:
Windows 11 en net updates geïnstalleerd toevallig? Was bij mij ook vorige week na een update te installeren.

Windows 11 en net updates geïnstalleerd toevallig? Was bij mij ook vorige week na een update te installeren.

Windows 11. Geen idee of ze updates installeerden, was net nadat ik mijn laptop opgestart heb.

Straks is dat aanpassen van het bureaublad nog 1 van die updates die ze verplicht erdoor duwen :p

Nieuwe broek gekocht. Kwaliteit voor een redelijke prijs.
Zit goed, mooie pasvorm maar... te kort.

Geen probleem: ik bestel een maat langer (29*34 i.p.v. 29*32)

Maar neen hé. Voor alles onder de 31 van middel voorzien we geen langere lengte dan 32" :angry:
En de zoektocht gaat verder naar een ander merk.

Parkeren is toch moeilijk voor veel mensen. Al denk ik dat het vooral 'i don't give a fuck about others attitude is'. Ze zien een plaats en ze rijden erin zonder rekening te houden dat er nog auto's links en rechts van hen moeten kunnen parkeren (én kunnen uitstappen).

Grr

Terug
Bovenaan