Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Godmiljaar, ik dacht: ik maak eens wat fatsoenlijk eten. Dus gisteren kip gebakken en rijst gekookt en dat in twee aparte kommen meegenomen naar het werk vandaag. Nu goed, ik doe dus die rijst eerst in die kom bovenop die rijst, maar dat was blijkbaar meer dan gedacht en dat kwam dus juist tot aan de rand. Nu wil ik dat dus met een lepel wat mengen, maar op het moment dat ik doe schiet ineens een heel deel van die rijst uit die kom op de grond. Nu heb ik dus gelijk een idioot eerst al die rijst met de hand van de vloer mogen rapen, want een borstel of stofzuiger vond ik niet.

Daarna zet ik die rijst in de microgolf op drie minuten. Ik pak het eruit en begin te eten en dat is dus niet te vreten. Die stukken kip waren juist stukken schoen. Volgende week weer gewoon bokes eten.

En nu zit ik hier aan de eettafel met een paar vrouwen die het over Mooi en Meedogenloos en Thuis hebben.
 
Ik moet ook een nieuwe identiteitskaart en dacht al goed te doen om foto's te nemen (€10). Toen ik een afspraak maakte op het gemeentehuis, zeiden ze me dat ik daar foto's kon laten maken. Ach ja, dat is voor de volgende keer, mits ik het niet vergeet :unsure:
Hier mijn rijbewijs moeten vernieuwen en ze hebben gewoon de oude foto genomen . ;)
 
ik snap Trump zijn ergernis over de foto op het gemeentehuis nu ook wel.
vandaag paspoort gaan aanvragen, eerder deze week in zo'n automaat foto's gaan maken, 8€ betaald.
dus ik geef die af, ze knippen daar eentje uit, en op't einde geven ze dat terug: ah ja, we hebben dat ingescand, dus we hebben dat niet meer nodig.

dan hebt ge toch ook gewoon geen fysieke foto meer nodig he. gewoon daar een digitale laten maken, en 't zal ook goed zijn.
dat ge dan als overheidsdienst die regel niet toepast (in het geval van Trump dan), en uw burgers naar een privé-fotograaf stuurt... eigenlijk niet ok.
Voila. En vooral ook de willekeur.
Bij Wilcao nemen ze ene opt gemeentehuis, en hij wist er niet van
Bij Skoebiedoe nemen ze dan weer een oude foto (terwijl op bijna elk overheidsdocument staat dat een pasfoto maximaal 6 maand oud mag zijn).

Dat is toch allemaal niet meer normaal, dat een burger het haast zelf niet meer weet hoe het nu zit. Daar zou toch gewoon één simpel ministrieel besluit korte metten mee kunnen maken.

En tenslotte, dat van naar die "bevriende fotografen sturen" om hen financiëel te helpen, ruikt gewoon naar corruptie. Alsof die andere gemeenten geen fotografen hadden. (of wouden die geen steekpenning geven :rolleyes: )



Nog iets anders: het internationaal passpoort. Elk gemeentehuis kan zelf beslissen hoeveel ze daarvoor vragen.
En in een gemeente als Ardooie bv, daar reiken ze het zelfs gratis uit. Begrijpe wie het begrijpen kan.
Bron
 
Voila. En vooral ook de willekeur.
Bij Wilcao nemen ze ene opt gemeentehuis, en hij wist er niet van
Bij Skoebiedoe nemen ze dan weer een oude foto (terwijl op bijna elk overheidsdocument staat dat een pasfoto maximaal 6 maand oud mag zijn).

Dat is toch allemaal niet meer normaal, dat een burger het haast zelf niet meer weet hoe het nu zit. Daar zou toch gewoon één simpel ministrieel besluit korte metten mee kunnen maken.

En tenslotte, dat van naar die "bevriende fotografen sturen" om hen financiëel te helpen, ruikt gewoon naar corruptie. Alsof die andere gemeenten geen fotografen hadden. (of wouden die geen steekpenning geven :rolleyes: )



Nog iets anders: het internationaal passpoort. Elk gemeentehuis kan zelf beslissen hoeveel ze daarvoor vragen.
En in een gemeente als Ardooie bv, daar reiken ze het zelfs gratis uit. Begrijpe wie het begrijpen kan.
Bron
Ik had me er ook niet in verdiept, dus waarschijnlijk mijn eigen schuld dat ik het niet wist. Al had ik wel kunnen denken dat we in Wallonië een beetje voor lopen op Vlaanderen, alleen jammer dat mijn Frans niet goed is :unsure: .
 
