Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik offer gerust mijn vakantiedagen en mijn geld op om een corrupte overheid aan te vechten. Dat zouden eens wat meer mensen moeten doen, dan zou onze alomtegenwoordige overheid zich misschien minder straffeloos voelen.
Al gedacht op in de politiek te gaan en uw probleem echt aan te pakken en veranderingen te maken?

Mijn stem heb je!

Rechters zijn toch altijd benoemd door de regering?

En dus is er altijd kans op corruptie.

Zeker in deze case want het was niet alleen exact dezelfde overheid die de rechter heeft aangesteld en die de vergunningsverlenende overheid was (Vlaamse Overheid), meer nog, deze rechter werd exact door dezelfde persoon aangesteld als de persoon die als een keizerin over de vergunning heeft beslist, namelijk Zuhal Demir. Go figure hoe neutraal iemand kan oordelen over een vergunning die werd afgeleverd door uw broodheer.

En als je dan in beroep wil gaan tegen deze beslissing moet je naar de Raad voor Vergunningsbetwistingen. Maar deze Raad mag enkel oordelen over vormelijke fouten, niet over de inhoud. Dat wil zeggen dat er inhoudelijk geen enkele beroepsmogelijkheid is. :wtf:
En Hof van Cassatie is exact hetzelfde: oordeelt enkel over vorm- en procedurefouten. Niet over de inhoud. Dat betekent dat macht van een vergunning geconcentreerd zit bij één en dezelfde persoon, en dat is de minister. De minister Demir, die in deze zaak overigens alle negatieve adviezen volledig genegeerd heeft. Zowel van de betrokken steden en gemeenten, als van de Gewestelijke Omgevingsvergunningscommissie, als van verschillende andere organen. Dat mag allemaal.

Dus terwijl er criminelen vrij rondlopen omdat er er tig mogelijkheden zijn om te gaan procederen op basis van vorm- en procedurefouten, worden er ministriële beslissingen en vergunningen afgeleverd die op geen enkele manier inhoudelijk kunnen aangevochten worden.

Is dit eigenlijk nog een rechtstaat?!

Laatst bewerkt:
Ik offer gerust mijn kinderen hun kans op een papa met iets minder stress op om een corrupte overheid aan te vechten. Dat zouden eens wat meer mensen moeten doen, dan zou onze alomtegenwoordige overheid zich misschien minder straffeloos voelen.

Even aangepast voor u. Wat is die quote ook al weer? "some of you may die, but that's a sacrifice I am willing to make"

Al gedacht op in de politiek te gaan en uw probleem echt aan te pakken en veranderingen te maken?

Mijn stem heb je!
Hij zou inderdaad wel in de huidige politiek passen. Van zodra hij het niet eens is met een beslissing spreken van corruptie, rechters die het probleem zijn, ongefundeerde claims maken. Top politicus.

Hij zou inderdaad wel in de huidige politiek passen. Van zodra hij het niet eens is met een beslissing spreken van corruptie, rechters die het probleem zijn, ongefundeerde claims maken. Top politicus.
Als hij goed aanpakt kan hij president van Amerika (geboren zijn als Amerikaan is een corrupte maatregel) worden en moet er iemand van de BG community zijn naam aanpassen.

Voel je vrij om, naast de persoonlijke aanvallen, ook inhoudelijk te reageren.

Reminder, gelieve het over de ergernis te houden hier.

Indien je het uitgebreid over liberalisme of onze overheid wilt hebben kan je dat doen in P&A.
Indien je uitgebreid wilt grappen en grollen kan dat in Zwam.

Ik heb een brief in de bus gehad van fluvius voor de installatie van digitale meters. Briefdatum 28/06. Ik maak niet elke dag mijn brievenbus leeg maar dat lijkt me toch nog redelijk op tijd.

Ik mag online of telefonisch een afspraak maken, ze werken in onze buurt deze maand. Voor de hele maand geen beschikbare momenten volgens hun systeem.

