Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Uitstekend mals en sappig varkenshaasje klaargemaakt. 1200g, helft opgegeten en rest voor morgen. Dachten we. Drie seconden niet naar de tafel gekeken en dan ipv een varkenshaasje, een likkebaardende wolfhond zien zitten. :angry:
Die tafel is 85cm hoog en dat vlees stond perfect in het midden, ik kon er met moeite aan, dat beest is veel te groot.
Herkenbaar. Halve kip aant spit stond aan de boord van de tafel. Ik draai me om en in die paar seconden heeft onze Rottweiler die kip binnen. Het moment dat ik kijk zie ik hem 2 keer slikken. Heeft er mss 1 keer op gebeten ofzo.

Belegd broodje op de salontafel gelegd. Er belt iemand aan de deur en als ik terug kwam was het belegd broodje weg met een spoor naar onze labrador zijn mand.

Zijn wel de enige 2x dat ze iets gepakt hebben.
 
Herkenbaar. Halve kip aant spit stond aan de boord van de tafel. Ik draai me om en in die paar seconden heeft onze Rottweiler die kip binnen. Het moment dat ik kijk zie ik hem 2 keer slikken. Heeft er mss 1 keer op gebeten ofzo.

Belegd broodje op de salontafel gelegd. Er belt iemand aan de deur en als ik terug kwam was het belegd broodje weg met een spoor naar onze labrador zijn mand.

Zijn wel de enige 2x dat ze iets gepakt hebben.
Was geleden van zijn puppytijd dat hij eens een pizza van tafel had geroofd. Toen had ik mij boos gemaakt en hij heeft zich dan een dikke 4 jaar kunnen inhouden, maar vandaag was het te aanlokkelijk. Onze herder heeft in zijn 5.5 jaar nog nooit iets gepakt, je mag salami'tjes op de salontafel zetten, hij gaat afkomen om een poot te geven om er een te vragen, maar zelf pakken nooit. Dat ander monster ...
 
Ze willen allemaal hun kind/zusje/neefje/watdanook zien optreden?
Een huilende baby in een school lijkt me nu het minste eigenlijk. 't Is geen dure opera he, 't is door en voor kinderen.
Ik vond het gewoon sneu voor het hoofdrolspelertje, het was zonder microfoons en je hoorde gewoon niets van wat hij zei. Zelfs het koortje geraakte er niet echt boven. Er waren ook twee voorstellingen, de cast bleef identiek - op zondag de andere helft van de klassen - dus goh ja ik vond dat toch knudde.

@Wojak Het is gewoon mijn ergernis? Edit: waar jij je natuurlijk mag aan ergeren, sorry, ben wat lichtgeraakt vandaag, mea culpa.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het gewoon sneu voor het hoofdrolspelertje, het was zonder microfoons en je hoorde gewoon niets van wat hij zei. Zelfs het koortje geraakte er niet echt boven. Er waren ook twee voorstellingen, de cast bleef identiek - op zondag de andere helft van de klassen - dus goh ja ik vond dat toch knudde.

@Wojak Het is gewoon mijn ergernis?
Werkpunt voor volgend schooljaar dus: micro zetten!
Het is onvermijdelijk dat zoiets voorvalt, dus lessen uit trekken en het volgende keer oplossen.
Moest je nu zitten met luid pratende marginale ouders, dan zou het nog een andere zaak zijn.
 
Vandaag werken vanaf 12 uur, en gisteren optreden. Bewust direct na het optreden vertrokken, een pint of 4 gedronken en toch een uur of 7 geslapen.

Mijn hoofd voelt alsof er een olifant op zit en ik moet vandaag samenwerken mer de grootste k*t die er rondloopt. Dat beloofd.
 
Kleiduif schieten weekend 2 dorpen verder de hele tijd schoten horen. En ik moet van de vrouw buiten opruimen.
 
Kleiduif schieten weekend 2 dorpen verder de hele tijd schoten horen. En ik moet van de vrouw buiten opruimen.
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat dit mag op een zondag. In zowat elke gemeente geldt er op zondag een verbod om lawaai te maken (gras afrijden en dergelijke), maar zo'n keiharde knallen die men twee dorpen verder nog hoort zijn dan weer geen probleem?
 
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat dit mag op een zondag. In zowat elke gemeente geldt er op zondag een verbod om lawaai te maken (gras afrijden en dergelijke), maar zo'n keiharde knallen die men twee dorpen verder nog hoort zijn dan weer geen probleem?
Misschien mag je in die gemeente wel lawaai maken, o.a. het gras afrijden. Dat mag nog in redelijk wat gemeenten hoor. Als je dan op de "grens" woont mag jij het ook niet terwijl je buur de hele dag het gras mag afrijden.

Die knallen kunnen iets gelijkaardigs zijn, hoe absurd ook. Of gewoon een speciaal event natuurlijk, een kermis mag op zondag ook lawaai maken.

En om zelf een ergernis te posten. Als het deze namiddag droog blijft zou ik eindelijk eens mijn gras, dat zeer lang staat, kunnen maaien. Maar dat mag dus infeite niet hier. In de naburige gemeente, 1-2 km in vogelvlucht verder, dan weer wel.
 
Pas de 2de keer in m'n leven in Gent geweest. (Als kempenaar heb ik daar niet veel te zoeken)

Verkeer in de stad was als automobilist heel onoverzichtelijk. Ik ben mij er bewust van dat ze daar liever geen auto's willen maar het feit is wel dat ze er rijden. Voor fietsers zag het er eigenlijk niet beter uit.

Tijdens de middag had ik de keuze tussen vegan lunch bars of toeristische brasseries van matige kwaliteit.
Volgende keer beter opzoeken waar te eten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Pas de 2de keer in m'n leven in Gent geweest. (Als kempenaar heb ik daar niet veel te zoeken)

Verkeer in de stad was als automobilist heel onoverzichtelijk. Ik ben mij er bewust van dat ze daar liever geen auto's willen maar het feit is wel dat ze er rijden. Voor fietsers zag het er eigenlijk niet beter uit.

Tijdens de middag had ik de keuze tussen vegan lunch bars of toeristische brasseries van matige kwaliteit.
Volgende keer beter opzoeken waar te eten.
Ben je.. ooit al in een grootstad geweest? Tis quasi overal hetzelfde hoor :)
 
Ben je.. ooit al in een grootstad geweest? Tis quasi overal hetzelfde hoor :)
Tgoh, ik vind Gent toch ook stukken onduidelijker in hun signalisatie dan elke andere Belgische grootstad die ik ken (ik denk de meeste).
Alleen Antwerpen vind ik nog irritanter met de auto, maar dat is eerder door het volk en niet de signalisatie.
 
Tgoh, ik vind Gent toch ook stukken onduidelijker in hun signalisatie dan elke andere Belgische grootstad die ik ken (ik denk de meeste).
Alleen Antwerpen vind ik nog irritanter met de auto, maar dat is eerder door het volk en niet de signalisatie.
Die ollanders he. Azoe aroegant.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
Ik moet u bijtreden. In november 3 dagen naar Gent gemoeten voor opleiding. En ik vond dat echt ook onoverzichtelijk. Antwerpen valt me op dat vlak een stuk beter mee (en ik kom in beiden anders zo goed als nooit met de auto).
 
Terug
Bovenaan