Nog iets anders: het internationaal passpoort. Elk gemeentehuis kan zelf beslissen hoeveel ze daarvoor vragen.
En in een gemeente als Ardooie bv, daar reiken ze het zelfs gratis uit. Begrijpe wie het begrijpen kan.
Bron
The fuck? Gratis?

Ik heb er 50€ voor betaald. x 4 Dus voor het ganse gezin.
 
Nextlevelphishing!

Nee, het zal zeker geen phishing zijn, maar ze geven je wel het gevoel zo.

in de ene brief staat dit, met de url die niet werkt.
Gelieve binnen de 14 dagen uw rekeningnummer mee te delen:
- ofwel via de website www.belastingen.vlaanderen.be uw gegevens verder aan te
vullen. Via “Mijn dossier” gaat u naar “Mijn gegevens”,

en in de andere staat een correct werkende url
Enkel als u niet akkoord zou gaan met de uitbetaling op bovenvermelde rekening,
gelieve dan binnen de 14 dagen:
- ofwel via de website www.vlaanderen.be/vlaamse-belastingdienst/mijn-dossier uw
gegevens verder aan te vullen. Via “Ga naar mijn dossier” gaat u naar “Mijn
gegevens”, waar u bij “Mijn rekeningnummer” een nieuw rekeningnummer kan
registreren
Al die websites van om het even welke overheid in België zijn toch een ramp? Ga eens gericht zoeken op iets en je mag al content zijn als je het vindt in hun doolhof. Om dan nog over de werking van de website en login te zwijgen.
Die site van het agentschap van de schuld is een pareltje. Die komt rechtstreeks uit de jaren 90 :rofl:
 
Al die websites van om het even welke overheid in België zijn toch een ramp? Ga eens gericht zoeken op iets en je mag al content zijn als je het vindt in hun doolhof. Om dan nog over de werking van de website en login te zwijgen.
Die site van het agentschap van de schuld is een pareltje. Die komt rechtstreeks uit de jaren 90 :rofl:
Wij zitten bij de rijscholen ook met zo'n mooie. Begeleiders van een kandidaat met voorlopig rijbewijs M36/M12 moeten sinds 1 maart een opleiding volgen om begeleider te mogen zijn. Wij moeten die opleidingen voorzien en die begeleiders een attest geven. Om dat attest te kunnen geven moet de begeleider bij aanvang van de opleiding aanmelden met zijn e-ID en bij het einde van de opleiding weer uitloggen, beide acties moeten binnen een bepaalde tijd voor en na de opleiding gebeuren (15 minuten, dus niet veel speling), of te krijgen geen attest.
Wij vroegen dus bij de bevoegde overheidsinstantie waar we dat precies moeten regelen: "ah, die site bestaat nog niet". Ok dan. Strak plan alweer. En ik ben 100% zeker dat eens die site bestaat, het met horten en stoten gaat zijn.
Ik voorspel vanaf augustus drama op de examencentra omdat die site niet tijdig in orde is.
 
Bon, Ontheffingsbrief Verkeersbelasting - aanslagjaar 2023 van de vlaamse belastingsdienst om te melden dat ik geld terugkrijg van de betaalde verkeersbelasting maar dat ze geen rekeningnr van me hebben voor de terugstorting en dat ik mijn gegevens moet invullen.
In hun brief verwijzen ze naar www.belastingen.vlaanderen.be (welke niet bereikbaar is.. raar)
Maar bon, ik surf naar de officiele website van vlaanderen, belastingsdienst, mijn dossier, mijn gegevens en vul daar mijn privé crelan rekeningnr in waarmee ik die dingen betaal. Stond effectief niks van rekeningen ingevuld daar.
IMG_4653.jpeg
 
Maar die brief met die link staat dus ook op "mijn burgerprofiel" website, en in pdf op de vlabel website.
 
En het bericht staat ook in uw ebox? Want de phishing is gewoon een mail zogezegd van ebox met een link in die ge niet moogt volgen. Als ge u op de juiste manier aanmeldt bij uw ebox zou dat geen probleem mogen zijn
 
En het bericht staat ook in uw ebox? Want de phishing is gewoon een mail zogezegd van ebox met een link in die ge niet moogt volgen. Als ge u op de juiste manier aanmeldt bij uw ebox zou dat geen probleem mogen zijn

Die brief met die foute url staat idd gewoon op mijn ebox.

77SyWy6.png
 
En bijkomend, die ontheffingsbrief van januari voor teruggave van mijne moto staat niet op mijn ebox, die brief is gewoon terug te vinden op de vlabel website. Wat een boeltje.
 
Terug
Bovenaan