:wtf:

ook niet als je belt naar dat nummer ?
Want ik had gebeld na een aangetekende zending ontvangen te hebben en dan verplichten ze u om een afspraak te maken binnen de 30 dagen .
Ze geven dan zelf de mogelijke dagen en daaruit mag je dan kiezen .

Afgelopen vrijdag mocht mijne pa naar huis kolen van het ziekenhuis, hij was er bijna 2 weken geweest.
Ze zeiden dat alles terug in ieder was, dat hij terug goed kon eten en opnieuw zelfstandig kon rondwandelen met zijn rollator.
Allemaal leugens bleek snel toen hij weer thuis was.
Eten en zelfs drinken lukte nog steeds niet goed, hij was dus serieus verzwakt.
Zowel zaterdag als zondag is hij gevallen, zaterdag hebben ik en mijn ma hem nog kunnen helpen om op te staan, zondag hebben we het wit-geel kruis moeten bellen om hulp te sturen.
Maandag had mijn moeder de huisdokter doen langskomen en die heeft hem onmiddellijk opnieuw naar het ziekenhuis het gestuurd, hij had zware uitdroging (door bijna niet te drinken) en had totaal geen kracht meer. Niet opnieuw naar het ziekenhuis gaan zou betekend hebben dat hij nog maar een paar dagen te leven had volgens de dokter.
En dat ze hem de vrijdag nooit naar huis hadden mogen sturen, omdat het echt niet kan dat hij toen wel in orde zou geweest zijn om thuis te komen.

Als dit de manier is hoe er in een ziekenhuis met mensenlevens omgegaan word, waarom hebben we dan nog ziekenhuizen nodig? Dit is pure schande!

ook niet als je belt naar dat nummer ?
Want ik had gebeld na een aangetekende zending ontvangen te hebben en dan verplichten ze u om een afspraak te maken binnen de 30 dagen .
Ze geven dan zelf de mogelijke dagen en daaruit mag je dan kiezen .
Ja ik zag dat pas 's avonds dus ik zal vandaag of morgen eens bellen, maar volgens de brief is bellen of de Qr code scannen evenwaardig, dus je zou dan toch kunnen veronderstellen dat je elektronisch een afspraak kan vastleggen.

De aangename huurders van een huis naast ons (nuja nog 1 huis ertussen) zijn al even vertrokken. Daarnet hoor ik wat kabaal, vrouw met twee kinderen staat bloetvoets in haar voortuin. Beetje speciaal maar leek vriendelijk de buren te groeten.

Man arriveert in BMW. Een hele hoop geroep, zo luid dat ik het twee huizen verder kan horen want open ramen (zij zaten dus binnen).
Zij: "Zo agressief doet ge niet bij mijn kinderen, ik heb het u vorige week al gezegd! Ik heb al twee weken niks gedronken!"
Hij: "GE ZIJT NU AAN HET DRINKEN"
*vertrekt met piepende banden*

Bon, ça commence bien hein.
En het is bingo, mijn vrouw passeerde haar terwijl ze op de uitkijk stond in haar tuin. Ze rook naar de drank, sleurde haar en de dochter praktisch naar binnen om dan foto's te tonen van haar nieuwe vriend (dikke lippen en hij weet hoe ermee te werken hehehe) en vader van haar kinderen (andere foto, beste vader ooit). Wou dan onze dochter koeken geven en naar boven meepakken om een prinsessenkamer te tonen, en dan heeft mijn vrouw nerveus de benen genomen.

Ze is uitgenodigd voor de girls night morgen en toen ik thuiskwam lag er een afgeleefd glitterkleed op de grond voor het huis met de boodschap: "shine all day".

En nu weet ze dus niet wat doen, vriendelijk bedanken of gewoon negeren.

