Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Mijn schoonmoeder. Het is een superlief mens maar:
  • ze moeit zich teveel met de opvoeding, veel te soft, veel te veel verwennen, ...
  • ze is fan van de Action, de winkel waar ik een hekel aan heb, waardoor die Chinese plastieken brol alsnog in mijn huis terecht komt :sarcastic:
  • ze koopt méér druiven in Maart dan in September, allemaal rechtstreekse import vanuit de andere kant van de wereld :sarcastic:
Voor een principiële mens als ik, steekt dat.
 
Ik ken een gezin dat ook af en toe via too good to go gebruikt en er content mee is. Blijft een mooi initiatief. In een centrumstad zal je daar wel meer keuze mee hebben dan in een dorp, maar dat is logisch.
In Kortrijk doet de algemeen aangenomen beste bakker/patissier dat. Heb eens achter de mevrouw gestaan die die avond kwam halen, toen dat nog geen zo een bekend idee was, denk dat ze - conservatief geschat - met acht broden, een vijftiental pateekes en een hele zak (zo doorzichtige indoor vuilnis) vol sandwiches en pistolets mee. En dat was maar de helft want er waren twee gegadigden.
 
We zijn er uit wat het probleem is bij de mutualiteit.
Op 8 juni 2023 hebben ze daar een brief gekregen van Financiën om uitklaring te vragen rond een openstaande schuld van €346. (Is al betaald sinds juli 2023). Nu heeft de CM dus een brief gestuurd naar Financiën om te vragen of dit nog openstond - brief gestuurd op 15 maart laatstleden - of dit al opgelost was en dat ze de uitkering van 23 januari tot en met 16 maart inhouden tot ze antwoord gekregen hebben van Financiën (via handlichting?).

Ik heb die mail gekregen om 10u54 deze morgen. Om 10u15 deze morgen hing ik aan de lijn met CM die ‘niet kon zien of/wat een probleem zou kunnen zijn’ en ‘geen contact kreeg met de dienst in kwestie’.

Natuurlijk is zorgen dat je geen openstaande schuld hebt de manier om dit soort dingen te vermijden, dat weet ik ook. Maar de timing, het kastje naar de muur - want we zijn toch al van 9 februari aan het opvolgen om eventuele tekort documenten of wat dan ook zo snel mogelijk in orde te krijgen - … Ik heb twee minuten heel heftig toch even gehuild uit frustratie. Was even rap weer voorbij, tis alleen zo ja is dat nu Kafka of wat dan ook, maar ze moeten toch ook weten dat ze daar mensen mee in de shit steken en ik zie ons gezin dan nog als vree sjansaars dat we op zijn minst ons huis in bezit hebben.
 
In Kortrijk doet de algemeen aangenomen beste bakker/patissier dat. Heb eens achter de mevrouw gestaan die die avond kwam halen, toen dat nog geen zo een bekend idee was, denk dat ze - conservatief geschat - met acht broden, een vijftiental pateekes en een hele zak (zo doorzichtige indoor vuilnis) vol sandwiches en pistolets mee. En dat was maar de helft want er waren twee gegadigden.
Mijn vorige werkgever deed ook aan verse voeding, een te korte houdbaarheidsdatum was not done. Dat eten was helemaal niet vervallen en kon dus elke avond dozen/zakken vol meenemen. Heb zo eens 14 (!) Tomahawk steaks meegenomen omdat ze in derving gingen.

Ik mis dat nu wel
 
Jas vergeten op de trein... :wallbash:
ik krijg nu een mail van de nmbs "dat ze hem nog niet gevonden hebben, maar dat ze blijven zoeken"

ik heb mij ondertussen al een nieuwe gekocht, dus 't doet er niet meer toe, tbh.

maar dat werpt dus vragen op bij mij. want: dat is al een week geleden. hoe lang duurt het om een trein door te lopen, en achter gelaten items te verzamelen? worden die dan niet elke dag (of zelfs elke week blijkbaar) gekuist? in wat voor vuile nest reizen wij dan?
 
ik krijg nu een mail van de nmbs "dat ze hem nog niet gevonden hebben, maar dat ze blijven zoeken"

ik heb mij ondertussen al een nieuwe gekocht, dus 't doet er niet meer toe, tbh.

maar dat werpt dus vragen op bij mij. want: dat is al een week geleden. hoe lang duurt het om een trein door te lopen, en achter gelaten items te verzamelen? worden die dan niet elke dag (of zelfs elke week blijkbaar) gekuist? in wat voor vuile nest reizen wij dan?
Iemand verzamelt dat, maar geen personeelslid. :fingerguns_r:

Ooit zie je uw jas mss terug:
 
Laatst bewerkt:
ik krijg nu een mail van de nmbs "dat ze hem nog niet gevonden hebben, maar dat ze blijven zoeken"

ik heb mij ondertussen al een nieuwe gekocht, dus 't doet er niet meer toe, tbh.

maar dat werpt dus vragen op bij mij. want: dat is al een week geleden. hoe lang duurt het om een trein door te lopen, en achter gelaten items te verzamelen? worden die dan niet elke dag (of zelfs elke week blijkbaar) gekuist? in wat voor vuile nest reizen wij dan?
Het kan natuurlijk ook dat iemand anders die al voordien meegenomen had.
 
Op zich zie ik er de humor van in maar bon.
ING app heeft er dit weekend uit gelegen, kan gebeuren.
Ondertussen al de hele week elke keer je inlogt op dat ding eerst een pagina dat "alles terug in orde is" maar vandaag wel weer niet mogelijk om u verrichtingen te checken. Haal dan op zijn minst die "het is in orde" van u voorpagina he 😅
 
Het kan natuurlijk ook dat iemand anders die al voordien meegenomen had.
true, maar er moet bij de nmbs toch ook ergens iemand beseffen dat die kans groot is na een week?
allez, 't is eerder een milde ergernis dan een zware frustratie he, maar 't is gewoon raar die "we blijven zoeken".
 
Opstaan met de zon, met de fiets naar het werk en het begint te regenen. Te koppig willen zijn om mijn regenkleren aan te doen en dus zeiknat op het werk aankomen.

Dan bij het uitpakken van mijn rugzak mogen ontdekken dan mijn Skyr pot ontploft is in mijn rugzak.

Werkdag kon al niet beter beginnen.
 
Ziezo de knoop is door gehakt. Voor het eerst sinds lang: niet meer met de NMBS naar de airport!
eventjes de rekening gemaakt voor ik en mijn vrouw.
4 keer 10 euro (met een voordelige multi pass dan nog)
4 keer 6.70 euro diablo toeslag...
(dus 2 personen heen en terug).
dan nog eens 4 bustickets ook 10 euro.

ruw weg 77 euro

Mag van de baas toch de camionette gebruiken,dus geen brandstof verbruik.
Enkel 5 dagen parking in de airport met de P card komt op 90 euro.

13 euro verschil.En geen gezever en gedoe, want ook weer werken aan het spoor tussen brugge en gent .

België moet toch een van de weinige landen zijn waar openbaar vervoer zo duur is. Jeezes, en die diablo toeslag slaat toch echt nergens op. kost bijna even veel als je treinticket! (6.70 <-> 10) euro.
 
true, maar er moet bij de nmbs toch ook ergens iemand beseffen dat die kans groot is na een week?
allez, 't is eerder een milde ergernis dan een zware frustratie he, maar 't is gewoon raar die "we blijven zoeken".
De e-mail is vast al uitgetypt.

Hi Marcel,

Helaas, we hebben je spullen grondig doorzocht, binnenstebuiten gekeerd en zelfs met een vergrootglas bekeken, maar helaas... ze zijn spoorloos verdwenen.

Het lijkt erop dat ze in de Bermuda-driehoek van verloren voorwerpen zijn beland.

We hopen dat ze op een dag, net als in een slechte film, opduiken in een onverwachte hoek. Tot die tijd wensen we je veel sterkte met dit verlies.

Met vriendelijke groeten,

Ludo, de Sherlock Holmes van de afdeling verloren voorwerpen

P.S.: We hebben nog wel een doos met mismatched sokken en een verzameling sleutels zonder slot. Wie weet, zit er iets voor je tussen!

/verzend binnen 3 maanden.
 
Naar de kliniek gemoeten en dan 's avonds toen ik bij de apotheek moest wachten tot ze mijn voorschrift klaar hadden nog even wat boodschappen gaan halen in de supermarkt.

Ik sta aan te schuiven om te betalen met met mijn kar en de persoon voor mij gaat naar voren dus ik ga ook naar voren. Wil er daar zo'n oude dame mij voorsteken. Het is het haar niet gelukt maar alle, ik leg mijn spullen op de band en dan stond ze maar met haar kar tegen mij te duwen. :angry:
Ik was al pissig omdat ik naar het ziekenhuis moest en een brace moet dragen en dan die stomme trut die zo opdringerig is... heb het maar even gezegd dat ze een "stupid cunt" is. Het was het allemaal wel waard om haar gezicht te zien. :laugh:
Het C-woord is hier wel minder schokerend dan in de VS maar nog steeds erg genoeg.

Wat kan er nu zo dringend zijn voor die bejaarden om om 21u zo opdringerig te zijn. :sarcastic:
 
Naar de kliniek gemoeten en dan 's avonds toen ik bij de apotheek moest wachten tot ze mijn voorschrift klaar hadden nog even wat boodschappen gaan halen in de supermarkt.

Ik sta aan te schuiven om te betalen met met mijn kar en de persoon voor mij gaat naar voren dus ik ga ook naar voren. Wil er daar zo'n oude dame mij voorsteken. Het is het haar niet gelukt maar alle, ik leg mijn spullen op de band en dan stond ze maar met haar kar tegen mij te duwen. :angry:
Ik was al pissig omdat ik naar het ziekenhuis moest en een brace moet dragen en dan die stomme trut die zo opdringerig is... heb het maar even gezegd dat ze een "stupid cunt" is. Het was het allemaal wel waard om haar gezicht te zien. :laugh:
Het C-woord is hier wel minder schokerend dan in de VS maar nog steeds erg genoeg.

Wat kan er nu zo dringend zijn voor die bejaarden om om 21u zo opdringerig te zijn. :sarcastic:
Terugduwen of lag ze dan onder de kar? :unsure:
 
ik krijg nu een mail van de nmbs "dat ze hem nog niet gevonden hebben, maar dat ze blijven zoeken"

ik heb mij ondertussen al een nieuwe gekocht, dus 't doet er niet meer toe, tbh.

maar dat werpt dus vragen op bij mij. want: dat is al een week geleden. hoe lang duurt het om een trein door te lopen, en achter gelaten items te verzamelen? worden die dan niet elke dag (of zelfs elke week blijkbaar) gekuist? in wat voor vuile nest reizen wij dan?
Ooit mijn rugzak na 3 maand pas teruggekregen. Gaat wsl naar één of ander centraal magazijn waar iemand dat allemaal indexeert en die een enorme structurele achterstand heeft.
 
Terug
Bovenaan