Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik kan het mij niet permitteren om te sterven hoor!
Oei, toch eens werk maken van uw vermogensplanning.... zowat elk fiche die ik krijg van pensioenplannen, levensverzekering, spaarfondsen,.... is unaniem: ik ben dood meer waard dan levend (op dit moment).
En ja, mijn vrouw weet dat, I like to live dangerous! (En ik doe 99% vh koken)
 
Ze keuren nu blijkbaar zelfs al af op krassen op de vooruit door een ruitenwisser die versleten is.
Mijn schoonbroer is vorige week geweest en die had inderdaad wel zo spoor half op zijn venster, maar ook niet erger dan dat.
Was nu niet dat dat enigszins belemmerend was om alles goed te zien.
Afgekeurd en heel de vooruit mogen vervangen.
Kunnen ze dat niet eruit polieren? Heb ook een paar krassen in mijn voorruit, volgens mij van een kat. Maar tot nu toe nog niet afgekeurd geweest.
 
Kunnen ze dat niet eruit polieren? Heb ook een paar krassen in mijn voorruit, volgens mij van een kat. Maar tot nu toe nog niet afgekeurd geweest.
In de meeste gevallen gewoon nieuwe ruitenwissers er op, raam goed kuisen en probleem opgelost. Om er voor afgekeurd te raken, gaat dat toch echt niet gaan over minuscule krassen.
 
In de meeste gevallen gewoon nieuwe ruitenwissers er op, raam goed kuisen en probleem opgelost. Om er voor afgekeurd te raken, gaat dat toch echt niet gaan over minuscule krassen.
Dikke second. Het moet toch al redelijk erg zijn. Maar zoals alles bij auto's is het wanneer het geld kost "toch niet zo erg hoor." Om nog maar te zwijgen van hoe ver uw ruitenwissers wel al niet heen zijn tegen dat je zo'n sleepspoor hebt. Vervang uw ruitenwissers tijdig en ge hebt geen problemen en dan zie je ook nog eens veel beter wanneer het hard regent.
 
hangt ook van de keurder he.
heb eens een waarschuwing gekregen (geen rode kaart) voor "krassen", niks mee gedaan, maar ook nooit meer een opmerking over gehad bij latere keuringen.
 
Dikke second. Het moet toch al redelijk erg zijn. Maar zoals alles bij auto's is het wanneer het geld kost "toch niet zo erg hoor." Om nog maar te zwijgen van hoe ver uw ruitenwissers wel al niet heen zijn tegen dat je zo'n sleepspoor hebt. Vervang uw ruitenwissers tijdig en ge hebt geen problemen en dan zie je ook nog eens veel beter wanneer het hard regent.
Na een rondreis in IJsland was mijn voorruit precies kapot van krassen door de gravel icm regen en ruitenwissers. Nieuwe wissers, eens heel goed gekuist en je moet al de zon in een perfecte hoek op de ruit krijgen om dat nog te zien. Dus je moet idd wel zotte dingen doen om krassen te krijgen die diep genoeg zijn voor afkeur. Zeker als het enkel door kapotte wissers zou zijn, hoe doe je dat dan? Wachten tot je op het metaal zit?
 
Na een rondreis in IJsland was mijn voorruit precies kapot van krassen door de gravel icm regen en ruitenwissers. Nieuwe wissers, eens heel goed gekuist en je moet al de zon in een perfecte hoek op de ruit krijgen om dat nog te zien. Dus je moet idd wel zotte dingen doen om krassen te krijgen die diep genoeg zijn voor afkeur. Zeker als het enkel door kapotte wissers zou zijn, hoe doe je dat dan? Wachten tot je op het metaal zit?
Wel leuk geluid waarschijnlijk bij snelle ruitenwisserstand.
 
Na een rondreis in IJsland was mijn voorruit precies kapot van krassen door de gravel icm regen en ruitenwissers. Nieuwe wissers, eens heel goed gekuist en je moet al de zon in een perfecte hoek op de ruit krijgen om dat nog te zien. Dus je moet idd wel zotte dingen doen om krassen te krijgen die diep genoeg zijn voor afkeur. Zeker als het enkel door kapotte wissers zou zijn, hoe doe je dat dan? Wachten tot je op het metaal zit?
Dat is mogelijk. Het is mij ook al gelukt :unsure: . Wel nooit door afgekeurd.
 
Al weken dat ik wakker word van mijn eigen gesnurk.. sta op het punt me te laten testen want sta ook nog eens op met een extreem pijnlijke keel omdat ik met mijn mond open slaap.
 
Onlangs verkochten we het autootje van mijn madam omdat ze er toch niet mee reed en hij eigenlijk grandioos in mijne weg stond.
Gisteren krijg ik 3 mails (ebox, doccle en vlaamse overheid) om me elk individueel te melden dat er ergens een bericht staat te wachten (+ 2 popups op mijn gsm van de doccle app, kwestie me erop te bewijzen DaT hEt BeLaNgRiJk Is!?))

Bon, Ontheffingsbrief Verkeersbelasting - aanslagjaar 2023 van de vlaamse belastingsdienst om te melden dat ik geld terugkrijg van de betaalde verkeersbelasting maar dat ze geen rekeningnr van me hebben voor de terugstorting en dat ik mijn gegevens moet invullen.
In hun brief verwijzen ze naar www.belastingen.vlaanderen.be (welke niet bereikbaar is.. raar)
Maar bon, ik surf naar de officiele website van vlaanderen, belastingsdienst, mijn dossier, mijn gegevens en vul daar mijn privé crelan rekeningnr in waarmee ik die dingen betaal. Stond effectief niks van rekeningen ingevuld daar.

Kous af!
denken we.

Daarnet log ik effe aan in de kbc app en wat zie ik daar staan, een terugbetaling van diezelfde vlaamse belastingsdienst voor de verkeersbelasting van mijne moto die ik begin dit jaar verkocht heb.
Die kennen dus wel een rekening van mij om op terug te storten. Of praten de collega's van de dienst moto's niet met die van de dienst auto's? :laugh:

Wat een soep. Geeft me echt het gevoel dat ik met phishing in aanraking ben gekomen (maar dat het niet gelukt is door die foutieve url)

Dank u vlaamse overheid :laugh:
 
heb de ontheffingsbrief van de moto er es bij genomen. Is dus door exact dezelfde dienst in aalst opgesteld.

Moto:
U hebt nog recht op een terugbetaling van 23,64 EUR voor het aanslagbiljet met kohierartikel xxxxxx. Deze terugbetaling zal binnen een termijn van maximum twee maanden worden uitbetaald op het rekeningnummer BExxxxxxx

Auto:
U hebt nog recht op een terugbetaling van 81,52 EUR voor het aanslagbiljet met kohierartikel xxxxxx. Deze terugbetaling zal binnen een termijn van maximum twee maanden worden uitbetaald nadat u ons uw rekeningnummer heeft meegedeeld (behalve in geval van een aanwending op openstaande schulden,faillissement, collectieve schuldenregeling, overlijden,...).

:laugh:
 
Unnecessary censorship. Hoeveel mensen hebben er de dag van vandaag een tattoo van een kalashnikov op hun voorhoofd staan?

 
Laatst bewerkt:
Onlangs verkochten we het autootje van mijn madam omdat ze er toch niet mee reed en hij eigenlijk grandioos in mijne weg stond.
Gisteren krijg ik 3 mails (ebox, doccle en vlaamse overheid) om me elk individueel te melden dat er ergens een bericht staat te wachten (+ 2 popups op mijn gsm van de doccle app, kwestie me erop te bewijzen DaT hEt BeLaNgRiJk Is!?))

Bon, Ontheffingsbrief Verkeersbelasting - aanslagjaar 2023 van de vlaamse belastingsdienst om te melden dat ik geld terugkrijg van de betaalde verkeersbelasting maar dat ze geen rekeningnr van me hebben voor de terugstorting en dat ik mijn gegevens moet invullen.
In hun brief verwijzen ze naar www.belastingen.vlaanderen.be (welke niet bereikbaar is.. raar)
Maar bon, ik surf naar de officiele website van vlaanderen, belastingsdienst, mijn dossier, mijn gegevens en vul daar mijn privé crelan rekeningnr in waarmee ik die dingen betaal. Stond effectief niks van rekeningen ingevuld daar.

Kous af!
denken we.

Daarnet log ik effe aan in de kbc app en wat zie ik daar staan, een terugbetaling van diezelfde vlaamse belastingsdienst voor de verkeersbelasting van mijne moto die ik begin dit jaar verkocht heb.
Die kennen dus wel een rekening van mij om op terug te storten. Of praten de collega's van de dienst moto's niet met die van de dienst auto's? :laugh:

Wat een soep. Geeft me echt het gevoel dat ik met phishing in aanraking ben gekomen (maar dat het niet gelukt is door die foutieve url)

Dank u vlaamse overheid :laugh:
Phishing zou toch niet mogen binnenkomen via ebox?
 
Phishing zou toch niet mogen binnenkomen via ebox?

Nextlevelphishing!

Nee, het zal zeker geen phishing zijn, maar ze geven je wel het gevoel zo.

in de ene brief staat dit, met de url die niet werkt.
Gelieve binnen de 14 dagen uw rekeningnummer mee te delen:
- ofwel via de website www.belastingen.vlaanderen.be uw gegevens verder aan te
vullen. Via “Mijn dossier” gaat u naar “Mijn gegevens”,

en in de andere staat een correct werkende url
Enkel als u niet akkoord zou gaan met de uitbetaling op bovenvermelde rekening,
gelieve dan binnen de 14 dagen:
- ofwel via de website www.vlaanderen.be/vlaamse-belastingdienst/mijn-dossier uw
gegevens verder aan te vullen. Via “Ga naar mijn dossier” gaat u naar “Mijn
gegevens”, waar u bij “Mijn rekeningnummer” een nieuw rekeningnummer kan
registreren
 
ik snap Trump zijn ergernis over de foto op het gemeentehuis nu ook wel.
vandaag paspoort gaan aanvragen, eerder deze week in zo'n automaat foto's gaan maken, 8€ betaald.
dus ik geef die af, ze knippen daar eentje uit, en op't einde geven ze dat terug: ah ja, we hebben dat ingescand, dus we hebben dat niet meer nodig.

dan hebt ge toch ook gewoon geen fysieke foto meer nodig he. gewoon daar een digitale laten maken, en 't zal ook goed zijn.
dat ge dan als overheidsdienst die regel niet toepast (in het geval van Trump dan), en uw burgers naar een privé-fotograaf stuurt... eigenlijk niet ok.
 
ik snap Trump zijn ergernis over de foto op het gemeentehuis nu ook wel.
vandaag paspoort gaan aanvragen, eerder deze week in zo'n automaat foto's gaan maken, 8€ betaald.
dus ik geef die af, ze knippen daar eentje uit, en op't einde geven ze dat terug: ah ja, we hebben dat ingescand, dus we hebben dat niet meer nodig.

dan hebt ge toch ook gewoon geen fysieke foto meer nodig he. gewoon daar een digitale laten maken, en 't zal ook goed zijn.
dat ge dan als overheidsdienst die regel niet toepast (in het geval van Trump dan), en uw burgers naar een privé-fotograaf stuurt... eigenlijk niet ok.
Ik moet ook een nieuwe identiteitskaart en dacht al goed te doen om foto's te nemen (€10). Toen ik een afspraak maakte op het gemeentehuis, zeiden ze me dat ik daar foto's kon laten maken. Ach ja, dat is voor de volgende keer, mits ik het niet vergeet :unsure:
 
Terug
Bovenaan