En het is bingo, mijn vrouw passeerde haar terwijl ze op de uitkijk stond in haar tuin. Ze rook naar de drank, sleurde haar en de dochter praktisch naar binnen om dan foto's te tonen van haar nieuwe vriend (dikke lippen en hij weet hoe ermee te werken hehehe) en vader van haar kinderen (andere foto, beste vader ooit). Wou dan onze dochter koeken geven en naar boven meepakken om een prinsessenkamer te tonen, en dan heeft mijn vrouw nerveus de benen genomen.

Ze is uitgenodigd voor de girls night morgen en toen ik thuiskwam lag er een afgeleefd glitterkleed op de grond voor het huis met de boodschap: "shine all day".

En nu weet ze dus niet wat doen, vriendelijk bedanken of gewoon negeren.
Tijd om te verhuizen zeker

> Gaat naar beneden om vuilniszak buiten te zetten
> Bij binnen gaan de Humo uit de brievenbus willen halen
> Merk dat die er niet in zit...

De brievenbussen in mijn appartementsgebouw bestaan uit een gesloten gedeelte en een open gedeelte, en de Humo wordt altijd in dat open gedeelte geplaatst (ook al ben ik zeker van dat het in het gesloten deel past). Maar al jaren zit er iemand dingen uit de open gedeelte te stelen van alle breivenbussen. 99% zeker dat het een andere bewoner is omdat er ook pakjes voorbij de gesloten deuren (ge moet dus een sleutel van het gebouw hebben, wat enkel de bewoners zouden mogen hebben) al gepikt worden. Al zelf 2 keer klacht tegen onbekenden ingediend bij de lokale politie maja wat kunnen die doen...

> Gaat naar beneden om vuilniszak buiten te zetten
> Bij binnen gaan de Humo uit de brievenbus willen halen
> Merk dat die er niet in zit...

De brievenbussen in mijn appartementsgebouw bestaan uit een gesloten gedeelte en een open gedeelte, en de Humo wordt altijd in dat open gedeelte geplaatst (ook al ben ik zeker van dat het in het gesloten deel past). Maar al jaren zit er iemand dingen uit de open gedeelte te stelen van alle breivenbussen. 99% zeker dat het een andere bewoner is omdat er ook pakjes voorbij de gesloten deuren (ge moet dus een sleutel van het gebouw hebben, wat enkel de bewoners zouden mogen hebben) al gepikt worden. Al zelf 2 keer klacht tegen onbekenden ingediend bij de lokale politie maja wat kunnen die doen...
Dag allemaal kopen, die pikken ze verzekert ni!

Meh. Na een lek in de leidingen wordt er weer druk op de chauffageleidingen gezet, en blijk ik een scheurtje in mijn radiator te hebben. Beetje opzoeken, lapmiddel gevonden, maar dan moet de radiator droog staan. Nog wat meer opzoeken, en zo trots als een aap met zeven staarten dat ik de radiator heb kunnen afsluiten. Maar die blijft maar leeglopen. En maar leeglopen. Blijkt de kraan ook niet meer goed dicht te draaien 😒 Die piek van zelfcontentement maakt de ergernis van het niet gefikst krijgen des te groter.

Tijd om te verhuizen zeker
Ja, het zal moeten.

Rond 22u gingen wij slapen (want we zijn oude rakkers) en hoorden we via de open ramen van slaap- en badkamer haar roepen tegen haar vriend ofzo, terwijl er muziek voor heel de straat speelde. Leek een discussie over wie nu wie had geslagen. Wat later stond de politie er.

Dat is dan na een week hier te wonen.

Weet je, ik stond enkele dagen terug in de tuin te babbelen met de zoon van mijn oude buurman. Dat ging dan over de vorige huurders van dat huis:
"haha ja zwetten die zullen de huur niet meer kunnen betalen hebben"
--> hebben een huis gekocht
Het ging ook over andere mensen die een huis in de buurt hebben gekocht, Roemenen, dusja "vremden" en daar had hij ook een mening over.

Ik ben nu wel wat gevoelig aan dat casual racism door mijn vrouw, maar we hebben nu een marginaal geval in de straat en ze is oervlaams.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan